Re: Nieuwe pc: fotobewerking
Heb eindelijk mijn systeem samengesteld, met behulp van internet, computerwinkels en mijn eigen kennis.
Ik heb de processorkoeler eruit gegooid omdat de boxed cooler ook goed is(voorlopig).
Ik ga hem dit jaar nog bestellen. Echter kan ik het niet laten om door te zoeken, naar verbeteringen voor mijn systeem. Ik heb bijvoorbeeld gekeken naar een ander moederbord. Waarom, geen idee, alles zit er op wat ik nodig heb, maja vakantie he... Asrock X58 EXTREME 6 kom ik op uit, want hier zit ook usb 3.0 op en s-ata 3. Dit zijn features welke erop moeten zitten.
De verschillen welke ik tegenkom is dat ik op de Asrock 6 usb 3.0 aansluitingen heb tegenover 2 op de Gigabyte, 6 s-ata 3 aansluitingen tegenover 2 op de Gigabyte en op de Asrock heb ik 1 PCI-E x16 meer(totaal 3). Het prijsverschil is ongeveer € 10 meer.
Doen of niet?
Heb eindelijk mijn systeem samengesteld, met behulp van internet, computerwinkels en mijn eigen kennis.
- Behuizing : Nexus Technology Clodius Zwart, Geen Voeding
- Voeding : Corsair TX650, 650 Watt, 24 Pins
- Processor : Intel Core I7 950 3.06 Ghz, Boxed, Excl. Videochip, Quad Core
- Moederbord : GigaByte GA-X58A-UD3R
- Geheugen : Kingston HyperX Triple Channel, 6 GB, PC3-12800, 1600 MHz, 9, Non-ECC, Kit of 3
- SSD voor OS : OCZ Vertex 2, 90 GB, S-ATA II / 300, 275 MB's, 285 MB's, 3.5 inch
- HDD : WD Caviar Black 1 TB, 7200 Rpm, 64 MB, S-ata III/600
- Videokaart : Asus GeForce GTS 450 DirectCU TOP 1024 MB
- DVD-rw : Samsung SH-S223C/BEBE S-ATA, Bulk, Zwart
- Koeler (fan) : Nexus Technology D12SL-12 PWM 120 Mm, 2000 RPM
- Cardreader : TakeMS 64 in 1 Cardreader, Black 3.5 Zwart
- Windows : Microsoft Windows 7 Home Premium, NL, OEM, 64-bits
Ik heb de processorkoeler eruit gegooid omdat de boxed cooler ook goed is(voorlopig).
Ik ga hem dit jaar nog bestellen. Echter kan ik het niet laten om door te zoeken, naar verbeteringen voor mijn systeem. Ik heb bijvoorbeeld gekeken naar een ander moederbord. Waarom, geen idee, alles zit er op wat ik nodig heb, maja vakantie he... Asrock X58 EXTREME 6 kom ik op uit, want hier zit ook usb 3.0 op en s-ata 3. Dit zijn features welke erop moeten zitten.
De verschillen welke ik tegenkom is dat ik op de Asrock 6 usb 3.0 aansluitingen heb tegenover 2 op de Gigabyte, 6 s-ata 3 aansluitingen tegenover 2 op de Gigabyte en op de Asrock heb ik 1 PCI-E x16 meer(totaal 3). Het prijsverschil is ongeveer € 10 meer.
Doen of niet?
Comment