Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
@ theokus
Dat F-Secure verkeerdelijk denkt met een virus te maken te hebben.
Alhoewel F-Secure zo ongeveer de beste is op dit vlak in de laatste (augustus) antivirus tests (http://www.av-comparatives.org/), is niet uitgesloten dat dit net één van die weinig valse positieven is.
Of het is een echt virus dat de andere scanners missen.
@ theokus
Dat F-Secure verkeerdelijk denkt met een virus te maken te hebben.
Alhoewel F-Secure zo ongeveer de beste is op dit vlak in de laatste (augustus) antivirus tests (http://www.av-comparatives.org/), is niet uitgesloten dat dit net één van die weinig valse positieven is.
Of het is een echt virus dat de andere scanners missen.
Wij danken u.
Ik heb iets gelezen dat dit een soort java-script is.
AVG en Avast geven geen krimp. Waarschijnlijk een false positive. (Of het heeft te maken met het blokkeren van allerhande dingen in mijn FF, adbock, noscript enz...)
Ter info, ik gebruik Avira premium. Geen viruswaarschuwing op mijn systeem. Als Yves en rikkie ook F-Secure gebruiken, is de kans groot dat het een 'false positive' is, ingebakken in F-Secure.
Ik heb de server nagekeken en niet direct iets verdachts kunnen vinden, mijn AVG geeft ook niet direct trojan-alerts. Ik denk dus ook dat het een false-positive is van F-Secure.
Je pc eens scannen met MBAM ()
1. DOWNLOADLINK
2. Programma openen (en zoveel mogelijk andere programma's afsluiten)
3. Tabblad 'update' => controleer op updates.
4. Tabblad 'scanner' => snelle scan
5. De gevonden bestandjes in quarantaine en/of verwijderen.
*edit*
Toppic niet helemaal doorlezen.. Soit, misschien komt het ooit van pas
Na al mijn schermafdrukken opgestuurd te hebben aan telenet volgende ontvangen:
Beste,
Bedankt voor uw mail.
U contacteerde ons in verband met een viruswaarschuwing.
De melding die u krijgt is geen waarschuwing maar melding dat er een kwaadaardig script of virus op deze website actief is en verwijderd is door uw anti-virusprogramma. Wij raden u af om deze website nogmaals te bezoeken.
Na al mijn schermafdrukken opgestuurd te hebben aan telenet volgende ontvangen:
Beste,
Bedankt voor uw mail.
U contacteerde ons in verband met een viruswaarschuwing.
De melding die u krijgt is geen waarschuwing maar melding dat er een kwaadaardig script of virus op deze website actief is en verwijderd is door uw anti-virusprogramma. Wij raden u af om deze website nogmaals te bezoeken.
Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.
Niemand denkt hieraan: Is er wel een Trojan.Horse op BD? Of is het niet eerder iets dat "meekomt met" de server waar de foto's zijn gehost?
Welke host server?
Trojan.script.473411 is een trojan die stukjes JavaScript in HTML-files zou injecteren die dan de server besmet. Alleen bij Windows en Linux.
Verwijderen: virusscanner up to date houden.
Info gevonden via Google.
Niemand denkt hieraan: Is er wel een Trojan.Horse op BD? Of is het niet eerder iets dat "meekomt met" de server waar de foto's zijn gehost?
Welke host server?
Comment