Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe pc: fotobewerking

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe pc: fotobewerking

Heb eindelijk mijn systeem samengesteld, met behulp van internet, computerwinkels en mijn eigen kennis.
    • Behuizing : Nexus Technology Clodius Zwart, Geen Voeding
    • Voeding : Corsair TX650, 650 Watt, 24 Pins
    • Processor : Intel Core I7 950 3.06 Ghz, Boxed, Excl. Videochip, Quad Core
    • Moederbord : GigaByte GA-X58A-UD3R
    • Geheugen : Kingston HyperX Triple Channel, 6 GB, PC3-12800, 1600 MHz, 9, Non-ECC, Kit of 3
    • SSD voor OS : OCZ Vertex 2, 90 GB, S-ATA II / 300, 275 MB's, 285 MB's, 3.5 inch
    • HDD : WD Caviar Black 1 TB, 7200 Rpm, 64 MB, S-ata III/600
    • Videokaart : Asus GeForce GTS 450 DirectCU TOP 1024 MB
    • DVD-rw : Samsung SH-S223C/BEBE S-ATA, Bulk, Zwart
    • Koeler (fan) : Nexus Technology D12SL-12 PWM 120 Mm, 2000 RPM
    • Cardreader : TakeMS 64 in 1 Cardreader, Black 3.5 Zwart
    • Windows : Microsoft Windows 7 Home Premium, NL, OEM, 64-bits

Ik heb de processorkoeler eruit gegooid omdat de boxed cooler ook goed is(voorlopig).

Ik ga hem dit jaar nog bestellen. Echter kan ik het niet laten om door te zoeken, naar verbeteringen voor mijn systeem. Ik heb bijvoorbeeld gekeken naar een ander moederbord. Waarom, geen idee, alles zit er op wat ik nodig heb, maja vakantie he... Asrock X58 EXTREME 6 kom ik op uit, want hier zit ook usb 3.0 op en s-ata 3. Dit zijn features welke erop moeten zitten.

De verschillen welke ik tegenkom is dat ik op de Asrock 6 usb 3.0 aansluitingen heb tegenover 2 op de Gigabyte, 6 s-ata 3 aansluitingen tegenover 2 op de Gigabyte en op de Asrock heb ik 1 PCI-E x16 meer(totaal 3). Het prijsverschil is ongeveer € 10 meer.

Doen of niet?

Comment

Ga je overclocken?

Indien niet dan post ik dit nog maar een keer .. spaar je misschien wat uit op de kostprijs van geheugen ...
      Schijnbaar sijpelt dat totaal NIET door ...

Uit de Intel I7 FAQ

"...
      What is the maximum frequency for DDR3 memory when used with Intel® Core™ i7-900 processor series?
      These processors support DDR3 memory with a maximum frequency of 1066 MHz. If faster DDR3 memory is used (such as 1333 MHz or 1600 MHz), it will be down-clocked to operate at 1066 MHz.

Note When using an Intel® Core™ i7 processor Extreme Edition on an Intel® Desktop Board DX58SO, system memory will default to 1066 MHz.

What is the maximum frequency for DDR3 memory when used with the Intel® Core™ i7-800 processor series, the Intel® Core™ i5-700 processor series, and the Intel® Core™ i5-600 processor series?
      These processors support DDR3 memory with a maximum frequency of 1333 MHz. If faster DDR3 memory is used (such as 1600 MHz or higher), it will be down-clocked to operate at 1333 MHz...."
      unquote

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
        Ga je overclocken?

Indien niet dan post ik dit nog maar een keer .. spaar je misschien wat uit op de kostprijs van geheugen ...
        Schijnbaar sijpelt dat totaal NIET door ...

Uit de Intel I7 FAQ

"...
        What is the maximum frequency for DDR3 memory when used with Intel® Core™ i7-900 processor series?
        These processors support DDR3 memory with a maximum frequency of 1066 MHz. If faster DDR3 memory is used (such as 1333 MHz or 1600 MHz), it will be down-clocked to operate at 1066 MHz.

Note When using an Intel® Core™ i7 processor Extreme Edition on an Intel® Desktop Board DX58SO, system memory will default to 1066 MHz.

What is the maximum frequency for DDR3 memory when used with the Intel® Core™ i7-800 processor series, the Intel® Core™ i5-700 processor series, and the Intel® Core™ i5-600 processor series?
        These processors support DDR3 memory with a maximum frequency of 1333 MHz. If faster DDR3 memory is used (such as 1600 MHz or higher), it will be down-clocked to operate at 1333 MHz...."
        unquote
        Klopt allemaal natuurlijk.
        Bij Alternate kan je een pc samenstellen en daar word je automatisch erop attent
        gemaakt als er iets niet klopt met het geheugen.
        Bij de cpu's vind je ook het type geheugen dat je moet gebruiken.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
          Als wachten geen probleem is kan je natuurlijk je 486 weer van stal halen Die Vertex 2 kost 200 euro. Je kan beter een processor kopen die 200 euro goedkoper is met zo een ssd dan andersom. Het snelheidsverschil is gewoon groter.

Meestal is de rest van je systeem zo verouderd dat je zelden een cpu gaan upgraden.
          Eigenlijk is die test niet wat ik zocht, want ik wilde weten of een PC met een SSD ook sneller werkt, en dus niet of hij 12 applicaties sneller opstart.
          Daarnaast zal voor mij dus (waarschijnlijk) een snelle processor meer effect hebben. Ik belast mijn i7 geregeld voor het volle pond, en dan wil ik niet weten hoelang dat zou duren op een 486... .
          Dit filmpje geeft me dus allesbehalve een antwoord op mijn vraag !
          Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
            Eigenlijk is die test niet wat ik zocht, want ik wilde weten of een PC met een SSD ook sneller werkt, en dus niet of hij 12 applicaties sneller opstart.
            Daarnaast zal voor mij dus (waarschijnlijk) een snelle processor meer effect hebben. Ik belast mijn i7 geregeld voor het volle pond, en dan wil ik niet weten hoelang dat zou duren op een 486... .
            Natuurlijk -werkt- die niet sneller. Het vermindert alleen de wachttijden. Ik zal een andere domme vergelijking maken. Stel dat ze erop zouden passen, dan ga je je foto's niet meer vanaf floppy openen vermoed ik.

Comment

Zoals CCC al aangaf .. natuurlijk werkt die PC niet sneller ... hij moet enkel minder lang wachten

Comment

Ik weet niet of je er iets aan hebt(of het nuttige gegevens zijn), maar ik geef het even mee:

Adobe Photoshop CS4 Performance Core i5 2400

Last edited by Dirk007; 26 december 2010, 11:19.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                  Natuurlijk -werkt- die niet sneller.
                  Dan is een snellere processor en ram een betere investering dan zo'n SSD...
                  Groeten,

Polleke

Comment

Dan is een snellere processor en ram een betere investering dan zo'n SSD...
                    neen .. niet noodzakelijk ..

Comment

De sterkte van een keten (pc) wordt bepaald door de zwakste link.
                      Dus, budgettair afwegen van keuzes.

Comment

Niet noodzakelijk, maar dus meestal wel.
                        Je PC en programma's opstarten doe je niet continu, je pc gebruiken wel.
                        Als Autocad opstarten 13 seconden duurt, dan ga ik me daar niet over opwinden, zelfs niet als ik weet dat het met een SSD in 2 seconden zou kunnen. Als ik op een dag 8 uur met Autocad werk, en dat continu traag gaat, wel...

Als ik dan dit lees "Als wachten geen probleem is kan je natuurlijk je 486 weer van stal halen Die Vertex 2 kost 200 euro. Je kan beter een processor kopen die 200 euro goedkoper is met zo een ssd dan andersom. Het snelheidsverschil is gewoon groter.", dan heb ik toch mijn twijfels bij zo'n SSD, zeker aan die prijzen.

Maar iedereen moet voor zichzelf kiezen wat de functie van een PC is... Ik heb liever 1 die snel werkt, dan 1 waarvan de software snel opstart en dan voor de rest traag werkt...
                        Groeten,

Polleke

Comment

Je schijnt duidelijk niet te begrijpen hoe een OS zoals "windows" werkt .. dat ding doet vrijwel niets anders dan disk access ...
                          Zoals Dirk007 aangaf ... de sterkte van de keten wordt bepaald door de zwakste schakel ... uw klassieke HD zijnde de zwakste schakel NB .. uw "snelle" systeem moet altijd wachten op die HD ...
                          Daarom heb ik na veel geldelijk cijferwerk mijn nieuwe I7-870 gekoppeld aan een SSD OCZ Vertex 2 ..
                          (ik zal wel een paar keer meer een ei eten ipv een biefstuk .. haha)

Comment

Je schijnt duidelijk niet te begrijpen hoe een OS zoals "windows" werkt .. dat ding doet vrijwel niets anders dan disk access ...
                            Zoals Dirk007 aangaf ... de sterkte van de keten wordt bepaald door de zwakste schakel ... uw klassieke HD zijnde de zwakste schakel NB .. uw "snelle" systeem moet altijd wachten op die HD ...
                            Daarom heb ik na veel geldelijk cijferwerk mijn nieuwe I7-870 gekoppeld aan een SSD OCZ Vertex 2 ..
                            Niks zo lekker als een boterham met gelei en met een hard gekookt, koud ei met een beetje zout

De SSD "rules" zeggen de jong gasten.
                            Ik ben ouder en had dat reeds in de gaten vanaf dag één.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Is dit niets voor je pc ? ssd

100gb kost wel € 400 http://www.ocztechnology.com/product...ress-ssd-.html

Read: Up to 740 MB/s
                              Write: Up to 690 MB/s
                              Sustained Write: Up to 550 MB/s
                              Random Write 4KB (Aligned): 100,000 IOPS
                              De goekopere reeks: €280 voor 120 GB http://www.ocztechnology.com/product...ress-ssd-.html
                              Read: Up to 540 MB/s
                              Write: Up to 450 MB/s
                              Sustained Write: Up to 350 MB/s
                              Random Write 4KB (Aligned): 70,000 IOPS
                              De 3.5 reeks € 200 voor 120gb http://www.ocztechnology.com/product...-3-5--ssd.html

Max Read: up to 250MB/s
                              Max Write: up to 240MB/s
                              Sustained Write: up to 200MB/s
                              Random Write 4KB (Aligned): 18,000 IOPS
                              Prijs-kwaliteit is de tussenoplossing toch wel

* wel geen trim
                              Last edited by Dirk007; 27 december 2010, 11:05.

Comment

Als dat zo is dan moet je me toch zonder problemen een benchmark kunnen tonen die aangeeft dat je PC bij gewoon werken (met photoshop/autocad of gelijk welk ander softwarepakket) met een SSD een stuk sneller werkt dan met een gewone harddisk.

Tot nu toe heb ik hier enkel een filmpje gezien van iemand die 12 software-pakketten opstart. Lijkt me niet 100% hetzelfde...
                                Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                                X