Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Platenspeler gezocht / tips bij aankoop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Platenspeler gezocht / tips bij aankoop

Koop jezelf een 2dehandse Lenco. Lekker zwitserse degelijkheid. De mijne draait al bijna 40 jaren probleemloos ( de L75).
    Homo Sapiens Pentaxiensis

Comment

Er zijn veel dingen waar je bij een platenspeler op zou moeten letten. Zeer belangrijk is de naalddruk. Die zou niet veel hoger mogen zijn dan 1 gram omdat je anders je platen kapot speelt. Als je niet meer dan 130 € wilt uitgeven, kan je er volgens mij beter niet aan beginnen - tenzij dan dat krakende platen je niet irriteren.
      Steek even je licht op bij de deskundigen van dit forum.
      Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Simpelweg ... moderne platenspelers noemt men heden MP3-spelers en de beste echte platenspelers zijn die dat al 20 jaar bestaan!
        Technics SL 1200 MK II
        Zalige dingen

Vroeger ook nog mee gedraaid. Je zal in ieder geval geen spijt krijgen van dit model.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
          ... maar gewoon om op m'n logitech setje aan te sluiten via een 3.5 jack en zo te beluisteren...
          Ik vrees dat de uitgang van een normale platenspeler niet sterk genoeg zal zijn om via een standaard Logitech te laten versterken.

Op een normale versterker staat een Phono ingang die harder versterkt wordt, aangezien er geen voorversterker in de platenspeler zelf zit (alé, 't is te zeggen in mijnen tijd was dat toch zo). Misschien dat bij de nieuwere modellen die ingebouwd is.

De Technics was vroeger ook mijn droom, maar een beetje te hoog boven mijn budget...

Als ik mij niet vergis heb ik er onlangs in MediaMarkt nog zien staan, maar heb niet van dichtbij gekeken.

Waar je vooral zal moeten op letten is als je een platenspeler koopt, je er later nog naalden kan voor vinden. Vroeger vond je die bijna overal, maar toen bestonden CD/DVD/MP3 nog niet (jij ook niet ;-) te begrijpen uit je leeftijd). Zo'n naald kan toch redelijk snel verslijten als je er niet voorzichtig mee bent of veel gebruikt. Het risico bestaat dat als je nu een goedkope platenspeler koopt, je binnen 6 maand geen naald meer vindt. Daarom zou het veiliger zijn van nu iets meer te sparen en een gekend merk te kopen, dan vind je zeker vervangnaalden.

Success.

Dany_

Comment

Als je echt goedkoop wil werken ... koop u een platenspeler met USB-aansluiting, dan kunt ge ook alles op uw PC overzetten.
            Het is niet als een Technics SL 1200 maar als het voor op Logitech speakers aan te sluiten is moet ge ook niet te veel investeren.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Wat nen hoop gezever weer. Nen Technics is voor gewoon een plaatje af te beluisteren totaal overkill. Om te beginnen zijn ze schandalig duur tov de super-oems en bieden ze buiden nostalgie niets extra. Bovendien vermoed ik dat de ts eerder op zoek is naar een hifi-model dan een DJ-model.

Waar je vooral zal moeten op letten is als je een platenspeler koopt, je er later nog naalden kan voor vinden. Vroeger vond je die bijna overal, maar toen bestonden CD/DVD/MP3 nog niet (jij ook niet ;-) te begrijpen uit je leeftijd). Zo'n naald kan toch redelijk snel verslijten als je er niet voorzichtig mee bent of veel gebruikt. Het risico bestaat dat als je nu een goedkope platenspeler koopt, je binnen 6 maand geen naald meer vindt. Daarom zou het veiliger zijn van nu iets meer te sparen en een gekend merk te kopen, dan vind je zeker vervangnaalden.
              Naalden zijn afhankelijk van element, niet van de platenspeler. Elementen hebben dan weer een standaard aansluiting waardoor dat ook geen probleem vormt.
              http://www.mimoza.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dengregg Bekijk bericht
                Wat nen hoop gezever weer. Nen Technics is voor gewoon een plaatje af te beluisteren totaal overkill. Om te beginnen zijn ze schandalig duur tov de super-oems en bieden ze buiden nostalgie niets extra. Bovendien vermoed ik dat de ts eerder op zoek is naar een hifi-model dan een DJ-model.
                Da's omdat jij er nog niet was.

Nu zonder zeveren ... dat merk, waar kunt ge dat vinden aan een goed prijsje?
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Naalden zijn afhankelijk van element, niet van de platenspeler. Elementen hebben dan weer een standaard aansluiting waardoor dat ook geen probleem vormt.
                  Wel, zoals gemeld 'in mijnen tijd', moest ik niet proberen van een naald/element (noem het hoe je wil) van mijn Akai platenspeler op die van Technics te zetten of omgekeerd. We hadden ook nog zo'n 'valies'-achtige platenspeler en die had dan weer een andere naald...

Comment

Er zijn nog genoeg goedkope platenspelers te vinden.
                    De technics SL 1200 MK II en aanhangers zijn natuurlijk wel de top, met een prijs navenant.
                    Er zijn meerdere goedkope merken zoals JB systems , Synq en nog andere..

Wel zien dat je een versterker hebt die geschikt is om een platenspeler op aan te sluiten
                    omdat een platenspeler een veel lagere uitgangsspanning geeft dan bv een CD speler of cassettedeck.
                    Hiervoor zijn evt. ook losse RIAA voorversterkertjes te koop. ( heb je nodig voor je pc speakertjes )
                    Je kan ook een zeer goedkoop mengtafeltje kopen voor een paar euro's.

Maar als je kwaliteit wil , dan is een budget van rond de honderd euro tien keer te weinig..

grts
                    Peter
                    grts Peter
                    BD1754BE / Body & glass

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lynneke Bekijk bericht
                      De MK2 werd vervangen door de MK3, die door de MK4 en intussen is de MK5 uit
                      De 1200 MK II is nog steeds verkrijgbaar , maar is nu de mindere uit de collectie ..
                      ( is dus niet vervangen )

grts Peter
                      grts Peter
                      BD1754BE / Body & glass

Comment

Kijk eens op de website van conrad . daar vindt je alles . platenspelers en een heel gamma aan naalden .
                        grts Peter
                        BD1754BE / Body & glass

Comment

Iedereen bedankt voor de reacties!
                          Maar zoals er ook ergens vermeld werd, zoek ik inderdaad meer een hifi model als echt een prof. DJ platenspeler...

Y.

Comment

Wat nen hoop gezever weer. Nen Technics is voor gewoon een plaatje af te beluisteren totaal overkill. Om te beginnen zijn ze schandalig duur tov de super-oems en bieden ze buiden nostalgie niets extra.
                            Mochten ze gewoon zo duur zijn en niets te bieden hebben buiten wat nostalgie -zoals jij het verwoordt- dan zouden ze al lang geen enkele Technics meer kunnen verkopen hebben aan die prijs. Die prijs is gerechtvaardigd, want er is bijna nog geen enkel ander merk met een gelijkwaardige kwaliteit op de proppen gekomen. Technics zijn ook vaak geďmiteerd geweest. Waarom denk je?

De Technics SL 1200 is professioneel materiaal voor de DJ of voor de veeleisende muziekliefhebber. Net zoals in de fotografie: iemand die er de ballen van kent zal snel tevreden zijn met een compactcamera, terwijl je een passioneel fotograaf daar lang geen voldoening mee kan schenken.

Mvg,
                            Frederic

Comment

Jezus zég, een Technics is helemaal niet nodig voor de gewone liefhebber. Dat is goed voor de profi's en dan met name de DJ's. High-end gebruikers zweren nog bij andere (top)merken. Topicstarter wil gewoon zijn punkplaten beluisteren. Met een beperkt budget kan je zeer goede 2de handse platenspelers kopen. Let wel op de staat van de naald.
                              Mijn kop eraf als je voor 100 Euro geen piekfijne speler kan vinden
                              Homo Sapiens Pentaxiensis

Comment

bij hifi platenspelers denk ik direct aan merken zoals Thorens, Rega,Clearaudio,Pro-Ject Audio,kuzma enzo....

zo'n platenspelers van 100€ enzo kan je moeilijk hifi noemen
                                er komt geluid uit ok,maar daar stopt het dan ook bij
                                voor een degelijk element (de zogenaamde naald) alleen al ben je snel honderden euro's kwijt
                                dan is er nog de phono voorversterker waar je ook ver in kan gaan
                                enzo....

Comment

Working...
                                X