Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wintertijd, klokken juist zetten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wintertijd, klokken juist zetten

Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
    sjans dat ge niet boven in zweden of noorwegen woont
    Die compenseren dat goed hoor
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

eigenlijk wel , ben tot voor een paar jaar regelmatig in zweden geweest en daar leven ze wel een beetje anders ..
      anderzijds , in de zomer tot 's avonds laat (lees 's nachts) gaan skieen ..
      grts Peter
      BD1754BE / Body & glass

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
        welk is eigenlijk het juiste uur ?
        dat van de winter of dat van de zomer ?
        None of the above

Eigenlijk lopen we nu nog een uur verkeerd. Volgens de zon zou Belgie UTC moeten volgen.
        Het was dit weekend nog ergens te horen, "Zie Germans" hebben ons al eens een uur "verzet" en dat is zo gebleven.

Ik herinner mij dat de eerste keren dat ik met mijn ouder naar Spanje ging we aan de Frans-Spaanse grens ook ons uur moesten verzetten.

Verleden jaar tijdens de kerst waren we in Kiruna (Zweeds lapland) en toen werd het alleen maar schemerlicht. De zon komt er na 6 januari terug boven de horizon. Aan de andere kant, Svalbard in de zomer blijft constant licht.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

Comment

aha...
          grts Peter
          BD1754BE / Body & glass

Comment

Inderdaad..
            De hedendaagse wintertijd is in werkelijkheid nog een zomertijd...

"Nonkel Dolf" deed er toendertijd nog een uurtje bij, omdat het hem (?) goed uitkwam.

De werkelijke (natuurlijke) tijd hier bij ons (B) is nog een uurtje minder..leg ze dus nog maar een uurtje stil, die klokken.
            perman
            canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
              Inderdaad..
              De hedendaagse wintertijd is in werkelijkheid nog een zomertijd...

"Nonkel Dolf" deed er toendertijd nog een uurtje bij, omdat het hem (?) goed uitkwam.

De werkelijke (natuurlijke) tijd hier bij ons (B) is nog een uurtje minder..leg ze dus nog maar een uurtje stil, die klokken.
              Vandaar dat ik mij zo goed voel in Londen en er op pensioen wil

Wat ik mij dan afvraag is waarom zoveel mensen tegen natuurlijk 's avonds langer licht willen. Als je de klokken nog een uur stil zet heb dus meer kans dat je 's morgens nog wast licht hebt als je vertrekt of ben ik mis?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kdm Bekijk bericht
                Ik vind dat zomeruur niet slecht.
                Ik vind het zalig om putje zomer na tien uur nog een ondergaande te zon te zien aan de kust.
                In de winter zijn er al sombere / donkere dagen genoeg.
                100 % akkoord Ik tel al af naar eind maart.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                  Vandaar dat ik mij zo goed voel in Londen en er op pensioen wil

Wat ik mij dan afvraag is waarom zoveel mensen tegen natuurlijk 's avonds langer licht willen. Als je de klokken nog een uur stil zet heb dus meer kans dat je 's morgens nog wast licht hebt als je vertrekt of ben ik mis?
                  Meeste mensen werken van 's morgens tot 's avonds.
                  En na het werk willen diezelfde mensen nog in hun tuin werken
                  Of een andere activiteit in daglicht.

Aan jouw tweede zin merk ik dat je wat veel in Londen zit
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Ik vertrek s 'morgens om kwart voor 7 naar het werk, en dan is het zelfs met het winteruur nog donker. Tegen dat ik dan op het werk kom begint het licht te worden, maar binnen veertien dagen is het dan ook weer donker.
                    Het winteruur geeft daar dus voor mij geen voordeel.

Door het winteruur moet ik binnen een maand s 'morgens én s 'avonds het fietslicht aanzetten om voldoende op te vallen in het verkeer. Een reflecterende fluo-vest behoort ook tot de standaarduitrusting, maar de led-zaklamp die ik gebruik als koplamp valt wel eerder op (het achterlicht is ook fel genoeg).
                    De speciale led-fietsverlichting die ik drie maanden geleden heb besteld lijkt nu definitief verdwenen te zijn. Bij de post weten ze van niets (ze zou teruggestuurd zijn naar de leverancier in China), en in China hebben ze die niet teruggekregen.
                    De leverancier wil niet echt geloven dat de lamp hier nooit is aangekomen, en daardoor begin ik toch schrik te krijgen dat ik gewoon mijn geld kwijt ben.
                    (Ik denk dat er hier in Belgie ergens een postbode rondrijdt met een heel goed licht op zijn fiets. http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.36018 )
                    Van de ombudsdienst van de post kreeg ik eerst nog wel antwoord op mijn vragen, maar op mijn laatste vraag van vorige woensdag is er nooit een antwoord gekomen.
                    Ik heb gevraagd of ze mijn geld willen teruggeven, omdat zij het pakje hebben kwijtgespeeld (of gestolen)...
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Bij de post weten ze van niets (ze zou teruggestuurd zijn naar de leverancier in China), en in China hebben ze die niet teruggekregen.
                      De leverancier wil niet echt geloven dat de lamp hier nooit is aangekomen
                      Ze weten bij de post van niks, maar ze weten wel dat ze het pakket teruggestuurd hebben. ???
                      Als dat op papier staat moeten ze u toch wel vergoeden ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kdm Bekijk bericht
                        Ik vind dat zomeruur niet slecht.
                        Ik vind het zalig om putje zomer na tien uur nog een ondergaande te zon te zien aan de kust.
                        In de winter zijn er al sombere / donkere dagen genoeg.
                        Volledig akkoord, die zomeravonden, lang en heet. Meer moet dat niet zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Ze weten bij de post van niks, maar ze weten wel dat ze het pakket teruggestuurd hebben. ???
                          Als dat op papier staat moeten ze u toch wel vergoeden ?
                          Ik heb een aanbod gekregen van de post, ze willen de verzendkosten terugbetalen...
                          Maar bij Dealextreme moet je nooit verzendkosten betalen.

Hopelijk krijg ik morgen een antwoord van de ombudsdienst, want dit duurt nu wel echt te lang.

Een maand geleden heb ik naar de post gebeld, en de enige uitleg die ze daar geven is dat de leverancier verantwoordelijk blijft tot het pakket bij mij is afgeleverd. Met andere woorden, ze mogen bij de post mijn pakket laten verdwijnen en dan moet de leverancier daar maar voor opdraaien.
                          Ik zit op dit ogenblik "tussen twee vuren", de leverancier vraagt of ik uitzoek wat er met het pakket is gebeurd, maar ik krijg geen info meer van de post omdat ze het zelf ook niet weten, of omdat ze de waarheid niet willen vertellen. Het gaat wel over mijn geld dat verdwenen is, want ik heb vooraf moeten betalen.

Ik kan misschien bij de politie aangifte van diefstal doen, maar ik denk dat dat ook niet veel zal helpen.
                          BD0338BE

Comment

OK Bart, maar wat dan met hun bewering dat ze het teruggestuurd hebben ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              OK Bart, maar wat dan met hun bewering dat ze het teruggestuurd hebben ?

Dit is er allemaal gebeurd met mijn bestelling:

-Ik doe mijn bestelling op 20 juli...

- Dealextreme verzendt het pakket naar mij, via de website van Hong Kong post zie ik dat het richting Belgie is vertrokken.

- Meer dan 2 weken later krijg ik een brief van DSV Air and Sea N.V. om te melden dat het bedrag vermeld op het pakket te laag is ten opzichte van de werkelijke waarde (ik zal dus een boete moeten betalen).

-Ik stuur die dag het betalingsbewijs van Paypal via e-mail naar DSV.

-Een maand later heeft DSV eindelijk uitgerekend hoeveel ik moet bijbetalen.
                              Ze willen weten of ik het pakket bij hun kom ophalen, of dat het via de post moet worden verzonden.

-Ik stuur een mail dat ze het pakket naar hier moeten sturen, en dat ik de boete betaal aan de postbode.

-DSV stuurt het pakket naar mij.

-De postbode komt hier aan de deur terwijl ik op het werk ben (twee keer op die dag).
                              Normaalgezien zou ik het dan moeten ophalen in het postpunt hier vlakbij, maar de postbode steekt geen briefje in de bus...

-De volgende dag zit het pakket terug in Zaventem, volgens de info die ik later van de post heb gekregen...

En vanaf dan is het spoorloos verdwenen, want het is nooit terug aangekomen bij de leverancier.

Ik zit hier met de misérie, heb al een paar keer aan de telefoon gehangen (DSV, de post), en mailtjes verstuurd naar de ombudsdienst van de post. Ik heb ook al voldoende moeite gedaan om de uitleg te doen bij Dealextreme, maar zolang die het pakket niet terugkrijgen kunnen ze het ook niet terug naar mij sturen.
                              Ze zijn blijkbaar ook niet direct van plan om de bestelling opnieuw naar mij te sturen.
                              Last edited by Black B@ndit; 1 november 2010, 15:08.
                              BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht

-De postbode komt hier aan de deur terwijl ik op het werk ben (twee keer op die dag).
                                Normaalgezien zou ik het dan moeten ophalen in het postpunt hier vlakbij, maar de postbode steekt geen briefje in de bus...

-De volgende dag zit het pakket terug in Zaventem, volgens de info die ik later van de post heb gekregen...
                                Daar zijn ze dus dik in de fout, ze moeten je de kans geven om het pakket te gaan ophalen en zelfs een rappel in de bus gooien. Als ze, zoals ze beweren, het pakket daags nadien al terug gestuurd hebben dan is er dikke str... aan de knikker en mag je zeker zijn dat er nu iemand anders met een goede fietsverlichting rond rijdt!

Ik had een abonnement op humo. Om de twee weken stak hij niet in de bus.... na meerdere telefoontjes én mailtjes naar de post staken ze de schuld op Sanoma ( die verdeelt onder andere humo). Ik heb die mensen dan ook gecontacteerd en die hebben, mij verzekerd dat ze élke maandag de humo verstuurd hebben naar mijn adres. Die hebben de ontbrekende humo's trouwens altijd ten tweede male verstuurd

In mijn laatste mail, aan de post, vroeg ik hen of ze nu echt dachten dat Sanoma om de veertien dagen mijn humo niet verstuurde. En ze misschien eens in eigen rangen moesten gaan kijken of er daar niets verkeerd liep? Sindsdien niets meer gehoord van de post....geen reactie meer op volgende mails. Telefonisch van het kastje naar de muur....

Ik ga nu de humo halen in de krantenwinkel...waarom? Soms moet je stoppen met de kat bij de melk te zetten
                                D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Working...
                                X