Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand goesting in een Vista probleem?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Iemand goesting in een Vista probleem?

    Ivm die zogezegde probleem pc:

    Wat zijn hardware specs: (merk en type)
    en wat zijn secificaties van: Processor, Geheugen, Harde schijf type + RPM, ....

    1GB geheugen in gebruik lijkt me niet zo abnormaal als er enkele kleine toepassingen op achtergrond draaien (printer, updates,..)
    Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
    Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

    Comment


    • #17
      Re: Iemand goesting in een Vista probleem?

      format C:

      Als er toch zo weinig programma's opstaan is dat veel minder werk dan zo te blijven zoeken.

      Comment


      • #18
        Re: Iemand goesting in een Vista probleem?

        Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
        - Alle automatic updates binnengetrokken. Eerst 58 patches, dan support pack 1, dan nog patches en support pack 2 (dacht ik toch). Ik heb ook een "Silverlight" pack de revue zien passeren. Het geheel aan updates duurde een hele dag.
        Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
        De bezitter van dit bakske heeft er schrik van. Lees; hij heeft nog nooit iets geïnstalleerd of gedesinstalleerd. Daar draait al sinds het begin op;
        - MS office
        - Flight simulator
        - iTunes
        Hij heeft blijkbaar echt wel niks geïnstalleerd, vooral geen patchen dus. Volgens mij allemaal beestjes. Scratch and reinstall. Service packs erop, conficker patch en daarna weer aan internet hangen en de rest van de patches.

        Comment


        • #19
          Re: Iemand goesting in een Vista probleem?

          Mag ik eens vragen of die pc na een uur of zo nog dezelfde activiteit toont ?

          Mijn vista had dat vroeger ook als ik de pc opstartte maar na pakweg 15 à 20 minuten was dit verdwenen.

          ben dan later te weten gekomen dat dit met het indexeren van de schijf te maken had, zodanig dat als je een zoekopdracht ingaf , je direct resultaat zag .

          nu met windows 7 heb ik daar geen last meer van

          In Ccleaner zit ook een registercleaner , gebruik deze ook eens
          Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
          http://album.zoom.nl/user/lindberg/

          Comment


          • #20
            Re: Iemand goesting in een Vista probleem?

            K dudes, merci voor de tips. Ga vanavond nog eea proberen.
            http://www.theafricabug.com

            Comment


            • #21
              Re: Iemand goesting in een Vista probleem?

              En welke processen nemen die 30% processor in ? Zomaar wat services uitschakelen is meestal niet de oplossing... Nagaan welke er met je processor vandoor gaat is veel nuttiger.
              Groeten,

              Polleke

              Comment


              • #22
                Re: Iemand goesting in een Vista probleem?

                Al zo dikwijls gezegd, Hijackthis installeren, pc scannen en het log bestand opslaan.
                Verder niks doen met dit programma, veel te gevaarlijk.
                MBAM installeren; pc scannen (snelle scan) en logbestand opslaan.
                Registreer u bij Nucia.NL.
                Ga naar het forum "Hijackthis", post beide logbestanden en vraag vriendelijk of ze u willen helpen.
                Voer precies uit wat men u zegt.
                Volgens mij zit die pc vol beestjes.

                Grtz, RF
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #23
                  Re: Iemand goesting in een Vista probleem?

                  Dit al eens geprobeerd?


                  Was idd mijn ondervinding de korte tijd dat vista op mijn pc heeft gestaan dat de search nogal wat processing en disk access vergt.

                  Je kan wachten tot alles geindexeerd is of de search service stoppen.


                  j.
                  A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                  Nikon stuff

                  Comment


                  • #24
                    Re: Iemand goesting in een Vista probleem?

                    Oorspronkelijk geplaatst door erwin Bekijk bericht
                    Mag ik eens vragen of die pc na een uur of zo nog dezelfde activiteit toont ?

                    Mijn vista had dat vroeger ook als ik de pc opstartte maar na pakweg 15 à 20 minuten was dit verdwenen.

                    ben dan later te weten gekomen dat dit met het indexeren van de schijf te maken had, zodanig dat als je een zoekopdracht ingaf , je direct resultaat zag .

                    s
                    Dit heb ik ook gehad bij een nieuwe Vista. Gewoon de indexing service uitschakelen. Als je een aparte data partitie gebruikt heeft dit op C geen zin. en zelfs als je data bij op de C staan duurt het zoeken naar een bestand gewoon wat langer. Schakel eveneens alle grafische toeters en bellen uit. Vista zal wel draaien.
                    Maar ik moet toegeven wat de meesten zeggen: Win 7 is stukken beter en vlotter dan Vista.
                    Comfortably numb with my Pentax

                    Comment


                    • #25
                      Re: Iemand goesting in een Vista probleem?

                      Even een update;

                      - Malware vond slechts één item ...in een oude restore point ergens.
                      - CCleaner vond wel wat prutskes in de registry maar na cleanup flikkert die disk nog als voorheen
                      - @Erwin/jwllms/Pink Floyd Fan; die indexer is het ook niet die had ik gisteren al afgezet (sorry was ik misschien vergeten zeggen).
                      - @Polleke; de enige die CPU lijken te nemen zijn dwm.exe, dlg.exe, svchost.exe, msiexec.exe en zo. Ik zie niks speciaals. Natuurlijk draaien mijn taskmgr.exe en msconfig.exe bovenaan als ik ze opstart. Ik vermoed nog steeds dat het een service is want die svchost processen nemen nog steeds het meeste CPU en geheugen.
                      - @ Red Falcon; beestjes; 't zou mij verwonderen met een virusscanner die nagenoeg altijd up to date is geweest. Zie ook hoger; andere tools leverden ook geen malafide zaken op.
                      - @ PVA: 't Is een Dell Inspiron serie, recent model met Intel Core Duo & 2Gb RAM.

                      Weer een hele avond mee bezig geweest. Nu ga k slapen.
                      http://www.theafricabug.com

                      Comment


                      • #26
                        Re: Iemand goesting in een Vista probleem?

                        Godv...


                        Wil ik net da bakske uitzetten... stopt die disk ineens met flikkeren??

                        Effe gewacht... neen... 't Is weg!

                        Morgen nog eens aanzetten om zeker te zijn. Nu echt geen zin meer.

                        F%$&§ç£ Bill Gates gaat mijne slaap ni afpakken!

                        J.
                        http://www.theafricabug.com

                        Comment


                        • #27
                          Re: Iemand goesting in een Vista probleem?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                          Godv...


                          Wil ik net da bakske uitzetten... stopt die disk ineens met flikkeren??

                          Effe gewacht... neen... 't Is weg!

                          Morgen nog eens aanzetten om zeker te zijn. Nu echt geen zin meer.

                          F%$&§ç£ Bill Gates gaat mijne slaap ni afpakken!

                          J.
                          weggooien die handel , ik zit hier ook met een vista probleem ..
                          en 't ergste is dat het niet mijn pc is..
                          grts Peter
                          BD1754BE / Body & glass

                          Comment


                          • #28
                            Re: Iemand goesting in een Vista probleem?

                            het enige wat ik kan bedenken is,
                            er is ongeveer 1 gd ram geheugen nodig om vista te laten draaien
                            de ingebouwde beeldschermkaart indien die zelf geen geheugen heeft zal die het ram geheugen aanspreken en dan nog een virusscanner die kan redelijk geheugen gebruiken hangt af van merk tot merk met als gevolg dat je ram geheugen opgesoupeerd is met als gevolg dat hij de hd gaat aanspreken (het wisselbestand).
                            daarmee dat de hd blijft draaien zonder dat je de pc gebruikt.
                            niet vergeten dat bij dual processors je ram wordt gesplitst in 2 delen dus 1 ram voor de ene en 1 ram voor de andere processor.
                            geheugen bijsteken kan het probleem oplossen.

                            grts
                            Korandoke
                            je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                            www.korandoke.be

                            Comment


                            • #29
                              Re: Iemand goesting in een Vista probleem?

                              Het gaat/ging zeker niet om swapping.

                              Zoals gezegd; er is 1Gb van de twee in gebruik, da's inclusief virusscanner etc. Dus daar is nog plaats genoeg.

                              (al vond ik het wel aan de hoge kant voor een systeem dat niks doet, maar alla, mijn Mac Snow Leopard gebruikt ook 900Mb - wired + active - in rust)

                              Mvg,

                              J.
                              http://www.theafricabug.com

                              Comment


                              • #30
                                Re: Iemand goesting in een Vista probleem?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                                Het gaat/ging zeker niet om swapping.

                                Zoals gezegd; er is 1Gb van de twee in gebruik, da's inclusief virusscanner etc. Dus daar is nog plaats genoeg.

                                (al vond ik het wel aan de hoge kant voor een systeem dat niks doet, maar alla, mijn Mac Snow Leopard gebruikt ook 900Mb - wired + active - in rust)

                                Mvg,

                                J.
                                Dat is standaard gedrag van Vista/Win7.
                                Het OS gaat een deel van het geheugen reserveren om dan als het nodig is uit te delen aan de applicaties die daarom vragen.

                                Indexing is er bij Win 7 ook nog, maar een heel stuk discreter.

                                Die indexing zorgt er trouwens voor dat je gewoon vlot zoekopdrachten kunt ingeven vanaf het startmenu, die wil ik nooit meer kwijt!
                                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                                Comment

                                Working...
                                X