Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Controller + software + geluidskaart + hoofdtelefoon raad!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Controller + software + geluidskaart + hoofdtelefoon raad!

Ok voor een concrete vraag:
    1) Een rijtje met de beste controllers voor de decks (niet voor interne mixer) : Traktor x1,denon sc-2000,reloop contour,dj tech vontrol one,allen &heath xone 1d, Heb je er nog die ik zou moeten vervoegen aan mijn lijstje? (welke zijn af en aan te raden?)
    2) Welke geluidskaarten moet ik nog aan volgend lijstje toevoegen? Numark stereo i/O,IKEY i connex,zomo usb1,numark dj i/O,mixvibesumix 44,NI audio2,american audio versaport (welke van dit lijstje zijn af te raden of aan te raden , welke ontbreken er?)
    3) van software , er gaat iets nieuw uit komen van traktor volgende maand? is het de moeite daarop te wachten?
    en als ik traktor pro zou kopen kan ik dan het volgende: ik zet mijn muziek op een externe hd, hang die aan men mac book en laad de liedjes rechtstreeks van de hd? en kan hij de cuepoints dan ook onthouden?

alvast bedankt

Comment

Als je voor Traktor Pro gaat, dan zou ik de X1 overwegen. Die dingen zijn trouwens voor mekaar gemaakt. Een Audio 2 als soundkaart erbij en je bent voor 400€ gesteld met top materiaal. (upgrade van Traktor3 LE kost nu blijkbaar meer dan een licentie Traktor Pro )

Traktor maakt extra bestanden aan voor de breat grids, que points, collection, cover art,... deze kan je ook op je HD zeten en kan je je HD gebruiken op iedere mac waar Traktor op staat.
      Rudy,

Hier vind je meer Astrofotografie werk.

Comment

Uhu maar natuurlijk hijft de x1 geen jogwheel en zijn die andere er ook voor geoptimaliseerd denk ik toch,
        Is het dan best om alles op de hd te zetten?
        is een audio 2 zoveel beter als bijvoorbeeld een numark dj/stereo ofzo?
        alvast merci

Comment

De reloop contour interface edition is ook wel nog handig xD
          want nu heb ik gedacht dat ik toch minstens 4 uitgangen wil!
          en de geluidskaarten met 4 uitgangen zijn al gouw duurder (of weten jullie er rond de 100euro?? die goed zijn?)
          nu had ik nog enkele vragen:
          Reloop contour interface edition: als ik draai op feestjes zou ik 4 outs elk naar kanaal sturen, maar thuis zou ik graag 1out naar boxen en gewoon koptelefoon dus met interne mixer (is dit mogelijk?)
          kan je de outs ook als ins gebruiken?
          Heb je er zo nog van rond dezelfde prijsklasse met ingebouwde geluidskaart (minimum 4outs) maar die een dek controllen geen volledige controllers(van die grote)?
          en welke minimum 4 geluidskaarten rond de 100euro heb je zo nog?
          Morgen ga ik sowieso achter Traktor pro of duo en eventueel controller of geluidskaart!
          Alvast bedankt iedereen voor de hulp
          dj-ken

Comment

Ik zou gaan voor een deftige controller met bijbehorende software. Je kan op voorhand uitkiezen welke controller/software combinatie je gaat gebruiken, maar je weet dan tenminste dat controllerknopjes en software op elkaar afgestemd zijn.

Ik heb zelf een Hercules DJ MkII en ben altijd content geweest van de geluidskwaliteit en het feit dat er ASIO drivers bijzitten op Windows. Nu ik ook een Mac heb kan ik 'm daar ook op gebruiken, en hij werkt perfect. Echter, qua software moet ik nu wel iets vinden dat ook weer evengoed werkt als de meegeleverde software destijds en da's dus wel effe zoeken om de juiste mapping van knopjes naar software functies enzoverder goed te krijgen.

Je hebt volgens mij niet echt een speciale geluidskaart nodig om met muziek bezig te zijn op een Mac. De ingebouwde kaart levert een goeie sound af, maar je hebt natuurlijk maar een enkel stereo paar dat voor DJing minder interessant is.

Een controller met ingebouwd geluid zoals de Hercules DJ controllers lijkt me een match made in heaven. Voor het deftigere geluidswerk heb ik een MOTU MicroLite Mk3 op FireWire die evengoed werkt op WIndows als op Mac.
            pixelpusher

Comment

Working...
            X