Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop Led-tv : waar startinfo ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Aankoop Led-tv : waar startinfo ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
    Zijn er nog tevreden kopers van Plasma-toestellen ?

    Of is die techniek bijna voorbijgestreefd ?
    Plasma heeft ook zijn voordelen, alleen is LED wat "in" en kan het genieten van een dubbel verkoopsargument (wat ze toch wijsmaken) ... zogezegd "groener" en het desing wordt ook wel extra plat en aantrekkelijk.

    Plasma heeft zeker nog niet gedaan, enkel laten veel merken het vallen omdat ze zelf geen producent waren en aankoop ervan te duur uitkwam, winstmarges zijn dan kleiner.

    Nu ja, techniek verandert altijd en beteren doet het altijd. Wat wel altijd mindert is de tijd dat alles meegaat!
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #47
      Re: Aankoop Led-tv : waar startinfo ?

      Wanneer je extra verwarming nodig hebt tijdens deze koude winter is een plasma TV aan te raden. Maar de beeldkwaliteit is al lang ingehaald door LSD-led schermen.
      Maar velen blijken erg conservatief te zijn om dat niet te (willen) zien.
      In de NL consumentengids staat deze maand een test.

      Comment


      • #48
        Re: Aankoop Led-tv : waar startinfo ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
        Wanneer je extra verwarming nodig hebt tijdens deze koude winter is een plasma TV aan te raden. Maar de beeldkwaliteit is al lang ingehaald door LSD-led schermen.
        Daar gaan we weer met een vergelijk van "oude" plasmaschermen met "nieuwe" LED-schermen.
        Al eens uw hand gehouden boven een recente plasma om te zien hoeveel warmte daar uit komt? Dat is geen oven zoals die oude visbakken hoor!
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #49
          Re: Aankoop Led-tv : waar startinfo ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
          Volgens verkoper wordt een defecte led niet door Philips gedekt...
          Volgens de verkoper ... een trukje om bij een herstelling toch nog iets te kunnen aanrekenen zeker?
          Doet me denken aan de Fnac waar ze bijna voor alles zeggen dat er maar één jaar garantie is en ge het tweede jaar niet kunt bewijzen dat het probleem bij verkoop al bestond. Dat er op die zaken 2 jaar fabrieksgarantie (niet wettelijke) zit laten ze ook maar stillekes achterwege!
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #50
            Re: Aankoop Led-tv : waar startinfo ?

            Misschien stomme vragen dat ik stel... maar heb nog geen ervaring met al die platte toestanden. Ben eigenlijk nu al een paar jaren zeer tevreden van m'n breedbeeldbuis van philips. M'n pa heeft de laatste Ambilight toestand in huis. Impressionant natuurlijk. Maar, ik vind da afstand tussen tv en kijkpunt echt wel te dicht... Als ik bij hem in de zetel zit, is het beeld te scherp, te contrastrijk, en vanaf dat er op "HD-uitzendingen" wat snelle beweging in het beeld is, komt het blokkerig over.
            Ik weet dat zijne tv een flinke duit gekost heeft en dat het echt geen brol is... Ja er hangt zelf een "superieure sfeer rond"... maar toch...

            Soit, twee stomme randvraagjes misschien.
            1) Wat weegt zoiets? Her en der zie je opstellingen die aan de muur hangen. En nog iets: als dat zo jaren aan een muur hangt... wat met je warmte van je toestel?

            2) Iedereen spreekt hier over beeldkwaliteiten en zo voorts... maar nog niet gehoord over geluidskwaliteit? Of is het zo dat geluid bij een televisie van ondergeschikt belang is en dat eigenlijk de aparte geluidscomponenten daardoor gepromoot worden? Ik wil maar zeggen: dat het tegenwoordig een vanzelfsprekendheid geworden is dat je beeld uit je tv komt én je geluid uit een aparte component (zijnde 2.1 / 5.1 en aanverwanten) en dat dit niet meer als 1 gezien wordt?
            www.brunodyserinck.be
            https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

            Comment


            • #51
              Re: Aankoop Led-tv : waar startinfo ?

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Daar gaan we weer met een vergelijk van "oude" plasmaschermen met "nieuwe" LED-schermen.
              Al eens uw hand gehouden boven een recente plasma om te zien hoeveel warmte daar uit komt? Dat is geen oven zoals die oude visbakken hoor!
              Wanneer ik bij ons door de Mediamarkt wandel (kopen doe ik daar niet) dan straalt de warmte van die plasmakachels je tegemoet.
              Beeldkwaliteit vergelijken moet je in die rommelige winkel niet doen, er staat bijna niet een toestel goed ingesteld.

              Comment


              • #52
                Re: Aankoop Led-tv : waar startinfo ?

                Let op dat je geen edge-LED neemt maar full led. Die hebben ledpanelen achteraan (edge alleen langs de randen). Dat scheelt echt in zwartwaarden.
                Ik heb een full LED van Samsung reeds 2 jaar en ben supertevreden. Ik durf er gerust een plasma naast zetten.
                Plasma-zwart is volgens plasmalovers zwarter dan zwart, maar volgens een automerkfreak ben je met zijn merk aan 120 km/h sneller ter plaatse over een afstand van 100km zonder oponthoud dan met een andere wagen aan 120 km/H :-)

                Comment


                • #53
                  Re: Aankoop Led-tv : waar startinfo ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
                  Let op dat je geen edge-LED neemt maar full led. Die hebben ledpanelen achteraan (edge alleen langs de randen). Dat scheelt echt in zwartwaarden.
                  Ik heb een full LED van Samsung reeds 2 jaar en ben supertevreden. Ik durf er gerust een plasma naast zetten.
                  Plasma-zwart is volgens plasmalovers zwarter dan zwart, maar volgens een automerkfreak ben je met zijn merk aan 120 km/h sneller ter plaatse over een afstand van 100km zonder oponthoud dan met een andere wagen aan 120 km/H :-)
                  Zwart bij plasma is licht uit. Bij edge LED heb je inderdaad een probleem omdat ze daar niet alles kunnen uitzetten. Daar is zwart dus grijs. Die full LED tv's zijn dus inderdaad pakken beter, maar je hebt nog een beetje last van backlight bleeding, waardoor zwart nog steeds niet volledig zwart is. Klein voorbeeldje van een LG test.

                  Comment


                  • #54
                    Re: Aankoop Led-tv : waar startinfo ?

                    Een full LED is sowieso een veel hogere prijsklasse dan Edge LED. Een 40" full LED betaal je toch rond de 2000 euro.
                    Plasma en Edge LED zitten in dezelfde prijsklasse. Beiden hebben hun voor- en nadelen. Heb uiteindelijk toch gekozen voor edge LED, de prijs van Full LED had ik er niet voor over...
                    Panasonic Lumix FZ2000

                    Comment


                    • #55
                      Re: Aankoop Led-tv : waar startinfo ?

                      Mijn samsung full led koste 2 jaar geleden 1750 euro voor een 46 inch. De 40 inch kostte 1440.

                      Comment


                      • #56
                        Re: Aankoop Led-tv : waar startinfo ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
                        Mijn samsung full led koste 2 jaar geleden 1750 euro voor een 46 inch. De 40 inch kostte 1440.
                        Heb voor mijn Philips 40"-inch 899 euro betaald (40PFL7605H/12)...
                        Panasonic Lumix FZ2000

                        Comment


                        • #57
                          Re: Aankoop Led-tv : waar startinfo ?

                          Heb voor mijn Philips 40"-inch 899 euro betaald (40PFL7605H/12)...
                          Full LED, 2 jaar geleden? I don't think so... Philips was toen 1000 euro duurder

                          Comment


                          • #58
                            Re: Aankoop Led-tv : waar startinfo ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
                            Full LED, 2 jaar geleden? I don't think so... Philips was toen 1000 euro duurder
                            2 jaar geleden ? Full LED ? Heb dit edge LED toestel besteld bij Vandenborre vorig weekend voor levering eind van de maand.
                            Een deftig full LED scherm van Philips kost trouwens nog steeds heel wat (ik geloof de 8000 en 9000-serie).
                            Panasonic Lumix FZ2000

                            Comment


                            • #59
                              Re: Aankoop Led-tv : waar startinfo ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                              1) Wat weegt zoiets? Her en der zie je opstellingen die aan de muur hangen. En nog iets: als dat zo jaren aan een muur hangt... wat met je warmte van je toestel?

                              2) Iedereen spreekt hier over beeldkwaliteiten en zo voorts... maar nog niet gehoord over geluidskwaliteit? Of is het zo dat geluid bij een televisie van ondergeschikt belang is en dat eigenlijk de aparte geluidscomponenten daardoor gepromoot worden? Ik wil maar zeggen: dat het tegenwoordig een vanzelfsprekendheid geworden is dat je beeld uit je tv komt én je geluid uit een aparte component (zijnde 2.1 / 5.1 en aanverwanten) en dat dit niet meer als 1 gezien wordt?
                              Mijne weegt iets meer dan 20kg en hangt niet vlak tegen de muur, zit wel een stuk tussen met die beugel waar hij aanhangt.

                              Geluid is voor mij idd niet belangrijk bij een tv. Tegenwoordig kan je uw tv toch aansluiten op je installatie die je gebruikt om je dvd's te spelen. Die zou beter moeten zijn dan het geluid van je tv dus waarom die niet gebruiken?
                              Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                              http://www.stevevandegaer.be

                              Comment


                              • #60
                                Re: Aankoop Led-tv : waar startinfo ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                                Mijne weegt iets meer dan 20kg en hangt niet vlak tegen de muur, zit wel een stuk tussen met die beugel waar hij aanhangt.

                                Geluid is voor mij idd niet belangrijk bij een tv. Tegenwoordig kan je uw tv toch aansluiten op je installatie die je gebruikt om je dvd's te spelen. Die zou beter moeten zijn dan het geluid van je tv dus waarom die niet gebruiken?
                                Dubbel stroomverbruik?
                                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                                George Orwell

                                Comment

                                Working...
                                X