Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankoop auto.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: aankoop auto.

    Oorspronkelijk geplaatst door dubbel Bekijk bericht
    Je hebt geen goede,duurzame en betrouwbare motoren meer, bij geen enkel merk!
    Alle autofabrikanten moeten nu milieunormen zien te halen en hierdoor wordt efficientie geruild voor groen en dwaas. Net het zelfde fenomeen zie je bij chauffageketels...de gietijzeren ketels deden hun ding jaren met een minimum aan onderhoud. De nieuwere hoogrendements ketels verbruiken weliswaar minder stookolie , maar hier moet je erbij nemen dat de technieker minstens eenmaal per jaar aan huis komt . Beiden hebben wel gemeen dat ze minder verbruiken, maar de consument betaald meer aan onderhoud. Soms is het beter voor de beurs en gemoedsrust, om een wagen van x-aantal jaren aan te kopen, met ietjes meer verbruik maar met een staat van betrouwbaarheid om u tegen te zeggen.
    Ik rij zelf met een diesel, een Lancia Musa 1.9 en die heeft nog een gewone 'vervuilende' motor. Nu hebben ze allemaal roetfilters, mooi je krijgt een premie van de overheid en dat geeft een mooi financieel plaatje. Maar die roetfilters zijn pas effectief als je lange afstanden rijdt met snelheden hoger dan 70km/u. Dus in 't stad zijn ze niet effectief, ze reinigen zichzelf wel maar niet aan lage snelheden. Gevolg: ze verstoppen, garage binnen, mijnheer roetfilter verstopt, wat gaat dat kosten? 100en €'s Waar is je profijt dan naartoe? Als ik een andere wagen koop zal het weer een benzine worden, daar wordt minder aan gewurgd. Moet wel zeggen dat ik maar zo'n 8000km per jaar doe.
    7D en 17-55/2.8 en 70-200 4 L IS en ext 1.4II en 430EXII

    Comment


    • #32
      Re: aankoop auto.

      Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
      Vreemd, ik rij al probleemloos Opel sinds 1988, mijn ouders nog langer. Zelfs m'n Astra break van de vorige generatie (5 jaar oud) kraakt en piept nooit. Heb zelf al een paar keer in een Insignia gezeten, kan niet zeggen dat ik jouw ervaring deel.
      Ik denk dat er bij elk merk wel eens een paar slechte tussen zitten. En met Opel heb ik nooit problemen gehad. Dan blijf je bij je merk.
      Ik ken ook wel mensen die nooit meer Audi of VW zouden kopen.
      Tja, je kan inderdaad pech hebben da's waar, maar als je er zo eentje hebt dan zit je er maar mee... Een wagen waarop in één jaar tijd volgende zaken kapot gaan : startmotor, schokdemper linksachter, één of andere stuurdoos, alternator en luchtmassameter ( die laatste sneuvelen vlgs de dealer die nog zo eerlijk is als bosjes bij dit merk blijkbaar...) , rekening houdende dat deze auto slechts een goede 65.000km heeft en nooit of te nimmer ook maar zwaar belast wordt, steeds netjes binnen in een garage staat... Dit kan ik niet normaal vinden eigenlijk...
      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

      Comment


      • #33
        Re: aankoop auto.

        Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
        Dit kan ik niet normaal vinden eigenlijk...
        Kan ik begrijpen en is ook niet normaal. Mijn Astra heeft bijna 100000km en rijdt nog steeds als op de eerste dag.
        En ik zeg niet dat ik nooit een ander merk zou kopen. Maar als je tevreden bent, blijf je er meestal bij ; zo heb ik lang in dubio gestaan over een nieuwe TV - wou panasonic kopen maar uiteindelijk toch weer Philips gekozen. Heb nooit een andere auto gehad dan een Opel, nooit een andere TV dan Philips. Terwijl ik mensen ken die Philips de grond in boren. De ouders van mijn beste vriend zijn supertevreden van Nissan, mijn schoonouders hebben er ooit één gehad en dat was ook hun laatste.
        De meeste autodealers doen er nu ook wel een ander merk bij, is blijkbaar de trend. Zo doet onze Opel dealer er nu Hyundai en Nissan bedrijfsvoertuigen bij. Kan goed zijn dat ik ooit één van de andere merken koop (hoewel ze al met sterke argumenten zullen moeten afkomen om geen Astra Sports Tourer te kopen )
        Last edited by Kaneda; 16 januari 2011, 22:30.
        Panasonic Lumix FZ2000

        Comment


        • #34
          Re: aankoop auto.

          Oorspronkelijk geplaatst door exeter Bekijk bericht
          Ik had het budget, en de connecties (Van Boom Puurs) en heb het toch gedaan... Het lijkt mss raar maar nu heb ik voor de helft van de prijs een wagen met meer ruimte als een 7serie. Qua luxe zit ik ook gelijk.
          Ik ben een BMW fanboy en ben zot op BMW's maar heb prijs/kwaliteit gekozen en heb het imago even gelaten voor wat het was. Bizar welke reacties ik krijg als ze m'n wagen zien... Als ik toekom op mijn golfclub kijken ze op... Naar de 200ste bmw niet

          + dat van die verouderde motoren klopt ook niet... ben naar Heinz geweest en daar een complete readout laten doen, ik heb net dezelfde motor en stuurdoos als de nieuwe A6 2.0...
          Mensen bij Heinz vertelden me zelfs dat vele AUDI concessies SKODA onderdelen kopen om ze dan in AUDI'S te steken omdat de kwaliteit hetzelfde is maar de kostprijs veel lager. Al zullen AUDI mensen dit mss niet graag horen...
          Ik ben al 12 jaar klant bij Van Boom in Puurs. Ik was zinnens om eens naar de nieuwe M1 coupe te gaan zien, omdat dit een upgrade is van mijn 135i. De tijd zal mij allicht ontbreken, maar misschien wordt het een testwagen voor BMW Bornem. Die M1 is een bommetje met zomaar eventjes 340 PK.
          Heeft iemand die toevallig gezien op het salon? Het was ook één van de première-wagens naast de nieuwe Audi A6 Berline.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #35
            Re: aankoop auto.

            Het was Bruno zelf die me overtuigd heeft om een Superb te nemen ipv een BMW :]
            5DmkII | EF 24-70 f2.8 L |EF 70-200 f2.8 L IS USM II | strobist stuff | www.dvbphotography.be

            Comment


            • #36
              Re: aankoop auto.

              Oorspronkelijk geplaatst door exeter Bekijk bericht
              Het was Bruno zelf die me overtuigd heeft om een Superb te nemen ipv een BMW :]
              Ja, Van Boom heeft dat goed gezien. De Skoda garage naast hun deur hebben ze overgenomen en zo een toegankelijker segment bij gecreëerd. Ze zullen momenteel allicht meer Skoda's verkopen dan BMW's. Die mannen zijn commercieel bij de pinken.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #37
                Re: aankoop auto.

                Inderdaad... mijn vriendin is daar al jaar en dag babysit dus voor mij zat dat wel snor
                Bruno heeft zelf een tijd met een superb gereden maar mocht niet meer van BMW belgium omdat het de reputatie van het merk BMW ging schaden :P

                Trouwens die M1 coupe is een pareltje Zeker is gaan bekijken!
                5DmkII | EF 24-70 f2.8 L |EF 70-200 f2.8 L IS USM II | strobist stuff | www.dvbphotography.be

                Comment


                • #38
                  Re: aankoop auto.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                  Vergeet BMW, Audi, ...

                  Maak eens een proefrit in een Opel Insignia en je moet niets anders meer hebben...
                  Kwaliteit van de bovenste plank !

                  Tuurlijk, als imago belangrijker voor je is...
                  Mijn beste vriend, ik wens u veel succes met uw Insigna. Er zullen er ongetwijfeld ook een paar goeie tussen zitten maar als je iemand kent uit een Opel garage moet je maar eens polsen hoeveel service-notes er aan de dealers zijn gegeven de laatste 6 maand.
                  Ik weet nu al dat hij zweetplekken onder de oksels zal krijgen
                  Maar.... er wordt ongetwijfeld aan gewerkt.

                  Een autoforum is een indicatie maar de meeste Insigna's zijn natuurlijk nog onder fabriekswaarborg en daarom moet je langs de dealer voor updates en herstellingen. Je weet dan nog niet de helft van wat nagekeken moet worden en ze gaan u zo lang mogenlijk in het donker houden over die zaken.

                  greetz!
                  Last edited by Bart Bever; 16 januari 2011, 23:22.

                  Comment


                  • #39
                    Re: aankoop auto.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
                    Mijn beste vriend, ik wens u veel succes met uw Insigna. Er zullen er ongetwijfeld ook een paar goeie tussen zitten maar als je iemand kent uit een Opel garage moet je maar eens polsen hoeveel service-notes er aan de dealers zijn gegeven de laatste 6 maand.
                    Ik weet nu al dat hij zweetplekken onder de oksels zal krijgen
                    Maar.... er wordt ongetwijfeld aan gewerkt.

                    Een autoforum is een indicatie maar de meeste Insigna's zijn natuurlijk nog onder fabriekswaarborg en daarom moet je langs de dealer voor updates en herstellingen. Je weet dan nog niet de helft van wat nagekeken moet worden en ze gaan u zo lang mogenlijk in het donker houden over die zaken.

                    greetz!
                    Voor zover ik weet wordt elke opmerking van de klant, hoe klein ook, meteen doorgegeven aan Opel waar ook wordt ingegrepen. Volgens mij vandaar de vele servicenota's.
                    De oom van m'n vrouw heeft gans z'n leven bij Opel Antwerpen gewerkt (hij is een tweetal jaar geleden met brugpensioen gegaan). Jammer dat Opel Antwerpen gesloten is, maar hij heeft nog wel contacten met mensen bij Opel Duitsland.
                    Ik zal eens polsen naar al die zogezegde service nota's. Dit wil ik nu eens weten, zie, want van technische problemen met Insignia's (of Astra's) heb ik nog niet gehoord.
                    Ik rij met Opel, mijn ouders rijden met Opel, mijn schoonouders rijden met Opel, bijna de ganse familie rijdt met Opel en heb nog niemand horen klagen.


                    En wat Skoda betreft, een Octavia is eigenlijk een Passat, zelfde motoren, maar hoe zit het met de rest van mechaniek ? Waar zit het verschil ? Afwerking, of gewoon goedkopere (en dus minder betrouwbare) onderdelen. Heb in het Nieuwsblad een reclame gezien van Skoda : Octavia instapmodel vanaf een kleine 11000 euro. Geen geld voor toch geen kleine wagen. Of hij nu even mooi is als een Passat laat ik in het midden, da's minder belangrijk. De auto die ik het mooiste vind is trouwens toch niet voor mijn beurs...
                    Last edited by Kaneda; 17 januari 2011, 09:54.
                    Panasonic Lumix FZ2000

                    Comment


                    • #40
                      Re: aankoop auto.

                      Zal jullie eens op een SD een rondleiding geven in m'n skoda. Je zal verschieten van de kwaliteit voor die prijs...
                      5DmkII | EF 24-70 f2.8 L |EF 70-200 f2.8 L IS USM II | strobist stuff | www.dvbphotography.be

                      Comment


                      • #41
                        Re: aankoop auto.

                        Oorspronkelijk geplaatst door exeter Bekijk bericht
                        Zal jullie eens op een SD een rondleiding geven in m'n skoda. Je zal verschieten van de kwaliteit voor die prijs...
                        Ik heb op het autosalon in Brussel in 2010 de Skoda Superb Combi goed bekeken, en ik moet toegeven dat voor die prijs het een héél mooie wagen is, en de kwaliteit zeker niet onderdoet voor een Passat ... niet vergelijken met een A4, dat is nog iets anders, maar als ik moest kiezen tussen een Passat Variant en een Skoda Superb Combi is de keuze snel gemaakt hoor ... en het budget komt ongeveer overeen.

                        Ik ga waarschijnlijk eind deze week mijn nieuwe firmawagen ophalen, een Renault Grand Scenic 7pl ... waarom Renault ? Omdat we maar uit enkele merken mogen kiezen op de firma, en deze Grand Scenic zowat het ruimste is wat we kunnen kiezen, door voor de 110pk diesel te kiezen spaar ik redelijk wat geld uit aan co2 bijdrage (tegenover mijn S-Max die ik nu heb) en kan ik heel de optielijst van Renault er op zetten en nog wat accessoires ... dus waarom niet ?
                        De 130 pk 1.9 diesel zou leuk zijn, maar ik sta elke morgen in de file, de co2 bijdrage is hoger en dan zou ik veel minder opties kunnen nemen dus heb ik deze keer een keuze gemaakt om wat minder pk te hebben maar wel in een full option te rijden ... zal ik mij dit beklagen ? Waarschijnlijk wel als ik merk dat hij echt niet vooruit te branden is, of bij een inhaalmanoeuvre er niet geraak ... maar 's morgens als ik stilsta aan Haasrode heb ik daar geen last van

                        Mark
                        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                        Comment


                        • #42
                          Re: aankoop auto.

                          Voor mij nooit meer OPEL.
                          Problemen met de lak (kleurverschillen)
                          Voor de garage geen probleem met de lak is "normaal".
                          Pas uit garantie ding ging stuk.
                          Vorig jaar oktober brandstoflek, de brandstoftank gewoon doorgeroest, niet door ergens tegen te rijden maar gewoon bovenkant tank.
                          Van een uitlaat zou ik dit kunnen aannemen maar een brandstoftank?

                          Nu van pure miserie wagen verkocht en weer een japanner gekocht.
                          Oh ja wagentje was bijna 5jr met 80.000kmtjes.
                          lucv.be - instagram - facebook

                          Comment


                          • #43
                            Re: aankoop auto.

                            Oorspronkelijk geplaatst door peterf1 Bekijk bericht
                            Ik rij zelf met een diesel, een Lancia Musa 1.9 en die heeft nog een gewone 'vervuilende' motor. Nu hebben ze allemaal roetfilters, mooi je krijgt een premie van de overheid en dat geeft een mooi financieel plaatje. Maar die roetfilters zijn pas effectief als je lange afstanden rijdt met snelheden hoger dan 70km/u. Dus in 't stad zijn ze niet effectief, ze reinigen zichzelf wel maar niet aan lage snelheden. Gevolg: ze verstoppen, garage binnen, mijnheer roetfilter verstopt, wat gaat dat kosten? 100en €'s Waar is je profijt dan naartoe? Als ik een andere wagen koop zal het weer een benzine worden, daar wordt minder aan gewurgd. Moet wel zeggen dat ik maar zo'n 8000km per jaar doe.
                            Als je maar 8000 km./jaar doet (en je dat ook aan de garage hebt gezegd bij aankoop), dan hebben ze je een verkeerd type motor "aangesmeerd").
                            Er is nog een andere reden waarom moderne diesels niet geschikt zijn voor korte afstanden. Quasi alle dieselmotoren hebben een turbo (wegens het hogere rendement met turbo). Als de motor nooit warm geraakt, dan krijg je roetaanslag op de turbo, onbalans (en dat ding draait ietske sneller dan 1000 tr/min). In veel gevallen zal dat ding zo niet lang meegaan...
                            Diesels zijn perfect voor mensen die langere afstanden rijden. Doe je quasi uitsluitend korte afstanden, dan neem je veel beter een benzine-motor.
                            Een tijdje geleden was de diesel in België zowat een hype, maar een dieselmotor is allesbehalve altijd de juiste keuze. Die roetfilter is inderdaad de 2e reden (naast die turbo)...
                            Groeten,

                            Polleke

                            Comment


                            • #44
                              Re: aankoop auto.

                              Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                              Ik heb op het autosalon in Brussel in 2010 de Skoda Superb Combi goed bekeken, en ik moet toegeven dat voor die prijs het een héél mooie wagen is, en de kwaliteit zeker niet onderdoet voor een Passat ... niet vergelijken met een A4, dat is nog iets anders, maar als ik moest kiezen tussen een Passat Variant en een Skoda Superb Combi is de keuze snel gemaakt hoor ... en het budget komt ongeveer overeen.
                              Moet je een Passat niet vergelijken met een Octavia ? Een Superb lijkt me toch een stuk groter.
                              In welke klasse valt de Octavia ? Te vergelijken met de Passat, A4 of A6 (qua grootte dan). Is soms moeilijk te vergelijken. Mijn Astra break is quasi even groot als een A4, maar dan weer kleiner dan de Passat. De Insignia is misschien net wat kleiner dan de A6, maar is een perfecte match voor de Ford Mondeo. De Ford Focus break is dan weer een stuk kleiner dan de Astra break. Moeilijk.
                              Panasonic Lumix FZ2000

                              Comment


                              • #45
                                Re: aankoop auto.

                                ik durf mijn skoda superb (full option) naast een BMW 5/7, AUDI A6, MERCEDES E/D zetten... Het enige waarom ik terug zou gaan naar BMW is het uiterlijk, dat bij dit(deze) topmerk(en) wel erboven steekt. Qua interieur/afwerking binnen is het praktisch net hetzelfde...





                                Het verschil is er... maar is dit verschil 25k€ waard?
                                5DmkII | EF 24-70 f2.8 L |EF 70-200 f2.8 L IS USM II | strobist stuff | www.dvbphotography.be

                                Comment

                                Working...
                                X