Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is BluRay dood ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Is BluRay dood ?

Ik heb net een BluRay-speler gekocht, maar ga deze momenteel enkel gebruiken voor DVD's. De grootste reden waarom ik de Sony BDP-S370 gekocht heb is omdat deze speler bij de top hoort qua HD-upscaling, ondanks de lage prijs.

Maar ik vond dit artikel tijdens het surfen :

Als er op de CES-beurs al niet veel rond gebeurt, dan moet je toegeven dat ze in het artikel ergens een punt hebben. Vorige week in Mediamarkt geweest, ik kan niet zeggen dat de verhouding tussen het aanbod DVD/BR veel veranderd is tov een aantal maanden geleden.
    BR heeft het alleszins veel moeilijker dan DVD om de mensen te overtuigen. Toen DVD op de markt kwam, is VHS een heel snelle dood gestorven. Met BR is het duidelijk dat DVD zich niet zomaar gewonnen geeft.

Wat denken jullie ervan ?
    Panasonic Lumix FZ2000

Re: Is BluRay dood ?

Van VHS naar DVD was de kwaliteitsverbetering heel goed merkbaar, zelfs op de oudere beeldbuis-TVs. Van DVD naar BR is dat wat minder, deels omdat het menselijk oog de kwaliteit niet direct ervaart zonder een andere referentie. Als je kan vergelijken zie je het verschil, anders is het veel moeilijker (relatief dan toch). Anderzijds, om er echt van te genieten moet je ook wel een echte HD 1080 TV hebben en door de economische crisis zijn de mensen niet allemaal zo snel om een nieuwe TV aan te kopen en de meerprijs voor een BR te betalen. Denk ik toch.
    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Mensen hebben ondertussen ook geleerd dat ze al hun video's moesten vervangen door DVD's. Waarom die nu weer moeten vervangen door BR? Dat kost alleen maar geld.

Ik kan mijn eigen filmopnames van 10 jaar geleden niet meer bekijken. Want dat kan alleen op een video recorder. En om er nu nog zo een te kopen. Of om de tijd te investeren om alles naar DVD om te zetten. Dat komt er niet van.
      Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
        Mensen hebben ondertussen ook geleerd dat ze al hun video's moesten vervangen door DVD's. Waarom die nu weer moeten vervangen door BR? Dat kost alleen maar geld.
        Vind ik ook. BR heeft dan wel een mooier beeld maar een dvd is ook nog altijd mooi genoeg...
        Canon EOS 550d - 18-55mm IS + 55-250mm IS

Mijn Flickr pagina

Comment

Het gaat imho ook ietsje te snel. De DVD staat bij wijze van spreken nog maar pas op punt of je zou alles alweer moeten gaan vervangen door BR. Eerst verzamelde ik films op VHS, daarna naar de winkel en alles in DVD kopen, en nu terug opnieuw naar diezelfde winkel voor BR. Nee, leve de vooruitgang maar er zijn grenzen.

Comment

Ik merk in de winkels dat de schappen met blue ray (evenals die met de cd's) kleiner worden. De spelletjes en serieboxen winnen juist aan ruimte.
            Canon 500D met EF-S 18-135mm/3.5-5.6 IS-USM + 18-55mm/3.5-5.6 IS + 55-250mm/4-5.6 IS +EF 75-300mm/4-5.6 III + 50mm/1.8 IS

Comment

Veel mensen zijn zeer vlug tevreden over de kwaliteit.
              Ik ken mensen met een Full HD tv en digitale HD ontvanger en zitten hoofdzakelijk analoog te kijken. Veel doorsnee mensen kennen het bestaan van BR niet. Hoe wil je dan dat zij snel overschakelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StevenVH Bekijk bericht
                Het gaat imho ook ietsje te snel. De DVD staat bij wijze van spreken nog maar pas op punt of je zou alles alweer moeten gaan vervangen door BR. Eerst verzamelde ik films op VHS, daarna naar de winkel en alles in DVD kopen, en nu terug opnieuw naar diezelfde winkel voor BR. Nee, leve de vooruitgang maar er zijn grenzen.
                Waar is het gemak van VHS gebleven? Player gewoon vragen op plaats x te starten en presto daar heb je beeld en klank zonder die ellenlange vervelende intro's met publicitaire rotzooi en bedreigingen met boetes e.d. bij ongeoorloofd copiëren.

Henri
                lidnummer: BD0435BE

Comment

BR = mooi, toch op mijn tv
                  Maar er is weinig aanbod en hetgeen er is interesseert me echt niet.
                  Planet Earth = mooi maar is goed voor ene keer
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                    Waar is het gemak van VHS gebleven? Player gewoon vragen op plaats x te starten en presto daar heb je beeld en klank zonder die ellenlange vervelende intro's met publicitaire rotzooi en bedreigingen met boetes e.d. bij ongeoorloofd copiëren.

Henri
                    Juist Henri.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Ik vrees dat Blu-ray een beetje dezelfde kant opgaat als Laserdisc. Het videoformaat is niet goed 'genoeg' om het vorige formaat te doen vergeten, de DVD dus.
                      Op zich een beetje jammer, omdat TV en Blu-ray min of meer opgenomen worden in hetzelfde formaat. Blu-ray in 1080p en HDTV uitzendingen in 1080i. Spijtig genoeg worden de oude films opnieuw uitgebracht op Blu-ray wat in veel gevallen niet echt een meerwaarde geeft en het produkt ondrecht aandoet. Off-topic: de TV stations hebben allemaal 1080i materiaal aangekocht omdat dit goedkoper is en omdat het minder bandbreedte in beslag neemt. Wat de verschillende aanbieders van televisie daarmee doen is een ander paar mouwen.
                      Ik vind het in ieder geval een vooruitgang en heb wat films gekocht op Blu-ray om het formaat een duwtje in de rug te geven, in de hoop dat het de DVD zou vervangen, maar ik vrees er dus voor. Het aanbod is alvast een pak groter dan een aantal jaren geleden. Het is bovendien het beste wat je in huis kan halen momenteel wat betreft beeldkwaliteit. De volgende stap is een verdubbeling van de resolutie, maar dat zie ik op tv nog niet direct gebeuren.

Comment

Ik kan mijn eigen filmopnames van 10 jaar geleden niet meer bekijken. Want dat kan alleen op een video recorder. En om er nu nog zo een te kopen. Of om de tijd te investeren om alles naar DVD om te zetten. Dat komt er niet van.
                        Je mag hier gratis een videorecorder komen halen als je er een wil

Yannick

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
                          Je mag hier gratis een videorecorder komen halen als je er een wil

Yannick
                          Ik heb er ook nog één, een top-of-the-line 6-kops philips VCR die ik in '97 meer dan 20 000 belgische frankskes betaald heb. Werkt nog als een zonnetje, maar doe hem niet weg. Heb nog te veel Japanse anime op VHS en de kast waar die in zit is voor mij een beetje mijn persoonlijke schatkamer...

Btw, als iemand nog een VCR zoekt, probeer dan een Hitachi op de kop te tikken. Was het beste wat je kon krijgen op VHS gebied !
                          Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Om nu alles op dvd te vervangen door Blu-ray, nee...

maar de nieuwe dingen die ik koop zijn toch op blu-ray...

De opgefriste versies van sommige films zijn toch echt wel een verademing als je het mij vraagt..

check bij vb maar eens de Alien-Quadrilogy...

Maar wat er juist gaat gebeuren gaat een kwestie van tijd zijn...
                            Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

Comment

Slecht vergelijk.
                              Een videoband kan je niet afspelen in een DVD-speler en het verschil in kwaliteit is enorm.
                              Een DVD kan je wel afspelen in een Blu-Ray speler en deze geniet ondertussen nog wat van de upscaling.
                              Er is geen enkele reden om uw DVD's te moeten veranderen naar Blu-Ray, het geeft u gewoon de moglijkheid beiden te gebruiken.
                              Maar ook tussen Blu-Ray en DVD zit een redelijk verschil in kwaliteit, alleen moet ge er ook deftig materiaal (TV) voor staan hebben.
                              Een belangrijk punt is dat lege schijfjes voor eigen opnames enorm duur zijn in vergelijking met een DVD-R ... mocht dit wat gelijk komen, dan zou er veel meer Blu-Ray verkocht worden.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Working...
                              X