Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Eerstvolgende Shooting Day: SD Dendermonde op 10 mei 2025.
Ik zou mij eens bevragen bij 1 of ander verhuurcenter van bouwmaterieel.
Let wel : om 20 cm (hoogstwsl) gewapend beton door te zagen moet uw slijpschijf navenant groot zijn en ...navenant gekoeld worden ...met water...
Dat water lost intussen uiteraard wel uw stofprobleem op
Oorspronkelijk geplaatst door filip claeysBekijk bericht
Ik moet een trapgat zagen in beton van 20 cm dik zonder veel stof te maken.
Hoe pak ik dat aan?
Verzin eer ge begint aan zoiets
Vraag daarvoor een vakman, en laat je eerst inlichten door de architect die het huis tekende, je zou wel eens risico kunnen nemen met bepaalde dragende elementen.
Ik heb een vriend die niets anders doet dan betonboringen in huizen en appartementen, ik kan je verzekeren het is niet altijd zonder risico, deze mensen hebben scanners om de bewapening op te zoeken, en nemen geen risico.
Voor dergelijke zaken zou ik bij een proffesional te rade gaan , wat je daar in gedachten hebt is niet niks, deze firma kan ik je uit eigen ervaring aanbevelen : http://www.betonsnijwerk.be/html/home.html 20cm dik is voor die mannen peanuts maar zoals Geert hier aanhaald zijn er los daarvan zeker nog wat zaken die belangrijk kunnen zijn !
1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext
Voor dergelijke zaken zou ik bij een proffesional te rade gaan , wat je daar in gedachten hebt is niet niks, deze firma kan ik je uit eigen ervaring aanbevelen : http://www.betonsnijwerk.be/html/home.html 20cm dik is voor die mannen peanuts maar zoals Geert hier aanhaald zijn er los daarvan zeker nog wat zaken die belangrijk kunnen zijn !
Ofwel moet je een andere architect zoeken, aangezien die zou moeten weten hoe dat gaat. Ofwel sta je op het punt een bouwovertreding te begaan. Trapgaten zijn dragende structuren => bouwaanvraag met architect.
Ofwel moet je een andere architect zoeken, aangezien die zou moeten weten hoe dat gaat. Ofwel sta je op het punt een bouwovertreding te begaan. Trapgaten zijn dragende structuren => bouwaanvraag met architect.
Niet noodzakelijk, ken jij de situatie dan ? Alles hangt af van hoe die vloer is opgebouwd, gewelven, predalen , draagrichtingen ...
1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext
Ben momenteel bezig met zo een gat te zagen (boren)van beton 20 cm om een rioolbuis te vervangen ,vandaak nog een gat of dertig boren pffffffffffffffffff
Niet noodzakelijk, ken jij de situatie dan ? Alles hangt af van hoe die vloer is opgebouwd, gewelven, predalen , draagrichtingen ...
Zo is dat RDB. Enkel mijn architect en ikzelf kennen de situatie perfect, richting van de gewelven, draagmuren aan 4 kanten rond het gat en het gat die reeds gekapt is. Mijn vraag was gewoon: de randen mooi recht afzagen ZONDER al te veel stof.
Comment