Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is BluRay dood ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Is BluRay dood ?

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
    BR heeft het alleszins veel moeilijker dan DVD om de mensen te overtuigen. Toen DVD op de markt kwam, is VHS een heel snelle dood gestorven. Met BR is het duidelijk dat DVD zich niet zomaar gewonnen geeft.
    Zo snel was die dood van VHS niet. De eerste DVD kwam uit in 1996 (in 1998 in alle landen) maar pas in 2002 stak DVD VHS voorbij.
    Blu-ray kwam voor het eerst uit in 2006. Dan heeft de format oorlog met HD DVD nog twee jaar geduurd. Bijna niemand wilde toen 500 euro uitgeven aan een speler waarvan ze niet wisten of er nog films voor uit gingen komen.
    De laatste twee jaar was het crisis. Weinig mensen wilden toen films kopen van 20-30 euro dus ik denk dat Blu-ray pas vanaf dit jaar echt populair gaat worden, ook omdat de prijzen serieus aan het dalen zijn.

Ikzelf ben niet bereid meer dan 20% extra te betalen voor Blu-ray dus de meeste films die ik koop zijn nog steeds op DVD.
    De veel betere kwaliteit is leuk maar ik koop Blu-ray eerder omdat daar meestal Nederlandse ondertitels op staan (ik koop alles online in Engeland waar dat spul stukken goedkoper is dan hier).

Ik heb vorig jaar een 46" Full HD plasma gekocht maar het grote verschil werd niet gemaakt door Blu-ray's maar wel het 5.1 geluidssysteem dat ik erna kocht. Dat gaf pas een veel betere filmervaring ('t is nochtans maar een goedkoop setje).

Films die je al op DVD hebt vervangen door Blu-ray's vind ik een beetje absurd tenzij je geld teveel hebt

@kodachrome: VHS is pure horror vergeleken met DVD of Blu-ray. Elke keer als je een film afspeelt gaat de kwaliteit achteruit tot de film niet meer te bekijken valt wat overigens al veel sneller kan gebeuren als de tape vast komt te zitten.
    Maar ik geef je wel gelijk wat die hoogst irritante reclame en anti-piraterij films betreft. Soms duurt het minuten voor de film eindelijk begint. Maar dat is dan nog een stuk sneller dan een tape helemaal terugspoelen
    Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

Comment

Alle filmverzamelaars ten spijt ...

Wat heeft VHS indertijd groot gemaakt ? ( ondanks dat het technisch de minste was vd drie systemen) : de videoverhuur.

Diezelfde videotheken moeten nu 1 na 1 de deuren sluiten wegens het (illegale) downloaden. Dit brengt natuurlijk een kettingreactie teweer want 1 winkel die sluit betekent hoedanook een heel deel mensen meer die (noodgedwongen) gaan downloaden...

Nu is het is het maar een kwestie van tijd of er komt voldoende legaal aanbod via het net om vanuit je luie zetel je zaterdagavond film te kiezen. Welke videotheek-eigenaar gaat er dan investeren in een groot aanbod Blu-ray films ???

Ten tweede is er de kwaliteit : hier stelt zich echter een generatieprobleem. De "jeugd van tegenwoordig" is al lang tevreden met muziek in abominabel 128kbps mp3 formaat ... Denk dus niet dat ze gauw hun beperkt budget gaan besteden aan superieure DVD's , Blu-ray of kwalitatief superieure audio of video standaarden. De oudere generatie heeft al de switch gemaakt van VHS nr DVD en is nog niet gek (genoeg) om dat nogmaals te doen ...

Geef toe , iedere DSLR gebruiker alhier heeft toch wel al eens de vraag gekregen waarom hij /zij toch altijd met zo'n loodzwaar ding zeult terwijl je evengoed plaatjes kan maken met de eerste beste p&s...?

Parels voor de zwijnen denk ik dan...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Silent M. Bekijk bericht
        ...........

Geef toe , iedere DSLR gebruiker alhier heeft toch wel al eens de vraag gekregen waarom hij /zij toch altijd met zo'n loodzwaar ding zeult terwijl je evengoed plaatjes kan maken met de eerste beste p&s...?
        status.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          status.
          Misschien, dacht eerder aan perfectionisten en controlfreaks
          Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
          "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Diezelfde videotheken moeten nu 1 na 1 de deuren sluiten wegens het (illegale) downloaden.
            Ik denk niet dat het illegaal downloaden hiervoor verantwoordelijk is.
            Je kunt dankzij Telenet en Belgacom vanuit je luie zetel een film huren en de prijzen van DVD's zijn de laatste jaren gekelderd (nu ja, vooral in het buitenland, hier vragen ze vaak nog woekerprijzen).
            Dus waarom zou iemand nog op stap gaan om een film te huren die je daarna weer terug moet brengen?
            Ten tweede is er de kwaliteit : hier stelt zich echter een generatieprobleem. De "jeugd van tegenwoordig" is al lang tevreden met muziek in abominabel 128kbps mp3 formaat
            Niet enkel de jeugd.
            Een klein MP3 spelertje met duizenden tracks is gewoon veel handiger dan een CD speler met tientallen CD's.
            Ik koop nog al mijn muziek op CD's maar ik gebruik ze maar 1 keer: om te rippen naar MP3 (wel iets beter dan 128kbps). Ik zou de tracks ook kunnen downloaden (legaal) maar dat kost evenveel en met die CD heb ik een perfect backup

Gebruiksgemak is voor de meeste mensen belangrijker dan kwaliteit.
            Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mimo Bekijk bericht
              Je kunt dankzij Telenet en Belgacom vanuit je luie zetel een film huren
              Philips heeft een exclusiviteitscontract met Videoland voor verhuren van films via Net TV. Dit is duidelijk de redding voor de videotheken (althans de grote ketens zoals videoland).

Oorspronkelijk geplaatst door Mimo Bekijk bericht
              Ik koop nog al mijn muziek op CD's
              Ik ook, bij Amazon UK. Spotgoedkoop.
              Panasonic Lumix FZ2000

Comment

De toekomst is zowiezo IPTV en pay per view.
                Dan kan je filmpje huren van over de hele wereld in volledige vrijheid.

Maar voorlopig werken de fabrikanten en providers dit sterk tegen omdat het geld uit hun kassa wegloopt natuurlijk.

Is gewoon onderdeel van evolutie, mijn grootvader zat klompen te kappen voor de leuvense stoof in de winter, denk nie da je daar nu nog iets mee kan verdienen LOL
                Ze proberen het spel nu beetje te rekken nog, maar de dood komt er zowiezo aan.
                Zelfde verhaal voor belgacom en teleslet met hun tv on demand.

Videotheken zijn vooral ten onder gegaan omdat hun aanbod zowiezo paar weken nadien gewoon in de rekken te koop lag. Vroeger duurde dat maanden na een release in de bios, nu weken of zelfs dagen.

Comment

Voor mij primeert BD kwaliteit over gewone DVD kwaliteit. Ja, sommigen merken het verschil inderdaad niet en zijn al contact om "ne platte TV" te hebben daar die per definitie "goed" zijn.
                  Het is zoals fotografie. Iemand is tevreden met een compactje terwijl een ander voor een D3x gaat voor al zijn opnames. Het is wat men verlangt van zijn materiaal.

Ik heb een uitgebreide DVD collectie mag ik wel zeggen en daar zitten er momenteel een 30-tal BD schijfjes tussen. Elke film die ik nu koop is op BD. Niks boven een Batman, Iron Man, ... in full HD samen met de beste autiokwaliteit die door Klipsch Reference speakers knallen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                    De toekomst is zowiezo IPTV en pay per view.
                    Dan kan je filmpje huren van over de hele wereld in volledige vrijheid.
                    Volgens mij zal er toch altijd behoefte zijn aan een fysieke kopie die je kunt bekijken wanneer je wilt.
                    Ik zie ook niet meteen mensen elkaar een tegoedbon of credits kado doen ipv. een CD of DVD.
                    Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                    Maar voorlopig werken de fabrikanten en providers dit sterk tegen omdat het geld uit hun kassa wegloopt natuurlijk.
                    Als de kassa's leeglopen zal ook het aanbod leeglopen.
                    Producenten gaan geen miljoenen uitgeven als ze er zeker van zijn dat ze geen winst kunnen maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                      Waar is het gemak van VHS gebleven? Player gewoon vragen op plaats x te starten en presto daar heb je beeld en klank zonder die ellenlange vervelende intro's met publicitaire rotzooi en bedreigingen met boetes e.d. bij ongeoorloofd copiëren.

Henri
                      Het is inderdaad een ramp om je door al die verschillende menu 's en intro's te worstelen voordat de film start waarvoor je die DVD gekocht hebt.
                      Waarom zou je een nieuwe DVD-speler kopen terwijl je oude nog tien jaar mee kan en bijna het dubbelen betalen voor films in een blauwdoosje.
                      Belangrijker is om de DVD spelers en de menu's van de DVD's gebruiksvriendelijker te maken.

Comment

Net een artikeltje gelezen over een samsung camera, die misschien op de markt komt in 2013 met 4k2k video.
                        http://tweakers.net/nieuws/72094/sam...k-in-2013.html

Dat deed me weer denken aan de opvolger voor blu-ray. Panasonic heeft vorig jaar al zo een toestel laten zien. Er is wel nog niet echt content voor ...
                        http://www.slashgear.com/panasonic-1...-hdtv-0869150/

Dan gaat iedereen wel een glasvezel naar zijn huis mogen leggen, en niet die fake fibernet ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                          Dat deed me weer denken aan de opvolger voor blu-ray...

...Dan gaat iedereen wel een glasvezel naar zijn huis mogen leggen, en niet die fake fibernet ...
                          Waarom al lopen terwijl we nog niet deftig kunnen stappen...
                          Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                            Waarom al lopen terwijl we nog niet deftig kunnen stappen...
                            Om niet achterop te moeten hinken misschien?
                            http://glasvezelnetwerkaalten.blogsp...t-in-huis.html

Comment

Het lijkt dat de Blu ray in Belgie wat minder snel aanslaat dan in NL. Het aanbod Blu Ray's groeit hier behoorlijk snel. Zelf een Full HD tv staan met een instap dolby setje van Panasonic.
                              Toch is het verschil behoorlijk, zowel in beeld als in geluid. De oude titels die opnieuw worden uitgebracht, zijn wat minder dan de nieuwe titels. Ik hou gewoon mijn titels op dvd en koop
                              de nieuwe films op Blu Ray. Online verkoop in NL is groot, mooie acties van Blu Ray's voor 10 euro, of 3 voor 25. Belgie is misschien een te duur land. Mobiele internet abo's zijn daar ook al zo duur. Maar ik denk dat hier over een jaar (2012) het omslag punt gaat worden bereikt. Die blu ray spelers van Philips heb je al voor 100 euro, mensen stappen hier massaal over.
                              Last edited by Jordie7103; 11 februari 2011, 13:37.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jordie7103 Bekijk bericht
                                Belgie is misschien een te duur land.
                                No sh*t...
                                Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Working...
                                X