Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Veranda of bijbouw ???

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Veranda of bijbouw ???

    Beste,
    ik ben zelf werkvoorbereider bij een firma die voornamelijk veranda's plaatst. Zoals gezegd is er een groot verschil tussen een veranda en een veranda. Bij ons worden eigenlijk "woonveranda's" geplaatst. Dit is dus een aanbouw waar veel licht binnen kan komen. Dit kan met verschillende soorten daken gerealiseerd worden. Sommige mensen wensen nog steeds een glazen dak en andere kiezen voor een traditineel dak met of een lichtstraat of een zadeldak ingewerkt. Als men kiest voor een veranda kies dan voor degelijkheid en zie niet op een euro, daar krijg je later spijt van. Als er voor degelijke profielen en glas gekozen wordt dan helpt vadertje staat nog met afbetalen. Tot 40% kan via de belastingen gerecupereerd worden. Toch iets om over na te denken en om zeker in uw check-list te zetten als er een verkoper over de vloer komt.
    Neem zeker uw tijd om tot een beslissing te komen en laat u zeker niet verleiden tot iets wat u niet echt wil.
    Grz Chriko
    Wat moet dat moet zoals het moet.

    Comment


    • #32
      Re: Veranda of bijbouw ???

      We zijn net terug van de BIS beurs in Gent. Hebben een stuk of 7 veranda plaatsers bezocht.
      1 ding weten we al zeker, het lessenaarsdak volledig in glas gaat niet door. We gaan te veel licht binnen krijgen en dus ons pc scherm niet goed meer zien.
      We denken dus om tegen de achtergevel van het huis een lichtstraat te maken over de volledige breedte, zo komt er nog voldoende licht binnen in de keuken. Voor de rest zal het dak gesloten zijn. De ene gebruikt daar een soort panelen met isolatie (thermotop plaat) voor de andere een kompleet dak met houten balken daarboven osb en dan islolatie dampscherm en bovenaan een soort EPDM.

      Hebben ook grootverschil in prijzen gezien van 20.000 tot 30.000 euro. De meeste gingen eens een vertegenwoordiger langs sturen om een definitieve offerte te maken.

      mir
      Last edited by mir; 10 oktober 2010, 17:20.
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

      Comment


      • #33
        Re: Veranda of bijbouw ???

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Nog één goede raad: betaal geen voorschotten, en hou steeds een bedrag achter tot alles VOLLEDIG in orde is.
        Welke veranda of traditionele achterbouw gaat ge binnen vijf jaar aan uw huis zien staan als ge nergens een voorschot betaalt?

        Ze maken iets speciaal voor u op maat ... ge gaat overal een voorschot moeten betalen, ook al is het maar een klein.
        En geld achter houden ... overal betaalt ge normaal gezien uw laatste factuur als alles af is en in principe bij/na oplevering.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #34
          Re: Veranda of bijbouw ???

          Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
          1 ding weten we al zeker, het lessenaarsdak volledig in glas gaat niet door. We gaan te veel licht binnen krijgen en dus ons pc scherm niet goed meer zien.
          Een goede beslissing.
          De ene gebruikt daar een soort panelen met isolatie (thermotop plaat) voor de andere een kompleet dak met houten balken daarboven osb en dan islolatie dampscherm en bovenaan een soort EPDM.
          Het moet in elk geval stevig genoeg gemaakt zijn om ook op te kunnen lopen!
          Als ge een lichtstraat hebt moet ge die ook kunnen kuisen langs boven en dat doe je normaal door op uw dak te lopen.

          Hebben ook grootverschil in prijzen gezien van 20.000 tot 30.000 euro. De meeste gingen eens een vertegenwoordiger langs sturen om een definitieve offerte te maken.
          Te goedkoop is ook weer abnormaal maar te duur wil daarom niet altijd zeggen dat het beter is ... ge hebt er veel die snel rijk willen zijn.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #35
            Re: Veranda of bijbouw ???

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Welke veranda of traditionele achterbouw gaat ge binnen vijf jaar aan uw huis zien staan als ge nergens een voorschot betaalt?

            Ze maken iets speciaal voor u op maat ... ge gaat overal een voorschot moeten betalen, ook al is het maar een klein.
            En geld achter houden ... overal betaalt ge normaal gezien uw laatste factuur als alles af is en in principe bij/na oplevering.
            En toch betaal ik liever 5% te veel dan een voorschot!

            Comment


            • #36
              Re: Veranda of bijbouw ???

              Mir - ik stuur je een PM'metje.
              equipment: camera's, lenses & some imagination

              Comment


              • #37
                Re: Veranda of bijbouw ???

                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                En toch betaal ik liever 5% te veel dan een voorschot!
                En heb je al een leverancier gevonden dat een veranda begint te plaatsen zonder voorschot? Succes als je er ene kan vinden dat dit doet ... tenzij je die heel goed kent natuurlijk.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #38
                  Re: Veranda of bijbouw ???

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  En heb je al een leverancier gevonden dat een veranda begint te plaatsen zonder voorschot? Succes als je er ene kan vinden dat dit doet ... tenzij je die heel goed kent natuurlijk.
                  Ik heb zelfs de architect een voorschot moeten geven, of die kwam niet eens kijken. Plus dat ik haar volledig moest betalen toen ze er nog maar net aan begonnen waren. Ze heeft wel moeten opdraaien voor haar gedeelte van de schade én voor het gedeelte van een inmiddels gefaalde bouwfirma.
                  Als je in je recht bent krijg je onterecht betaalde voorschotten dus terug (met 7% rente),... maar ze laten je wel eens tussen het puin zitten van zodra ze niet veel meer te trekken hebben. En er is dan niemand die andermans rommel komt opruimen.
                  Tip: Neem een goede advocaat, want een architect heeft nogal wat kunstzinnig vrijheid aangaande onuitvoerbare tekeningen.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Veranda of bijbouw ???

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    En heb je al een leverancier gevonden dat een veranda begint te plaatsen zonder voorschot? Succes als je er ene kan vinden dat dit doet ... tenzij je die heel goed kent natuurlijk.
                    Ik heb de laatste 10 jaar géén enkel voorschot meer betaald.

                    Ik had zelfs een leverancier van zonnepanelen die 90% wou hebben bij het ondertekenen van de opdracht, terwijl hij geen bindende termijn kon geven...

                    Ik heb dan getekend bij een leverancier die bereid was te wachten op zijn centen tot alles op het dak lag en werkte! Het is allemaal een kwestie van onderhandelen.
                    Hoe groter het bedrag, hoe moeilijker ik daarover doe.

                    Een architect heb ik ook al aan het werk gezet zonder voorschot. Een tuinhuis op maat, ook zonder voorschot.

                    Je moet wel weten hoe je dat aanpakt. Ik bel eerst om inlichtingen, en dan vraag ik of ze werken zonder voorschot. Als het niet kan, dan zeg ik dat ik elders wel zal bestellen.
                    En dan zijn er die van mening veranderen. Niet allemaal, maar de motivatie om correct af te leveren wordt groter!

                    Comment


                    • #40
                      Re: Veranda of bijbouw ???

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      Je moet wel weten hoe je dat aanpakt. Ik bel eerst om inlichtingen, en dan vraag ik of ze werken zonder voorschot. Als het niet kan, dan zeg ik dat ik elders wel zal bestellen.
                      Het heeft vooral te maken met het product dat ge bestelt. Een veranda volledig op maat is nu nog net iets anders dan zonnepanelen dat ze ook op een ander zijn dak kunnen leggen.
                      Een kleine tussentijdse factuur (voorschot) als ze de aluminium op maat beginnen zagen is dan ook heel aanvaardbaar en daar begin ik zelfs niet over te onderhandelen.

                      Veel onderhandelen heb ik de laatste 20 jaar nog niet veel moeten doen, een voorschot vragen ze meestal gewoonweg niet.
                      Een auto, moto, tv, verwarming, ... bestel ik meestal per telefoon en de rekening volgt wel wanneer het geplaatst of geleverd is.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #41
                        Re: Veranda of bijbouw ???

                        We zijn weer een weekje verder en ik heb ondertussen al enkele vertegenwoordigers laten komen. Als ik zie met welke 'bakken' die mannen rondrijden moet er veel geld mee te verdienen zijn

                        Gisteren is er iemand van SDS verandabouw langs geweest. Toen we hem vertelden wat we willen heeft hij daar direct enkele terechte opmerkingen over gemaakt:

                        We gaan dus voor een volwaardig plat dak. We zouden een lichtstraat plaatsen tegen de huidige achtergevel. Aangezien het dak van die veranda boven het huidige schuifraam komt zal die lichtinval eerder beperkt zijn. Zijn voorstel was om die lichtstraat dus op te schuiven naar het midden van de veranda.

                        Ook zijn gebruikte materialen en de uitleg over het dak staan ons wel aan. Het dak zou zo goed geisoleerd zijn dat het in aanmerking komt voor een premie bij enadis net als voor het glas.

                        Vandaag is decoranda langs geweest, had precies niet veel tijd om veel uitleg te geven. In éérste instantie ging het 1 maand duren voor ik een offerte ging ontvangen, maar daarna sprak hij van 14 dagen. Morgen gaan we naar Van Der Bauwhede op bezoek, deze gaat dan ook nog een offerte maken.

                        We zullen dus moeten kiezen uit :

                        SDS verandabouw
                        Willems veranda
                        Decoranda
                        Van Der Bauwhede
                        Pauwels Veranda

                        Een 5 tal andere offerte's ga ik al zeker niet verder bekijken.

                        mir
                        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                        Comment


                        • #42
                          Re: Veranda of bijbouw ???

                          Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
                          Wij hebben destijds voor hetzelfde dilemma gestaan. Uiteindelijk gekozen voor een veranda. En dat blijkt de goede keuze geweest. Het is de populairste kamer van ons huis. De kids hebben er uren gespeeld. Belangrijk: zorg voor zonnewering !
                          Succes met je keuze.
                          Bij het bovenstaande sluit ik me helemaal bij aan. We hadden dat al jaren eerder moeten doen.Maar wij hebben dan ook nog een klassieke veranda, ttz. met een volledig glazen dak. Ondanks het melkglas hebben we daar noodgewongen een (externe) zonnewering laten opmonteren (achteraf).

                          Tegenwoordig zie je ook veel van die veranda's met slechts gedeeltelijk glazendak, met verluchting die je kan open zetten, in getint maar helder glas. Die kan je hier zien : KLIK. Ik vraag me wel af hoe het daar in is zonder zonnewering.
                          Cheers, Ben

                          Comment


                          • #43
                            Re: Veranda of bijbouw ???

                            Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht

                            We gaan dus voor een volwaardig plat dak. We zouden een lichtstraat plaatsen tegen de huidige achtergevel. Aangezien het dak van die veranda boven het huidige schuifraam komt zal die lichtinval eerder beperkt zijn. Zijn voorstel was om die lichtstraat dus op te schuiven naar het midden van de veranda.
                            zeeeer wijze beslissing
                            grts Peter
                            BD1754BE / Body & glass

                            Comment


                            • #44
                              Re: Veranda of bijbouw ???

                              Mir , ik zie in je profiel dat je van Melle bent , het toeval wil dat ik mijn vorige reactie in je draadje heb gepost omdat ze toen net bij een buurman van mij begonnen met de constructie van de veranda , annex tuinkamer . Ondertussen ben ik eens gaan kijken en babbelen met de buurman , het bedrijf(je) die voor hem werkt doen alles zelf , geen verrassingen of slechte afspraken , de buurman heeft onderhandelt dat hij betaalt als alles volgens afspraak klaar is , twee man , doen fundering,riolering , electriciteit , verwarming en isomatie , bezetwerk , vloeren , kortom van a tot z .
                              Ziet e naar mijn mening fatsoenlijk en voldoende sterk uit , ramen met 85 mm profielen , super isolerend glas , dakbedekking in epdm , lichtstraat met zgn "4 seizoenen glas" , dakbalken van 22 cm hoog , geisoleerd a d buitenzijde , langs binnen afgewerkt met gyproc ( geplamuurd en geschuurd , schilderen wil de buurman zelf doen).
                              zijn ondertussen 2 weken bezig.
                              Als ik de buurman nog eens zie zal ik die mannen hun gegevens eens vragen en je pm -en , van Lokeren naar Melle is nu ook niet naar de andere kant van de wereld.
                              Nog veel succes op je queeste
                              mvg Dewiene
                              Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

                              Comment


                              • #45
                                Re: Veranda of bijbouw ???

                                Oorspronkelijk geplaatst door dewiene Bekijk bericht
                                de buurman heeft onderhandelt dat hij betaalt als alles volgens afspraak klaar is
                                De eerste die zonder voorschot werkt is gevonden !!

                                Comment

                                Working...
                                X