Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Dit moet zeker een vroege aprilgrap zijn.
Heb Monica een e-mail gestuurd met volgende inhoud:
Hi Monica,
Stel met verbazing vast dat jij gebanned werd.
Heb jij iemand bij BD de nek omgedraaid?
Dit moet een vergissing zijn.
btw beste wensen voor een gezond en vructhbaar 2011. Henri
Dit schijnt nu nog de enige manier te zijn om haar te bereiken.
Wie volgt?
De topic waarvoor ze gebanned werd had ze geopend in het VZW-gedeelte. Daar bleef ze ondanks waarschuwingen maar doorgaan over haar volgens haar onterechte vorige ban. Voilà...
Kijk, in het leven zijn er bepaalde regels, zo ook bij belgiumdigital, het kan toch niet zo moeilijk zijn om u aan bepaalde essentiële regels te houden .
Ik zou hier soms ook graag eens een politiek of sociaal debat willen openen ... maar het mag niet, en ofwel hou je er daaraan ofwel niet en dan moet je daar de gevolgen van dragen
Gelieve er bij te noteren dat ik niemand persoonlijk viseer !
Kijk, in het leven zijn er bepaalde regels, zo ook bij belgiumdigital, het kan toch niet zo moeilijk zijn om u aan bepaalde essentiële regels te houden .
Ik zou hier soms ook graag eens een politiek of sociaal debat willen openen ... maar het mag niet, en ofwel hou je er daaraan ofwel niet en dan moet je daar de gevolgen van dragen
Gelieve er bij te noteren dat ik niemand persoonlijk viseer !
Juist antwoord
Beter gezegd: ik ben het ermee eens.
Maar mijn nieuwsgierigheid zou graag willen weten wat er precies is gebeurd
om zodoende een eigen oordeel te kunnen geven.
En dan kan het spel weer beginnen van voor- en tegenstanders.
Is dit een oplossing, helpt dit iedereen?
Ik weet niet of een recht van antwoord voor Monica zou helpen of iets
zou kunnen bijdragen.
Eenmaal de ban er is kan de persoon in kwestie totaal niets meer.
Punt is: ons & het vertrouwen in het oordeel van BD
Voor mij telt niet het gelijk krijgen maar wel het juiste objectieve oordeel.
En regels zijn regels. Als alles perfect zou verlopen zonder regels dan hadden
we geen regels nodig he.
Juist antwoord
Beter gezegd: ik ben het ermee eens.
Maar mijn nieuwsgierigheid zou graag willen weten wat er precies is gebeurd
om zodoende een eigen oordeel te kunnen geven.
En dan kan het spel weer beginnen van voor- en tegenstanders.
Is dit een oplossing, helpt dit iedereen?
Ik weet niet of een recht van antwoord voor Monica zou helpen of iets
zou kunnen bijdragen.
Eenmaal de ban er is kan de persoon in kwestie totaal niets meer.
Punt is: ons & het vertrouwen in het oordeel van BD
Voor mij telt niet het gelijk krijgen maar wel het juiste objectieve oordeel.
En regels zijn regels. Als alles perfect zou verlopen zonder regels dan hadden
we geen regels nodig he.
Het probleem is dat de banbeslissing genomen werd zonder dat andere (vooral VZW-) leden hiervan ingelicht werden. De beslissingen in BD gaan steeds meer en meer de richting uit van "rechtspraak zonder bewijs" cfr recente juridische beslissingen.
Iedereen heeft recht op een eerlijk proces; stel dus voor dat banneling aan het woord kan komen, eventueel via een "pro-deo-mede-BDer"
Als iemand zijn ontslag krijgt op zijn werk wordt dit ook niet eerst aan het personeel gevraagd/voorgelegd.
De reden waarom dient ook niet openbaar in alle kranten te worden gepubliceerd.
Dit is altijd een privéaangelegenheid tussen betrokkenen.
Als iemand gebanned wordt betekend dit dat er een inbreuk is geweest op de forumregels.
Als iemand na een tijdelijke ban en verwittiging blijft volharden in de boosheid en geen blijk geeft zich te willen aanpassen aan de regels, wordt er geoordeeld dat het beter is deze persoon uit te sluiten van verdere deelname aan het forumgebeuren.
Comment