Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand goesting in een Vista probleem?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Iemand goesting in een Vista probleem?

    Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
    niet vergeten dat bij dual processors je ram wordt gesplitst in 2 delen dus 1 ram voor de ene en 1 ram voor de andere processor.
    geheugen bijsteken kan het probleem oplossen.

    grts
    Korandoke
    ??? Dat is ook de eerste keer dat ik dat hoor... Je besturingssysteem gaat de programmathreads opsplitsen over de verschillende processorcores. Het zou me zwaar verwonderen dat daarvoor ook het geheugen 50/50 aan een core wordt toegewezen...
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #32
      Re: Iemand goesting in een Vista probleem?

      Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
      ??? Dat is ook de eerste keer dat ik dat hoor... Je besturingssysteem gaat de programmathreads opsplitsen over de verschillende processorcores. Het zou me zwaar verwonderen dat daarvoor ook het geheugen 50/50 aan een core wordt toegewezen...
      Haha, inderdaad dit is een goeie...had er over gelezen.

      Geheugen en Core hebben in principe niks met elkaar te maken he. Een app vraagt x KB geheugen aan het OS en die zal het verzoek op zijn beurt afhandelen door een bepaalde range memory adressen (pages) door te geven aan dat programma. Die core komt daar zelfs niet bij kijken.
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

      Comment


      • #33
        Re: Iemand goesting in een Vista probleem?

        Weinig geïnstalleerd ? Format C. Reinstall.

        Zo niet : Zie Red Falcon

        Daarna : KLIK Combofix

        Maak eerst backup.

        Comment


        • #34
          Re: Iemand goesting in een Vista probleem?

          Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
          Weinig geïnstalleerd ? Format C. Reinstall.
          Yup, wie weet hoelang geleden het is wanneer dat nog eens gebeurd is, hoeveel software is er ondertussen al opgezet, weer verwijderd, opnieuw erover gezet . . . Beste oplossing is een reinstall, wanneer dat gebeurd is een backup nemen met bvb Acronis True Image, wanneer je dan ooit weer problemen krijgt, de backup terugzetten . . . gaat bijzonder snel ( afhankelijk van de grootte van de backup natuurlijk ), soms op een halfuurtje geklaard.
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #35
            Re: Iemand goesting in een Vista probleem?

            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
            Yup, wie weet hoelang geleden het is wanneer dat nog eens gebeurd is, hoeveel software is er ondertussen al opgezet, weer verwijderd, opnieuw erover gezet . . . Beste oplossing is een reinstall, wanneer dat gebeurd is een backup nemen met bvb Acronis True Image, wanneer je dan ooit weer problemen krijgt, de backup terugzetten . . . gaat bijzonder snel ( afhankelijk van de grootte van de backup natuurlijk ), soms op een halfuurtje geklaard.
            Jep en als je image een beetje van oude is kun je de rest van de dag updates gaan installeren
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

            Comment


            • #36
              Re: Iemand goesting in een Vista probleem?

              Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
              Jep en als je image een beetje van oude is kun je de rest van de dag updates gaan installeren
              Ik werk ook met images. Telkens een update van zowel Windows als een programma, of een nieuw programma, neem ik een nieuwe image. Een kwartiertje werk dat je achteraf veel tijd doet besparen.
              Comfortably numb with my Pentax

              Comment


              • #37
                Re: Iemand goesting in een Vista probleem?

                Terug opgezet en de HDD disco is er terug.

                Foert. Ik ga niet meer moeite doen voor een bakske dat niet voor mij is. Dus al zeker niet een Windows 7 kopen, of een-of-andere safety-soft.

                Neef mag al content zijn dat Windows nu up-to-date is, en zijnen Avast ook, en dat geen virussen zijn gevonden.

                Thanks anyway voor alle tips. Ik wens jullie veel sterkte met Mr. Gates.
                http://www.theafricabug.com

                Comment


                • #38
                  Re: Iemand goesting in een Vista probleem?

                  Ik neem een image na een freshinstall + updates, en zeker geen meer na het surfen op internet.
                  Wat daarna gekomen is aan updates zullen we wel updaten.
                  Zeker is zeker.
                  Jochen, een VS is nooit een 100% garantie (maar dat weet u ook wel).

                  Grtz, RF
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Iemand goesting in een Vista probleem?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                    Terug opgezet en de HDD disco is er terug.

                    Foert. Ik ga niet meer moeite doen voor een bakske dat niet voor mij is. Dus al zeker niet een Windows 7 kopen, of een-of-andere safety-soft.

                    Neef mag al content zijn dat Windows nu up-to-date is, en zijnen Avast ook, en dat geen virussen zijn gevonden.

                    Thanks anyway voor alle tips. Ik wens jullie veel sterkte met Mr. Gates.
                    Steek daar 1 GB geheugen bij en je zal waarschijnlijk versteld staan kijken.
                    Last edited by nete; 26 november 2010, 22:09.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment

                    Working...
                    X