Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Veranda of bijbouw ???

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Veranda of bijbouw ???

    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    De eerste die zonder voorschot werkt is gevonden !!
    De eerste ... niet echt.
    Maar betalen als alles verloopt volgens afspraak kan ook zijn een stuk na leggen funderingen, een stuk na bestellen alu, een stuk bij begin montage alu en rest na afwerking.
    Om te weten hoe alles "echt" is moet ge ook de situatie helemaal kennen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #47
      Re: Veranda of bijbouw ???

      Oorspronkelijk geplaatst door dewiene Bekijk bericht
      Mir , ik zie in je profiel dat je van Melle bent , het toeval wil dat ik mijn vorige reactie in je draadje heb gepost omdat ze toen net bij een buurman van mij begonnen met de constructie van de veranda , annex tuinkamer . Ondertussen ben ik eens gaan kijken en babbelen met de buurman , het bedrijf(je) die voor hem werkt doen alles zelf , geen verrassingen of slechte afspraken , de buurman heeft onderhandelt dat hij betaalt als alles volgens afspraak klaar is , twee man , doen fundering,riolering , electriciteit , verwarming en isomatie , bezetwerk , vloeren , kortom van a tot z .
      Ziet e naar mijn mening fatsoenlijk en voldoende sterk uit , ramen met 85 mm profielen , super isolerend glas , dakbedekking in epdm , lichtstraat met zgn "4 seizoenen glas" , dakbalken van 22 cm hoog , geisoleerd a d buitenzijde , langs binnen afgewerkt met gyproc ( geplamuurd en geschuurd , schilderen wil de buurman zelf doen).
      zijn ondertussen 2 weken bezig.
      Als ik de buurman nog eens zie zal ik die mannen hun gegevens eens vragen en je pm -en , van Lokeren naar Melle is nu ook niet naar de andere kant van de wereld.
      Nog veel succes op je queeste
      mvg Dewiene
      Ok bedankt op voorhand.

      mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

      Comment


      • #48
        Re: Veranda of bijbouw ???

        Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
        We zijn weer een weekje verder en ik heb ondertussen al enkele vertegenwoordigers laten komen. Als ik zie met welke 'bakken' die mannen rondrijden moet er veel geld mee te verdienen zijn

        Gisteren is er iemand van SDS verandabouw langs geweest. Toen we hem vertelden wat we willen heeft hij daar direct enkele terechte opmerkingen over gemaakt:

        We gaan dus voor een volwaardig plat dak. We zouden een lichtstraat plaatsen tegen de huidige achtergevel. Aangezien het dak van die veranda boven het huidige schuifraam komt zal die lichtinval eerder beperkt zijn. Zijn voorstel was om die lichtstraat dus op te schuiven naar het midden van de veranda.

        Ook zijn gebruikte materialen en de uitleg over het dak staan ons wel aan. Het dak zou zo goed geisoleerd zijn dat het in aanmerking komt voor een premie bij enadis net als voor het glas.

        Vandaag is decoranda langs geweest, had precies niet veel tijd om veel uitleg te geven. In éérste instantie ging het 1 maand duren voor ik een offerte ging ontvangen, maar daarna sprak hij van 14 dagen. Morgen gaan we naar Van Der Bauwhede op bezoek, deze gaat dan ook nog een offerte maken.

        We zullen dus moeten kiezen uit :

        SDS verandabouw
        Willems veranda
        Decoranda
        Van Der Bauwhede
        Pauwels Veranda

        Een 5 tal andere offerte's ga ik al zeker niet verder bekijken.

        mir

        Hallo,

        toevallig zijn we op dit forum terechtgekomen.

        Wij hebben ook plannen om een veranda te laten plaatsen.
        Wij hebben ook offertes van SDS, Willems en Pauwels en zijn benieuwd welke keuze jij gemaakt hebt. Wat is jouw ervaring met de gekozen firma?

        alvast bedankt,

        Mario

        Comment


        • #49
          Re: Veranda of bijbouw ???

          Wij hebben gekozen voor SDS verandabouw. Over onze ervaring met de firma ga ik nog niet veel schrijven. Feit is dat we na meer dan 1 jaar en reeds 2 interventies nog steeds een lek hebben in het dak .

          mir
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

          Comment


          • #50
            Re: Veranda of bijbouw ???

            Veranda is een verbastering van het Bengaalse woord Barandah, dat dus een afdak is. M.a.w.: een uitbouw van het dak ZONDER muren. Wat in Vlaanderen een veranda wordt genoemd is eigenlijk niet juist. De Nederlanders noemen dit een serre, wat in Vlaanderen voor de Nederlanders dan weer een broeikas is. Feit is dat het woord veranda sowieso niet juist is in de tussentaalbetekenis. Overal in de wereld is een veranda een uitbouw van het dak zonder muren (met pilaren), behalve in Vlaanderen...

            Wie een Nederlands aannemer vraagt om een veranda te bouwen krijgt dus een afdak zonder muren en dat heeft echt niet te maken met veronderstelde zuinigheid .
            Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

            Comment


            • #51
              Re: Veranda of bijbouw ???

              Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
              Veranda is een verbastering van het Bengaalse woord Barandah, dat dus een afdak is. M.a.w.: een uitbouw van het dak ZONDER muren. Wat in Vlaanderen een veranda wordt genoemd is eigenlijk niet juist. De Nederlanders noemen dit een serre, wat in Vlaanderen voor de Nederlanders dan weer een broeikas is. Feit is dat het woord veranda sowieso niet juist is in de tussentaalbetekenis. Overal in de wereld is een veranda een uitbouw van het dak zonder muren (met pilaren), behalve in Vlaanderen...

              Wie een Nederlands aannemer vraagt om een veranda te bouwen krijgt dus een afdak zonder muren en dat heeft echt niet te maken met veronderstelde zuinigheid .
              Volgens van Dale: (1827 <Eng. veranda(h)><Hindi veranda), uitgebouwde, meestal met glas gesloten, ook wel open overdekte galerij of serre aan de voor- of achterkant van een huis; ook wel als naam voor het balkon boven zo'n uitbouw.
              Mvg.
              Robert
              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

              Comment


              • #52
                Re: Veranda of bijbouw ???

                Volgens stedenbouwkundige termen zou een veranda moeten bestaan uit :

                Stenen muren
                Dak uitgevoerd in pannen of leien
                zadeldak

                Al de rest was niet voorzien in stedenbouwkundige voorschriften en dan moest een afwijking gevraagd worden.
                Hoe ze de term "veranda" overal toch anders kunnen interpreteren hé.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #53
                  Re: Veranda of bijbouw ???

                  Dat is van het Frans véranda.
                  En een véranda is in de hoofvertaling een veranda, met serre als bijhorende variant.

                  Comment


                  • #54
                    Re: Veranda of bijbouw ???

                    Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                    Wij hebben gekozen voor SDS verandabouw. Over onze ervaring met de firma ga ik nog niet veel schrijven. Feit is dat we na meer dan 1 jaar en reeds 2 interventies nog steeds een lek hebben in het dak .

                    mir

                    Bedankt Mir.

                    Waren jullie (buiten het lek dan) tevreden over de opvolging, plaatsing e.d. van de werken?

                    Mario

                    Comment


                    • #55
                      Re: Veranda of bijbouw ???

                      Oorspronkelijk geplaatst door MenM Bekijk bericht
                      Bedankt Mir.

                      Waren jullie (buiten het lek dan) tevreden over de opvolging, plaatsing e.d. van de werken?

                      Mario
                      Ze werken met een aannemer voor de metselwerken en die planning kon wel wat beter. Helaas ga ik deze firma niet aanraden aan derden. Verder wens ik er geen uitspraken over te doen tot mijn probleem hier eindelijk is opgelost.

                      mir
                      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                      Comment


                      • #56
                        Re: Veranda of bijbouw ???

                        Voor de taalpuriteinen...wat is dan een pergola? of zoals men vroeger zei in onze Vlaamse streken "een remige"??
                        perman
                        canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                        Comment


                        • #57
                          Re: Veranda of bijbouw ???

                          Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
                          Voor de taalpuriteinen...wat is dan een pergola? of zoals men vroeger zei in onze Vlaamse streken "een remige"??
                          Wat is volgens jou een sandwich ? Probeer dat eens in het buitenland, met name in het land waar het woord afkomstig is, te weten Groot-Britannië. Ik heb ooit in een broodjeszaak in Antwerpen twee soorten broodjes gezien: een sandwich (gevulde stokbroodjes met vulling naar keuze) en iets wat met een etiket omschreven werd met "driehoeksboterham". Zie hier het bizarre gevolg van een verkeerd overnemen van leenwoorden. Een buitenlander noemt die "driehoeksboterham" een sandwich en zal dus bij bestellen van een sandwich in dit geval een stokbroodje krijgen.

                          Ander voorbeeld: crême fraiche, dat in Frankrijk een benaming voor (gefermenteerde) zure room is, terwijl het hier gebruikt wordt om (slag)room aan te duiden.

                          Ik heb soms het gevoel dat de syntax en woordkeuze van de tussentaal en zelfs uit het dialect doorsijpelt naar het "Nederlands", in de veronderstelling dat het ook juist is in het AN. Mijn vriend, een Nederlander, die moet mij keer op keer corrigeren op dit onderbewuste doorsijpelen van het dialect/tussentaal en vreemd genoeg weet hij -als "Hollander"- enorm veel van het vlaams. Hij corrigeert voor veel vrienden en kennissen brieven aan bedrijven/overheid op woorden en zinswendingen, die in het AN mogelijk een andere betekenis kunnen hebben (voorbeeld het werkwoord weerhouden).
                          Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                          Comment


                          • #58
                            Re: Veranda of bijbouw ???

                            Sandwich is met architect. Dat moet ge dus aan hem vragen. Zonder is een butty ( Vind ik leuk).
                            En als die zonder kaas op zijn, geef dan maar ene zonder hesp - Suske en Wiske in Antwerpen.
                            Een vreemdeling was vroeger een welkome gast uit een andere stad. Dat moet ik in het AN vaak corrigeren. Vanuit Antwerpen komt iets anders doorgesijpeld.
                            En Pergola is in de zomer het hoofdgebouw. In de winter iets minder.
                            Wil je die verkopen... dan is het een villa.
                            Last edited by Poza; 9 oktober 2012, 11:42.

                            Comment

                            Working...
                            X