Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hebben mannen meer tijd dan vrouwen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hebben mannen meer tijd dan vrouwen?

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht

In een gezin ben je met 2. Ik vind het niet kunnen dat een man die bv in ploegen werkt en om 14.30 thuis is geen eten maakt voor zijn vrouw die om 18 u thuis komt na een zware werkdag.
    maar dan moet de man wel van koken houden en kunnen.
    doe alles in huis (geen ploegendienst), maar koken nooit hoor, dat doet Corien als ze thuis komt van een zware werkdag.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik denk dat het niet meer dan normaal is dat de vrouw fulltime gaat werken, toch als ze dat zelf wil.

Als je op de uniefs kijkt, daar zitten meer meisjes dan jongens !

De helft van de vrouwen verdient evenveel of meer dan hun mannen.

In een gezin ben je met 2. Ik vind het niet kunnen dat een man die bv in ploegen werkt en om 14.30 thuis is geen eten maakt voor zijn vrouw die om 18 u thuis komt na een zware werkdag.

En als je allebei kinderen wil, dan moet de man er ook voor zorgen. Mannen kunnen ook 4/5 werken om meer in huis te doen.

Zoals jij het schrijft, vinden carrierevrouwen geen man omdat ze te sterk zijn, of dat mannen niet verdragen dat hun vrouw meer verdient, slimmer is of een boeiend leven heeft etc... Dat zijn dan toch maar zielige mannen.

Mijn ex-buurvrouw heeft 2 universitaire diploma's, maar blijft thuis bij de kinderen hoewel haar man niet gigantisch veel verdient. Ze heeft nog nooit gewerkt en is al 37. Dat vind ik verkwisting van overheidsgeld.

Ivm fotografie : ik denk dat vrouwen gewoon niet zulke technische hobby's hebben. Op computerbeurzen zie je ook niet zoveel vrouwen als mannen rondlopen.

En dat dingen verzamelen (lenzen, postzegels, postuurkanaries, oldtimers, lp's... ) en er op een maniakale manier mee bezig zijn, iets typisch mannelijks is. Vrouwen zijn daar veel te nuchter voor.
      Johan ik begrijp wel je bedoelt hoor.
      Maar thuis werken als huisvrouw is ook werken he
      Het enige probleem wat ik daarmee heb is dat die vrouw daar nog nooit voor is betaald geweest. En iedereen wind dat normaal....
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Paar knuppeltjes in het hoenderhokje doen?

Johan...je geeft al aan vrijgezel te zijn...kan dit ook duidelijk lezen in je posts, ze gaan enkel over "bewezen" of "onderzoek"....no offence verder...maar het is allemaal ook nog eens verschillend per "sociale klasse". De zogenaamde lagere sociale klasse, zoals door Sus omschreven kent nog erg veel "typische man - vrouw" relaties, waarbij de vrouw enkel werkt voor de man. Bij mijn ouders was/is dat ook zo. In die tijd kon je ook stellen dat er weinig keuze was. Vrouwen gingen naar de huishoudschool en mannen gingen een vak leren...let wel...in die lagere sociale klasse (de arbeider).

Tegenwoordig, zijn de kansen gelijk voor iedereen...verschil in beloning tussen mannen en vrouwen bestaat niet meer in goede firma's. Vrouwen kunnen net zo goed gaan studeren als mannen, pas als er kindjes bij komen kijken wordt het anders...

Waarom? Nou in de eerste plaats moeten vrouwen de kindjes 9 maanden dragen en baren. Deze fysieke "aanslag" op het lichaam van de vrouw kan toch een aardige inbreuk doen op de carrière van de vrouw. Dit maakt een man soms toch interessanter voor een werkgever...
        Na geboorte van het kind en bijkomen van de vrouw zijn de kansen in principe weer gelijk. Je ziet vaker dat de vrouw kiest om minder te gaan werken, zij willen bij hun kind zijn...dit is een keuze die ze vaak zelf maken, maar later niet meer zo zien...

Voor mij is het een heel simpel rekensommetje, met kinderen moet er één van de ouders minder gaan werken. Dit is de ouder die het minste verdient. In mijn geval was dit mijn vrouw...zij heeft juist de luxe dat ze maar twee dagen in de week hoeft te werken...uiteraard is ze de overige dagen dan wel verantwoordelijk voor het huishouden.
        Aan de andere kant heb ik de luxe dat mijn zoon opgevoed wordt door zijn eigen moeder...het mes snijdt...zoals altijd...aan twee kanten

Maar om mezelf weer even terug te trekken naar de vraag van TS en mijn knuppel in het hoenderhok...

De excessen, zoals door Sus benoemd daargelaten (ik ken ze ook andersom), hebben vrouwen het helemaal niet drukker dan dat mannen het hebben. Je kan zeggen, man doet werken voor baas, vrouw doet huishouden. Klinkt als een eerlijke taakverdeling...

Maar vrouwen zeggen en dit is mijn ervaring..; Ik heb gedweild, stof gezogen, de was gedaan, gestreken, afgewassen, boodschapjes gedaan, onze zoon van school gehaald, de hond uitgelaten, bezoek gehad (sinds wanneer hoort bezoek krijgen bij werk???) --> zie ook post van TS op deze pagina, schoolvoorbeeld hiervan

Mannen zeggen, ik heb gewerkt...maar in werkelijkheid, in mijn geval bijvoorbeeld...;

Heb ik een uur in de auto gezeten om op mijn werk te komen, eenmaal daar een projectvoorstel geschreven, vergadering gehad, analyse gedaan van een proces dat niet helemaal lekker loopt, 3 sollicitatie gesprekken gevoerd, een planning bijgewerkt, hoofdpuntenrapportage opgeleverd, projectleden nagejaagd en ondersteund. In de pauze nog even een projectcontract van een collega doorgenomen, daarna meteen weer een half uur in de auto naar de andere locatie, daar het projectvoorstel doorgenomen met de opdrachtgever en een applicatiearchitecht. Aan de hand van hun commentaren het document aangepast en besproken met de senior user om zijn wensen op papier te krijgen. Hierna weer een uur in de auto om naar huis te rijden, terwijl ik in de auto ook nog een half uur gebeld werd door de senior supplier welke vragen had over de planning en de inzet van zijn mensen op het project.
        Eenmaal thuis even de vrouw en het kind een kus gegeven, riem gepakt en de hond uit gaan laten...daar van terug gekomen maak ik het eten klaar, terwijl ik ondertussen een bak koffie naar binnen werk...vervolgens met zijn drieën eten. Ik kleed onze zoon om in zijn pyama, doe hem de luier om en samen brengen we hem naar bed...

Samen zitten we op de bank...mijn vrouw zuchtend...pff...wat had ik een drukke dag zeg...en ik? Ik had gewoon een rustige werkdag

Een klein knuppeltje daarbij...op zaterdagen doe ik het huishouden, want dan werkt mijn vrouw. Stofzuigen, kattebak doen, wasje draaien en ophangen, etc...als het me een uur kost dan is het veel.

Mijn conclusie...waar mannen volgens het stereotiep kleinzerig zijn als het gaat om ziek of gewond zijn...

Daar zijn vrouwen kleinzerig over hun takenpakket...je bent zo druk als dat je doet...dat is mijn "way of life".

voetnoot...: Het is wel zo dat ik er mee kan leven als ik een keer een dag niet alles stofzuig. Mijn vrouw kan daar absoluut niet tegen...ik laat datgene dat ik niet belangrijk vind dus wel makkelijker liggen.

Dus...zijn vrouwen drukker dan mannen? Nee, daar geloof ik niets van.
        Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Johan ik begrijp wel je bedoelt hoor.
          Maar thuis werken als huisvrouw is ook werken he
          Het enige probleem wat ik daarmee heb is dat die vrouw daar nog nooit voor is betaald geweest. En iedereen wind dat normaal....
          Euhm ja!!
          Dus jij vind dat een huisvrouw moet betaalt worden om thuis te werken.
          Wat doe je dan met gezinnen waar ze met 2 gaan werken? Die mensen hebben toch dezelfde huistaken. Ga je die dan ook nog eens extra bijbetalen?

Ik ben zelfs voorstander voor het beperken in de tijd van de werkloosheids uitkering. We betalen nu al belastingen genoeg, ga nog maar een extra sociaal vangnet opzetten de werkmens zal nog wel een beetje extra afdragen voor degene die liever thuis zitten. Dat men zieke mensen opvangt ok, maar toch niet mensen die al 10 jaar gewoon gaan doppen.
          Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
          http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
            Euhm ja!!
            Wat doe je dan met gezinnen waar ze met 2 gaan werken? Die mensen hebben toch dezelfde huistaken. Ga je die dan ook nog eens extra bijbetalen?

Ik ben zelfs voorstander voor het beperken in de tijd van de werkloosheids uitkering. We betalen nu al belastingen genoeg, ga nog maar een extra sociaal vangnet opzetten de werkmens zal nog wel een beetje extra afdragen voor degene die liever thuis zitten. Dat men zieke mensen opvangt ok, maar toch niet mensen die al 10 jaar gewoon gaan doppen.
            Ik vertaal hem, naar mijn vrouw als volgt...

Ik verdien het geld voor 80%, maar het is ons geld...want als zij niet thuis het huishouden doet, voor onze zoon zorgt en de hond uitlaat...dan kan ik óf mijn geld niet verdienen...óf moet ik hulp inhuren, dus ondanks dat ze niet per uur betaald wordt...verdient ze er wel degelijk geld mee.
            Mijn objectieven zijn all round...

Comment

@ Jeroen K, ik ben het grotendeels met je eens.

@ Theokus : jij bent van een oudere generatie, dus in jouw tijd was dat de norm. No offence.

Mijn moeder heeft ook nooit gaan werken, en mijn pa verdiende ze goed. We hadden een grote auto, een groot huis, gingen regelmatig op reis en hadden niks tekort, mochten verder studeren etc, en dat allemaal met 1 inkomen.

Nu zijn de tijden echter anders. Als je nu een normale levensstandaard wil ophouden, moet je wel met 2 fulltime gaan werken, zeker als er kinderen zijn. En liefst dan nog wat bijverdienen in t zwart etc.

De kinderen moeten immers een pc en tv op hun kamer hebben, een eigen paard, trendy kleren etc ... En natuurlijk moet er op de oprit een 4x4 staan om de buren de ogen uit te steken. En 3 x per jaar op reis gaan.

Je kan niet alles hebben.

Als je ziet dat vrijgezelle vrouwen meer in huis doen dan vrijgezelle mannen, is het gewoon omdat ze sneller vuil zien.

Als een man eens kookt voor vrouw en kinderen, kan die vrouw het weken later nog horen, maar als de vrouw alle dagen kookt (wat verwacht wordt), kan er geen dank u af.

Verder hangt alles van de afspraken af. Een vrouw die minder gaat werken als er kinderen zijn, doet ze dat omdat zij minder verdient of omdat ze denkt dat het van haar verwacht wordt of omdat ze denkt dat de man niet zo goed voor de kleine kan zorgen ?

En als de man minder verdient dan de vrouw en hij wordt huisman, wordt hij als een sukkelaar bekeken die door zijn vrouw onderhouden wordt.

Allez, we dwalen af.

Ik denk dat vrouwen minder met fotografie bezig zijn (hoewel, er zijn er toch wel wat), omdat het nogal nerdy en technisch is.
              Canon-man. Concerten en natuur.
              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Nog iets voor Jeroen. Ik heb ook wel ervaring met vrouwen. Nu ben ik single, maar niet altijd geweest.

Vrouwen verschillen ook onderling.

Mijn ex ging fulltime werken, had het hoederecht over haar puberdochter (de vader keek er niet naar om), had een paard (ook 3 a 4 u werk per dag), geen kuisvrouw etc.
                Die "zaagde" ook wel dat ze het druk had, maar dat was volgens mij wel terecht.

Die was blij dat ik dan in t weekend kookte, kon ze eens tv zien.

En t is geen kwestie van willen of kunnen koken, je moet tenslotte toch eten.

Er is ook niemand die graag stofzuigt me dunkt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                  Euhm ja!!

Die met twee gaan werken? Dat is hun keuze.
                  Ik eis niet dat iemand twee shiften gaat doen op één dag he Doc

Wat komt die werkloosheid hierbij doen? Begrijp ik niet.
                  Voor mijn part mogen ze het kindergeld dan maar ook afschaffen.
                  Ik vind dat discriminerend t.o.v. alleenstaanden of koppels zonder kinderen.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Hallo allemaal,
                    leuk om al die reacties te kunnen lezen....en dat allemaal door mannen....jammer dat er hier maar weinig vrouwen op reageren!
                    Ik moet allen van jullie gelijk geven.....de man gaat meestal fulltime werken....de vrouw halftime...zoals ik!
                    Dat de vrouw betaald zou moeten worden om wat ze thuis allemaal doet...dat is iets anders. Maar naar de toekomst toe krijg de vrouw merkelijk minder pensioen....ik zou er geen probleem van maken om weer fulltime te werken....ik doe mijn job graag....veel liever dan het huishouden! Het huishouden wordt niet gewaardeerd..het is iets die je dagelijks moet doen en die niet opgemerkt wordt.Als een vrouw fulltime zou werken dan heb je daarnaast de kosten voor de opvang van de kinderen....die ook kostelijk zijn.
                    Naast mijn job, kinderen, huishouden en hobby...had ik nog niet zo lang geleden nog een zware last erbij....de zorg voor mijn ouders! 2 jaar ben ik daar om de 2 dagen naartoe geweest...ik deed het met veel liefde....maar soms werd het mij veel te zwaar.Zelfs de jongste klaagde dat hij mij niet meer zag...het is niet omdat je hallftime werkt dat je daardoor ook veel meer tijd hebt.
                    Ik denk aan de tijd toen wij volop bezig waren met onze verbouwingen.....ik hielp heel veel mee...stenen aanvoeren, cement maken, muren afbreken, meegeholpen aan het dak...echt wel mannenwerk....maar daarnaast ging ik nog werken, zorgde ik voor de kinderen, deed ik het huishouden....het was meer dan een fulltime job hoor....maar ik zeg het weer...ik klaag niet....want ik ben best tevreden!
                    Maar zoals hierboven reeds geschreven werd....het belangrijkste is de taakverdeling....zodat beiden evenveel tijd hebben om te doen wat ze graag doen!
                    Gr Pascale
                    Eerlijkheid duurt het langst!!
                    Mijn website: http://www.degrafon.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                      Ik vertaal hem, naar mijn vrouw als volgt...

Ik verdien het geld voor 80%, maar het is ons geld...want als zij niet thuis het huishouden doet, voor onze zoon zorgt en de hond uitlaat...dan kan ik óf mijn geld niet verdienen...óf moet ik hulp inhuren, dus ondanks dat ze niet per uur betaald wordt...verdient ze er wel degelijk geld mee.
                      Ja ok, maar dat is dan weer normaal. Je bent een gezin en als je er voor kiest om 1 persoon thuis te laten is het maar normaal dat je het loon deelt.
                      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                      http://www.stevevandegaer.be

Comment

Er is ook niemand die graag stofzuigt me dunkt.
                        laat dat (stofzuigen) nou juist het leukste klusje in huis zijn voor mij.
                        dan plantjes water geven.
                        dan koffie drinken met de buurvrouw.
                        dan afstoffen.
                        dan afwassen.
                        dan bootschappen doen.
                        dan ramen lappen.
                        dan de katten eten geven.
                        dan de was draaien.
                        dan enz..enz..
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

@ Jeroen K, ik ben het grotendeels met je eens.

@ Theokus : jij bent van een oudere generatie, dus in jouw tijd was dat de norm. No offence.

Mijn moeder heeft ook nooit gaan werken, en mijn pa verdiende ze goed. We hadden een grote auto, een groot huis, gingen regelmatig op reis en hadden niks tekort, mochten verder studeren etc, en dat allemaal met 1 inkomen.

Nu zijn de tijden echter anders. Als je nu een normale levensstandaard wil ophouden, moet je wel met 2 fulltime gaan werken, zeker als er kinderen zijn. En liefst dan nog wat bijverdienen in t zwart etc.

De kinderen moeten immers een pc en tv op hun kamer hebben, een eigen paard, trendy kleren etc ... En natuurlijk moet er op de oprit een 4x4 staan om de buren de ogen uit te steken. En 3 x per jaar op reis gaan.

Je kan niet alles hebben.

Als je ziet dat vrijgezelle vrouwen meer in huis doen dan vrijgezelle mannen, is het gewoon omdat ze sneller vuil zien.

Als een man eens kookt voor vrouw en kinderen, kan die vrouw het weken later nog horen, maar als de vrouw alle dagen kookt (wat verwacht wordt), kan er geen dank u af.

Verder hangt alles van de afspraken af. Een vrouw die minder gaat werken als er kinderen zijn, doet ze dat omdat zij minder verdient of omdat ze denkt dat het van haar verwacht wordt of omdat ze denkt dat de man niet zo goed voor de kleine kan zorgen ?

En als de man minder verdient dan de vrouw en hij wordt huisman, wordt hij als een sukkelaar bekeken die door zijn vrouw onderhouden wordt.

Allez, we dwalen af.

Ik denk dat vrouwen minder met fotografie bezig zijn (hoewel, er zijn er toch wel wat), omdat het nogal nerdy en technisch is.
                          Vind ik een geweldige zin Johan
                          Vooral het woordje "normaal"
                          Ik herinner me van op tv (één), een jong koppel met één kind dat niet toe kwam
                          met 3000 euro per maand.
                          Als die dat "normaal" vinden dan klopt er volgens mij iets niet.

Je bent nog iets vergeten > wat die kinderen nog allemaal doen NA de school....
                          Als die zo doorgaan zijn ze versleten op hun 30-ste
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Ik heb geen medelijden met mensen met kinderen die klagen dat ze het zo druk hebben.

Uiteindelijk is dat een keuze die je maakt.

Natuurlijk zijn kinderen wel tof en zeker ze zien opgroeien tot goede mensen, maar er kruipt heel veel tijd en geld in.

Een groter huis, een grotere auto, studies, kleren etc...

Dan moet je wel met 2 fulltime gaan werken, je huis zelf verbouwen om geld uit te sparen etc. En heel de dag taxi spelen (muziekschool, sportschool, ouderavond, naar vriendjes brengen)

Dan blijft er weinig tijd over voor hobby's.

Comment

Ik heb geen medelijden met mensen met kinderen die klagen dat ze het zo druk hebben.

Uiteindelijk is dat een keuze die je maakt.

Natuurlijk zijn kinderen wel tof en zeker ze zien opgroeien tot goede mensen, maar er kruipt heel veel tijd en geld in.

Een groter huis, een grotere auto, studies, kleren etc...

Dan moet je wel met 2 fulltime gaan werken, je huis zelf verbouwen om geld uit te sparen etc. En heel de dag taxi spelen (muziekschool, sportschool, ouderavond, naar vriendjes brengen)

Dan blijft er weinig tijd over voor hobby's.
                              Tiens, is dat niet "normaal" Johan
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
                                Zet nu ook eens op papier hoe de dagindeling van je man eruit ziet? Het is gemakkelijk om maar één kant van het verhaal te lezen he...

Ik vind het dus altijd maar nonsens om verschillen te gaan zoeken en het op ene of gene partij te schuiven. In een gezin zoek je gewoon naar een goede werkbare balans tussen prive en werk, en tussen elkaar onderling. Met alles in overweging te nemen, moet je een taakverdeling maken, die soms wel eens ad hoc kan veranderen.

Ik prefereer dus tijd te steken in goede afspraken die rekening houden met de bezettingsgraad van alle betrokken personen, eerder dan in nutteloze discussies of mannen nu anders zijn dan vrouwen. Dat kan inderdaad wel zijn, maar een goede balans in belasting maken is toch ook niet zo moeilijk?

Vraag me niet de was te doen, of de strijk, maar vraag vrouwlief niet om haar met de papierwinkel bezig te houden, laat staan technische zaken, etc.

Wie is eerst thuis? Die kan misschien naar de winkel gaan? Wie moet er 's avonds snel weg, dan kan de ander misschien al eten klaarmaken?

ps: een man is wel sneller geneigd om als ie iets wil doen, dat dan ook te doen. Just do it... nadien brengen we alles wel in orde. Vrouwen hebben dat toch net iets minder.
                                Ajuin,

Gij zijt mijnen held !

Ik stel me toch soms ook vragen hoor. Ik ben elke dag werken van 6 uur s'morgens tot 18.30 s' avonds. Mijn vrouw geeft les en is weg van 8 tot 15.30 behalve de dinsdag en woensdag want dan is ze al op de middag thuis. Van die bijna 4 maanden op een jaar dat ze thuis zijn daar mag je het bij een leraar niet over hebben want dan had je maar zelf voor leraar moeten studeren
                                Ja, mijn vrouw doet de was de plas en zorgt voor het eten
                                In het weekend is het winkel en shopping time en eens de maand is er lady's movie night of een avondje met de vriendinnen kletsen.
                                Leuk, en ik gun het haar ten zeerste maar waarom krijg ik altijd op mijn donder dat ik "niks" doe ??? Oh ja ! Het onderhoud van de woning en de 30 are grond die er rond liggen is voor den deze ..
                                Het spreekt voor zich dat ik tijd zat heb om foto's te maken
                                Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
                                http://album.zoom.nl/user/lindberg/

Comment

Working...
                                X