Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat een geruzie....

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Wat een geruzie....

    Hey juppekes

    Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
    Het gaat hier wel om het imago van BD hoor..
    Het imago van "Mensen en modellen " bedoel je
    Bootjes

    Comment


    • #32
      Re: Wat een geruzie....

      Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
      Even tussendoor: kan ik wel gewoon ongewapend naar BD-live komen met al die ruzie?
      Het mag een gegeven zijn dat mensen doorgaans 'anders' uit de hoek komen wanneer ze voor elkaar staan ipv met een monitor en kabels ertussen.

      Ik ben hier ook eens 'ongepast' uit de hoek gekomen toen ik op een baaldag m'n frustraties wou afreageren (slecht nieuws qua gezondheid die dag), maar er zijn er hier inderdaad een paar die verbaal niet zo sterk zijn en overkomen als regelrechte pubers wanneer het op kritiek aankomt.

      Wat ook een gegeven is; de 'best of the best' in eender welk 'vak' zijn doorgaans mensen die met respect en op een volwassen manier kritiek gaan geven, hoe afbrekend die kritiek ook is. Get the picture ?

      Comment


      • #33
        Re: Wat een geruzie....

        Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
        Hey juppekes



        Het imago van "Mensen en modellen " bedoel je
        Je weet wel wat ik bedoel.
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

        Comment


        • #34
          Re: Wat een geruzie....

          Ik lees ook altijd de opmerkingen, niet alleen op mijn fotos maar ook op anderen hun fotos, en inderdaad, bij modellen wordt er soms wel echt héél extreem gereageerd.

          Maar komt nog eens bij dat iedere fotograaf zijn eigen stijl en smaak heeft, de ene zal bijv liever de volledige handen zien en dan lelijke knieen erbij tonen, de andere snijdt liever de handen af...

          Maar als je sommigen hun reacties leest is alleen hun commentaar de goeie (ook al zeggen 10 anderen van niet), en dat vind ik zeer spijtig... we kunnen toch moeilijk allemaal hetzelfde gaan fotograferen in dezelfde stijl enzovoort???

          De fotograaf maakt juist de foto door zijn eigen stijl, en zelfs foutjes in zijn foto's toe te voegen...

          Daarom dat ik de echte raadgevingen in de topics wel oppik, maar het bashen links laat liggen
          Mijn Blog
          D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

          Comment


          • #35
            Re: Wat een geruzie....

            Oorspronkelijk geplaatst door Biohazard79 Bekijk bericht
            Maar als je sommigen hun reacties leest is alleen hun commentaar de goeie (ook al zeggen 10 anderen van niet), en dat vind ik zeer spijtig... we kunnen toch moeilijk allemaal hetzelfde gaan fotograferen in dezelfde stijl enzovoort???
            Inderdaad. Iedereen heeft een mening, maar de manier waarop ze gebracht wordt laat toch vaak te wensen over. De arrogantie straalt vaak van die commentaren af. "Mijn mening is de juiste, prutsers."
            Dat vind ik het grootste minpunt van BD.

            Comment


            • #36
              Re: Wat een geruzie....

              Grote ego's en weinig zelfrelativering bij sommige "ervaren" fotografen enerzijds, maar anderzijds is er ook een gebrek aan kritiek op eigen werk. Er worden nog altijd veel te veel foto's gedumpt en het niveauverschil is zelfs binnen showcase erg groot.

              Het volgende is niet bedoeld als verwijt, maar ik blijf de indruk hebben dat een en ander ook te maken heeft met de indeling in subfora beoordeling/showcase en het forumreglement inzake foto's plaatsen.
              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

              Comment


              • #37
                Re: Wat een geruzie....

                Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                Om de zaak dan nog te verergeren worden ze daarbij ondersteund door hun aanbidders die als een wilde meute je gaan aanvallen. De persoon die een opmerking durfde te maken wordt daarbij als boeman afgeschilderd en zelfs als lastpost geweerd bij latere interventies.
                Henri
                Op BD mag je er 100 % zeker van zijn dat wanneer persoon x een foto post er een positieve reactie zal komen zijn/haar vriend van persoon y. Je kan er al je geld opzetten.
                Wanneer persoon a een foto post mag je er gegarandeerd van uit gaan dat de kritiek in aantocht is van personen b, c,......
                Dan moet je niet ver zoeken naar het antwoord op de vraag : waarom posten velen niet meer.

                Comment


                • #38
                  Re: Wat een geruzie....

                  Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                  Op BD mag je er 100 % zeker van zijn dat wanneer persoon x een foto post er een positieve reactie zal komen zijn/haar vriend van persoon y. Je kan er al je geld opzetten.
                  Wanneer persoon a een foto post mag je er gegarandeerd van uit gaan dat de kritiek in aantocht is van personen b, c,......
                  Dan moet je niet ver zoeken naar het antwoord op de vraag : waarom posten velen niet meer.

                  Das een waarheid als een koe...
                  De populariteit kwestie speelt zeker een grote rol...jammer.
                  Mvg, Pascal,Schoonspikke
                  Als je schiet..schiet dan raak!
                  500 PIXHuawei P30 PRO

                  Comment


                  • #39
                    Re: Wat een geruzie....

                    Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                    Das een waarheid als een koe...
                    De populariteit kwestie speelt zeker een grote rol...jammer.
                    Naamloos en zonder initialen posten en pas na een maand de naam bekendmaken. Maja, vrienden zijn vlug verwittigd.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Wat een geruzie....

                      Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                      Dan moet je niet ver zoeken naar het antwoord op de vraag : waarom posten velen niet meer.
                      In bepaalde onderdelen krijg je gewoonweg geen reacties merk ik, dat is soms frustrerender dan overwegend slechte kritiek.
                      Allemaal zo positief mogelijk blijven lijkt me de beste houding.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Wat een geruzie....

                        Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                        In bepaalde onderdelen krijg je gewoonweg geen reacties merk ik, dat is soms frustrerender dan overwegend slechte kritiek.
                        Allemaal zo positief mogelijk blijven lijkt me de beste houding.
                        och ik ben al blij dat ik 1 of 2 reacties krijg... zodoende kan ik er uit leren, en ik probeer (want ben nog geen ervaren fotograaf) soms ook mijn mening (op een vriendelijke) manier weer te geven bij anderen die foto's posten...
                        Mijn Blog
                        D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

                        Comment


                        • #42
                          Re: Wat een geruzie....

                          Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                          Naamloos en zonder initialen posten en pas na een maand de naam bekendmaken. Maja, vrienden zijn vlug verwittigd.
                          Je kan het toch ook voor een bepaalde fotograaf of fotografen hebben, zonder dat dit
                          vrienden hoeven te zijn. Een bepaalde stijl. Een manier van kijken. Eender wat. Van
                          een aantal haal ik er de foto's zo uit.
                          In dat geval zal naamloos en zonder initialen posten totaal geen verschil uitmaken.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Wat een geruzie....

                            Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                            Das een waarheid als een koe...
                            De populariteit kwestie speelt zeker een grote rol...jammer.
                            Ik weet dat nog niet zo, van die koe. Populariteit is ook iets dat je kunt verweven met
                            een bepaalde stijl, een manier van fotograferen, ik zeg maar iets. En dus spreek je een
                            aantal mensen aan die iets vaker op je foto's reageren. Het hoeven niet altijd vriendjes
                            onder elkaar te zijn. Ik vind daar niet zo veel mis mee want populariteit verworven met
                            je werk, daar gaat het tenslotte ook een beetje om.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Wat een geruzie....

                              Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                              Even tussendoor: kan ik wel gewoon ongewapend naar BD-live komen met al die ruzie?
                              Ik ben er voor 500% zeker van dat er HIER zijn met een grote mond die op BDlive toevallig
                              zullen vergeten hun nickname op de borst te spelden wegens risico op klap in het gezicht.
                              Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

                              Comment


                              • #45
                                Re: Wat een geruzie....

                                Ik ben het volledig eens met Doudeke. Het is toch maar normaal dat je eerder geneigd bent om posts te bekijken van fotografen van wie je weet dat ze altijd iets moois posten?
                                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                                Comment

                                Working...
                                X