Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke macbook pro?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: welke macbook pro?

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Daar begrijp ik de motivatie van Jobs toch niet helemaal: 4GB geheugen van goeie kwaliteit kost zo'n 100 euro. Zouden ze nu 150 euro vragen (da's 50% meer ) dan zou je nog zeggen OK, maar wie X 3,6 normaal vindt..... Ik denk dat met "normale" geheugenprijzen toch door de hoeveelheid meer winst te behalen valt, plus minder risico dat "zelbouwers" minderwaardig geheugen gaan bijsteken met alle gevolgen vandien.
    Natuurlijk slim bekeken van Steve om een monopoliepositie uit te bouwen met een zeer sterk product. Dan kun je u al iets meer permiteren.

@ jeroen: krijg je dan die originele 2 x 2GB mee als je upgrade ? Anders betaal je 10 GB en krijg je er 8.
    de echte reden is dat ze de doos waarin alles verpakt zit moeten openmaken en deze niet proper terug kunnen sluiten. Ze nemen dus een nieuwe en tja da kost dan wel wat he.

Tommy had toch te vroeg gereageerd.

Comment

Re: welke macbook pro?

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
      nee, dat is 360 euro voor 8gb hé. er zijn maar 2 ram slots dus 2x4gb ipv 2x2gb
      Als ze nu eens 3 ram slots zouden voorzien kon je 6gb ram steken aan normale prijzen...
      Het aantal slots wordt oa bepaald door het type processor. Die Dual channel en triple channel maakt het geheugen echt een stuk sneller.
      Om het makkelijk te maken is het ene type i7 dual channel en de andere triple channel... Apple gebruikt dus een dual channel type , en zelfs een dual core (waar de meeste i7 processoren quad core zijn). In elk geval is de i7 toch sneller dan de i5 (ergens een 15-20%).
      In de winkel waar ik mijn PC's vroeger kocht, namen ze de rams (enkel van PC's die ze zelf geleverd hadden) gewoon over aan de prijs van de dag. Maar ik denk dat die situatie wel niet meer veel zal voorkomen.
      Last edited by polleke_cgc; 5 oktober 2010, 12:26.
      Groeten,

Polleke

Comment

Working...
      X