Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
op m'n werk hebben we ons eigen bier "peerdevisscher" is enkel bij ons op vat verkrijgbaar, en in 2 of 3 andere café's in oostduinkerke op fles.
de smaak ligt een beetje tussen de zuurte van een rodenbach en de zoete smaak van een grimbergen bruin,perfect bij grijze garnalen(m'n baas is garnaalvisser te paard)
anders lust ik wel veel bieren
optimo bruno (grimbergen )10°
brugse tripel 8.2°
affligem kerstbier 9°
Duvel "tripel hop" 9.5°
Duvel 8.5°
hommelbier 7.5°
malheur blond 10°
kwak 8.5°
petrus dubbel bruin 6.5°
voor een gewone pint word dat een goeie stella of een jup'ke maar voorkeur voor stella maes en anderen kunnen mijn smaakpapillen niet bekoren
een nieuw draadje, denk niet dat hij er al tussen stond.
Op een zaterdagavond (op andere dagen ook) kan er al eens een goei bierke vanaf.
Da mag dan gerust een specialleke zijn.
Dus wat drinken jullie zoal graag?
Mijn favorieten (ze staan niet in volgorde, die bestaat niet):
Adelardus tripel van Bink (kruidige blond, met een beetje bitter)
Oude Geuze 3fonteinen (heerlijk typische Geuze)
West-Vleteren 6° (blond, hoppig en puur, heerlijk romige schuimkraag)
Liefmans Goudenband (zurig, donker, neigt naar porto als je hem wat langer kan laten liggen)
Rodenbach Grand-Cru (al is het een industriebier, het smaakt soms toch)
De blonde van Hof ten Dormael (kruidige tripel, redelijk zoete afdronk) Helaas niet in de winkel te krijgen, heb hem kunnen proeven tijdens bierfestival in Brugge
Nu is het aan jullie......
Hier gewoon in de winkel hoor . Ik zie de hoeve dan ook wel staan vanuit mijn living
"Its no use to cry over spilled milk - it's far worse if it's beer!"
Een Karmeliet kan mij wel bekoren, vooral van 't vat.
Ik zou, zoals we in "Tournée Générale" zagen enkele flessen Kasteelbier bruin willen bewaren voor een aantal jaren.
Ik kom tegenstrijdige info tegen op het net, volgens sommigen best rechtopstaand, anderen raden dan weer aan om het bier verticaal te bewaren.
Iemand ervaring hiermee?
Ik kom tegenstrijdige info tegen op het net, volgens sommigen best rechtopstaand, anderen raden dan weer aan om het bier verticaal te bewaren.
Iemand ervaring hiermee?
Tussen rechtopstaand en verticaal zie ik zelfs na enkele biertjes geen verschil. Jij wel?
Ik drink regematig het lekkerste bier van België: een Gagelear.
Een biologisch gebrouwen bier waarbij Gagel gebruikt is in plaats van hop.
Het wordt speciaal gebrouwen voor Natuurpunt. Wanneer we in natuurhuis De Wulp bij Hageven in Neerpelt zijn is het immer een Gagelaer en een paar flesjes voor thuis.
Een Karmeliet kan mij wel bekoren, vooral van 't vat.
Ik zou, zoals we in "Tournée Générale" zagen enkele flessen Kasteelbier bruin willen bewaren voor een aantal jaren.
Iemand ervaring hiermee?
Geen ervaring maar een beetje logica. (toch de logica van een Geuze-drinker)
Op de meeste grote flessen zit een kurk. Het is best deze nat te houden, door de flessen horizontaal te bewaren, zo droogt de kurk niet uit en kan er geen lucht in de fles. De eventuele lucht kan ervoor zorgen dat het bier slecht wordt.
Mijn Geuze bewaar ik ook horizontaal en zo heb ik ze al in elke brouwerij/ stekerij zien liggen. Het kan dus nooit kwaad om ze horizontaal te bewaren.
De eventuele tegenstanders die zeggen dat de gist dan meekomt met het schenken: voorzichtig schenken en de gist blijft mooi hangen. Het laatste moet je dan maar als 'offer' beschouwen.
De eventuele tegenstanders die zeggen dat de gist dan meekomt met het schenken: voorzichtig schenken en de gist blijft mooi hangen. Het laatste moet je dan maar als 'offer' beschouwen.
Waarom zou je de gist niet meedrinken?
En als je de gist niet wil, laat dan je fles een dagje voor het nuttigen overgaan van horizontaal naar vertikaal, dat is een trukje dat de wijnkenner doorgeeft aan de bierliefhebber...
Als ik dat hier allemaal lees bestaat er toch een echte biercultuur in België. Persoonlijk vind ik dat je van een lekker biertje minstens evenveel kan genieten als van een glas wijn. In elk dorp kan je tegenwoordig een wijncursus volgen. Waarom vind ik dan nergens iets gelijkaardigs voor bier?
Als ik dat hier allemaal lees bestaat er toch een echte biercultuur in België. Persoonlijk vind ik dat je van een lekker biertje minstens evenveel kan genieten als van een glas wijn. In elk dorp kan je tegenwoordig een wijncursus volgen. Waarom vind ik dan nergens iets gelijkaardigs voor bier?
Voor bier heet zoiets café. Voor een volledige cursus wendt u tot de plaatselijk drinkebroer
Die mensen weten vaak meer van bier dan dat sippende, bekkentrekkende, spuwende en
snuivende wijnvolkje met hun speciale wijsneuzen.
Comment