Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wie is er van Turnhout ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: wie is er van Turnhout ?

Allez niet? Toch geen vijf minuten stappen van de markt via de Otterstraat en Kwakkelstraat?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roja Bekijk bericht
      ... in mijn pubertijd wel eens in een jeugdhuis, aan de markt, maar ben de naam kwijt, ...
      ja, ben nu ook aan het denken hoe het heette. Ben er heel vroeger (in een vorig leven) ook wel eens geweest.
      Maar kan ook niet op de naam komen. De uitbater was een man met krullen dacht ik
      Last edited by kdm; 7 november 2010, 16:31.

Comment

Wat was er destijds achter het Kursaal???
        Was dat geen jeugdhuis???? Jeugdclub????
        Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
          Wat was er destijds achter het Kursaal???
          Was dat geen jeugdhuis???? Jeugdclub????
          Weet je dat niet meer?

Allez, pak nog een pilleke!
          Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roja Bekijk bericht
            ben trouwens nog iets vergeten, in mijn pubertijd wel eens in een jeugdhuis, aan de markt, maar ben de naam kwijt, ik ben al heel de tijd "den bunker" aan het denken maar volgens mij was dat elders...
            was dat "de coke" niet ?

Comment

6 jaar in het Sint-Victor naar school geweest
              Mijn blog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                Als je +/- 20 jaar in de Apostoliekenstraat hebt gewerkt ( aanwezig geweest ) ken je de omgeving wel een beetje.
                In de loop der jaren is er veel veranderd maar ik herinner me dat in de
                "middeleeuwen" of de tijd dat ik er ooit kwam deze straat een bizarre reputatie had
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Ik werk vlakbij de gekende koffieboer...

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                  [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                  Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

ha ja de coke.... da was daar trapke op en versierd met alles wat met coka-cola te maken had
                    grts Peter
                    BD1754BE / Body & glass

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
                      Ik werk vlakbij de gekende koffieboer...
                      de MIKO dus
                      grts Peter
                      BD1754BE / Body & glass

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        In de loop der jaren is er veel veranderd maar ik herinner me dat in de
                        "middeleeuwen" of de tijd dat ik er ooit kwam deze straat een bizarre reputatie had
                        misschien juist omdat gij daar kwaamt ??
                        grts Peter
                        BD1754BE / Body & glass

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                          misschien juist omdat gij daar kwaamt ??
                          Yep, Theo ging daar z'n floppydisk laten UP-graden.
                          Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                            Yep, Theo ging daar z'n floppydisk laten UP-graden.
                            Tja en toch Jos: een "rare" straat met de betere school of het Heilig Graf....
                            In Hasselt was er vroeger "de beek" waar nu Mediamarkt is.
                            Was destijds ook een "rare" buurt.

(Rooierheide ?? )

We (ik) wijken af.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Ik woon wel niet te Turnhout maar wel in de buurt (wortel) en ik kom er ook regelmatig.
                              Als je er komt heb je ook bijna heel Turnhout gezien omdat je er zo rond moet rijden voor je ergens bent.
                              vb je staat op de markt en moet naar Hoogstraten dan heb je een stukje weg op de markt van 200m lang dat je niet mag gebruiken en daarvoor moet je dan heel de Paterstraat en nog wat straten door om dan helemaal terug tot op 50m van de markt uw weg te kunnen vervolgen. Dus om 250m te overbruggen laten ze je in Turnhout 3km om rijden.
                              Moet ik in de Otterstraat zijn moet ik eerst helemaal rondom Turnhout rijden.
                              Vroeger kon je langs alle kanten door Turnhout rijden maar wat ze er daar al jaren van gemaakt hebben trekt op niks.
                              Elke maand kom ik er wel minstens een paar keren om te winkelen.
                              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                                Ik woon wel niet te Turnhout maar wel in de buurt (wortel) en ik kom er ook regelmatig.
                                Als je er komt heb je ook bijna heel Turnhout gezien omdat je er zo rond moet rijden voor je ergens bent.
                                vb je staat op de markt en moet naar Hoogstraten dan heb je een stukje weg op de markt van 200m lang dat je niet mag gebruiken en daarvoor moet je dan heel de Paterstraat en nog wat straten door om dan helemaal terug tot op 50m van de markt uw weg te kunnen vervolgen. Dus om 250m te overbruggen laten ze je in Turnhout 3km om rijden.
                                Moet ik in de Otterstraat zijn moet ik eerst helemaal rondom Turnhout rijden.
                                Vroeger kon je langs alle kanten door Turnhout rijden maar wat ze er daar al jaren van gemaakt hebben trekt op niks.
                                Elke maand kom ik er wel minstens een paar keren om te winkelen.
                                klopt , wat verkeer en infrastructuur betreft is het hier dik kl*te...
                                en dan maar klagen dat in de winkelstraten geen volk nie meer komt..
                                in heel Turnhout parkeerverbod voor niet bewoners .... uitgezonderd de openbare parkings.. maar eens snel bij de bakker of zo binnenspringen kan zeer duur worden...
                                grts Peter
                                BD1754BE / Body & glass

Comment

Working...
                                X