Re: Toestand wegen
Mijn vermoeden is dat er bijv. bij aanvullingen en uitgravingen veel geld wordt verdiend
Die "zwarte grond" bijv. (teelaarde heet dat) is goud waard vandaag de dag.
Bij aanleg van rioleringen moet de aanvulgrond in laagjes aangebracht worden
en elke laag moet met een "dammer" bewerkt worden.
Secundaire wegen bestaan bijv. uit twee kiezellagen en twee types asfaltlagen.
De ondergrond waarop die lagen komen moet goed dicht zijn en gewalst worden.
Asfaltlagen worden op dikte en samenstelling gecontroleerd door het boren van kernen
die naar een labo gaan... enz. enz.
Oorspronkelijk geplaatst door erwin
Bekijk bericht

Die "zwarte grond" bijv. (teelaarde heet dat) is goud waard vandaag de dag.
Bij aanleg van rioleringen moet de aanvulgrond in laagjes aangebracht worden
en elke laag moet met een "dammer" bewerkt worden.
Secundaire wegen bestaan bijv. uit twee kiezellagen en twee types asfaltlagen.
De ondergrond waarop die lagen komen moet goed dicht zijn en gewalst worden.
Asfaltlagen worden op dikte en samenstelling gecontroleerd door het boren van kernen
die naar een labo gaan... enz. enz.
Comment