Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik heb bij de electronica boer de LED , de LCD en de Plasma (Panasonic) langs elkaar laten zetten en de verkoper liet een DVD afspelen van een tenniswedstrijd op Roland Garros op elk van die 3 toestellen . Wel , de plasma van Panasonic stak er met kop en schouders boven uit . Dit wil niet zeggen dat de andere TV' s een slecht beeld hadden maar de kleuren van plasma zijn zoveel mooier , zoveel zachter . Ook zul je bij plasma geen vertraging zien bij snelle beelden zoals in een tenniswedstrijd .
Mijn ouders hebben gisteren een Samsung 22 inch LED gekocht ter vervanging van een 20 jaar oud 17" CRT TV'tje van Philips.
Heb het gisteren aangesloten, gewoon via de analoge kabel. Toestel aangezet, taal gekozen en zenders zoeken. Meer was er niet aan. In 3 minuten waren alle beschikbare zenders vastgelegd.
Op zich niks indrukwekkends, alle merken zijn wel zo, maar toch aangenaam verrast omdat ik met flatscreens nog geen ervaring heb.
Maar... ik was enorm onder de indruk van de beeldkwaliteit, een gevoel wat nog versterkt werd door het feit dat het toestel gewoon via de analoge kabel was aangesloten.
Ik zeg het niet graag, maar ik zal mijn mening over Samsung moeten herzien. De TV en de remote zien er heel degelijk uit en voelen ook zo aan.
Ja, plasma is nog beter qua beeld en heb de pana in werking gezien, maar ik had gewoon een goed gevoel bij die Samsung. Moeilijk uit te leggen. Alsof het toestel tegen me zei : "Zie je nu wel ?"
'k Heb altijd gezegd dat ik mijn schoen zou opeten als er ooit een Samsung in huis kwam, maar misschien moet ik alvast het zout en de peper klaarzetten...
Samsung is zeker niet slecht. Elk merk heeft wel goeie toestellen, maar elk merk heeft ook brol, meestal de iets goedkopere toestellen. Die Panasonic V of VT reeks is momenteel gewoon het beste, maar als je een goeie LED koopt ga je ook niet ontgoocheld zijn.
Samsung is zeker niet slecht. Elk merk heeft wel goeie toestellen, maar elk merk heeft ook brol, meestal de iets goedkopere toestellen. Die Panasonic V of VT reeks is momenteel gewoon het beste, maar als je een goeie LED koopt ga je ook niet ontgoocheld zijn.
Dat maakt het nu moeilijk. De ene zegt, mja, Samsung is niet slecht, de andere is er vol lof over.
Over alle merken en technologieën (LED/Plasma) hoor je positieve en negatieve feedback. Je krijgt dan het advies om te gaan kijken in de winkel en te vergelijken. Maar dat is meestal geen goeie barometer omdat de omstandigheden in de winkel verre van optimaal zijn en niet te vergelijken zijn met een huiskamer.
Vraag is of de plasma Pana die ik wou kopen (TX-P42G20) een meerwaarde biedt tov van bv. een Samsung LED (duurste 6-serie met 400Hz en wat nog allemaal). Men zei hier ook dat Samsung LED's de beste zwartcontrasten hebben. Waarom deze vraag : wel, men zegt wel dat Plasma het beste is (en ik hoor niets dan goeds over de beeldkwaliteit), maar niemand in mijn omgeving (vrienden, familie, enz) koopt ze. Iedereen koopt LED.
Ik geloof dat plasma gekocht wordt door de 'kenners', of de 'pixelpeepers' (ik gebruik het woord niet pejoratief). Je ziet dat plasma door de meeste merken niet wordt aangeboden (topmerken zoals Philips en Sony hebben ze niet) en dus niet echt meespeelt, maar je ziet dan merken als Panasonic en Samsung die een heel nieuwe collectie op de markt gooien.
Pff, misschien moet ik stoppen met specs te vergelijken en gewoon op m'n gevoel afgaan. Ik zoek uiteindelijk de perfectie niet, gewoon een goed toestel.
Philips heeft plasma gehad dacht ik. Sony is later in de flatscreen markt gekomen en heeft zich enkel op LCD geconcentreerd. De marges voor plasma zijn gewoon kleiner geworden en ze kunnen geen panelen maken kleiner dan 42". De markt voor grote toestellen is aan deze kant van de grote plas vrij klein. Om de kosten te drukken valt het te begrijpen dat sommige fabrikanten er zich liever niet aan wagen.
Voor mij is Sony geen topmerk, behalve dus voor OLED. En tot OLED betaalbaar wordt zal plasma de top blijven wat betreft beeldkwaliteit. Ik moet er nog aan toevoegen dat niet elk plasma toestel beter is dan elk LED toestel. Die G20 gaat wel beter zijn dan de meeste LED toestellen. Ze draaien trouwens aan 600Hz. Misschien nog een maandje wachten op de 30 reeks?
Mijn petekindje heeft 2 jaar geleden een Samsung TV gekregen van 700 euro ongeveer. Ik vind dat mooi beeld, maar als je naar de pixels gaat kijken valt er dus beter te vinden
Ik heb een full led met Ambilight van Philips en ben er ERG tevreden over.
Ik heb wel een witte effen muur achter mijn tv en het effect is prachtig.
Ambilight geeft zeker een meerwaarde aan mijn tv.
Misschien nog één mythe de wereld uithelpen...
Plasma zou onderhevig zijn aan "inbranden" van bv. zenderlogo's links- of rechtsboven, pauzeren van uitzendingen (op DVD of digicorder), enz.
Waar of niet waar ? En in het geval van misschien, in welke mate slechter dan LED ?
Misschien nog één mythe de wereld uithelpen...
Plasma zou onderhevig zijn aan "inbranden" van bv. zenderlogo's links- of rechtsboven, pauzeren van uitzendingen (op DVD of digicorder), enz.
Waar of niet waar ? En in het geval van misschien, in welke mate slechter dan LED ?
Waar, net als ieder scherm, Plasma heeft deze naam gekregen omdat zij de eersten waren die er aankwamen met grootbeeld tv's (schermen), deze werden hoofdzakelijk aangekocht voor vlieghavens of treinstations (deze waren voor de gewone man toen nog onbetaalbaar), om hun uurraster op weer te geven, 24 uur op 24 hetzelfde raster, niet moeilijk hé om een slechte naam te krijgen.
Maar wees gerust, van een zenderlogo merk ik na vijf jaar nog niets.
Is heel subjectief, ik weet het, maar als er nu één merk van TV is dat ik nooit zou kopen, is het wel Sony. Ik vind dat ze qua beeldkwaliteit maar heel middelmatig zijn (en dat vond ik vroeger van hun CRT's ook al).
Voor zover ik heb begrepen is dat je de beste LED's van Philips en Samsung komen en de beste plasma's van Panasonic.
Heb de lijst beperkt en het gaat tussen de Panasonic plasma TX-P42G20, de Samsung LED UE40C6800 en de Philips LED 40PFL7605H/12.
Geluid wordt de 2.1 Yamaha YHT-S300. Qua speler twijfel ik nog tussen DVD met 1080p-upsampling of meteen BluRay. Het merk weet ik nog niet (welke is de beste). Voor DVD/BR speler zou ik misschien wel aan Sony denken (dacht zelfs aan een DVD-recorder, hoewel dat misschien weggegooid geld is omdat analoge kabel op sterven na dood is.) Heb nog geen BR-films, en vind ze nog te duur, dus misschien wachten tot de DVD op het punt staat te verdwijnen en de BR-spelers fors in prijs gaan dalen...
Ik had wat revieuws gelezen en daar kwam de sony goed uit en vind het beeld echt heel mooi. Maar van mijn vroegere CRT ook en was ook sony.
Voor geluid heb ik eeen yamaha rv-x 1300 rds met 6 B&W speakers
Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX http://www.stevevandegaer.be
Comment