Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

een PC processor kiezen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: een PC processor kiezen

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    Theo, staan je gebruikersdata direct op die D schijf ttz als je een foto upload gaat die dan direct naar je eigen "home" dir" \Mijn Afbeeldingen" op de D?
    Zelfde verhaal als je bvb een doc opslaat .. direct naar "Mijn Documenten" op de D?
    Dat wil ik nu graag weten LOL!
    .. en als dat zo is .. hoe heb je dat geflikt
    Weet wat je bedoelt maar zo is het niet.
    En toch staat alle data niet op de c-schijf omdat ik bepaal waar de data naartoe moet.

Ik heb ooit geprobeerd met die "Mijn Documenten" enz. enz.
    Maar dat lukte me niet en ik had meer last om alles weer normaal te krijgen of
    naar de oorspronkelijke toestand.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Ja maar staat de originel info op je systeemdisk .. dat is de hamvraag!
      Mijn systeemdisk is nu een SSD!
      Neen de originele info staat op de datadisk, ook bij herinstallatie van je windows heb je dan één zorg minder

En wat bedoel je met "staan gelinkt"? via een cmd venster een "mklink /J <dir1> <dir2>" commando uitgevoerd .. en hard link of junction? (/J)
      ik veronderstel dat je "home" dir = "C:\Users\gebruikersnaam" .. waar naartoe zijn die dan "gelinkt"? "D:\Users\gebruikersnaam"?
      Hier moet ik mij bloot geven Onder windows zou ik een "snelkoppeling" gebruiken zodat ik kan doorklikken naar de datafolders, hier loop je wel tegen de beperkingen van het OS aan. Ik draai onder Linux en daar gebruik je hardlinks om de verschillende folders op je datadisk mooi te integreren in je /home/ik directory... maar dit is natuurlijk niet relevant voor uw vraag, al is het idee wel gelijklopend.
      Rudy,

Hier vind je meer Astrofotografie werk.

Comment

In die optiek is dus de aanschaf van een SSD enkel voor het OS een absolute miskoop!
        Hoezo? Het systeem is toch razendsnel. Als het je gewoonte is om alles in my documents te gooien dan is het misschien wel vervelend, maar ik zet al mijn data in een niet-windows folder op een andere partitie of een andere schijf. Kwestie dat een herinstallatie mijn datafolders niet gaat wissen.

Comment

Ja .. onder Linux zou ik het ook wel weten .. helaas heb ik geen idee over hoe goed die jongens in Redmond het begrip "symbolic link" begrepen hebben .. en laten we maar stellen dat ik bij aanvang enig scepticisme koester ..
          (.. en een paar vervelende beperkingen zitten er sowieso al in Win 7 .. een aantal zogezegd "cruciale" folders kan je niet "linken" ... bummer!)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
            Hoezo? Het systeem is toch razendsnel. Als het je gewoonte is om alles in my documents te gooien dan is het misschien wel vervelend, maar ik zet al mijn data in een niet-windows folder op een andere partitie of een andere schijf. Kwestie dat een herinstallatie mijn datafolders niet gaat wissen.
            Ik moet hier iets missen ... als je een "out of the box" systeem installeert dan gaat alles de facto naar uw eigen "home" dir op de systeemdisk, en per extensie gaat het meeste van je aangemaakte data naar "Mijn Documenten" eveneens op dezelfde disk ...
            Het enige "redirectie"systeem dat ik ken is
            a) voor Office: de datafolders herdefinieren in de Office setup/options, dat is standaard toegestaan ttz je kan een alternatief volume/partitie+folder definieren voor je docs, xls etc
            b) Via een tijdsgebonden uitvoering van bvb een sync/backup prog je gegevens naar een andere disk/partitie+folder(s) versassen .. en ze desgevallend handmatig of (riskant) automatisch wissen in de source ...

Wat mis ik? Is er een andere methode? Dan hoor ik het graag!

Comment

Ik moet hier iets missen ... als je een "out of the box" systeem installeert dan gaat alles de facto naar uw eigen "home" dir op de systeemdisk, en per extensie gaat het meeste van je aangemaakte data naar "Mijn Documenten" eveneens op dezelfde disk ...
              Het enige "redirectie"systeem dat ik ken is
              a) voor Office: de datafolders herdefinieren in de Office setup/options, dat is standaard toegestaan ttz je kan een alternatief volume/partitie+folder definieren voor je docs, xls etc
              b) Via een tijdsgebonden uitvoering van bvb een sync/backup prog je gegevens naar een andere disk/partitie+folder(s) versassen .. en ze desgevallend handmatig of (riskant) automatisch wissen in de source ...

Wat mis ik? Is er een andere methode? Dan hoor ik het graag!
              Ach zo. Ik deed het meestal manueel, dat opslaan in een andere locatie. Je kan dit eens proberen voor je My documents. http://www.w7forums.com/change-locat...lder-t338.html
              Dat werkte ook op een Windows xp, toch zeker eentje in het domein. Zit momenteel op de macbook beneden, kan het dus niet op de 7 testen. Dit gaat wel niet voor de application data en de rest van het profiel, maar dat zal waarschijnlijk je probleem niet zijn. Ik vermoed dat je met hopen data in my documents zit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                Ach zo. Ik deed het meestal manueel, dat opslaan in een andere locatie. Je kan dit eens proberen voor je My documents. http://www.w7forums.com/change-locat...lder-t338.html
                Dat werkte ook op een Windows xp, toch zeker eentje in het domein. Zit momenteel op de macbook beneden, kan het dus niet op de 7 testen. Dit gaat wel niet voor de application data en de rest van het profiel, maar dat zal waarschijnlijk je probleem niet zijn. Ik vermoed dat je met hopen data in my documents zit.
                Yep ... dat is idd de methode die mij bekend is en die ik gebruikt heb op de laptop van mijn zoon ... maar zoals ik al "onderhuids" liet vermoeden werkt dit maar voor een deel van je gebruikersprofiel en je "Local Settings" groeit meestal ook uit tot 2-3 Gig alhoewel je "My Documents" natuurlijk mogelijk 10x groter is ... 't is eigenlijk een elegante manier om een symbolic link te leggen en tegelijk de data te verplaatsen .. misschien is dit toch wel de weg van de minste weerstand
                't Zou leuk zijn moest windows zo gebouwd zijn dat je de volledige "Users" map kon verplaatsen want dan had je meteen ook de "system defined" gebruikers mee (Default en Public oa)
                Ach ja .. misschien wil ik gewoon te veel
                Bedankt voor het vermelden van de link.

Comment

bump ...

laatste update: bedrijfsparameters (case CM 690 II Adv.)

Omgevingstemp ong. 19-20°C

Temps idle
                  CPU 26°C (I7-870, alle cores actief, wipt zoals de Intel specs aangeven naar turbo 3,2Ghz)
                  systeem sensor 29°C
                  temp kast 4 sensoren van de fan controller 22 tot 25°C
                  fan speeds allemaal tussen 600-700 rpm

stressed met prime95
                  CPU 51°C volle gas op turbo 3,2Ghz, alle cores (as per Intel)
                  systeem sensor 31°C
                  case 23-27°C fans 800-1000 rpm

bij het stoppen van prime95 valt de CPU temperatuur binnen de 15-20 seconden terug naar 31-32°C (zegt dat iets over de warmteweerstand cpu-case<=>koeler?)

Binnen de 1-2 minuten heb ik mijn "idle" waarden terug ... ik ben "wreed" content

BTW .. voor de SSD twijfelaars: naakte W7 boot up (nu ja, + Acronis TI) in 19 seconden na de bios beep (POST duurt eeuwig bij ASUS) ... na het intypen van het wachtwoord is de desktop klaar in ... 2 seconden

Comment

Working...
                  X