Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wie is er van Turnhout ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: wie is er van Turnhout ?

Ik ben in Turnhout geboren, heb mijn eerste levensjaar in de Smalvoortstraat doorgebracht en ben toen met mijn ouders naar Oosthoven (Oud-Turnhout) verhuisd.

Op mijn 26ste hield ik het er voor bekeken en heb ik met mijn vrouw een huis in Beerse gekocht.

Uitstapjes en winkelen doen wij meestal in de Turnhoutse regio. Over de mobiliteit ben ik het eens met Sus. Het is heel lang geleden dat ik nog eens in de buurt van de grote markt geweest ben.

Wel verbaasd dat nog niemand het over het cameracontrole netwerk in heel de politiezone Turnhout gehad heeft Dat staat heel Vlaanderen te wachten

Comment

Apropos, zijn er Lightroom 3 virtuozen hier in de buurt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
        Ik ben in Turnhout geboren, heb mijn eerste levensjaar in de Smalvoortstraat doorgebracht en ben toen met mijn ouders naar Oosthoven (Oud-Turnhout) verhuisd.

Op mijn 26ste hield ik het er voor bekeken en heb ik met mijn vrouw een huis in Beerse gekocht.

Uitstapjes en winkelen doen wij meestal in de Turnhoutse regio. Over de mobiliteit ben ik het eens met Sus. Het is heel lang geleden dat ik nog eens in de buurt van de grote markt geweest ben.

Wel verbaasd dat nog niemand het over het cameracontrole netwerk in heel de politiezone Turnhout gehad heeft Dat staat heel Vlaanderen te wachten
        over "big brother is watching Turnhout" is idd nog geen topic gestart..
        is misscvhien een goed idee...
        ik woon ook in oosthoven nu ipv turnhout..
        grts Peter
        BD1754BE / Body & glass

Comment

ikke niet , nog niet !!
          grts Peter
          BD1754BE / Body & glass

Comment

Hier wel maar dat is nogal ver, nietwaar?
            Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
              Hier wel maar dat is nogal ver, nietwaar?
              Inderdaad

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                over "big brother is watching Turnhout" is idd nog geen topic gestart..
                is misscvhien een goed idee...
                ik woon ook in oosthoven nu ipv turnhout..
                Big Brother zal wel wat overdreven zijn zeker

Waar ongeveer in Oosthoven? Ik woonde vroeger langs de "snelweg" Oosthoven - Oud-Turnhout

Comment

Big Brother zal wel wat overdreven zijn zeker

Waar ongeveer in Oosthoven? Ik woonde vroeger langs de "snelweg" Oosthoven - Oud-Turnhout
                  vlak aan de heischuur aan de kerk... en dan een zijstraat in...

Big Brother ... zeker wel ...
                  op alle invalswegen (in en uit ) staan meerdere kamera's met meetsystemen die je nummerplaat automatisch fotograferen en vergelijken bij het passeren van de volgende paal.. is je gemiddelde snelheid te hoog tussen twee punten ---> ticket in de bus gegarandeerd ...overal rond Turnhout weten ze precies wie in en uit gaat ...
                  ook wordt automatisch nagezien of je verkeersbelastingen betaald zijn of niet en weet ik wat nog allemaal ...
                  en dan rijd de politie ook nog eens rond met een laserscansysteem om al rijdend te controleren , ook al passeer je ze in tegengestelde richting..

zeer zeker " big brother is watching you " hier

schending privacy ? waar zit die grens eigenlijk ?
                  grts Peter
                  BD1754BE / Body & glass

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                    klopt , wat verkeer en infrastructuur betreft is het hier dik kl*te...
                    en dan maar klagen dat in de winkelstraten geen volk nie meer komt..
                    in heel Turnhout parkeerverbod voor niet bewoners .... uitgezonderd de openbare parkings.. maar eens snel bij de bakker of zo binnenspringen kan zeer duur worden...
                    Heb ik al ondervonden toen ik 5 minuten mijn auto geparkeerd had om een glazen klok af te halen, met schijf omdat de automaat niet werkte, er stonden platen niet zichtbaar dat er alleen bewoners mochten staan.
                    Die klok was al niet goedkoop en dan kreeg ik nog een boete er boven op.
                    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                      Heb ik al ondervonden toen ik 5 minuten mijn auto geparkeerd had om een glazen klok af te halen, met schijf omdat de automaat niet werkte, er stonden platen niet zichtbaar dat er alleen bewoners mochten staan.
                      Die klok was al niet goedkoop en dan kreeg ik nog een boete er boven op.
                      tis gewoon belachelijk en puur om het geld te doen.. het ligt er vingerdik op dat het daarom is..
                      grts Peter
                      BD1754BE / Body & glass

Comment

Maar ze verschieten dan wel dat er in Turnhout meer en meer winkels zich buiten het centrum begeven zoals bv op de Gierlesebaan.
                        Als je in Turnhout centrum kijkt hoeveel winkels een jaar later niet meer bestaan dat zegt al genoeg en dat zal er met het beleid van Turnhout er niet op beteren.
                        We wijken wel wat af.
                        Turnhout ik kom er al van in de jaren 58 toen een nonkel daar op de boerderij van Boonen zat op de Laguit.
                        Ik herinner me nog dat we daar op het ijs van de vaart liepen, we hebben daar veel plezante uren beleefd.
                        Mijn ouders gingen ook geregeld in Turnhout winkelen en zo komen wij daar ook nog altijd.
                        Het is wel plezant om te weten wie uit die buurt komt.
                        D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Ik ben van Turnhout! Maar dat wist je waarschijnlijk al, angezien je reacitie op mijn nachtfotos
                          Canon 5D II; Canon 17-40mm F4.0 L; Canon 100mm F2.8 L; Pentacon 29mm F2.8; Konica c35 ; Chinon CEII; Yashica YK

Comment

Hello, ben geboren in Turnhout ... gewoond stwg op Zevendonk, Veldstraat, Albrecht Rodenbachplantsoen ... lagere school in Atheneum (Moldijk ...), dan enkele jaren nr Duitsland (Euskirchen) ... terug nr Atheneum (fantastische tijd beleefd) ... heb nog wiskunde gegeven in Elf Novemberlaan ... legerdiens in Kazerne Maj Blairon ... vrouwtje komt van 't Stokt ... samen nr Dageraadstraat ... en dan nr oud-turnhout ... maar blijf in hart en nieren nen Turnhoutenaar... bezoek nog regelmatig de "stad" ... St Pieter, Stadscafé, leffe Café ... en in mn jeugdjaren natuurlijk vaste klant van de Zwarte Ruiter ... ben ook lid van de Digitale Fotogroep Turnhout ... fotografeer zo wat alles wat kan gefotografeerd worden ... morgen trouwens naar de Dag van de Amateur Fotograaf
                            Zonder moeite bereik je enkel wat de moeite niet waard is ...
                            www.allaerts.be Canon EOS 7D MK II, 5D MK III met Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM en Canon EF 70-200mm f2.8 L IS USM II; Sigma Fishey; Canon 50 mm 1.8; Finepix S 9600

Comment

nu pas terug gelezen, sorry

het was idd de coke.
                              http://500px.com/RonnyJanss

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roja Bekijk bericht
                                nu pas terug gelezen, sorry

het was idd de coke.
                                Dat vond ik wel een leuke tent..
                                De uitbater was Frank Voorhaen en zijn vrouwke ...
                                grts Peter
                                BD1754BE / Body & glass

Comment

Working...
                                X