Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Suiker

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Suiker

Oorspronkelijk geplaatst door canonex Bekijk bericht
    Misschien eventjes verbeteren:
    het lichaam maakt eigenlijk niet direct suiker aan. Je neemt suikers op.
    Ik zeg hier direct omdat je lichaam (wanneer nodig) wel vetten kan omzetten in suikers.

De pancreas maakt helemaal geen suiker maar bezit "eilandjes van Langerhans" die dan weer insuline aanmaken. Dit is de stof die je nodig hebt om suiker af te breken en bij normale mensen dus functioneert. Bij diabetespatienten (zoals ikzelf) werkt die dus niet meer en daarom spuiten wij insuline.

Mvg

Steven
    10 op 10 Steven
    Ik had beter moeten weten maar ben te snel geweest
    (ik schaam me, echt = geen grap)
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Geen probleem hoor

Is ook de reden waarom suikerziekte tegenwoordig één van de meest voorkomende aandoeningen is (als het al niet nummer één is).

In alles zit tegenwoordig suiker en de fastfood helpt al helemaal niet. De mensen hebben een gejaagder leven als vroeger en moeten alles snel snel doen en het eten lijdt daar het meeste onder.

Ikzelf heb het van 6 jarige leeftijd en loop er nu al 32 jaar mee rond. Toendertijd was ik op school de enigste maar tegenwoordig komt het meer en meer voor.

Vroeger was alles gebaseerd op de hoeveelheid suiker maar tegenwoordig is dit al minder vanwege de vele snelwerkende insulines. Nu zijn de koolhydraten voor de regeling net zo belangrijk geworden. Maar gelukkig staat de wetenschap niet stil en vinden ze toch wel veel nieuwe dingen uit.

Mvg

Steven
      1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door canonex Bekijk bericht
        Geen probleem hoor

Is ook de reden waarom suikerziekte tegenwoordig één van de meest voorkomende aandoeningen is (als het al niet nummer één is).

In alles zit tegenwoordig suiker en de fastfood helpt al helemaal niet. De mensen hebben een gejaagder leven als vroeger en moeten alles snel snel doen en het eten lijdt daar het meeste onder.

Ikzelf heb het van 6 jarige leeftijd en loop er nu al 32 jaar mee rond. Toendertijd was ik op school de enigste maar tegenwoordig komt het meer en meer voor.

Vroeger was alles gebaseerd op de hoeveelheid suiker maar tegenwoordig is dit al minder vanwege de vele snelwerkende insulines. Nu zijn de koolhydraten voor de regeling net zo belangrijk geworden. Maar gelukkig staat de wetenschap niet stil en vinden ze toch wel veel nieuwe dingen uit.

Mvg

Steven
        Ik ken nog experimenten van destijds met insuline aangemaakt uit dieren Steven...
        Je weet wel, die beestjes van spek en ham

Ook opletten met melk uit dozen.
        (kan tot 9% +, suiker inzitten)
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

ketchup=tomatenconfituur.
          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Working...
          X