Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Win7 geen netwerkverbinding

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Win7 geen netwerkverbinding

M'n vrouw heeft plots geen netwerkverbinding meer (via wifi, Dell inspiron met Win7). M'n ma wel, via hetzelfde wireless access point (Telenet - Dell Studio met Vista).

Bij m'n vrouw staat er een rood kruisje door het netwerkicoon in de taakbalk. Driver probleem misschien ? Ze zit nu thuis, ik op het werk dus kan ik geen telefonische helpdesk spelen. Misschien iemand hier al hetzelfde meegemaakt en heeft die een kant en klare oplossing (misschien is het euvel vlug verholpen ?).
    Panasonic Lumix FZ2000

Re: Win7 geen netwerkverbinding

Iets stoms... ze heeft misschien de schuifschakelaar per toeval aangeraakt zodat de WiFi-antenne afstaat.

Dit kan ook middels een toestencombinatie zijn, maar is modelafhankelijk.
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
      Iets stoms... ze heeft misschien de schuifschakelaar per toeval aangeraakt zodat de WiFi-antenne afstaat.

Dit kan ook middels een toestencombinatie zijn, maar is modelafhankelijk.
      Uhm, je hebt me aan iets doen denken. Bij haar kan je met F2 wireless afzetten. Heb haar net gebeld, is opgelost. Inderdaad stom. Toch bedankt om mijn geheugen te rebooten...
      Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Hoh, een Duvel en we spreken er niet meer over
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Hoh, een Duvel en we spreken er niet meer over
          Ok, en voor mij nen bruine Leffe...
          Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Toen ik je openingspost las, wou ik ook meteen zeggen van dat knopje...
            Geloof me...je bent absoluut (of je vrouw) NIET de enige...
            (Traveler) Supra Super Slim XS7 .:. f=5.8-17.4 mm .:. 7.0 megapixels | Gimp, Photoshop Express en iPad Apps.

Comment

Heb er ook ooit achter gezocht hoor...

Comment

Bij ons heeft de kat dat al eens afgezet (of dat beweert de vrouw althans )....

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Ja, kan veel voorkomen,
                  als job ben ik IT-er, en ge zou verwondert staan hoeveel mensen met hun laptop naar mij toe komen met dit probleem, en dezelfde oplossing...sommigen weten zelfs ook veel van pc's.
                  T'zijn die kleine dingetjes he, ge moet er maar opkomen
                  "PartyShotZ.be : Photography is my passion, mastering my sight and vision on the world and every living being upon it."

Comment

Er zijn er op bepaalde fora die al spraken van clean installs te doen... terwijl het werd verholpen met op een knoppeke te drukken
                    Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door micn Bekijk bericht
                      Ja, kan veel voorkomen,
                      als job ben ik IT-er, en ge zou verwondert staan hoeveel mensen met hun laptop naar mij toe komen met dit probleem, en dezelfde oplossing...sommigen weten zelfs ook veel van pc's.
                      T'zijn die kleine dingetjes he, ge moet er maar opkomen
                      /OFFTOPIC: IT'er zijn en dan toch je volledig adres publiek zetten inclusief je foto materiaal.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                        Er zijn er op bepaalde fora die al spraken van clean installs te doen... terwijl het werd verholpen met op een knoppeke te drukken
                        Straf ... dat is een oplossing dat de meeste zogezegd "betere it-ers" nogal vaak voorstellen.
                        Hier op het werk zitten er ook zo een paar ... bij het minste stellen ze voor om een clean install te doen, eens zoeken naar een probleem zijn ze na 2 minuten al beu!
                        Ik noem het eerder prutsers.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Straf ... dat is een oplossing dat de meeste zogezegd "betere it-ers" nogal vaak voorstellen.
                          Hier op het werk zitten er ook zo een paar ... bij het minste stellen ze voor om een clean install te doen, eens zoeken naar een probleem zijn ze na 2 minuten al beu!
                          Ik noem het eerder prutsers.
                          Ik had in 2 minuten "troubleshooten" het antwoord reeds gepost

Comment

Ik had in 2 minuten "troubleshooten" het antwoord reeds gepost
                            Inderdaad ... je bent aangeworven.

Ondervind jij dat dan ook niet dat heel veel mensen die zich uitgeven als it-er niets van troubleshooting doen en alsmaar met van die onnozele oplossingen voor de dag komen?
                            Doen ze in de meeste winkels trouwens ook ... repair disk erin en gedaan.
                            Ik wil nu ook niet veralgemenen maar er zijn er meer die de simpele oplossing kiezen boven wat zoekwerk.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Inderdaad ... je bent aangeworven.

Ondervind jij dat dan ook niet dat heel veel mensen die zich uitgeven als it-er niets van troubleshooting doen en alsmaar met van die onnozele oplossingen voor de dag komen?
                              Doen ze in de meeste winkels trouwens ook ... repair disk erin en gedaan.
                              Ik wil nu ook niet veralgemenen maar er zijn er meer die de simpele oplossing kiezen boven wat zoekwerk.
                              Ja en neen, het is een beetje kosten tegenover de baten afwegen.
                              Ik wil gerust een tijdje zoeken naar een probleem en als ik merk dat het niet hopeloos is en ik er voordeel mee ga doen naar de toekomst doe wil ik er gerust langer over zoeken.
                              Als er op 't werk een probleem binnenkomt wordt er inderdaad niet te veel tijd aan gespendeerd. Dan is 't al gauw 'restage'. Op serverniveau is dat iets anders...

In mijn bijberoep krijg ik meestal gecrashte pc's binnen en dan probeer ik wel het maximum er uit te halen om dat die mensen meestal geen backups hebben. Kan ik ineens ook een externe disk verkopen

Comment

Working...
                              X