Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Constant verbonden met 3G...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Constant verbonden met 3G...

iedereen wil vandaag de dag een 3g smartphone maar zet zijn dataverbinding uit
    voor wie geen extra abonnement heeft zijn de kosten inderdaad schaamteloos duur
    maar voor 5 € extra per maand ontvang constant mijn mails via 3G en surf ik naar hartelust
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
      iedereen wil vandaag de dag een 3g smartphone maar zet zijn dataverbinding uit
      voor wie geen extra abonnement heeft zijn de kosten inderdaad schaamteloos duur
      maar voor 5 € extra per maand ontvang constant mijn mails via 3G en surf ik naar hartelust
      Niet helemaal juist, wie vandaag de dag een telefoon koopt die over de 150 euro kost, krijgt de 3G er ongevraagd bij, da's een juistere stelling denk ik...

Comment

Ik heb een HTC gekocht ter vervanging van mijn HP iPAQ en gewone standaard no-frills GSM. De bedoeling van een smartphone was om bij het geocachen "paperless" te kunnen werken en als navigatietoestel. zonder deze functies had ik zeker zo'n 25 euro model gekocht. Ik krijg geen 15 Euro op per jaar met mijn pay&go dus een abbo voor GSM heb ik niet nodig. Internet op de HTC doe ik ofwel via WiFi ofwel met de phone aan het netbookje.

Vermits de HTC win mobile 6.5 als OS heeft stond de dataverbinding default aan. Het straffe is dat ik 3rd party software nodig had om de dataverbinding te blokkeren.
        Voor de liefhebbers: het programma heet "nodata".
        Bij het wisselen van de SIMkaart tijdens de vakantie bleek de dataverbinding weer aan te staan gelukkig had ik dat vlug gemerkt.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Natuurlijk heb je gelijk, maar waarom denk je dat het uitschakelen van het "verbruik" van data zo moeilijk gemaakt wordt ?
          Men zal argumenteren dat, als je een smartphone koopt, je normaal gezien overal wil gebruiken en niet alleen als je (gratis) wifi hebt. En eigenlijk hebben ze daar een punt.

En ik bedoel "duur" natuurlijk voor wie het zelf moet betalen.
          Met een Telenet of Belgacom Digicorder kan je tv kijken maar kan je ook "opties" bijnemen ... het zou mooi zijn mochten ze al die opties standaard activeren zodra je de Digicorder eens opstart ... ah ja, ze gaan ervan uit dat iedereen dat allemaal wilt.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Powaqqatsi Bekijk bericht
            Verwijder gewoon de APN uit de instellingen en boom geen ongewilde verbindingen meer met het internet. Zo complex is het allemaal echt niet... Uitschakelen van data is echt niet moeilijk.
            Het probleem ligt wel anders ... die APN komt er pas te staan als je de eerste keer uw toestel opstart met de SIM-kaart er in ... ge kunt die dus pas uitschakelen nadat je die voor de eerste keer hebt gebruikt want zodra je opstart heb je door een of andere applicatie al een connectie aan uw been.
            De tijd dat je naar de instelling zoekt, al is het maar een paar minuten, zijn er al enkele data-connecties gebeurd.
            Voor de rest is dat allemaal goed en wel voor iemand dat al de ervaring heeft dat hij gaat betalen voor die data, iemand dat voor de eerste keer een smartphone koopt weet helemaal niet wat er allemaal standaard actief staat en verbinding maakt zonder dat je dat zelf aan zet.
            In de handleiding staat "soms" hoe je data kan uitschakelen maar niet dat je al data verbruikt door gewoon op te starten. Dit is niet iets waar ge u standaard aan verwacht.

Als je internet wil, neem dan een data-abo om niet voor verrassingen te komen staan.
            Het is niet omdat je een smartphone koopt dat je daarom verplicht internet moet gebruiken ... een sportwagen moogt ge toch ook kopen om stil te rijden en een cabrio moogt ge toch ook kopen om met gesloten dak te rijden?
            Die verassingen komen er voor velen zonder dat ze iets willen of gedaan hebben, het komt gewoon vanzelf.
            En voor de rest is het niet alleen een dure smartphone dat dataverkeer aankan hé, met (bijna) elke gsm dat ge koopt kunt ge data-verbindingen maken.

Gewoon de 3G radio uitzetten zorgt er NIET voor dat je geen dataverbindingen kan maken. Je kan ook verbinden via EDGE of GPRS. Veel mensen lijken te denken dat je alleen "internet" hebt als er een 3G icoontje staat.
            Inderdaad, je moet volledig het dataverkeer uitschakelen of je bent nog steeds bezig met verbinden. Het gaat dan trager maar kost evenveel.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Wel wel, zelden zoveel mensen die me in feite bijtreden: als je niet héél zorgvuldig oplet, en als je het internetgebruik op een smartphone niet beperkt tot het hoogstnoodzakelijke (mail....), dan wordt je gepluimd.
              Dat lees ik in elk geval tussen de regels in de meeste posts.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Het probleem ligt wel anders ... die APN komt er pas te staan als je de eerste keer uw toestel opstart met de SIM-kaart er in ... ge kunt die dus pas uitschakelen nadat je die voor de eerste keer hebt gebruikt want zodra je opstart heb je door een of andere applicatie al een connectie aan uw been.
                De tijd dat je naar de instelling zoekt, al is het maar een paar minuten, zijn er al enkele data-connecties gebeurd.
                Voor de rest is dat allemaal goed en wel voor iemand dat al de ervaring heeft dat hij gaat betalen voor die data, iemand dat voor de eerste keer een smartphone koopt weet helemaal niet wat er allemaal standaard actief staat en verbinding maakt zonder dat je dat zelf aan zet.
                In de handleiding staat "soms" hoe je data kan uitschakelen maar niet dat je al data verbruikt door gewoon op te starten. Dit is niet iets waar ge u standaard aan verwacht.
                Ik moet toegeven dat ik geen ervaring heb met Android (of recente Symbian) als gebruiker (alleen af en toe al met gespeeld). Maar iOS maakt bijvoorbeeld geen verbindingen bij de eerste keer opstarten. Het lijkt me straf dat Android dat wel doet ? Tenzij van die ellendige widgets zoals voor het weer. Een beetje zoals al de brol en trials die men op zoveel Windows PCs standaard zet.
                Maar je hebt gelijk dat is absoluut iets is wat niet zou mogen gebeuren, dat er zomaar een hoop apps of widgets onmiddelijk data gaan gebruiken. Een "clean install" zou er op moeten staan.

Het is niet omdat je een smartphone koopt dat je daarom verplicht internet moet gebruiken ... een sportwagen moogt ge toch ook kopen om stil te rijden en een cabrio moogt ge toch ook kopen om met gesloten dak te rijden?
                Die verassingen komen er voor velen zonder dat ze iets willen of gedaan hebben, het komt gewoon vanzelf.
                En voor de rest is het niet alleen een dure smartphone dat dataverkeer aankan hé, met (bijna) elke gsm dat ge koopt kunt ge data-verbindingen maken.
                Absoluut, ik zei dan ook "ALS je internet wil..."
                mijn website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Powaqqatsi Bekijk bericht
                  Het lijkt me straf dat Android dat wel doet ? Tenzij van die ellendige widgets zoals voor het weer. Een beetje zoals al de brol en trials die men op zoveel Windows PCs standaard zet.
                  Maar je hebt gelijk dat is absoluut iets is wat niet zou mogen gebeuren, dat er zomaar een hoop apps of widgets onmiddelijk data gaan gebruiken. Een "clean install" zou er op moeten staan.
                  Het zijn die zeverwidgets dat zo ingesteld zijn dat ze een verbinding maken, Android op zich doet dat niet.
                  Maar in Android is een setting die data-verkeer toelaat en dat staat standaard op actief.
                  Ge kunt natuurlijk op twee manieren het probleem aanpakken, Android instellen dat data-verkeer standaard af staat of al die widgets disabled zetten.
                  Gisteren nog voor iemand een Nokia opgestart en geconfigureerd.
                  Eerst willen starten zonder sim-kaart en dan geraak je niet verder dan "Plaats sim-kaar", na deze dan toch geplaatst te hebben is het eerste wat je ziet ... 3G.
                  Het zit hem dus duidelijk niet alleen bij die Android applicaties.
                  Mee leren leven en uw factuur betalen.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

hetzelfde voorgehad met een SonyEricsson Xperia X10 , eerst 3G uitgeschakeld , dan dataverkeer en dan via APN enkel de GSM-functie aangetoetst . Moest via de helpdesk van Mobistar naar de winkel , daar zeiden ze dat de operator dat moest doen , de derde maal beweerden ze daar dat ze dat niet meer konden en vertelden me dat het via die APN functie moet .
                    Mijn roaming is nu wel weg over de grens , dat zal dus via één van die instellingen gaan...
                    Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

Comment

Data is een optie en als je deze niet hebt betaal je bij Mobistar 0,5€ per begonnen uur. Standaard zit dat niet in je GSM-abo.
                      Nadeel is dat veel applicaties een connectie maken van enkele seconden voor een update en dan verbreken, de volgende applidatie doet dit enkele seconden later en zo voort ... komt er op neer dat je zo op een uur misschien wel 30 uur mag betalen.
                      Ik heb het voorgehad met mijn N97 waar ik op 2 dagen 57€ supplemant had en op de Galaxy S kostte me dat iets van 30 of 35€ extra aan data op enkele uren tijd ... de tijd dat ik nodig had om het toestel te configureren en alle settings te vinden.
                      Bij Android 2.1 staat dataverkeer standaard aan en bij 2.2 standaard uit ... ze zijn dus al wat slimmer geworden.
                      Heeft niets te maken met het toestel maar met de software dat er standaard op staat.
                      Zoiets zou Europa gerust in een wet mogen steken, dan zouden ze eens iets nuttig doen!
                      Alles standaard uit tot je het zelf activeert. Nu kan je de meeste toestellen niet eens de eerste keer starten zonder dat je een dataverbinding aan je been hebt welke voor veel mensen niet eens opvalt (tot uw factuur komt).
                      Hallo ik ben nieuw op dit forum...Kwam hier terecht op mijn zoektocht om wél dataverkeer in het buitenland te krijgen!
                      Hoe je niet op het net komt in het buitenland kan je overal vinden, hoe je er wel opkomt niet...
                      Ik heb een samsung galaxy i9000 met een iphone 30 abo.
                      Al mijn pogingen om in het buitenland op het internet te komen mislukken!(opvragen gmail)
                      Ik probeerde alle apn instellingen die ik kon vinden, nam contact met mobistar vanuit Spanje om mijn instellingen te testen maar geen resultaat.
                      Iemand nog tips??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polo Bekijk bericht
                        Ik probeerde alle apn instellingen die ik kon vinden, nam contact met mobistar vanuit Spanje om mijn instellingen te testen maar geen resultaat.
                        Iemand nog tips??
                        Vooral zien dat data bij roaming aanstaat.

Instellingen mobiel netwerk => Verbinden met gegevensservice bij roaming.

Dit staat standaard uit.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Ben zelf bij Mobile Vikings...voor 15 Euro per maand ben ik altijd online
                          Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

Comment

Vooral zien dat data bij roaming aanstaat.

Instellingen mobiel netwerk => Verbinden met gegevensservice bij roaming.

Dit staat standaard uit.
                            Met alle respect maar ik ben geen blondje
                            Ik probeerde letterlijk alle instellingen die ik maar kon bedenken of vinden op diverse fora.
                            Het aanzetten van de roaming is geen nieuws voor mij...

Ik belde vanuit Spanje naar mobistar om mijn instellingen te testen, voor ik zoiets doe heb ik echt al de meest voor de hand liggende instellingen toegepast...

Graag nuttige tips aub, bv iemand die in het buitenland gebruik maakt van gmail?
                            Kun je aub de apn-instellingen doorgeven, liefst via een mobistar-abo.
                            (gebruik je bv de proxy, veranderde de MCC of MNC, vul je het poortnummer in...)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polo Bekijk bericht
                              Met alle respect maar ik ben geen blondje
                              Graag nuttige tips aub ...
                              Je moet niet direct mensen vernederen waarvan jij "denkt" dat ze niet aan "uw niveau" kunnen tippen ... hier zitten ook blondjes op het forum die tenminste nog haar hebben!
                              Als je hulp wil van je medemens, respecteer die dan!

Als alles correct zou staan, dan zou het ook werken ... dus niet zo'n onnozele tip als jij er maar van wil maken. In 80% van al de problemen is een "onnozele setting" dat over het hoofd gezien werd de oorzaak!
                              Als ge alle settings al geprobeerd hebt ... dan hebt ge vermoedelijk de proxy 212.065.063.143 ook al eens ingegeven?
                              Wel raar u enkel voor deze vraag op een forum voor fotografie te registreren.

Oorspronkelijk geplaatst door JanMetDePet Bekijk bericht
                              Ben zelf bij Mobile Vikings...voor 15 Euro per maand ben ik altijd online
                              Het gaat hem niet over welk abo of zo toelaat om online te gaan maar om iets dat om reden "x" bij hem niet werkt via Mobistar.
                              Last edited by VerSeg; 11 januari 2011, 23:39.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Je moet niet direct mensen vernederen waarvan jij "denkt" dat ze niet aan "uw niveau" kunnen tippen ... hier zitten ook blondjes op het forum die tenminste nog haar hebben!
                                Als je hulp wil van je medemens, respecteer die dan!

Als alles correct zou staan, dan zou het ook werken ... dus niet zo'n onnozele tip als jij er maar van wil maken. In 80% van al de problemen is een "onnozele setting" dat over het hoofd gezien werd de oorzaak!
                                Als ge alle settings al geprobeerd hebt ... dan hebt ge vermoedelijk de proxy 212.065.063.143 ook al eens ingegeven?
                                Wel raar u enkel voor deze vraag op een forum voor fotografie te registreren.

Het gaat hem niet over welk abo of zo toelaat om online te gaan maar om iets dat om reden "x" bij hem niet werkt via Mobistar.
                                Aan vernederen doe ik niet mee, jij wel door het plaatsen van na een voor de hand liggende instelling. En ten tweede door alle kaalhoofdigen te beledigen. En ten derde door te voorspellen wat ik denk over het niveau van anderen.
                                Ten vierde door weer een voor de hand liggende tip ivm de proxy te geven(ik probeerde de proxy met ...065.063...en zonder de nullen)en weer te veronderstellen dat ik dit nog niet deed.(in mijn reactie vroeg ik om proxy-instellingen)
                                Ten vijfde door JanMetDePet die mij wel een relevant antwoord geeft met een
                                af te wimpelen...
                                Btw ik overweeg over te stappen naar mobile vikings maar mijn abo loopt nog minstens een jaar.
                                En ja ik ga ver in mijn zoektocht naar antwoorden die ik blijkbaar niet kon vinden bij mobistar zelf(alle instellingen bij hen en mij stonden volgens hen goed maar toch werkt het niet).
                                En daarom registreer ik hier omdat ik anders niet kan inpikken op een lopende discussie. Maar daarom moet u mij geen noemen en daarmee nog een groep mensen beledigen.
                                Mijn excuses als ik op uw terrein durfde te komen
                                Aan de moderator, verwijder mij aub van dit forum, ik wil uw geachte lid niet langer voor het hoofd stoten...

Comment

Working...
                                X