Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe auto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe auto

Fransciskine ik doe zowat ongeveer 80,000 km per jaar met mijn wagen ,ja het kost geld daar kan je niet omheen ,maar al wat ik bespaar met mijn rijtaks heb ik al veel liters diesel gekocht om te rijden .
    Als jou auto per jaar aan rijtaks tussen de 450 a 550 euro per jaar heb ik 280 liters mazout gekocht om mee te rijden .
    mijn rijtaks nu kost me 128 euro per jaar en als jou auto rijtaks 450 euro kost heb ik al 322 euro gespaard en van het verschil van jullie rijtaks per jaar koop ik al 280 liters mazout

Mijn verbruik met caravan van 1800 kg in beladen toestand aan jeep kost me 11 liter mazout per 100 km ,rij ik zonder caravan verbruikt mijn jeep 9 liters op autostrade en 10 liters doorgaans in dorpskern .'motorinhoud 2500 cc turbo injectie

Groetjes

Ardesign

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
    Ardesign, en verbruik? Ik doe 35.000 km per jaar, ik vrees dat me dat met deze wagens een ferme noot kost of vergis ik me daarin?
    Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Comment

@ Ardesign

Eerst je rekenmachine eens bovenhalen.
      Met 280 euro doe jij zo'n 3000 km...

Ik heb er geen probleem mee dat iemand met een pick-up rijdt, maar zeg er aub bij dat je gewoon graag met een pick-up rijdt, daar is niks mis mee.
      Met een pick-up rijden omdat het goedkoper is,

Aan de ts wil ik aanraden om ook eens bij Ford te gaan kijken. Misschien valt de S-max of C-mac wel in de smaak, en Ford geeft zo mogelijk nog dikkere kortingen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        @ Ardesign

Eerst je rekenmachine eens bovenhalen.
        Met 280 euro doe jij zo'n 3000 km...

Ik heb er geen probleem mee dat iemand met een pick-up rijdt, maar zeg er aub bij dat je gewoon graag met een pick-up rijdt, daar is niks mis mee.
        Met een pick-up rijden omdat het goedkoper is,

Aan de ts wil ik aanraden om ook eens bij Ford te gaan kijken. Misschien valt de S-max of C-mac wel in de smaak, en Ford geeft zo mogelijk nog dikkere kortingen.
        ik zeg hier alleen maar dat wat ik bespaar met mindere rijtaks te moeten betalen,dat ik hiervoor al een deel kilometers extra heb gewonnen (of laten we zeggen gespaard)en ja ik geef heel erg graag toe dat ik met een pickup rijdt .

Groetjes

Ardesign
        Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Karek Bekijk bericht
          We hebben vandaag een proefrit gemaakt met de grand scenic.
          Op het eerste zicht een erg comfortabele wagen, ruim, buitenafmetingen goed in te schatten.
          Het enige minpuntje was dat de wagen bij slechter wegdek de oneffenheden minder goed dempt. Het was precies een heel zachte vering, de wagen deinde nog een beetje na. Is dit typisch voor de scenic of valt dit op bij de meeste monovolumes?
          Die tomtom zit daar standaard op, maar we hebben zelf nog een garmin-gps dus we zullen die dan wel gebruiken
          Als alles goed loopt zal ik over een drietal weken mijn nieuwe wagen mogen afhalen ... een Grand Scenic Dynamique (vond het bleke stuur van de Privilege niet echt ideaal, te snel vuil) ... omdat ik zelf redelijk groot ben moet ik naar een wagen waar ik comfortabel in zit, en in de Scenic is dit prima.

Heb wel maar een 1.5 110 kunnen nemen omdat de CO² niet te hoog mag zijn binnen onze firma, maar hierdoor heb ik de hele optielijst die beschikbaar was bij Renault er op kunnen zetten en dan ook nog eens extra after-market accessoires (95% zwarte ruiten oa ) om het budget op te krijgen

Ik ga er wel zo snel mogelijk een Eibach verlaging opzetten ... net omdat ik vind dat Franse wagens te zacht zijn afgeveerd ... het Duitse Eibach lost dit op voor pakweg 150 Euro (niet geplaatst)

Ondertussen heeft mijn vrouwtje al bijna 2000 Km met haar nieuwe Duster gedaan ... en die valt enorm goed mee, heeft minder dan 20K gekost (ook een 1.5 Dci 110pk) en als je kijkt wat je allemaal krijgt hiervoor is dit gewoon schandalig ... het enige wat ik persoonlijk mis op haar Duster is cruise control, dat bestaat gewoon niet op de Duster

Let wel op dat zo'n Duster meer windgeruis heeft op de snelweg hé, ook de banden maken meer geluid, maar dat is normaal ... je bent een redelijke baksteen tegen 120 door de lucht aan het jagen hé ... maar dat ding is stoer ...

Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Karek Bekijk bericht
            Wij zijn op zoek naar een nieuwe auto. We kijken nu naar citroen c4 picasso, renault grand scenic, opel zafira,...
            Zijn er hier forumleden met een dergelijke wagen? Wat zijn de positieve en negatieve punten? De prijzen liggen erg dicht bij elkaar.
            Laat maar horen, eventuele alternatieven zijn ook welkom, we zitten nog in de zoekfase.
            Dan zou ik voor de opel gaan, ik heb persoonlijk een beetje een afkeer van Franse wagens.

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            effe wachten tot januari hè.
            grt,bouk.
            Niet nodig, opel geeft al enkele weken salon korting dus zullen andere merken dit ook wel doen.

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
            Zijn er nog wagens die weinig elektronika hebben ?
            Natuurlijk zijn die er nog: Ariel Atom, Lotus exige....
            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
            http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
              Dan zou ik voor de opel gaan, ik heb persoonlijk een beetje een afkeer van Franse wagens.

Niet nodig, opel geeft al enkele weken salon korting dus zullen andere merken dit ook wel doen.

Natuurlijk zijn die er nog: Ariel Atom, Lotus exige....
              Tja Steve dat heeft natuurlijk veel met smaak te maken.Ik heb 2 Franse wagens gehad en nu een opel maar weet zeker dat onze renaults veel zachter waren en meer comfort hadden dan de opel.
              www.fotojoel.be
              7D,canon 70-200 f2.8,300mm f2.8,10-22,24-105 f4,mono en tripod van velbon,lowepro flipside 400

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jopat Bekijk bericht
                Tja Steve dat heeft natuurlijk veel met smaak te maken.Ik heb 2 Franse wagens gehad en nu een opel maar weet zeker dat onze renaults veel zachter waren en meer comfort hadden dan de opel.
                Ik heb het niet over comfort maar over betrouwbaarheid. Ik heb bij een bedrijf gewerkt waar je bijna verplicht werd een peugeot te nemen. Als ik hoorde wat die mensen allemaal voorhadden met hun auto en ikzelf ook. Nee dank je, geen franse wagen meer voor mij.
                Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                  Ik heb het niet over comfort maar over betrouwbaarheid. Ik heb bij een bedrijf gewerkt waar je bijna verplicht werd een peugeot te nemen. Als ik hoorde wat die mensen allemaal voorhadden met hun auto en ikzelf ook. Nee dank je, geen franse wagen meer voor mij.
                  Voor mij is een auto in de eerste plaats een ding dat start en vooruit gaat zonder problemen. Dat Franse auto's comfortabel en zo zijn, daar twijfel ik niet over maar die komen niet voorbij de drempel hier, als hij stil staat is iedere auto even comfortabel .
                  Aan de andere kant ben ik ook niet zo blind dat ik een merkenfreak ben, ik ben tot mijn volle 100% tevredenheid aan mijn tweede Mercedes bezig (van die zonder overdreven electronica) maar dat wil niet zeggen dat er ook maar een kans zou bestaan dat er hier een recente versie zou binnenkomen, je moet maar eens kijken waar Mercedes nu staat op de betrouwbaarheidslijsten.
                  Ik wil niet zeggen dat je geen persoonlijke pech kan hebben maar bepaalde merken en modellen zijn nu eenmaal betrouwbaarder dan andere. Statistieken daaromtrent zijn beschikbaar, het zijn trouwens meestal dezelfde merken die zeer hoog scoren.

Comment

Working...
                  X