Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe auto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nieuwe auto

    Kijk even hier (en kies "gebruikers-reviews" als info:

    linkje

    Nu ja, "even". Volgens mij ben je wel een tijdje zoet als je alle reviews wil lezen
    Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
    And why do we fall, Bruce?

    Comment


    • #17
      Re: Nieuwe auto

      Mijn dochter heeft 3 weken geleden de nieuwe Nissan Qasqai +2 (versie Urban Edition 2l diesel 150pk) gekocht.
      Met alle toeters en bellen, 17 inch alu velgen enz was de catalogusprijs 31.500€. De nettoprijs was slechts 26500€.
      Enige gevonden minpunten zijn het reservewiel : "een thuiskomertje" en de zesde en zevende zitplaats die toch wat krap zijn voor volwassenen.
      De Qasqai heeft een groot scherm (voor GPS, boordcomputer, bluetooth enz) dat omschakelt op de camera als je in achteruit schakelt. Een accessoire dat ik bij mijn volgende auto er ook in wil. Veel beter dan enkel de sensoren met een buzzer.

      Comment


      • #18
        Re: Nieuwe auto

        Voorlopig staat de renault aan de leiding, zij geven een dikke korting
        Naar de Toyota Verso gaan we ook kijken. Peugeot heeft mij erg verbaasd, we waren naar de 5008 gaan kijken, nochtans geen klein model, en toen ik even de achterbank testte, zat ik met mijn hoofd tegen het plafond... echt wel erg weinig hoofdruimte, ik ben kleiner dan 1m80, en dat voor een wagen van 22.000+ €!

        Nu de volgende vraag : Hoe maak ik mijn vrouw wijs dat een nieuwe wagen absoluut niet zonder een degelijk statief, een 105 micro nikkor, een sb900 en een 50mm prime kan?
        Nikon D5000 - AF-S 18-105 - AF-S 70-300 | SonyEricsson W890i

        Comment


        • #19
          Re: Nieuwe auto

          Oorspronkelijk geplaatst door Karek Bekijk bericht
          Voorlopig staat de renault aan de leiding, zij geven een dikke korting
          Naar de Toyota Verso gaan we ook kijken. Peugeot heeft mij erg verbaasd, we waren naar de 5008 gaan kijken, nochtans geen klein model, en toen ik even de achterbank testte, zat ik met mijn hoofd tegen het plafond... echt wel erg weinig hoofdruimte, ik ben kleiner dan 1m80, en dat voor een wagen van 22.000+ €!

          Nu de volgende vraag : Hoe maak ik mijn vrouw wijs dat een nieuwe wagen absoluut niet zonder een degelijk statief, een 105 micro nikkor, een sb900 en een 50mm prime kan?
          Oplossing: nieuwe vrouw !
          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
          George Orwell

          Comment


          • #20
            Re: Nieuwe auto

            Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
            Oplossing: nieuwe vrouw !
            Ge zijt toch bezig....
            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
            George Orwell

            Comment


            • #21
              Re: Nieuwe auto

              welk budget is er voor de wagen beschikbaar? Mss daar al eens mee beginnen...
              5DmkII | EF 24-70 f2.8 L |EF 70-200 f2.8 L IS USM II | strobist stuff | www.dvbphotography.be

              Comment


              • #22
                Re: Nieuwe auto

                Al mijn volgende wagens zullen pickups blijven ,heb nu de mazda B2500 pickup lichte vracht met 5 volwaardige zitplaatsen en een grootte laadbak achteraan ,natuurlijk toyota ,nissan ,land rover ,ford ,enz ,hebben deze ook in hun gamma ,voordeel van deze wagens is dat je bijna geen rijtaks betaald tegenover andere auto's en dat ze kracht op overvloeit hebben ook alle luxe aanwezig zoals klimaatregeling,gps,radio,ipod aansluiting .

                Grtz

                Ardesign
                Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

                Comment


                • #23
                  Ardesign, en verbruik? Ik doe 35.000 km per jaar, ik vrees dat me dat met deze wagens een ferme noot kost of vergis ik me daarin?
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nieuwe auto

                    ,heb nu de mazda B2500 pickup
                    Dat is geen auto maar een kleine vrachtwagen. Een collega van mij heeft zo'n ding. Rijdt bikkelhard (lees: kl*tevering), vreselijke wegligging en afgewerkt met het kapmes. Neen, mij kan je niet overtuigen. Een pick-up is goed voor bvb een landbouwer of veearts maar als dagdagelijkse auto voor het modale gezin lijkt het mij echt niet de beste oplossing.
                    Homo Sapiens Pentaxiensis

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nieuwe auto

                      @ Franciskine

                      met de huidige generatie pickup's is het mogelijk om onder de 10liter te blijven.

                      vb toyota hilux 3.0d4d --> gemiddeld verbruik 8.5ltr (handgeschakeld)

                      als ik naar mijne verso kijk, 2.2 d-cat 150pk automaat, af en toe zetelverwarming op, zit ik nu in de winter, met redelijk wat korte stukken, ook aan 8.5ltr/100km

                      ok, dat is niet weinig, maar dit weet je als je wat zwaardere motoren koopt...

                      groeten, Marc
                      1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
                      www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nieuwe auto

                        Onder de 10 liter met zo’n ding kan ik moeilijk geloven, op papier is alles mooi maar die verbruikcijfers zal je enkel halen als je continu aan 90 op weg bent zonder veel te starten en te stoppen… Als je met zo’n wagen veel gewone baan doet ben ik zeker dat je goed boven de 10 liter zal gaan uitkomen… Ik rij sinds enkele maanden zelf met een 3 liter 6 cilinder tdi ( automaat ) en dat in een A4 avant wat dus niet echt een zware wagen is en toch nog aardig wat beter gestroomlijnd is dan zo’n pick up denk ik zo... Als ik gemiddeld zie kom ik al snel naar de 8 liter. Als ik veel snelweg doe en ik let op m’n rijstijl dan kan ik ook naar 6 liter gaan maar als je veel gewone baan doet en je gaat wat vlotter door dan ga je snel naar 9 liter hoor… Ik denk dus niet dat zo’n pickup de meest geschikte familliewagen is… Waarom niet kijken naar bvb een caddy , berlingo model of iets in die trend ?
                        Last edited by RDB; 29 december 2010, 09:32.
                        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nieuwe auto

                          Binnenkort krijg je overal wel een flinke korting, en dan is het nog even moeilijk om "de juiste keuze" te maken.

                          Ik denk dat het ook interessant is om de kostprijs van de onderhoudsbeurten te vergelijken. Een van mijn collega's rijdt met een BMW (5-reeks), en als die naar de garage moet, dan kost dat altijd heel veel geld (zo'n 600 euro voor een "tussen-onderhoud", voor dat bedrag steken ze in mijn Clio een nieuwe koppakking).
                          Als de totale kostprijs per jaar en per kilometer belangrijk is, hou dan ook de kostprijs van de banden in het oog (voor die BMW zo'n 1000 euro per setje, niet in de BMW-garage, want dan zijn ze nog duurder, om aan 400 euro te geraken mag ik al heel goede banden op mijn Clio laten leggen).

                          De verbruikscijfers van de fabrikant kunnen ook flink afwijken van het werkelijke verbruik. Maar het werkelijke verbruik is heel afhankelijk van de rijstijl, afstand (kort-lang), veel stadsritten, snelweg...
                          Bij een zwaardere wagen zal het verbruik tegen een vaste snelheid meestal wel meevallen, maar als je daarmee van het ene naar het andere stoplicht spurt zal die veel meer verbruiken dan een lichte wagen.

                          Ik heb ook problemen gehad met mijn Clio (koppakking op 45.000km), maar de laatste drie jaar heb ik er geen kosten meer aan gehad. Die is nu 10 jaar geworden, ik heb net 37 euro betaald om de remkrachtverdeler te laten nazien (die zat vast, hadden ze gezien op de keuring), en vandaag heb ik er voor 29 euro verse olie ingegoten (dat werd tijd, want het was meer dan twee jaar geleden).
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nieuwe auto

                            Wij rijden met een Grand Scenic (5 plaatsen) van begin dit jaar.
                            pluspunten:
                            - veel opbergruimte, ruime koffer
                            - ruime plaatsen, ook achterin
                            - goed overzicht en bediening instrumenten
                            - verbruik (6,5l voor een wagen van 1,5 ton)
                            - vlotte motor (1.5dCi 110 Pk)
                            - goede geluidsinstallatie
                            - comfortabele reiswagen

                            minpunten:
                            - op sommige plaatsen mindere afwerking
                            - reflectie van dashboard in de voorruit kan soms hinderlijk zijn
                            - volwaardig reservewiel was 50 euro extra
                            - rechter-spiegel kraakt soms bij het inklappen (afh. van't weer)

                            deze schieten mij het eerste te binnen...

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nieuwe auto

                              Oorspronkelijk geplaatst door Karek Bekijk bericht
                              Wij zijn op zoek naar een nieuwe auto. We kijken nu naar citroen c4 picasso, renault grand scenic, opel zafira,...
                              Zijn er hier forumleden met een dergelijke wagen? Wat zijn de positieve en negatieve punten? De prijzen liggen erg dicht bij elkaar.
                              Laat maar horen, eventuele alternatieven zijn ook welkom, we zitten nog in de zoekfase.
                              Koop er wel een zonder TomTom:

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nieuwe auto

                                Wij rijden met een Grand Scenic (5 plaatsen) van begin dit jaar.
                                pluspunten:
                                - veel opbergruimte, ruime koffer
                                - ruime plaatsen, ook achterin
                                - goed overzicht en bediening instrumenten
                                - verbruik (6,5l voor een wagen van 1,5 ton)
                                - vlotte motor (1.5dCi 110 Pk)
                                - goede geluidsinstallatie
                                - comfortabele reiswagen

                                minpunten:
                                - op sommige plaatsen mindere afwerking
                                - reflectie van dashboard in de voorruit kan soms hinderlijk zijn
                                - volwaardig reservewiel was 50 euro extra
                                - rechter-spiegel kraakt soms bij het inklappen (afh. van't weer)

                                deze schieten mij het eerste te binnen...
                                We hebben vandaag een proefrit gemaakt met de grand scenic.
                                Op het eerste zicht een erg comfortabele wagen, ruim, buitenafmetingen goed in te schatten.
                                Het enige minpuntje was dat de wagen bij slechter wegdek de oneffenheden minder goed dempt. Het was precies een heel zachte vering, de wagen deinde nog een beetje na. Is dit typisch voor de scenic of valt dit op bij de meeste monovolumes?
                                Die tomtom zit daar standaard op, maar we hebben zelf nog een garmin-gps dus we zullen die dan wel gebruiken
                                Nikon D5000 - AF-S 18-105 - AF-S 70-300 | SonyEricsson W890i

                                Comment

                                Working...
                                X