Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Winterbanden

    Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
    Jongens toch : Het weer zoals het nu is, is compleet ongevaarlijk als je als bestuurder je verstand gebruikt. Er ligt nog wat sneeuw in woonwijken, alle hoofdwegen zijn perfect berijdbaar. Het is daar helemaal geen probleem om zelfs op zomerbanden de max. snelheid van 50 of 70 km./h te halen. Het enige wat je moet doen is meer tussenafstand laten en inderdaad op die plaatsen waar het wel nog glad is wat trager rijden.

    Ik heb de afgelopen week in totaal 80 km. met de auto gereden, ik schat dat ik misschien 20 km. daarvan op sneeuw heb gereden (dat is zelfs fel overdreven). Dus volgende week nog eens 20 km...

    Denk jij werkelijk dat ik winterbanden ga kopen om ze 40 km./jaar echt nuttig te hebben gebruikt ? Op droog wegdek zorgen winterbanden voor met moeite verschil (koop slechte zomerbanden en je hebt al een groter verschil) bij remmen aan 90 km//h en -5°C. Bij regen is dat verschil wat groter. Bij sneeuw en ijs uiteraard nog groter : maar voor 40 km. begin ik er echt niet aan.

    Ik heb bij deze omstandigheden nog geen meter geslipt, het is nog geen enkele keer gebeurd dat ik niet weggeraakte (ook niet als ik door een ophopingske van 15 cm. sneeuw moest rijden).
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik je termen kotsbeu begin te worden : sommigen doen dit niet uit dwaasheid of onwetendheid, maar gewoon omdat het niet hoeft als je weinig km. rijdt en er wat je verstand bijhoudt...

    En trouwens : Nederland is toch dat land waar ze veel meer met winterbanden rijden. Waar waren die eerste sneeuwdag het meeste files ??? Ik heb hier niets gehoord over meer dan 1000 km. file... (link).
    Iedereen moet maar zelf beslissen of hij investeert in winterbanden. Elk geval is anders. Waar wij wonen kom je niet zonder risico weg zonder. Er wordt hier amper gestrooid en onze wagen hebben allebei achtertractie en hebben nogal wat power. Mijn vrouw en ik zijn in elk geval grote voorstanders en zouden ze niet meer willen missen. En als je het doet, doe het dan ook goed en neem een set wielen erbij. Dan kan je ze ook nog zelf wisselen op het moment dat je best uitkomt.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • Re: Winterbanden

      Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
      Proficiat, jullie mogen beiden heel trots op jezelf zijn om zowel mijn leven als dat van jezelf in gevaar te brengen door koppigheid, dwaasheid en onwetendheid.
      Ik denk dat Control-Z wel meerdere dwaze uitspraken gedaan heeft, zijn huidige ledenstatus staat op "Banned"
      Gelijk heb je... En weet je wat het ergste is? Zij beseffen het niet eens!! Doet mij denken aan het beleid van overbetaalde en ondeskundige managers...

      Comment


      • Re: Winterbanden

        Oorspronkelijk geplaatst door Cois Bekijk bericht
        Dan zijt ge mij toch niet tegen gekomen.
        Gelukkig maar ?

        Comment


        • Re: Winterbanden

          Oorspronkelijk geplaatst door Cois Bekijk bericht
          Dan zijt ge mij toch niet tegen gekomen.
          Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
          Gelukkig maar ?
          Ik heb wel schrik, van mensen die denken dat ze met winterbanden harder mogen rijden.

          Maar tegenwoordig rij ik (en zeker in de winter) maar 100 à 150 km per week en dan zijn hier in Vlaanderen winterbanden overbodige luxe.
          Als ik natuurlijk alle dagen op de baan zou zijn, dan zou ik misschien ook winterbanden gebruiken.
          Last edited by Cois; 19 januari 2013, 15:36. Reden: foutje
          mvg FrançoisVM
          Canon 7D

          Comment


          • Re: Winterbanden

            Oorspronkelijk geplaatst door Cois Bekijk bericht
            Maar tegenwoordig rij ik (en zeker in de winter) maar 100 à 150 km per week en dan zijn hier in Vlaanderen winterbanden overbodige luxe.
            Als ik natuurlijk all dagen op de baan zou zijn, dan zou ik misschien ook winterbanden gebruiken.
            DAT is nu eens een echte drog redenering . . . .de meeste slippartijen gebeuren in de dorpskern of net er buiten, op plaatsen waar amper gestrooid is, maandagavond nog goed opgemerkt hier in de streek, tjonge tjonge, hoeveel ik er zien slippen heb in die verse laag sneeuw, zelfs niet kunnen vertrekken omdat ze op een kleine helling stonden, mijn collega laat haar BMW met zomerbandjes en achterwielaandrijving gewoon thuis staan omdat ze er al zo dikwijls problemen mee gehad heeft in de sneeuw . . . weinig kilometers doen als uitvlucht gebruiken om geen winterbanden te kopen is gewoon onzin....
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • Re: Winterbanden

              Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
              Denk jij werkelijk dat ik winterbanden ga kopen om ze 40 km./jaar echt nuttig te hebben gebruikt ?
              Ik heb bij deze omstandigheden nog geen meter geslipt, het is nog geen enkele keer gebeurd dat ik niet weggeraakte (ook niet als ik door een ophopingske van 15 cm. sneeuw moest rijden).
              Ik moet eerlijk zeggen dat ik je termen kotsbeu begin te worden : sommigen doen dit niet uit dwaasheid of onwetendheid, maar gewoon omdat het niet hoeft als je weinig km. rijdt en er wat je verstand bijhoudt...
              Ja? Jou onwetendheid siert je, echt...
              In heel zijn leven nog voor geen meter met winterbanden gereden en toch bij hoog en laag blijven beweren en volharden dat winterbanden niet nuttig zijn "omdat je maar 40 km per jaar" door sneeuw en ijzel rijdt?

              Zolang het goed gaat geen probleem en zal je dit eentonige liedje blijven zingen, tot je overmorgen in de gracht belandt, ik denk dat jij tamelijk rap bij den bandenboer zal staan.

              En om eerlijk te zijn; ik begin jou verziekte gezever en gezeik over het nutteloos gebruik van winterbanden meer dan kotsbeu te worden.
              Jou mentaliteit doet mij denken aan een "volwassen" tiener; totaal onwetend maar desondanks toch alle wijsheid in pacht.

              Prettig weekend !
              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

              Comment


              • Re: Winterbanden

                Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                je moet niet gaan discuteren over iets wat je zelf niet gebruikt,
                Als dit doorgetrokken wordt naar het volledige forum schieten er nog 5% postings over
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

                Comment


                • Re: Winterbanden

                  Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                  Als dit doorgetrokken wordt naar het volledige forum schieten er nog 5% postings over
                  klopt, maar het gaat hier in dit topic wel degelijk over het gebruik van winterbanden en niet over foto-apparatuur . . .
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • Re: Winterbanden

                    Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                    Denk jij werkelijk dat ik winterbanden ga kopen om ze 40 km./jaar echt nuttig te hebben gebruikt ?
                    En tijdens die 40 km kan je niet slippen?
                    Of een misschien overdreven redenering in een andere richting: Waarom zou ik een autoverzekering nemen, ik rij toch weinig? (vergeet even de wettelijke verplichting)

                    Comment


                    • Re: Winterbanden

                      Dat blijft hier toch echt levendig hé.
                      Winterbanden zijn beter in de "juiste" weersomstandigheden, maar ik heb 50000/jaar gereden, gedurende 35jaar, zonder ooit 1 ongeval dat door winterbanden voorkomen had kunnen worden. Het lijkt hier wel of je zonder winterbanden een gevaar bent? Niks is minder waar.
                      Nu, ik ben akkoord dat winterbanden zeker beter zijn met koude (<7), sneeuwval, of zeer nat weer. Zaligmakend ? nee. En als ik zie dat de winterbanden me aanzetten tot sneller rijden, dan moet ik toegeven, dat eens ik daarmee begin te schuiven, het ongeval zeker ernstiger zal zijn,maar de typische kleine schuivertjes zullen minder voorkomen.
                      Kosten ziijn er ook aan het leggen van winterbandjes (vervang maar eens 18inch 245 bandjes door wintertypes;-), en ze sluiten duidelijk sneller. (mij kost het 25€/maand extra, zonder velgen, dis op mijn originele velgen, reken dus op 300€/ jaar op 50000km/jaar)
                      Ik kan dus mensen die zeggen 40km/jaar zijn te weinig, wel begrijpen in hun standpunt.
                      Deze middag op stap geweest met de bomma, om een nieuw autootje aan te schaffen, als ik haar budget zie, weet ik dat die banden een serieuze kost zullen zijn.
                      Ieder zijn mening, maar kunnen anticiperen op het verkeer en de juiste omstandigheden inschatten, zijn volgens mij veel belangrijker dan winterbandjes;-) De 2 is natuurlijk ideaal;-)

                      Comment


                      • Zo kun je natuurlijk nog een paar jaar voort discussiëren, ieder zijn mening hoor.
                        Rudy begrijpt wat ik wil zeggen, ik rij ook al van 1970 zonder ongevallen in de winter.


                        Sent from my iPad using Tapatalk HD
                        Last edited by Cois; 19 januari 2013, 18:08.
                        mvg FrançoisVM
                        Canon 7D

                        Comment


                        • Re: Winterbanden

                          Nut van winterbanden??
                          Test Autogids Oktober 012 Peugeot 208/508/RCZ
                          Remmen op ijzel:
                          Winterband-zomerband
                          70 km/h 25 tot 34 meter korter voor winterband
                          50 km/h 13 tot 17 meter korter
                          30 km/h 5 tot 7 meter korter

                          Remmen op sneeuw
                          70 km/h 47 meter korter
                          50 km/h 24 meter korter
                          30km/h 9 meter korter

                          Remmen op nat wegdek

                          80 km/h
                          2 graden 8 meter korter
                          6 graden 4 meter korter
                          18 graden 3 meter langer dan zomerband

                          Besluit nder de tien graden is een winterband beter dan een zomerband,in winterse omstandigheden.Moet geen sneeuw zijn.
                          Moet je daarom winterbanden kopen??Iedereen vrij.

                          Comment


                          • Re: Winterbanden

                            Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                            Iedereen vrij.
                            Voorlopig toch nog ja
                            Groetjes,
                            Dominic

                            Comment


                            • Re: Winterbanden

                              Oorspronkelijk geplaatst door Cois Bekijk bericht
                              Ik heb wel schrik, van mensen die denken dat ze met winterbanden harder mogen rijden.

                              Maar tegenwoordig rij ik (en zeker in de winter) maar 100 à 150 km per week en dan zijn hier in Vlaanderen winterbanden overbodige luxe.
                              Als ik natuurlijk alle dagen op de baan zou zijn, dan zou ik misschien ook winterbanden gebruiken.
                              Een voorbeeld:
                              Iemand zegt: ik ga geen condoom gebruiken want ik wissel maar van partner 1x per week, mocht ik uiteraard 3x per week wisselen is dat natuurlijk anders.

                              Comment


                              • Re: Winterbanden

                                Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                                Een voorbeeld:
                                Iemand zegt: ik ga geen condoom gebruiken want ik wissel maar van partner 1x per week, mocht ik uiteraard 3x per week wisselen is dat natuurlijk anders.
                                Bij het wisselen van linker naar rechterhand en omgekeerd, absoluut overbodig.
                                Mvg.
                                Robert
                                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                                Comment

                                Working...
                                X