Re: Expresso machine...welke kiezen
Ik heb destijds verschillende tests gedaan met flessenwater.
Je kan dit in een inox waterkoker, maar ook in een gewoon steelpannetje hoor.
Een kopje water laten koken: bij leidingwater is het al na de eerste kook-beurt troebel van de kalk.
Bij Spa Reine heb je géén kalk-aanslag.
Je moet mij niet geloven: probeer het ! Het kost je hooguit een paar flessen water.
Vele andere flessen leidingwater hebben dit ook. Spa Reine niet. Wij hebben een Senseo EN een Dolce Gusto, die beiden op "Spa Reine" lopen.

Nog NOOIT moeten ontkalken en ze lopen nog perfect.
Tja, die Spa Reine maakt het NOG ietsje duurder, maar daar zal het nu niet op aankomen. Britta filters kosten ook geld en moeite.
Trouwens de samenstelling staat op de flessen.
En ik heb een zeer sterk vermoeden dat Nespresso en Doce Gusto min of meer dezelfde producten zijn: het is imho gewoon verruiming van het marktaandeel.
Doet men bij wijn ook: identiek dezelfde wijn onder een andee naam uitbrengen.
Als de mensen dan "van elk ééntje" kopen, dan hebben ze in feite twee keer hetzelfde product gekocht.

Ik heb destijds verschillende tests gedaan met flessenwater.
Je kan dit in een inox waterkoker, maar ook in een gewoon steelpannetje hoor.
Een kopje water laten koken: bij leidingwater is het al na de eerste kook-beurt troebel van de kalk.
Bij Spa Reine heb je géén kalk-aanslag.
Je moet mij niet geloven: probeer het ! Het kost je hooguit een paar flessen water.
Vele andere flessen leidingwater hebben dit ook. Spa Reine niet. Wij hebben een Senseo EN een Dolce Gusto, die beiden op "Spa Reine" lopen.

Nog NOOIT moeten ontkalken en ze lopen nog perfect.
Tja, die Spa Reine maakt het NOG ietsje duurder, maar daar zal het nu niet op aankomen. Britta filters kosten ook geld en moeite.
Trouwens de samenstelling staat op de flessen.
En ik heb een zeer sterk vermoeden dat Nespresso en Doce Gusto min of meer dezelfde producten zijn: het is imho gewoon verruiming van het marktaandeel.
Doet men bij wijn ook: identiek dezelfde wijn onder een andee naam uitbrengen.
Als de mensen dan "van elk ééntje" kopen, dan hebben ze in feite twee keer hetzelfde product gekocht.

Comment