Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Alleen zit de navigatie bediening veel minder logisch in elkaar bij de Audi. Zelf heb ik er nog steeds moeite mee om er comfortabel mee te werken. Met de BMW is dat dus veel eenvoudiger en met minder knoppen (een bediening op de middenconsole) te bedienen .
Misschien is het veranderd, maar bij Audi bedien ik die ook met de knop op de middenconsole en met de touch knop is het heel eenvoudig om daarop te schrijven met een vinger.
Alles ingeven en starten gebeurt dus ook met één knop.
Qua versnellingsbak is de Audi met dubbele koppeling zeer goed, een DKG van de ///M is anders en moet je leren mee rijden .
Dat is ondertussen ook veranderd want de S5 heeft geen dubbele koppeling meer, daar zit nu een Tiptronic in waar dat voordien een S-Tronic was.
Dat komt door het verhoogde vermogen.
Misschien is het veranderd, maar bij Audi bedien ik die ook met de knop op de middenconsole en met de touch knop is het heel eenvoudig om daarop te schrijven met een vinger.
Alles ingeven en starten gebeurt dus ook met één knop.
Bij onze S5 staan daar nog eens 4 toetsen rond de centrale middenconsole knop. Hiermee bedien je de vier hoeken op je display en dat is heel vervelend.
Dat is ondertussen ook veranderd want de S5 heeft geen dubbele koppeling meer, daar zit nu een Tiptronic in waar dat voordien een S-Tronic was.
Dat komt door het verhoogde vermogen.
De ///MDKG Drivelogic is heel speciaal omdat die volledig ontkoppelt als je komt stil te staan. Je blijft in Drive staan, maar eens je stilstaat mag je de voet van het rempedaal lichten en de wagen gaat niet meer vooruit. Op helling moet je dan wel de handrem aantrekken na enkele seconden anders ga je achteruit bollen. Er is wel een hellingcomfort systeem, maar dit houdt op na enkele seconden.
Wel aan wennen gezien je niet moet spelen met je gaspedaal als je in de file staat. Het resultaat zou wel eens in het achterwerk van je voorligger kunnen zijn. Bij stilstaan ga ik dus meestal in N staan of trek ik in D zeker de handrem aan.
Bij onze S5 staan daar nog eens 4 toetsen rond de centrale middenconsole knop. Hiermee bedien je de vier hoeken op je display en dat is heel vervelend.
Hier staan ook knoppen rond, maar niet nodig voor ingave.
De ///MDKG Drivelogic is heel speciaal omdat die volledig ontkoppelt als je komt stil te staan. Je blijft in Drive staan, maar eens je stilstaat mag je de voet van het rempedaal lichten en de wagen gaat niet meer vooruit. Op helling moet je dan wel de handrem aantrekken na enkele seconden anders ga je achteruit bollen. Er is wel een hellingcomfort systeem, maar dit houdt op na enkele seconden.
Idem bij de Audi ... maar met de auto-hold blijft die staan zolang je maar wil.
Ontkoppelen doet die dus ook.
Hier staan ook knoppen rond, maar niet nodig voor ingave.
Idem bij de Audi ... maar met de auto-hold blijft die staan zolang je maar wil.
Ontkoppelen doet die dus ook.
Hoe minder knoppen hoe beter eigenlijk. Maar de één kijkt wel af van de andere, dus en op den duur gaan wij misschien nog uniformiteit tegemoet.
Hier staan ook knoppen rond, maar niet nodig voor ingave.
Idem bij de Audi ... maar met de auto-hold blijft die staan zolang je maar wil.
Ontkoppelen doet die dus ook.
Die 4 knoppen zijn net makkelijker. De betekenis staat altijd in de 4 hoeken van je scherm.
Bij BMW heb je meer klikken nodig om op dezelfde plaats te geraken in je menu.
Dat schrijven op de touchpad had zowel mijn Audi als nu de BMW.
Die 4 knoppen zijn net makkelijker. De betekenis staat altijd in de 4 hoeken van je scherm.
Bij BMW heb je meer klikken nodig om op dezelfde plaats te geraken in je menu.
Dat schrijven op de touchpad had zowel mijn Audi als nu de BMW.
Te veel knoppen is niet goed, maar te weinig inderdaad ook niet.
Vooral de terug-toets is toch vaak handig. [emoji1]
Die 4 knoppen zijn net makkelijker. De betekenis staat altijd in de 4 hoeken van je scherm.
Bij BMW heb je meer klikken nodig om op dezelfde plaats te geraken in je menu.
Dat schrijven op de touchpad had zowel mijn Audi als nu de BMW.
Wat dat schrijven betreft vind ik dat persoonlijk niet goed. Letters zijn niet zo makkelijk te maken met een vinger. Dus voorlopig niet goed voor mij. Misschien wordt dit nog wel beter in de toekomst.
In mijn audi gebruikte ik soms de bevelen per stem. Dat vraagt wat oefenen, maar op den duur lukte het mij toch om te navigeren naar een bestemming, zeker als de naam en adres in je telefoon zitten.
Siri begin ik ook meer te gebruiken, vereist wat gewenning, maar het werkt eigenlijk beter dan verwacht.
Ik kan zonder handen te gebruiken een SMS naar mijn vrouw sturen om te zeggen dat ik later thuis zal zijn.
In mijn audi gebruikte ik soms de bevelen per stem. Dat vraagt wat oefenen, maar op den duur lukte het mij toch om te navigeren naar een bestemming, zeker als de naam en adres in je telefoon zitten.
Siri begin ik ook meer te gebruiken, vereist wat gewenning, maar het werkt eigenlijk beter dan verwacht.
Ik kan zonder handen te gebruiken een SMS naar mijn vrouw sturen om te zeggen dat ik later thuis zal zijn.
Hier te weinig gebruik van de GPS om dit onder de knie proberen te krijgen. Stembevelen gebruik ik in het algemeen praktisch nooit, tenzij eens voor de lol. Maar voor sommigen misschien wel goed. Heb het ook wat moeilijk om tegen een apparaat te spreken. Met mensen is het soms all moeilijk...
Gewoon af en toe proberen, het is echt makkelijker dan je denkt.
Laatst was ik onderweg, en het ging over The Beatles die 50 jaar geleden de plaat Sgt Pepper gemaakt hadden. Ik dacht bij mezelf.... die McCartney, dat moet ondertussen toch ook al een "oude zak" zijn.
Dus ik vroeg Siri: Hé Siri, hoe oud is Paul McCArtney, en ik kreeg direct antwoord.
Wat ik ook doe is mijn wekker zetten als ik op hotel ben: Hé Siri, wek me om 6h45, en die doet dat gewoon....
Probeer maar eens (en voor de hollanders, het is gratis)
Wat dat schrijven betreft vind ik dat persoonlijk niet goed. Letters zijn niet zo makkelijk te maken met een vinger. Dus voorlopig niet goed voor mij. Misschien wordt dit nog wel beter in de toekomst.
Dat zal dan aan de vinger liggen hé. [emoji1]
Werkt gewoon prima en eenvoudig.
Comment