Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Diepvries

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Diepvries

    De diepvries van mijn dochter heeft het laten afweten op een ogenblik dat ze enkele dagen niet thuis waren natuurlijk. Het toestel was nog onder garantie maar de inhoud is reddeloos verloren. De verzekering dekt blijkbaar niet de inhoud van de diepvries?? !!
    Kan zij de waarde van de verloren goederen nog elders recupereren? Heeft iemand "ervaring" in gelijkaardige situatie?
    Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

  • #2
    Re: Diepvries

    Ik ben niet 100% zeker maar ik dacht dat voor de verzekering aangenomen wordt dat indien je de woning verlaat voor een paar dagen, je ook alle nutsvoorzieningen moet afsluiten zoals water/gas/stroom. Dus ook de frigo en diepvries.
    Maar zoals ik zeg, ben niet 100% zeker of dat naar de letter is hoor.

    Comment


    • #3
      Re: Diepvries

      Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
      Ik ben niet 100% zeker maar ik dacht dat voor de verzekering aangenomen wordt dat indien je de woning verlaat voor een paar dagen, je ook alle nutsvoorzieningen moet afsluiten zoals water/gas/stroom.
      Dus in de winter zet ik alles uit om op wintervakantie te gaan en als ik terug kom betalen ze alles wat kapot gevroren is?
      Lijkt me niet echt logisch.

      Nu wat de diepvries betreft, mocht die uitgebrand zijn dan zou de verzekering wel iets betalen maar om een simpel defect zal het moeilijk worden ergens iets te recupereren.
      Ik heb hetzelfde ook al gehad zonder defect ... stroompanne en schakelaar is een soft-toets welke standaard op "uit" staat na een stroomonderbreking.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Diepvries

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Dus in de winter zet ik alles uit om op wintervakantie te gaan en als ik terug kom betalen ze alles wat kapot gevroren is?
        Lijkt me niet echt logisch.

        Nu wat de diepvries betreft, mocht die uitgebrand zijn dan zou de verzekering wel iets betalen maar om een simpel defect zal het moeilijk worden ergens iets te recupereren.
        Ik heb hetzelfde ook al gehad zonder defect ... stroompanne en schakelaar is een soft-toets welke standaard op "uit" staat na een stroomonderbreking.
        Dat was idd het antwoord dat zij kreeg van haar verzekeringsagent, maar omdat het toestel slechts een paar maanden oud was en onder garantie valt dacht ik dat daar misschien nog iets te recuperen viel.

        @xafke: als ik op vakantie ga sluit ik het water ook af en de toestellen die niet nodig zijn zet ik ook zonder stroom, om niet voor verrassingen komen te staan als ik thuis kom, maar de frigo en de diepvries????? Je kan je niet voortstellen wat een geurtjes een uitgevallen diepvries kan verspreiden na een paar dagen . Een paar busjes Febreze zijn dan meer dan noodzakelijk..... Dus ik denk niet dat dat in de polis staat, zelfs niet bij de "kleine letttertjes"
        Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

        Comment


        • #5
          Re: Diepvries

          Wel of het juist is weet ik niet 100% zei ik al
          Ik moest er vandaag nog aan denken om eens in mijn polis te kijken of eens te bellen naar de maatschappij maar is door ander dingen weer uit men kop gegaan.

          Maar een vriend van me heeft ooit eens waterschade gehad in zijn vakantieappartement door een vervrozen leidingen en nu draaid em altijd de hoofdkraan dicht en laat alles aflopen in de kelder als em terug naar thuis in duitsland gaat.
          En als ik me goed herriner was dat wat ze hem toen wijsgemaakt hadden da em da zo moest doen.
          Kvond het ook absuurd maar ergens "begrijpbaar" en toch logisch.(zeker voor een frigo in een vakantieappartement. Bij een vriezer is dat iets minder te begrijpen natuurlijk.

          Als ik er aan denk, bel ik de maatschappij es morgen

          Comment

          Working...
          X