Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankoop auto.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: aankoop auto.

    Oorspronkelijk geplaatst door KriVa Bekijk bericht
    Wij zijn vrijdag ook een nieuwe auto gaan bestellen, Lancia Delta Edizione Luna.We wilden eens iets anders, vonden het design prachtig (daar ben je het, in het geval van de Delta, volledig mee eens of ronduit oneens) en we waren helemaal verkocht na de testrit. Toch ook best wat korting gehad. Levering is voor rond de 15de februari, volgens de bestelbon mag de leveringsdatum 30% afwijken van de vooropgestelde datum, met een maximum van 3 weken. We hebben in de garage ook duidelijk gezegd dat we hem gewoon zouden laten staan indien er niet aan die voorwaarde voldaan is (geen voorschot betaald).
    Inderdaad heel speciaal model, en toch heeft deze auto iets, ze vallen zeker op in het verkeer, maar je zet de verkoper wel onder druk he, soms kan de garagist er ook niet aan doen als een wagen te laat wordt geleverd, er zijn wel degelijk gevallen van heirkracht ( staking bvb )
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #17
      Re: aankoop auto.

      voor de mensen die op zoek zijn naar wagens in het gamma Audi A6, VW Passat CC, BMW 5, Mercedes C/E... vergeet niet te kijken naar SKODA e... niet voor niets de beste autoconstructeur van het jaar... fantastische prijzen voor fantastische wagens. (octavia & superb!)

      Ik heb een witte superb gekocht in oktober en qua unieke wagen kan dit toch al tellen... Als je graag buiten de lijnen gaat en goedkope(re) luxe wilt... ga dan zeker eens een kijkje nemen!
      5DmkII | EF 24-70 f2.8 L |EF 70-200 f2.8 L IS USM II | strobist stuff | www.dvbphotography.be

      Comment


      • #18
        Re: aankoop auto.

        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Inderdaad heel speciaal model, en toch heeft deze auto iets, ze vallen zeker op in het verkeer, maar je zet de verkoper wel onder druk he, soms kan de garagist er ook niet aan doen als een wagen te laat wordt geleverd, er zijn wel degelijk gevallen van heirkracht ( staking bvb )
        Nog vergeten bij te zeggen dat de wagen een "bijna-stockwagen" is (staat op dit moment ergens in Italië op de parking van Lancia ). Wanneer de verkoper ons zowel mondeling als schriftelijk duidelijk maakt dat het geen enkel probleem is om de wagen er tegen dan te krijgen, is dat in onze ogen bindend. Op een week extra gaan we nu niet vitten, maar stel dat de levering een maand langer duurt, gaan we toch eens bij de buren kijken...

        Comment


        • #19
          Re: aankoop auto.

          De keuze van een auto wordt bij mij grotendeels bepaald door de garagehouder.
          Ik rij momenteel met een Toyota van Wouters-Begijnendijk en ik ben daar erg tevreden over : zowel wat de wagen als de service in de garage betreft.
          Daarom zal mijn volgende wagen wéér een Toyota zijn (omdat ik van de wagen zelf dik tevreden ben) en liefst wéér van Garage Wouters, omdat ik daar steeds goed behandeld ben.
          Ik twijfel enkel nog wat het model betreft, maar een vervanging dringt zich nog niet op momenteel. Ik heb nog tijd.

          Comment


          • #20
            Re: aankoop auto.

            Oorspronkelijk geplaatst door exeter Bekijk bericht
            voor de mensen die op zoek zijn naar wagens in het gamma Audi A6, VW Passat CC, BMW 5, Mercedes C/E... vergeet niet te kijken naar SKODA e... niet voor niets de beste autoconstructeur van het jaar... fantastische prijzen voor fantastische wagens. (octavia & superb!)
            Ik geloof nooit dat iemand met echte interesse en budget voor een BMW5 of A6 zich zal laten verleiden door Skoda.

            Comment


            • #21
              Re: aankoop auto.

              Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
              Ik geloof nooit dat iemand met echte interesse en budget voor een BMW5 of A6 zich zal laten verleiden door Skoda.
              Dat denk ik ook, de restwaarde van zo'n Skoda is na enkele jaren ook behoorlijk lager natuurlijk. Dit neemt niet weg dat dit prijs/kwaliteit één van de betere keuzes is die je kunt maken . Kennissen van ons hebben er zo ééntje in break versie ( 2l tdi met dsg automaat) en dat is echt een heel mooie wagen, het uiterlijk voor mij persoonlijk minder maar binnenin is de afwerking en comfort boven het niveau van deze prijsklasse . Tot over enkele maanden reed ik nog met een Audi A6 avant en ik herken in hun Skoda heel veel IDENTIEKE stukken in het interieur . Alleen jammer dat ze bij Skoda niet de betere 6-cilinder motoren van Audi gebruiken, een full option Superb met 3l tdi en S tronic zou me toch wel intresseren...
              Mij is de nieuwe Audi A6 zeer meegevallen, echt een schitterende wagen en ik verwacht nog meer van de avant versie die er moet aankomen, binnen een jaartje of 3 zou dit misschien wel de opvolger van m'n huidige kunnen worden. Veel elektrische wagens te zien ook trouwens !
              1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

              Comment


              • #22
                Re: aankoop auto.

                Vergeet BMW, Audi, ...

                Maak eens een proefrit in een Opel Insignia en je moet niets anders meer hebben...
                Kwaliteit van de bovenste plank !

                Tuurlijk, als imago belangrijker voor je is...
                Panasonic Lumix FZ2000

                Comment


                • #23
                  Re: aankoop auto.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                  Vergeet BMW, Audi, ...

                  Maak eens een proefrit in een Opel Insignia en je moet niets anders meer hebben...
                  Kwaliteit van de bovenste plank !

                  Tuurlijk, als imago belangrijker voor je is...

                  Dan moet je eens op de gekende autofora gaan kijken, pagina's vol problemen...

                  Mijn enige ervaring met een Insignia is dat ik er nu en dan eens met eentje meerij en wat me dan vooral opvalt is dat dat ding kraakt en piept in het intereur aan alle kanten dus met die kwaliteit van de bovenste plank, tja , ik moet daar eigenlijk wel mee lachen...Rijervaring met mijn vrouw haar Opel heb ik wel en ik kan je verzekeren dat zij op 4 jaar tijd meer kosten aan dat krel heeft gehad dan ik 3 Audi's de laatste 10 jaar ( elke 180.000 a 200.000km een nieuwe ) , m'n vrouw haar nieuw aangekochte wagen heeft nu ongeveer 65.000km en wat daar al allemaal defect is aan gegaan dat wil je niet weten... En wees gerust het ligt niet aan haar rijstijl... Het was de eerste Opel en het zal zeker en vast de laatste zijn
                  Last edited by RDB; 16 januari 2011, 16:49.
                  1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                  Comment


                  • #24
                    Re: aankoop auto.

                    Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                    Ik geloof nooit dat iemand met echte interesse en budget voor een BMW5 of A6 zich zal laten verleiden door Skoda.
                    Ik had het budget, en de connecties (Van Boom Puurs) en heb het toch gedaan... Het lijkt mss raar maar nu heb ik voor de helft van de prijs een wagen met meer ruimte als een 7serie. Qua luxe zit ik ook gelijk.
                    Ik ben een BMW fanboy en ben zot op BMW's maar heb prijs/kwaliteit gekozen en heb het imago even gelaten voor wat het was. Bizar welke reacties ik krijg als ze m'n wagen zien... Als ik toekom op mijn golfclub kijken ze op... Naar de 200ste bmw niet

                    + dat van die verouderde motoren klopt ook niet... ben naar Heinz geweest en daar een complete readout laten doen, ik heb net dezelfde motor en stuurdoos als de nieuwe A6 2.0...
                    Mensen bij Heinz vertelden me zelfs dat vele AUDI concessies SKODA onderdelen kopen om ze dan in AUDI'S te steken omdat de kwaliteit hetzelfde is maar de kostprijs veel lager. Al zullen AUDI mensen dit mss niet graag horen...
                    Last edited by exeter; 16 januari 2011, 16:54.
                    5DmkII | EF 24-70 f2.8 L |EF 70-200 f2.8 L IS USM II | strobist stuff | www.dvbphotography.be

                    Comment


                    • #25
                      Re: aankoop auto.

                      Oorspronkelijk geplaatst door exeter Bekijk bericht

                      + dat van die verouderde motoren klopt ook niet... ben naar Heinz geweest en daar een complete readout laten doen, ik heb net dezelfde motor en stuurdoos als de nieuwe A6 2.0...
                      Wie spreekt er van verouderde motoren ? Ik spreek van de betere motoren , in zo'n wagen ligt het rijplezier van een mooie V6 tdi toch pakken hoger dan zo'n 4 cilinder hoor, ik spreek uit ervaring . Chippen intresseert me niet, als je pk's wilt dan moet je daar voor betalen, trouwens wat mij betreft mag iedere gechipte 2.0tdi naast me komen staan
                      Qua interieuronderdelen ( misschien ook andere) kan ik met zekerheid zeggen dat ze vollop identieke stukken gebruiken die recht vanuit een A6 komen, een A6 die een dikke 5 jaar terug reeds op de markt was , dit is nu eenmaal de sterkte van Skoda, ze gebruiken heel veel onderdelen waarvan de ontwikkelingskosten al lang effen zijn, intussen staat er al een nieuw model A6 klaar hé, binnen enkele jaren zal de volgende superb daar wel gebruik van maken , en dat bedoel ik niet negatief, dit is alleen maar een voordeel naar degelijkheid toe maar beweren dat er geen oude onderdelen van het moedermerk worden gebruikt daar geloof ik niks van, spreek gerust eens met een eerlijke dealer, die zal je dat bevestigen
                      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                      Comment


                      • #26
                        Re: aankoop auto.

                        @ willy b

                        ik heb mijn toyota verso ook bij wouters in begijnendijk gekocht een goei jaar geleden, terwijl ik in beerse woon, en er al zeker 2 toyota garages binnen de 20 km zijn, toch naar begijnendijk gereden (+-80km),

                        geweldige service
                        geweldige overnameprijs
                        en dezelfde kortingen als bij de andere toyota garages

                        groeten, Marc
                        1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
                        www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

                        Comment


                        • #27
                          Re: aankoop auto.

                          Oorspronkelijk geplaatst door KriVa Bekijk bericht
                          Wij zijn vrijdag ook een nieuwe auto gaan bestellen, Lancia Delta Edizione Luna.We wilden eens iets anders, vonden het design prachtig (daar ben je het, in het geval van de Delta, volledig mee eens of ronduit oneens) en we waren helemaal verkocht na de testrit. Toch ook best wat korting gehad. Levering is voor rond de 15de februari, volgens de bestelbon mag de leveringsdatum 30% afwijken van de vooropgestelde datum, met een maximum van 3 weken. We hebben in de garage ook duidelijk gezegd dat we hem gewoon zouden laten staan indien er niet aan die voorwaarde voldaan is (geen voorschot betaald).
                          Schitterende keuze Rij zelf al 20 jaar Lancia, momenteel een Musa, en ik geniet er elke dag van! En voor mij ook belangrijk: ik kom er geen 30 per dag tegen
                          Effe gekeken op de site van Lancia gekeken en precies een mooie actieprijs die ze aanbieden. Ben zelf wat aan 't twijfelen over de Delta, maar ja de vrouw moet ook meewillen
                          7D en 17-55/2.8 en 70-200 4 L IS en ext 1.4II en 430EXII

                          Comment


                          • #28
                            Re: aankoop auto.

                            Een goeie tip Peter: laat haar er eens mee rijden Ik was ook niet echt zeker of ik een Delta wel zag zitten (aan het uiterlijk moet je wennen) maar op het moment dat ik er een stukje mee gaan rijden ben wist ik zeker dat het het volgende karretje voor de deur zou worden. Hoewel ik er waarschijnlijk zelf nooit zal zitten, was de extreem royale zit vanachter ook een van de doorslaggevende punten, iets waar onder andere Mercedes en Volvo nog een fameuze punt aan kunnen zuigen.
                            Zeker met de saloncondities is het heel veel auto voor vrij weinig geld.

                            Comment


                            • #29
                              Re: aankoop auto.

                              Je hebt geen goede,duurzame en betrouwbare motoren meer, bij geen enkel merk!
                              Alle autofabrikanten moeten nu milieunormen zien te halen en hierdoor wordt efficientie geruild voor groen en dwaas. Net het zelfde fenomeen zie je bij chauffageketels...de gietijzeren ketels deden hun ding jaren met een minimum aan onderhoud. De nieuwere hoogrendements ketels verbruiken weliswaar minder stookolie , maar hier moet je erbij nemen dat de technieker minstens eenmaal per jaar aan huis komt . Beiden hebben wel gemeen dat ze minder verbruiken, maar de consument betaald meer aan onderhoud. Soms is het beter voor de beurs en gemoedsrust, om een wagen van x-aantal jaren aan te kopen, met ietjes meer verbruik maar met een staat van betrouwbaarheid om u tegen te zeggen.

                              Comment


                              • #30
                                Re: aankoop auto.

                                Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                                Dan moet je eens op de gekende autofora gaan kijken, pagina's vol problemen...

                                Mijn enige ervaring met een Insignia is dat ik er nu en dan eens met eentje meerij en wat me dan vooral opvalt is dat dat ding kraakt en piept in het intereur aan alle kanten dus met die kwaliteit van de bovenste plank, tja , ik moet daar eigenlijk wel mee lachen...Rijervaring met mijn vrouw haar Opel heb ik wel en ik kan je verzekeren dat zij op 4 jaar tijd meer kosten aan dat krel heeft gehad dan ik 3 Audi's de laatste 10 jaar ( elke 180.000 a 200.000km een nieuwe ) , m'n vrouw haar nieuw aangekochte wagen heeft nu ongeveer 65.000km en wat daar al allemaal defect is aan gegaan dat wil je niet weten... En wees gerust het ligt niet aan haar rijstijl... Het was de eerste Opel en het zal zeker en vast de laatste zijn
                                Vreemd, ik rij al probleemloos Opel sinds 1988, mijn ouders nog langer. Zelfs m'n Astra break van de vorige generatie (5 jaar oud) kraakt en piept nooit. Heb zelf al een paar keer in een Insignia gezeten, kan niet zeggen dat ik jouw ervaring deel.
                                Ik denk dat er bij elk merk wel eens een paar slechte tussen zitten. En met Opel heb ik nooit problemen gehad. Dan blijf je bij je merk.
                                Ik ken ook wel mensen die nooit meer Audi of VW zouden kopen.
                                Panasonic Lumix FZ2000

                                Comment

                                Working...
                                X