Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kapaza

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Kapaza

    Zie je hem komen?Hij begint al met zijn dichtsbijzijnde luchthaven.

    Comment


    • #17
      Re: Kapaza

      Oorspronkelijk geplaatst door Herman47 Bekijk bericht
      Zie je hem komen?Hij begint al met zijn dichtsbijzijnde luchthaven.
      Dat was van in het begin duidelijk. Die gast(en) zit(ten) dan ook in Kameroen en niet in Ledeberg.... of Spanje, of Oostenrijk... Als er zo nu en dan iemand intrapt dan hebben ze weer 250 Euro en daar kan je ginder waarschijnlijk een pak meer mee doen dan hier.
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #18
        Re: Kapaza

        Als het dan al bij 250 euro blijft... Wie er in trapt en geld overmaakt mag gerust zijn binnen de kortste keren een mail te krijgen dat er een probleem is met de krat waar het dier in zit en dat er een nieuwe moet aangekocht worden op de luchthaven. Zoveel euro extra en gezien het dier momenteel vastzit daar op de luchthaven moet dit natuurlijk snel gaan.
        Na de aanschaf van de krat wordt het dier "verzonden".
        Maar, dan duikt er natuurlijk weer een nieuw probleem op: het dier is via Engeland moeten reizen en - je raad het - zit ook dààr nu weer vast bij de douane omdat er een document ontbreekt. Dat document kost weer geld... Wie daar begint te twijfelen om te betalen wordt bestookt met bedreigingen dat men hen zal aangeven en dat ze opgepakt zullen worden wegen illegale invoer van levende dieren...
        Nodeloos te melden dat er mensen zijn die ook dààr weer intrappen en uit schrik opnieuw betalen.
        Het is trouwens niet alleen met ara's dat deze praktijken beoefend worden. Alle dieren die iets of wat duurder of specialer zijn - bulldogs, chihuahua's, ara's,... - worden zogezegd te koop aangeboden.
        Er zijn mensen die in dergelijke zaken om en bij de 2000 euro zijn kwijtgeraakt voor een pakje Nigeriaanse lucht dat nooit vertrokken is in Nigeria.

        Als je met deze mensen begint te spelen, speel je spel dan goed: maak een account aan onder een andere naam en dit bij een provider waar men je locatie niet kan bij tracen (yahoo en hotmail zijn hiervoor ideaal).

        Wil je echt lol hebben? zoek op internet een afschrift van een WU betaling en maak je e-mail account aan met die naam. Laat hen jou overtuigen dat zij wel regulier zijn, laat hen werken om jou over de brug te halen.
        Ten gepasten tijde stuur je hen de copij van dat afschrift door.
        Het idee alleen al dat er ginderachter een oen is die denkt prijs te hebben en de ganse reutemeteut in gang zet om "jouw centen" te gaan innen om dan voor piet snot en voor aap te staan aan het loket van het WU-kantoor...
        Hoe je het dan verder speelt moet je zelf uitmaken.

        Laat enkel nooit of te nimmer ook maar 1 detail uitlekken over je werkelijke identiteit, woonplaats of wat dan ook.
        Denk er aan dat sommige van hen deel kunnen uitmaken van een organisatie die niet alleen in Kameroen of Nigeria opereert maar effectief connecties heeft in onze Europese landen.
        En die connecties doen graag veel voor hun "kameraden" ginderachter.
        Het gaat hier per slot van rekenig om professionele misdadigers. Tussen- of contactpersonen persoonlijk ontmoeten is dan ook niet aan te raden.

        Deze spelletjes kunnen leuk zijn maar men dient ten allen tijde op te passen.
        Er zijn enkele sites waar prachtige tot hilarische voorbeelden van Scam baiting
        te vinden zijn. Sommige zijn er zelfs in geslaagd de oplichters zelf op kosten te jagen
        En nu ga ik nog wat foto's proberen maken...

        Comment


        • #19
          Re: Kapaza

          Hetzelfde gebeurt regelmatig op 2de hands met aanbiedingen van fototoestellen en dergelijke
          Bv Nikon D 700 voor 800€
          Nikon D7100,een hoopje glas en een flitserke

          Comment


          • #20
            Re: Kapaza

            Cookie slaat de nagel op de kop,wanneer je één cent durft te betalen, begint voor hen het spel pas.

            Comment


            • #21
              Re: Kapaza

              Ik speel nog verder
              Ik heb gezegd dat een vriend later deze week in Salzburg zal zijn en heb gevraagd een afspraak te maken.

              Hallo,
              Zoals ik al zei, ik ben in Oostenrijk en zal alleen nog maar de vogels
              zijn er vervoer voor u in België. De
              vogels zijn hier in Oostenrijk, als je geïnteresseerd bent om ze te
              nemen, stuur me dan uw volledige gegevens voor de levering regelingen.
              Wachten om snel van u te horen. dankzij
              Ik heb een apart e-mailadres om dit te doen en mail steeds via kapaza. Tracen zal zeer moeilijk zijn op deze manier.
              Als ik mijn gegevens doorgeef gebruik ik wel een adres van e-cops of zo, ik verwacht echter niet dat het zo ver gaat komen
              Zijn antwoord was nu via webmail gestuurd en had een Amerikaans IP i.p.v. Kameroens.

              Kapaza zelf doet ondertussen NIETS, het zoekertje staat er nog steeds.
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

              Comment


              • #22
                Re: Kapaza

                Dat er iemand probeert je geld af te troggelen met een valse verkoop is inderdaad verwerpelijk.
                Maar al de rest van het aanbod in exotische vogelsoorten is even verwerpelijk.

                In 's hemelsnaam, mensen, koop jullie een kat of een hond, en laat die vogels in hun thuisland. Of beter nog; haal je een "afdankertje" in het asiel.

                De dieren-import handel heeft teveel achterpoortjes, te weinig controle, en de handel met valse certificaten tiert welig.

                Wist je dat...

                - De illegale handel in wilde dieren een zeer lucratieve zwarte markt is, die qua winst op de tweede plaats komt, na illegale handel in verdovende middelen?

                - tachtig procent van de exotische dieren afkomstig is uit in het wild levende populaties, meestal uit onderontwikkelde landen?

                - 40 tot 70% van deze dieren sterven vooraleer ze een koper bereiken?

                - er ondertussen maar twee papegaaisoorten meer zijn die niet op een CITES lijst staan? Al de rest staat er op met een goede reden; hun natuurlijke populaties staan onder enorme druk.

                - er intussen al 45 papegaaisoorten zijn die op Appenfix I staan, het hoogste beschermingsniveau van de CITES conventie?


                Denk daar eens over na vooraleer je zo'n dier in zo'n gevang met ijzeren tralies stopt, enkel en alleen om naar te kijken.


                Enkele beelden;



                In response to the urgent need for action the World Parrot Trust launched the FlyFree campaign in 2009, highlighting the destructive practice


                Mvg,

                J.
                http://www.theafricabug.com

                Comment


                • #23
                  Re: Kapaza

                  Mij hoef je niet te overtuigen. Ik heb het geluk gehad om vele dieren in hun natuurlijke omgeving te zien (ook al is het soms een reservaat) en sindsdien krijg je mij zelfs niet meer naar de dierentuin.

                  BTW, "onze vriend" heeft weer geantwoord...

                  Hallo,
                  Ik vertrek naar Berlijn eerste wat morgen. Ik zal er voor 2 weken of 3. Ik
                  weet niet of je vriend zullen hier me ontmoeten. Ik kan sturen naar je
                  vanuit Berlijn, waar zit dat? Laat het me weten. dankzij
                  Laat ik nu een broer hebben in Berlijn ;-)
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

                  Comment


                  • #24
                    Re: Kapaza

                    Kapaza en tweedehands vind ik "brolsites" om kinderspeelgoed,... kwijt te raken.
                    Vroeger gebruikte ik Yezzz voor postkaarten,...

                    Er staan ook veel oplichters rondom Brussel & Antwerpen met spotprijzen/kits qua camera's en lenzen, zie je zo aan de taal alleen al
                    Om de verkopers, Kapaza & 2e hands te pesten, heb ik eens een ganse week aan een stuk zulke valse advertenties gemeld
                    Toch blijven er precies hangen in die historiek van Kapazaa waarop je niet kan reageren, maar als bewijs voor de mensen die dit zoeken, dat dit oplichters zijn.

                    Toch zijn er goedgelovige mensen die hierin lopen. Dure dingen haal je toch altijd zelf af, net zoals lenzen hier op BD.
                    Ebay is serieuzere business, altijd door Paypal beschermd, ik bestel zonder vrees maandelijke uit Hongkong en verder, eventuele niet toegekomen pakjes worden meteen terugbetaald, gratis verzekering.

                    Een overschrijving zonder beschermende tussenpersonen zoals Paypal en Ebay via een gratis "brolsite" beschermt je natuurlijk niet. Sommigen mijden Ebay voor de verkoopskosten, maar ik wacht tot een gratis promo-advertentiedag, en de kosten zijn te verwaarlozen voor de snellere verkoop & service die je krijgt

                    Comment


                    • #25
                      Re: Kapaza

                      Maak hem wijs dat je een welgesteld zakenman bent en dat je de vogels persoonlijk kan afhalen waar hij maar wil, dit om de rompslomp van papierwerk te vermijden.
                      Ben benieuwd waar hij dan gaat kruipen, met al zijn verzinselen.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Kapaza

                        on4bam, ook nog eens toevallig een broer in Berlijn gaat hem aan het nadenken zetten.
                        Beter kan je hem inderdaad langzaam maar zeker laten vermoeden wat Herman47 voorsteld: je bent welstellend genoeg om eender welke prijs te geven, eender waar naar toe te gaan om hem te ontmoeten...maar je wil uiteraard wel graag de dieren IRL zien voor je ze koopt.
                        En nu ga ik nog wat foto's proberen maken...

                        Comment


                        • #27
                          Re: Kapaza

                          Oorspronkelijk geplaatst door Cookie Bekijk bericht
                          on4bam, ook nog eens toevallig een broer in Berlijn gaat hem aan het nadenken zetten.
                          Oplichters denken niet na

                          Kunt u mij uw broeder informatie om hem te contacteren?
                          En dat heb ik dan gedaan na hem 2 dagen te laten sudderen in eigen vet, adres en tel nr van de lokale politie

                          Raar maar waar, stuurde redelijk vlug antwoord met alweer een uitvlucht waarom hij nu weer niet in Berlijn bleef ...

                          Hallo,
                          Het spijt me zo! Ik wist niet van je horen dat de vroege en iets mee omhoog kwam. Mijn moeder is ziek en heeft seriousely te gaan door middel van chirurgie. Ik was gekomen om de Verenigde Staten om haar te zien. De situatie is helemaal niet goed en ik zal hier blijven om voor haar te nemen. Ik kwam hier met de papegaaien. Ik ging naar Berlijn om mijn vlucht te nemen naar de Verenigde Staten. Laat het me weten als je nog geïnteresseerd zijn, kunnen we sturen ze u van haar.
                          dank je.
                          Hij denkt waarschijnlijk dat hij het verder op moet zoeken want dat hij in Europa te veel kans heeft om bezoek te krijgen.

                          Die gast moet redelijk herkenbaar zijn als hij met 2 papegaaien van luchthaven naar luchthaven gaat... Ik wil het hem zien doen om ze binnen te krijgen in de US

                          Ondertussen zijn ze bij kapaza wakker geschoten is is de advertentie weg. Spijtig dat dat zo lang moest duren, ik hoop dat er niemand echt ingetrapt is.
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

                          Comment


                          • #28
                            Re: Kapaza

                            on4bam, je neemt mij de woorden uit de mond,ik zie het hier ook juist dat ze bij kapaza wakker geschoten zijn.
                            En inderdaad,wat die kerel toch allemaal uitvindt,denkt hij nu echt dat de mensen zijn fabeltjes blijven geloven.Ofwel merkt hij dat hij het niet gemakkelijk heeft om aan zijn geld te geraken en dat hij niet ZOMAAR met iemand bezig is.
                            Hij gaat zijn eigen nog zelf in de knoop kronkelen

                            Comment


                            • #29
                              Re: Kapaza

                              Nog eens een update.

                              Onze Kameroense vriend heeft eerst een adres gegeven in Alabama. Even zoeken leerde mij dat het adres niet bestaat (door het "block" systeem zijn er in die staat geen lage nummers), dus zit hij momenteel in Texas waar zijn moeder in het ziekenhuis ligt. Hij maakt wel veel fouten, zo zegt hij dat het 5 uur tijdsverschil is met Belgie (scammers zijn dom).
                              Ik heb ondertussen "mijn" gegevens doorgegeven (adres, tel van de FedPol ) en "betaald" via WU (natuurlijk dat de betaling via WU moest). Ik heb ook mijn betaalbewijs doorgemaild (netjes gefaked op WU betaalbewijs. Van hem kreeg ik dan een slecht nagemaakte verzendingsorder waarbij hij dingen gepaste heeft over de originele tekst.
                              Zijn zus moet nu gaan ontvangen (woont die ineens ook in TX?).

                              Zo te zien kan ik nog even verder spelen. Terwijl hij daar mee bezig is valt hij tenminste geen andere mensen lastig die er wel in trappen.
                              bye, Maurice
                              https://on4bam.com/
                              Nikon D7500

                              Comment


                              • #30
                                Re: Kapaza

                                Het einde is in zicht, zoals ik al schreef, scammers zijn dom
                                Ik heb hem toch wat moeite laten doen en hoop dat hij zelfs naar het WU kantoor gegaan is. Dit kreeg ik binnen:

                                Hi,
                                Wat is er aan de hand? Mijn zus was op het Western Union en ze zei dat er is er geen geld. Ze zeiden dat je geen geld te sturen naar de informatie die ik je gaf. Kunt u mij vertellen wat er gebeurt? De MTCN u gaf zijn niet geldig, er is niets als zodanig, wat is het probleem?
                                Vertel me.
                                Ik wacht?
                                Wachten gaat hij nog veel moeten doen.
                                bye, Maurice
                                https://on4bam.com/
                                Nikon D7500

                                Comment

                                Working...
                                X