Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gat in beton zagen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Gat in beton zagen.

    Gezien je laatste reactie..


    Moet da gat er in? Ja? Kan het ? Zonder problemen? Geen gevaar? Wees dan eens ne grote jongen..
    Pak je materiaal (machines) en begin er aan. Tegen dat het gedaan is praat je er niet meer over.
    Wel op café, .....(heel fier) ik heb dat gedaan.
    perman
    canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

    Comment


    • #17
      Re: Gat in beton zagen.

      Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
      Gezien je laatste reactie..


      Moet da gat er in? Ja? Kan het ? Zonder problemen? Geen gevaar? Wees dan eens ne grote jongen..
      Pak je materiaal (machines) en begin er aan. Tegen dat het gedaan is praat je er niet meer over.
      Wel op café, .....(heel fier) ik heb dat gedaan.
      En als het tegenvalt, even Apeldoorn bellen
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

      Comment


      • #18
        Re: Gat in beton zagen.

        Oorspronkelijk geplaatst door filip claeys Bekijk bericht
        Zo is dat RDB. Enkel mijn architect en ikzelf kennen de situatie perfect, richting van de gewelven, draagmuren aan 4 kanten rond het gat en het gat die reeds gekapt is. Mijn vraag was gewoon: de randen mooi recht afzagen ZONDER al te veel stof.
        Zonder al te veel stof zal moeilijk worden vrees ik, kan je er van bovenaf bij met zo een waterzaagmachiene op een karretje

        Comment


        • #19
          Re: Gat in beton zagen.

          Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
          Gezien je laatste reactie..


          Moet da gat er in? Ja? Kan het ? Zonder problemen? Geen gevaar? Wees dan eens ne grote jongen..
          Pak je materiaal (machines) en begin er aan. Tegen dat het gedaan is praat je er niet meer over.
          Wel op café, .....(heel fier) ik heb dat gedaan.
          Heb jij dan een zaagmachine liggen met een diamantblad van minstens 500mm diameter ? Uit de hand gaat dat niet meer lukken hoor , je mag nog een grote jongen zijn...
          De TS vraagt een manier om een proper afgewerkt gat te zagen, de beste manier om dit te doen is een lineairbalk plaatsen met daarop een zaagloper met een serieus diameter van blad zodat je in één keer door de 20cm dikke laag geraakt, zo maak je een proper gat . Wat betreft stof en vuil zal dit al bij al meevallen, stof ga je nagenoeg niet hebben en firma's die weten met wat ze bezig zijn zullen zeker voldoende wegzuigsystemen bijhebben om het water weg te krijgen.
          Een tijd terug heb ik betonnen plinten van een industriebouw moeten laten weghalen ( was een Duits bedrijf aangezien het in Frankfurt was ) , er moest een betonnen muurplaat van 35cm dik over 12m worden afgezaagd tot tegen de vloer ( zodat er perfect in de toekomst met heftrucks kan worden over gereden ) , die gasten kwamen toe met 2 personen , met enkele keilankers een railsysteem aan de muur gebout, een zaagwagen erop met een zaagblad van ongeveer 1.2m diameter , het zaagblad was dmv verzonken bouten gemonteerd waardoor je echt tot tegen de vloer kon gaan met je blad . Dit werkje heeft in totaal een dikke 4 uur geduurd om maar een idee te geven.
          Last edited by RDB; 26 november 2010, 08:15.
          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

          Comment


          • #20
            Re: Gat in beton zagen.

            Excuseer me RDB!!

            Ik ben ogenschijnlijk dement aan het worden Sorry hiervoor, ik dacht dat ik nog in mijn eigen tijd leefde (jaren terug dus). Toen namen we (de gamma bestond zelfs nog niet) een hamertje, een beiteltje, later nog een slijpschijfje met of zonder widia- of diamantschijfje en
            werkten er lustig op los tot het zweet onze rug op en afliep...

            Ir.-uitleg was toendertijd zelfs niet nodig (raad van architecten werd naar geluistert en
            zeker opgevolgd).

            Ieder zijn tijd en manier van werken, maar wij deden het wel en het lukte nog ook

            Maar de tijd van toen is verloren/verleden tijd....Werken daarentegen...


            Enne even ter info..Ik ben voor het ogenblik bezig met verbouwingen (pas aangekocht huis dochter/schoonzoon). Er moest een gaatje gemaakt worden door de gevel (fundering) voor de aansluiting in de riolering (nieuw te plaatsen WC). Schoonzoon had hiervoor een breekhamertje nodig. Tegen dat hij terug was met zijn "gerief" was het gaatje al gemaakt hoor, met een zelf gehard en zelf geslepen beiteltje en een blokhamertje van 1kg.
            perman
            canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

            Comment

            Working...
            X