Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke macbook pro?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: welke macbook pro?

uhu alvast bedankt

Comment

Ben zelf heel tevreden van mijne 15ii mbp. Prachtig toestel. Als je het geld hebt, zeker kopen, de volgende w zeker terug een mac.

Als je nog specifieke vragen hebt, stel ze dan maar.

Grtz
      ::: Flickr :::

Comment

Heb je die snellere HD echt nodig ?
        Hoe lang houd de batterij het bij jou ongeveeer uit? echt 8-9u of minder?
        en voor de rest? vertel maar wat je kwijt wilt xD

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cameraken Bekijk bericht
          Heb je die snellere HD echt nodig ?
          Hoe lang houd de batterij het bij jou ongeveeer uit? echt 8-9u of minder?
          en voor de rest? vertel maar wat je kwijt wilt xD
          Goh nodig.. Geen idee wat de meerprijs is maar als je het geld hebt is het handig. Het is niet noodzakelijk vind ik.

Ivm batterij, ik heb nog de vorige versie, een maand of twee na aankoop kwam de huidige versie uit, maar ik heb al momenten gehad dat ik werkelijk 6uur zonder problemen ben door gekomen. Je moet natuurlijk alles bekijken met het besef dat wanneer alles op maximum staat, je 5programma's open hebt staan en nog een dvd kijkt dat je dan wel geen 6-7 uur gaat halen.

Zalig vind ik persoonlijk, dat hij zo snel opstart en afsluit. Afsluiten duurt een 3-4 tal seconden. Opstarten 25-30sec. Hij is direct klaar, niet nog is enkele minuten wachten tot een programma klaar is om te openen. Msn is ook tof op mac, beetje wennen maar nadien zeker leuk. Webcammen gaat wel niet dacht ik, toch niet op mijn versie msn. Verder ziet hij er geweldig uit vind ik. De verlichte toetsen zijn super in het donker, het klavier typt niet onnodig luid. Het klavier is wel wat wennen ook maar dit in positieve zin, toppen staan wat verder uit elkaar dan op een andere laptop. Het touchpad is super, kan je enorm veel mee doen en als ik op school op een windows werk ben ik steeds opzoek en doe ik bepaalde bewegingen die daar natuurlijk niet op werken.

15ii vind ik ideaal. Mijn vorige was een 17ii en die was zwaar en lomp (geen mac). Deze 15ii is licht en voelt goed aan, geen hoeken maar mooi afgerond.

Ik heb hier zelf 4gb en ben daar tevreden mee, PS5 werkt vlot net als andere programma's.

Owja, een mac hangt soms wel eens vast. Ik heb hem nu toch al effe en toch zeker 2keer dat hij eens stevig vast heeft gehangen.

Er valt nog veel over te zeggen maar als je een mooie, stabiele, snelle, en draagbare laptop zoekt met goeie batterij dan is een apple ideaal. Het kost je wel iets maar dat heb ik mij nog niet beklaagd.
          ::: Flickr :::

Comment

Even over de 15 en 17 inch het scheelt 500 gram een halve kilo dus. ik vind dat weinig

Verder heb ik de snellere hd voor die 4 tientjes dacht ik bij mezelf.
            de 8 gig is nooit slecht maar kost wel wat !
            Greetz Twan

http://500px.com/TwanGroenen

Comment

uhu.
              maarja tussen 15" of 17" ga ik moeite hebben om te kiezen maar het zal wel lukken xD
              en voor de rest hoor ik hier nog wel wat xD
              alvast bedankt

Comment

Niet te geloven, een topic over Mac met 21 posts zonder dat iemand Apple of OSX komt bashen.

Respect! We gaan hier echt vooruit!

Persoonlijk vind ik 15' al te groot om écht als laptop te dienen (en duur!).
                Een 13' vind ik gewoon zalig om mee te werken, zeker als je ermee in een zetel gaat zitten.
                Anderzijds gebruik ik de 13' ook niet om foto's te bewerken, maar wel de iMac.

Maar da's ieder zijn voorkeur natuurlijk.

In elk geval, véél plezier ermee.

Comment

uhu maarja dat zie ik dan allemaal wel zeker xD

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    Niet te geloven, een topic over Mac met 21 posts zonder dat iemand Apple of OSX komt bashen.

Respect! We gaan hier echt vooruit!
                    Never say never...
                    Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Gebruikt een Macbook speciaal geheugen ? Want 360 euro voor 4 GB is toch wel héééééél stevig geprijsd.
                      Ik overweeg om in de toekomst ook een Macbook aan te schaffen, maar zoiets doet me dan weer twijfelen.
                      Last edited by nete; 5 oktober 2010, 01:10.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Heb geen idee van de huidige prijzen, maar het geheugen "van Apple" (zoals door Apple aangeboden) is idd een stuk duurder dan van een third-party (zoals Crucial of Kingston). Daarom wordt er ook aangeraden (ik heb het wel nog nooit zelf gedaan -- ben geen hardware man) om de basis RAM-configuratie van Apple te nemen, maar zelf voor extra RAM te shoppen.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          Heb geen idee van de huidige prijzen, maar het geheugen "van Apple" (zoals door Apple aangeboden) is idd een stuk duurder dan van een third-party (zoals Crucial of Kingston). Daarom wordt er ook aangeraden (ik heb het wel nog nooit zelf gedaan -- ben geen hardware man) om de basis RAM-configuratie van Apple te nemen, maar zelf voor extra RAM te shoppen.
                          Heel juist. Apple is sowieso al duur (maar genoeg hierover ), maar wat ze voor extra geheugen aanrekenen is schandalig.
                          Dit gezegd zijnde, Dell heeft een beetje dezelfde ziekte wat geheugen betreft. Voor een upgrade naar 6Gb schrijven ze oo met nen dubbele crayon...

Dus : extra geheugen bij iemand anders halen...
                          Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Gebruikt een Macbook speciaal geheugen ? Want 360 euro voor 4 GB is toch wel héééééél stevig geprijsd.
                            Ik overweeg om in de toekomst ook een Macbook aan te schaffen, maar zoiets doet me dan weer twijfelen.
                            nee, dat is 360 euro voor 8gb hé. er zijn maar 2 ram slots dus 2x4gb ipv 2x2gb
                            Als ze nu eens 3 ram slots zouden voorzien kon je 6gb ram steken aan normale prijzen...

Comment

Daar begrijp ik de motivatie van Jobs toch niet helemaal: 4GB geheugen van goeie kwaliteit kost zo'n 100 euro. Zouden ze nu 150 euro vragen (da's 50% meer ) dan zou je nog zeggen OK, maar wie X 3,6 normaal vindt..... Ik denk dat met "normale" geheugenprijzen toch door de hoeveelheid meer winst te behalen valt, plus minder risico dat "zelbouwers" minderwaardig geheugen gaan bijsteken met alle gevolgen vandien.
                              Natuurlijk slim bekeken van Steve om een monopoliepositie uit te bouwen met een zeer sterk product. Dan kun je u al iets meer permiteren.

@ jeroen: krijg je dan die originele 2 x 2GB mee als je upgrade ? Anders betaal je 10 GB en krijg je er 8.
                              Last edited by nete; 5 oktober 2010, 09:27.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                                @ jeroen: krijg je dan die originele 2 x 2GB mee als je upgrade ? Anders betaal je 10 GB en krijg je er 8.
                                Weet ik niet :-)
                                Mijn schoonbroerinspé heeft zelf ram gekocht en erin gestoken, zijn oude (4gb)geraakte hij wel aan de straatstenen nimeer kwijt.

Comment

Working...
                                X