Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Post december

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Post december

    Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
    Wat zouden die moeten zeggen? Gewone zendingen zijn niet toch te traceren!
    zelfs de getraceerde zending laten ze nu liggen!!
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #17
      Re: Post december

      dit is weer een prachtig voorbeeld!
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #18
        Oorspronkelijk geplaatst door theokus
        Alles moet sneller gaan, met minder volk, liefst met slechter betaald personeel en zelfs met minder post gezien er ook veel elektronische post is.
        Dertig jaar geleden was er geen elektronische post en dus een pak meer voor de postbode.
        In dezelfde periode ging de postbode te voet en uitzonderlijk eens eentje met de fiets.
        De postbode kon hier en daar zijn borrel gaan drinken en deed regelmatig een babbel.
        Met een dik pak post ging die de baan op en door weer en wind deed die zijn ronde.
        De brievenbussen stonden meestal niet aan straat en waren niet zo gereglementeerd.
        Elke maand weer een dik pak pensioenen uit te reiken.

        Nu dertig jaar later zie je de postbode met de helft minder post rondlopen, hebben de meesten een brommer of auto om de ronde te doen maar toch, bij het minste dat een pakje iets weegt nemen ze het niet mee, als het weer tegen zit zie je hem niet en als er wat meer werk is staken ze direct.

        Maar zo is het overal hoor.
        Ook in andere bedrijven deed men vroeger alles en nu klaagt men voor het minste.
        Enige verschil is dat ze nu ook moeten werken waar ze het vroeger kalmaan konden doen. De ouderen zijn die aanpassing niet gewoon en gaan dan al rapper klagen, niet gewoon om volgens regeltjes te werken en gecontrolleerd te worden.
        De jongeren die niet gewoon zijn te werken omdat ze thuis nooit een klop moesten doen zijn ook niet veel beter natuurlijk.
        Nu ja, soms is het wel overdreven en snap ik het ongenoegen wel.

        De vooruitgang zeker?
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #19
          Re: Post december

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Dertig jaar geleden was er geen elektronische post en dus een pak meer voor de postbode.
          In dezelfde periode ging de postbode te voet en uitzonderlijk eens eentje met de fiets.
          De postbode kon hier en daar zijn borrel gaan drinken en deed regelmatig een babbel.
          Met een dik pak post ging die de baan op en door weer en wind deed die zijn ronde.
          De brievenbussen stonden meestal niet aan straat en waren niet zo gereglementeerd.
          Elke maand weer een dik pak pensioenen uit te reiken.

          Nu dertig jaar later zie je de postbode met de helft minder post rondlopen, hebben de meesten een brommer of auto om de ronde te doen maar toch, bij het minste dat een pakje iets weegt nemen ze het niet mee, als het weer tegen zit zie je hem niet en als er wat meer werk is staken ze direct.

          Maar zo is het overal hoor.
          Ook in andere bedrijven deed men vroeger alles en nu klaagt men voor het minste.
          Enige verschil is dat ze nu ook moeten werken waar ze het vroeger kalmaan konden doen. De ouderen zijn die aanpassing niet gewoon en gaan dan al rapper klagen, niet gewoon om volgens regeltjes te werken en gecontrolleerd te worden.
          De jongeren die niet gewoon zijn te werken omdat ze thuis nooit een klop moesten doen zijn ook niet veel beter natuurlijk.
          Nu ja, soms is het wel overdreven en snap ik het ongenoegen wel.

          De vooruitgang zeker?
          Ik blijf bij mijn stelling.
          Als de postman alles heeft wat die nodig heeft om zijn werk te doen dan is er geen
          reden tot klagen.
          Europa wil alles privatiseren en daar ligt de oorzaak.
          De baas van de post doet zijn opdracht in die zin.
          En dan zijn er die eeuwige slechte aankopen van materialen.
          Zowel kleding als fietsen (die gewoon door braken onder het gewicht).
          Hulp-post-mannen die hetzelfde werk moeten doen aan minder loon, kan niet he.
          Na een maand zijn die weg...
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #20
            Re: Post december

            Bwoa, vind ik ook nie helemaal correct hoor.
            Mijn buren werken alle twee (man en vrouw) als postbode.
            Is wel heel handig als je buurvrouw ook jou straat doet
            Ik zit altijd met heel late uren en smorgens slaap ik nog dus kan ook niet ontvangen voor pakjes of aangetekend.
            Zij houd da dan bij voor mij tot savonds (lief toch e)

            Maar los van da, zie ik haar als tengere vrouw toch met serieus volle zakken rondsleuren zun op haar zware velo. En dan is er zoeen zot als ik die veel op internet gaat kopen e .
            Kem er eerlijk gezegd wel beetje compasse mee hoor.

            Van vroeger onthouden we meestal de goei dingen ook maar e.
            Maar vroeger ging ook veel verloren hoor, post was vroeger echt onbetrouwbaar.
            Nu zit daar allemaal veel meer controle op hoor.

            Maja, los van da zit ik hier ook nog altijd te wachten op mijn bestelling (heel klein pakje) uit de UK die ik begin december geplaatst heb !!

            Comment


            • #21
              Re: Post december

              Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
              Bwoa, vind ik ook nie helemaal correct hoor.
              Mijn buren werken alle twee (man en vrouw) als postbode.
              Is wel heel handig als je buurvrouw ook jou straat doet
              Ik zit altijd met heel late uren en smorgens slaap ik nog dus kan ook niet ontvangen voor pakjes of aangetekend.
              Zij houd da dan bij voor mij tot savonds (lief toch e)

              Maar los van da, zie ik haar als tengere vrouw toch met serieus volle zakken rondsleuren zun op haar zware velo. En dan is er zoeen zot als ik die veel op internet gaat kopen e .
              Kem er eerlijk gezegd wel beetje compasse mee hoor.

              Van vroeger onthouden we meestal de goei dingen ook maar e.
              Maar vroeger ging ook veel verloren hoor, post was vroeger echt onbetrouwbaar.
              Nu zit daar allemaal veel meer controle op hoor.

              Maja, los van da zit ik hier ook nog altijd te wachten op mijn bestelling (heel klein pakje) uit de UK die ik begin december geplaatst heb !!
              xafke, mijn opa en peter was ook postbode.
              Mijn vader was postmeester.
              Twee nonkels waren&zijn bij de post.
              Ik weet er dus toch iets van
              Het gaat toch over een periode vanaf 1929 tot op vandaag.
              Als kind ging ik tijdens de schoolvakanties mee op ronde.
              Hasselt X heb ik zelfs nog goed gekend.
              (bestaat niet meer)
              Nu gaat de post van Limburg naar Antwerpen en daarna terug naar Limburg....
              Ik ken weinig postbodes die dit niet idioot vinden.

              Wat was post vroeger?
              Kranten en brieven, kaartjes, pensioenen, pakjes.
              Later kwam er veel rommel bij, waarbij het meestal om verdeling van reclame ging.
              Men heette dat een "huis aan huis".

              Ik ken de tijd nog van de invoering van de kleine postwagens.
              Van de brommers enz.

              Ik ken de tijd nog van de invoering van dat "geo-ding".
              Waarbij een controleur met stopwatch de ronde van een postbode volgde en de tijd opnam.
              Het sociale aspect werd afgebroken en verdween.
              Dit werkte in beide richtingen.

              De bevolking groeide aan, er kwamen meer en meer huizen bij.
              Dus meer werk voor dezelfde postbode en zelfs in dezelfde straat.

              Hoelang heeft het niet geduurd eer die postmensen fatsoenlijke en aangepaste
              kleding kregen.
              Politie (en rijkswacht vroeger) waren het best gekleed.
              Ook de douaniers in die hun dagen.

              "Het is geen weer om een hond door te jagen.
              Waar blijft die facteur toch?"
              Ik heb ze gezien die facteurs, doornat en kleren die loodzwaar waren.

              Waarom is er tegenwoordig kritiek? Bijv. i.v.m. die brievenbussen.
              Dat is geen uitvinding van de facteurs he.
              Die moeten en met minder mensen, nog meer en sneller post bedelen.
              De overlasten zijn ook meer geworden.

              Als ik Man bijt Hond zie, dan zie ik huizen en de mensen die er wonen.
              En dat zijn meestal geen mooie optrekjes waar SOS Piet gaat koken en bakken
              Dat zijn ook afgelegen huizen, zonder "internet", oudere mensen enz.
              Daar telt nog steeds de buurt en de facteur.
              Je moest eens weten wat die ouderen moeten uitspoken om aan hun pensioen te geraken.

              Alles wat opbracht werd ook afgenomen van de Post.
              Denk maar aan de spaarboekjes en de ASLK.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment

              Working...
              X