Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Platenspeler gezocht / tips bij aankoop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Platenspeler gezocht / tips bij aankoop

    Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
    Jezus zég, een Technics is helemaal niet nodig voor de gewone liefhebber. Dat is goed voor de profi's en dan met name de DJ's. High-end gebruikers zweren nog bij andere (top)merken. Topicstarter wil gewoon zijn punkplaten beluisteren. Met een beperkt budget kan je zeer goede 2de handse platenspelers kopen. Let wel op de staat van de naald.
    Mijn kop eraf als je voor 100 Euro geen piekfijne speler kan vinden
    het probleem is bij een tweedehands platenspeler dat je ofwel een phonovoorversterker gaat nodig hebben
    ofwel een geďntegreerde versterker met een line out om die logitech speakers aan te sturen
    gewoon rechtstreeks de platenspeler op die actieve luidsprekers aansluiten zal niet echt gaan
    je kan natuurlijk ook zo'n phono voorversterkerskitje kopen van bv velleman

    Comment


    • #33
      Re: Platenspeler gezocht / tips bij aankoop

      Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
      Maar zoals er ook ergens vermeld werd, zoek ik inderdaad meer een hifi model als echt een prof. DJ platenspeler...
      Een stereo-model dus ... HiFi zullen we wat achterwege laten.

      Allé ... 139€ voor een splinternieuwe JB Systems High Q 10 Silver belt drive.

      Prijslijst

      Of 179€ voor een T-2 Direct Drive.

      Link

      Prijzen van 2008 ... dus hier en daar kan er al een verschil zitten.
      Last edited by VerSeg; 19 oktober 2010, 22:46.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #34
        Re: Platenspeler gezocht / tips bij aankoop

        Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
        Jezus zég, een Technics is helemaal niet nodig voor de gewone liefhebber.
        Een BMW of Mercedes is ook niet nodig voor een liefhebber van verse croissants de zondag ... toch zijn er veel die dat kopen.
        Net als een DSLR-set van 5000€ ... da's ook niet nodig maar toch geven velen zo'n klein fortuin uit om een paar fotokes te nemen.

        Dat is goed voor de profi's en dan met name de DJ's.
        Nooit DJ geweest maar toch een SL1200MKII gehad omdat ik iets wou dat geen bokkensprongen maakte bij wat meer volume.
        Voor wie het nooit had is dat misschien spectaculair maar voor anderen iets binnen de norm ... wees dan ook niet zo verbaasd als iemand dit aanhaalt.
        Niemand verplicht u dat te kopen hé.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #35
          Re: Platenspeler gezocht / tips bij aankoop

          bestaat Dual eigenlijk nog. Die waren naast Lenco state of the art in mijn dicobar tijd. Thorens was iets te hoog gegrepen. En op een Dual direct drive een Shure element. Man Man.
          Comfortably numb with my Pentax

          Comment


          • #36
            Re: Platenspeler gezocht / tips bij aankoop

            Als je dit topic en vooral de openingsvraag + de eerste antwoorden (lees technics MKII) zou omzetten
            naar een fotografie vraag dan heb je hier iemand die een compactje wil aanschaffen en wordt
            aangeraden een Canon 1DS Mark III of een Nikon D3X aan te schaffen...

            Ik zou vooral voorrang geven aan direct-drive en de mogelijkheid tot het plaatsen van "de betere naald"
            Snelheidsregeling heb je niet nodig denk ik, scratchen ga je waarschijnlijk ook niet doen.
            Een goede regeling qua naalddruk zal ervoor zorgen dat je je platen nog lang zal kunnen draaien.

            Ik zou mij eens goed laten informeren in een speciaalzaak.

            Langs de andere kant zou ik mijn collectors-items respecteren in de staat waarin ze zich bevinden.
            Digitaliseer ze eventueel met zo'n phono-to-mp3 toestel en laat ze verder mooi in de hoes, zo behouden ze hun waarde.
            Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

            Comment


            • #37
              Re: Platenspeler gezocht / tips bij aankoop

              @ yakke
              Als kwaliteit dan toch niet zo belangrijk is, waarom dan niet gewoon bij de cd's blijven. Is het voor de platenhoezen?

              Comment


              • #38
                Re: Platenspeler gezocht / tips bij aankoop

                Oorspronkelijk geplaatst door spyro Bekijk bericht
                Ik zou mij eens goed laten informeren in een speciaalzaak.
                Yep ... daar vindt je gegarandeerd iets goedkoop onder de 130€.

                Digitaliseer ze eventueel met zo'n phono-to-mp3 toestel en laat ze verder mooi in de hoes, zo behouden ze hun waarde.
                Net iets wat hij niet wil doen.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #39
                  Re: Platenspeler gezocht / tips bij aankoop

                  Omzetten naar mp3 is handig, maar niet noodzakelijk...
                  En waarom ik niet gewoon bij cd's blijf? Omdat ik ze dikwijls in een package bestel en die bestaan meestal uit: cd - dvd - plaat - enkele posters of andere bandmerch.
                  En platen geven iets 'oldschool' aan m' collectie, 't klinkt misschien zever, maar er zijn ook mensen die ouder camera's verzamelen die nog werken, om ze toch gewoon in een vitrinekast te plaatsen...

                  Vandaar dat ik geen speler zoek van honderden euro's, omdat de platen wel eens beluisterd zullen worden, maar niet constant aangezien ik van de meeste een cd of digitale versie heb. Je koop ook geen Canon 1D om hem dan op automaat te zetten als je eens een fotootje wil maken in het weekend

                  Y.

                  Comment


                  • #40
                    Re: Platenspeler gezocht / tips bij aankoop

                    Voila:
                    http://www.2dehands.be/audio-video-t...t=platenspeler
                    Een prachtige speler van hoogwaardige kwaliteit voor 70 Euro. En je kan hem nog testen ook! Wat wil je nog meer.
                    Homo Sapiens Pentaxiensis

                    Comment


                    • #41
                      Re: Platenspeler gezocht / tips bij aankoop

                      Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
                      Voila:
                      http://www.2dehands.be/audio-video-t...t=platenspeler
                      Een prachtige speler van hoogwaardige kwaliteit voor 70 Euro. En je kan hem nog testen ook! Wat wil je nog meer.
                      wat je nog meer wilt?
                      een phonevoorversterker om die platenspeler op zijn actieve logitech luidsprekers aan te sluiten
                      zonder phono voorversterker zal hij er weinig mee kunnen aanvangen op zijn luidsprekers vrees ik
                      ik had in een paar posten hierboven ook al een aantal 2dehands platenspelers naar voor geschoven

                      Comment


                      • #42
                        Re: Platenspeler gezocht / tips bij aankoop

                        Ik heb hier zo"n USB platenspeler staan die van geen kanten werkt ( voor versterking nodig) en een simpel ding, dat op mijn stereo torentje staat, via AUX aangesloten. Nu dat simpel ding , via de hoofdtelefoon uitgang naar line-in aan de pc, en dat werkt prima.
                        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                        George Orwell

                        Comment


                        • #43
                          Re: Platenspeler gezocht / tips bij aankoop

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
                          Er zijn veel dingen waar je bij een platenspeler op zou moeten letten. Zeer belangrijk is de naalddruk. Die zou niet veel hoger mogen zijn dan 1 gram omdat je anders je platen kapot speelt. Als je niet meer dan 130 € wilt uitgeven, kan je er volgens mij beter niet aan beginnen - tenzij dan dat krakende platen je niet irriteren.
                          Tuttut.
                          Ik heb nog een Dual 614Q staan, die kan de TS voor 13€ kopen....

                          Zie voor foto (exact hetzelfde model):
                          Last edited by Keeskanon; 21 oktober 2010, 17:27.

                          Comment


                          • #44
                            Re: Platenspeler gezocht / tips bij aankoop

                            FWIW .. Ik heb nog steeds mijn "Perpetuum-Ebner" uit .... 1967 .. totaal afgeveerd ding met een draaischijf van 5kg .. kostte toendertijd een slordige "300€" in Bfr

                            ..moet hier nog ergens een Marantz staan hebben .. en nog een Philips ook dacht ik ..

                            Comment


                            • #45
                              Re: Platenspeler gezocht / tips bij aankoop

                              Perpetuum-Ebner ...dat is kwaliteit man
                              Homo Sapiens Pentaxiensis

                              Comment

                              Working...
                              X