Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

een PC processor kiezen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: een PC processor kiezen

BUMP en Follow up

Voor wie nog weet waar het over ging en toch wil weten hoe het verhaaltje eindigt ...
    Uiteindelijk heb ik dit systeem in mekaar gestoken
    Het draait en 't is een plezier om het bezig te zien en er vlak naast te zitten

Intel Core i7 870
    Mijn eerste gedacht .. geen reden om er vanaf te wijken. Een goede keuze zo blijkt. Piekt regelmatig naar 3211,9 Mhz terwijl ik vrijwel "niets" doe ..

ASUS EAH5570/DI/1GD3(LP)
    Uiteindelijk toch geopteerd voor een iets betere? middenmoter.

ASUS P7P55D-E Pro
    Geopteerd voor de D-E Pro ipv de D-E ... sja waarom .. verwennerij ...

Cooler Master Blade Master 120mm Black
    CPU cooler fan. Gekozen op basis van de review "65 fans tested for the Megahalems" oid.

Cooler Master CM 690 II Advanced
    De "Lite" ingeruild voor de "Advanced" .. Waanzinnig goed kastje, nou ja "kastje" .. zeg maar kast! Cable management is een droom en de airflow al evenzeer ... en best betaalbaar!

Kingston HyperX 8GB DDR3-1333 CL7 XMP quad kit
    Zitten twijfelen .. Wou aanvankelijk helemaal gek doen en 16Gig Valueram er in stoppen. Daarna eventueel een combinatei van 2x2 en 2x4 voor een totaal van 12Gb. Uiteindelijk gekozen voor iets betere kwaliteit geheugen maar minder. HyperX leek mij de te gane weg.
    BTW .. Voor al die reviews die dus 1600 en 2000+ geheugen aanraden .. De Intel spec voor de natieve kloksnelheid van de memory controller voor de I7 platformen is nogal ontnuchterend. Voor de I7-9xx reeks is de max clock 1066Mhz en voor de I7-8xx is het 1333Mhz dus wie niet overclock heeft niets aan het "performantere" geheugen!!! (zie de Intel FAQ voor het I7 platform)

Lian Li TR-5 Black
    Een koele kast met een paar goede fans heeft een fan controller nodig, zo dacht ik .. zo bleek het ook ..

OCZ Vertex 2 3.5" 120GB
    Sja .. zat er aan te komen he .. en ze waren "in reclame" waar ik deze HW gekocht heb ..

Prolimatech Mega Shadow
    Na het lezen van een reeks reviews en forum items ivm de soms problematische montage, de Scythe Mugen 2 ingeruild voor de "zwarte" Megahalems. Installatie is fluitje van 1ct. Koelt voortreffelijk!

Samsung SH-S223C Black
    Sja .. 'k moesttoch iets hebben om cd's/dvd's te lezen he...

Scythe Slip Stream Slim 120mm 1200rpm
    Bijkomende case fans ... Goed spul en kost vrijwel niets. de S-Flex'en waren misschien beter geweest? (hoger toerental? duurder!)

Seasonic X-560 560W
    Waanzinnig goed voedingske!! Kleine telg van de nieuwe reeks (X-560, 660, 760) Heeft hybride koeling ttz de fan start niet voor belastingen tot 200W. krijgt ongelofelijk goede reviews. Kan overbelast worden tot 713W voor ze zichzelf uitschakelt en rendeert dan nog met 87%. Is volledig modulair.
    Over het benodigde vermogen van voedingen wordt er nogal wat afgezwetst. Op silentpcreview vond ik een testpc die nagenoeg identiek is met wat ik gebouwd heb maar op basis van een I7-860. Ze pleuren daar een 850W voeding in en dan meten ze fully stressen een opgenomen vermogen van max 200W ... van overkill gesproken!

Het systeem is zo goed als fluisterstil. Ik heb een paar fans van plaats veranderd. Drie fans worden door het mobo gestuurd en 3 door de fan controller (auto en temp afhankelijk)
    Temperaturen gemonitord in de BIOS en met het zijpaneel open (visuele controle op "vonken" & oververhitting) gaven 34° CPU en 31° voor het mobo.
    Met de kast dicht en onder windows 7 "zie" ik volgende parameters. Idle.
    Met de ASUS monitor soft: CPU 27° Mobo 28° (piekt even heel kort naar 34-35° bij belasting maar valt vrijwel direct terug naar de 27°)
    VGA temp 33° met fan controle via de Asus monitor soft.
    De kast is tussen de 23° en 27° .. die 27° is duidelijk een "hotspot" want de andere temp sensoren zitten allemaal tussen 23° en 25°
    De CPU is natief 2,93Ghz maar ik zie de CPU dus ook regelmatig naar de 3,21Ghz flippen, zoals gezegd ... de turbo werkt dus ..
    Alle fans rond de 8-900 rpm ...
    I love it haha!

BTW .. Voor wie wil weten waar ik de spullen gekocht heb ... na veel shop-reviews te hebben gelezen heb ik alles besteld bij "Informatique.nl" ... Ze maken hun reputatie gewoon waar. Snelle vlotte afhandeling. Na ontvangst van de betaling alles in huis binnen de 48uur. En ze hebben volgens mij ongeveer het grootste assortiment in huis dat ik al gezien heb ... en ik ben gewoon maar een klant he, ik heb geen aandelen van die shop ..

Hopelijk heeft iemand hier iets nuttigs aan!

Comment

Proficiat met je nieuw masjientje Regulus. Fluisterstil PC'tje en toch serieus wat power. Knap
      Rudy,

Hier vind je meer Astrofotografie werk.

Comment

Nice Zou eens moeten meten wat mijn kastje doet. Ik heb er ook niet al teveel over te klagen, maar ik hoor hem wel.

Wat informatique.nl betreft, hoe zit het met de betalingswijze daar? Ik ben vrij tevreden over azerty.nl, maar mijn bank doet er nogal lang over om het geld bij hun te krijgen. Dus duurt het een beetje voor ik mijn levering krijg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
          Nice Zou eens moeten meten wat mijn kastje doet. Ik heb er ook niet al teveel over te klagen, maar ik hoor hem wel.

Wat informatique.nl betreft, hoe zit het met de betalingswijze daar? Ik ben vrij tevreden over azerty.nl, maar mijn bank doet er nogal lang over om het geld bij hun te krijgen. Dus duurt het een beetje voor ik mijn levering krijg.
          En ik ben nog altijd aan 't wachten op mijne nieuwe...
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            En ik ben nog altijd aan 't wachten op mijne nieuwe...
            Nog steeds? Die van mij is alweer verouderd nu Wat had je weer besteld Theo, een i7 960 weet ik nog. Heb je zo een exotisch materiaal besteld?

Comment

Nog steeds? Die van mij is alweer verouderd nu Wat had je weer besteld Theo, een i7 960 weet ik nog. Heb je zo een exotisch materiaal besteld?
              Oei euh.... effe in de farde kijken
              16/10/2010

Coolmaster Sileo 500
              Asus P6T Deluxe V2
              i7 960
              Asus Geforce GTX470 met 1280MB
              DDR3 van Corsair, 1600, 12 Gb
              BeQuit Pro > 900 watt
              DVD-dingetje

SSD die ik al had en een harde schijf als D-schijf.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oei euh.... effe in de farde kijken
                16/10/2010

Coolmaster Sileo 500
                Asus P6T Deluxe V2
                i7 960
                Asus Geforce GTX470 met 1280MB
                DDR3 van Corsair, 1600, 12 Gb
                BeQuit Pro > 900 watt
                DVD-dingetje

SSD die ik al had en een harde schijf als D-schijf.
                Ziet er vrij standaard uit. Die GTX 470 maken ze wel al niet meer denk ik. Misschien zitten ze daarop te wachten

@regulus: Je hebt toch ook nog een datadisk hoop ik!

Comment

FWIW.
                  Informatique heeft gewoon een belgische bankrekening bij "Fortis"
                  Je betaling staat dan ten laatste binnen de 48 uur op hun rekening.

Comment

Whoops .. overgeslagen .. haha jawel, de klassieke Samsung F3 spinpoint dan maar he ..

BTW!!! Hoe transfereren jullie de data van Win 7 op die disk?
                    Volgens Microsft wordt het "verhuizen van de \Users folder op een "ander volume" niet ondersteund en kan het aanleiding geven tot systeem instabiliteit quote MS ... " at your own risk" .. ???
                    Er zijn verschillende strategieen te vinden op het net maar welke is de meest stabiele?
                    .. symbolic linken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                      FWIW.
                      Informatique heeft gewoon een belgische bankrekening bij "Fortis"
                      Je betaling staat dan ten laatste binnen de 48 uur op hun rekening.
                      Ok, als ik snel iets nodig heb kan ik daar dan bestellen.

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                      Whoops .. overgeslagen .. haha jawel, de klassieke Samsung F3 spinpoint dan maar he ..

BTW!!! Hoe transfereren jullie de data van Win 7 op die disk?
                      Volgens Microsft wordt het "verhuizen van de \Users folder op een "ander volume" niet ondersteund en kan het aanleiding geven tot systeem instabiliteit quote MS ... " at your own risk" .. ???
                      Er zijn verschillende strategieen te vinden op het net maar welke is de meest stabiele?
                      .. symbolic linken?
                      Dat doe ik niet. Op het werk, onder xp, redirecten we de data van my documents en application data met een gpo naar de servers.

Voor mijn oude netbook met een C: van 4GB heb ik ooit een custom install gemaakt met nlite waarbij de program files directory naar een andere schijf gezet werd tijdens de installatie. Voor windows 7 is er ook een tool, vlite, origineel voor Vista, maar doet het normaal ook met 7. Ik weet wel niet of je de Users folder mee kan verplaatsen.

Dat ding dient om een geslipstreamde cd te maken, met alle patches en zo, maar je kan dus ook zaken tweaken.

-edit: blijkbaar mogelijk, maar niet echt aan te randen onder Windows 7 - klik
                      Last edited by ccc; 17 december 2010, 13:17.

Comment

Ik zet alles wat ik wens bij te houden, muziek, foto's, documenten, enz in folders op de datadisk, deze sync ik dan naar een externe harde schijf. Zo weet ik dat alles wat voor mij van belang is op verschillende plaatsen staat en de backup is eenvoudig, gewoon de hele disk.

De folders staan gelinkt in mijn home directory zodat ik daar snel toegang tot heb.
                        Rudy,

Hier vind je meer Astrofotografie werk.

Comment

Dat doe ik niet. Op het werk, onder xp, redirecten we de data van my documents en application data met een gpo naar de servers.

Voor mijn oude netbook met een C: van 4GB heb ik ooit een custom install gemaakt met nlite waarbij de program files directory naar een andere schijf gezet werd tijdens de installatie. Voor windows 7 is er ook een tool, vlite, origineel voor Vista, maar doet het normaal ook met 7. Ik weet wel niet of je de Users folder mee kan verplaatsen.

Dat ding dient om een geslipstreamde cd te maken, met alle patches en zo, maar je kan dus ook zaken tweaken.

-edit: blijkbaar mogelijk, maar niet echt aan te randen onder Windows 7 - klik
                          Ja .. op mijn vroeger werk werden gebruikers profielen ook "roaming" gemaakt via een Linux server en samba maar dat verliep over het locale net he
                          Volgens de tech discussies op de MS forums kan je die transfert van de users folder idd maar "veilig" doen bij een clean install waarbij je een speciale "answer" file extensie? aanmaakt voor een installatie zonder toezicht.
                          Maar in dat soort hocus-pocus ga ik mij niet verdiepen enkel voor één enkele home install!
                          .. en idd men struikelt over de afraders van MS ... ik had die draad en nog een hoop andere ook al gelezen vandaar mijn aanvankelijke opmerking
                          In die optiek is dus de aanschaf van een SSD enkel voor het OS een absolute miskoop!
                          Bedankt voor de vlite tip .. ik ben het aan het bekijken ..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy M. Bekijk bericht
                            Ik zet alles wat ik wens bij te houden, muziek, foto's, documenten, enz in folders op de datadisk, deze sync ik dan naar een externe harde schijf. Zo weet ik dat alles wat voor mij van belang is op verschillende plaatsen staat en de backup is eenvoudig, gewoon de hele disk.

De folders staan gelinkt in mijn home directory zodat ik daar snel toegang tot heb.
                            Ja maar staat de originel info op je systeemdisk .. dat is de hamvraag!
                            Mijn systeemdisk is nu een SSD!

Ik gebruik nu ook, zowel een interne backup disk als 3 externe (ik heb alle data minstens in tweevoud). Dwz de originele info gaat nu naar C:\Users\ik en dan wordt die info via "Syncback" verdeeld naar de andere media en op de C schijf eventueel gewist maar dat is nu de bedoeling niet meer. De SSD schijf dient ivm de levensduur zoveel mogelijk vrij te blijven van nutteloze read/write operaties (bvb de eindeloze reeks van alle mogelijke soorten user temp bestanden! die zouden, automagisch, op de D: = de Samsung HD, moeten terrecht komen)

En wat bedoel je met "staan gelinkt"? via een cmd venster een "mklink /J <dir1> <dir2>" commando uitgevoerd .. en hard link of junction? (/J)
                            ik veronderstel dat je "home" dir = "C:\Users\gebruikersnaam" .. waar naartoe zijn die dan "gelinkt"? "D:\Users\gebruikersnaam"?

Comment

Ziet er vrij standaard uit. Die GTX 470 maken ze wel al niet meer denk ik. Misschien zitten ze daarop te wachten

SSD = C-schijf.
                              En ja een data-schijf als D-schijf.
                              Die worden ingebouwd.
                              Momenteel werk ik met de dubbels van beide
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

SSD = C-schijf.
                                En ja een data-schijf als D-schijf.
                                Die worden ingebouwd.
                                Momenteel werk ik met de dubbels van beide
                                Theo, staan je gebruikersdata direct op die D schijf ttz als je een foto upload gaat die dan direct naar je eigen "home" dir" \Mijn Afbeeldingen" op de D?
                                Zelfde verhaal als je bvb een doc opslaat .. direct naar "Mijn Documenten" op de D?
                                Dat wil ik nu graag weten LOL!
                                .. en als dat zo is .. hoe heb je dat geflikt

Comment

Working...
                                X