Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toestand wegen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Toestand wegen

Oorspronkelijk geplaatst door erwin Bekijk bericht
    Voila !

Je mag in je lastenboek eisen wat je wil , als je dat achteraf niet controleert of nog liever ter plaatse, dan doen die firma's wat ze willen , met alle gevolgen vandien !

Net hetzelfde gebeurt met het invullen van de belastingen ... daarvan weet je ook dat de pakkans zeer klein is ...
    Mijn vermoeden is dat er bijv. bij aanvullingen en uitgravingen veel geld wordt verdiend
    Die "zwarte grond" bijv. (teelaarde heet dat) is goud waard vandaag de dag.
    Bij aanleg van rioleringen moet de aanvulgrond in laagjes aangebracht worden
    en elke laag moet met een "dammer" bewerkt worden.
    Secundaire wegen bestaan bijv. uit twee kiezellagen en twee types asfaltlagen.
    De ondergrond waarop die lagen komen moet goed dicht zijn en gewalst worden.
    Asfaltlagen worden op dikte en samenstelling gecontroleerd door het boren van kernen
    die naar een labo gaan... enz. enz.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Asfaltlagen worden op dikte en samenstelling gecontroleerd door het boren van kernen
      die naar een labo gaan... enz. enz.
      Als dit inderdaad stelselmatig zou gebeuren dan is het onmogelijk dat de wegen zo snel stuk gaan.
      Er zijn dan twee mogelijkheden:
      Ofwel is het lastenboek slecht opgesteld
      Ofwel wordt er alleen maar geboord waar er goeie asfalt ligt ... als je begrijpt wat ik bedoel
      Ik ben in een vorig leven ooit eens werkopzichter geweest ... je kan je ogen en oren niet geloven wat er allemaal gebeurd bij openbare werken
      Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
      http://album.zoom.nl/user/lindberg/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erwin Bekijk bericht
        Als dit inderdaad stelselmatig zou gebeuren dan is het onmogelijk dat de wegen zo snel stuk gaan.
        Er zijn dan twee mogelijkheden:
        Ofwel is het lastenboek slecht opgesteld
        Ofwel wordt er alleen maar geboord waar er goeie asfalt ligt ... als je begrijpt wat ik bedoel
        Ik ben in een vorig leven ooit eens werkopzichter geweest ... je kan je ogen en oren niet geloven wat er allemaal gebeurd bij openbare werken
        Het lastenboek is meestal prima in orde.
        Soms kunnen er wel posten zijn die over- of onderschat zijn....

Het laagste bod krijgt het werk Erwin en dan?
        Dan komen er "bij-werken" bij en die kosten ook geld
        Die zogenaamde onvoorziene werken.
        Is zo ongeveer als bij de beenhouwer: "Mag het iets meer zijn"?
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erwin
          Net hetzelfde gebeurt met het invullen van de belastingen ... daarvan weet je ook dat de pakkans zeer klein is ...
          Een weg waar 20 man aan werkt en waar dagelijks duizenden mensen op passeren, daar is de kans dat een probleem opvalt toch iets groter dan een dienst van een paar man dat honderdduizenden mozt controlleren.
          Probleem ligt elders, er wordt offerte gevraagd voor het minimum aan werken en daar gaan ze nog wat in snoeien plus de mensen te laat betalen.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Een weg waar 20 man aan werkt en waar dagelijks duizenden mensen op passeren, daar is de kans dat een probleem opvalt toch iets groter dan een dienst van een paar man dat honderdduizenden mozt controlleren.
            Probleem ligt elders, er wordt offerte gevraagd voor het minimum aan werken en daar gaan ze nog wat in snoeien plus de mensen te laat betalen.
            VerSeg, het probleem met onze wegen is van alle Belgische tijden.
            200 meter asfalt leggen zonder bulten is hier onmogelijk.

Vroeger ging ik fietsen naar Thorn. (Ophoven > Kessenich > Thorn)
            Ik kon over de grens rijden met mijn ogen dicht en voelen wanneer ik in Nederland was.
            Een ander ritje was met de fiets naar Stramprooi (Ophoven > Molenbeersel > Stramprooi)
            Ik kon over de ..... enz. enz.

Tijdens de voorbije zomer deed ik dit met de auto > niets veranderd he.
            Zelfs geen sporen in die Nederlandse wegen.
            En die witte strepen op hun wegen zijn duidelijk wit en fijn afgelijnd.
            Hier ook hoor, mooie witte strepen één week nadat ze geverfd zijn waarbij dan de
            verf er 2cm dik opligt.
            Ze hebben hier nog zelfs geen fatsoenlijke verf
            Ja, thuis in kast misschien.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Je moet eens kijken naar de witte stippelijnen op de E19 tussen het 2e en 3e rijvak.
              Het lijkt alsof die er uit'gevreten' worden.

Na een tijdje is de witte lijn weg en ontstaat er een put. Een dikke vraag hoe dat komt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Je moet eens kijken naar de witte stippelijnen op de E19 tussen het 2e en 3e rijvak.
                Het lijkt alsof die er uit'gevreten' worden.

Na een tijdje is de witte lijn weg en ontstaat er een put. Een dikke vraag hoe dat komt.
                Goe poeier Tommie, goe poeier? hahaha
                Niet te geloven he.
                Is dat effect zoals je hebt als je een hard gekookt ei tussen beide handen rolt.
                De schaal komt dan gemakkelijk los.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  ...
                  Is dat effect zoals je hebt als je een hard gekookt ei tussen beide handen rolt.
                  De schaal komt dan gemakkelijk los.
                  Ale we houden er toch nog een goei keukentip aan over

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                    Ale we houden er toch nog een goei keukentip aan over
                    Graag gedaan
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Even volgende anekdote (al is het om te wenen ) :

Vandaag teruggekomen van Zuid-Frankrijk. Heel het traject tot aan de grens met Belgie (E19, grensovergang bij Crespin) heerlijke cruise wegen. En dan heb ik het over zowel 'peage' als gewone wegen (toegegeven, het laatste stukje voor de grens verloopt ook wel wat hobbelig - waarschijnlijk doen de Fransen dat om de mensen alvast wat te laten wennen ). Maar dat is niets vergeleken met het stuk net over de grens. Ik zweer het : nog geen minuut na het overschrijden van de grens kom ik in een put terecht op het rechter baanvak met een bonk waar een mens zich rot van schrikt. Even vreesde ik dat mijn ophanging of band eraan ging. Dit is zonder meer misdadig van de Belgische staat. Onwillekeurig moest ik terug denken aan het dodelijke ongeval een paar weken terug. En dan is men verwonderd dat automobilisten op het linker baanvak blijven rijden Echt schrijnend is dat wegenbeleid. Zo dat moest ik even kwijt...
                      Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
                      And why do we fall, Bruce?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alain db Bekijk bericht

Vandaag teruggekomen van Zuid-Frankrijk. Heel het traject tot aan de grens met Belgie (E19, grensovergang bij Crespin) heerlijke cruise wegen. En dan heb ik het over zowel 'peage' als gewone wegen (toegegeven, het laatste stukje voor de grens verloopt ook wel wat hobbelig - waarschijnlijk doen de Fransen dat om de mensen alvast wat te laten wennen ). Maar dat is niets vergeleken met het stuk net over de grens. Ik zweer het : nog geen minuut na het overschrijden van de grens kom ik in een put terecht op het rechter baanvak met een bonk waar een mens zich rot van schrikt. Even vreesde ik dat mijn ophanging of band eraan ging. Dit is zonder meer misdadig van de Belgische staat. Onwillekeurig moest ik terug denken aan het dodelijke ongeval een paar weken terug. En dan is men verwonderd dat automobilisten op het linker baanvak blijven rijden Echt schrijnend is dat wegenbeleid. Zo dat moest ik even kwijt...
                        Het is inderdaad een regelrechte schande. Jaren lang hebben onze politieke narcisten niks aan de wegen gedaan. Wat ze met al dat geld van de snelheidsovertredingen doen mag een raadsel wezen.
                        En wees gerust, ik rij ook meer en meer op het linker rijvak. Wat anderen hiervan denken laat mij koud. Liever met een gave auto thuis komen dan met één waarvan de velgen of de vering naar de knoppen is. Of hoe men een egoïstische maatschappij kweekt.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alain db Bekijk bericht

Ik zeg altijd: de toestand van het land herkent men aan zijn wegenet.
                          Gelukkig doet minister Crevits nu het nodige deze aan te pakken. Ik geef haar in elk geval alle krediet want weet ook dat niet alle wegen tegelijk aangepakt kunnen worden (en nee, ik was geen CD&V stemmer bij de laatste verkiezingen)

Comment

Working...
                          X