Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gaan we naar een politiestaat ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Gaan we naar een politiestaat ?

Oorspronkelijk geplaatst door foto4fun Bekijk bericht
    verder kan je er niks over zeggen je staat op privaat terrein en als men zegt dat je niet mag fotograferen dan mag je niet punt uit.
    Tot er een kwiet een interne regel maakt dat je enkel binnen mag met een roze onderbroek.

Maar zelf heb ik het ook al meegemaakt dat ik een opmerking kreeg om in een winkelcentrum een foto te nemen ... van mijn vrouw trouwens (tussen mooie planten).
    Maar ze zijn in het Frans beginnen broebelen en heb mooi in het Nederlands geantwoord dat ik er geen knijt van verstond.
    Maar toch werd het redelijk duidelijk gemaakt ... ik kon maar best stoppen.

Vorig jaar een foto genomen van de moto met de koolmijnen in Beringen op de achtergrond ... toen kwam er ook direct ene memmen dat we die foto niet mochten nemen. Voor privé-gebruik moogt ge toch nog een fotoke nemen zeker?

Dat het in een winkelcentrum is om dieven tegen te houden is belachelijk, al zouden dieven dit met een dslr komen vastleggen.
    Als je daar ongemerkt wil filmen, sleutelhangers en pennen genoeg met ingewerkte camera ... en voor dieven deftig genoeg om hun pln te kunnen maken.

Er is ook wel een limiet, dat ene een foto van een product of een deel van het gebouw maakt is niet erg maar als ze de mensen ook beginnen fotograferen snap ik wel dat er een limiet gesteld wordt.
    Als iemand op uw werk wat foto's komt maken en ge staat er ongewild bij op, dan zou je dat ook niet plezant vinden ... dus misschien ook wel zo voor de winkelbediendes.
    Ik snap het dus wel langs ene kant maar er is een manier van zeggen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Heu ... aan al diegenen die zich in hun "vrijheids"kruis getast voelen .. ga eens voor de gein fotograferen in de USA .. en kom dan klagen ... als ge eventueel uw borgtoch betaald hebt

Comment

Ooit gehoord wat Martin Heylen overkwam in de VS als hij ging aanbellen bij de mensen thuis in kleine dorpen?

Als hij moest aanbellen bij meer dan 3 huizen was meestal de politie al gewaarschuwd.

Dus, hij startte aan de ene kant van het dorp, en als ze geen succes hadden reden ze naar de andere kant om daar nog eens te proberen. Anders verloren ze uren tijd om aan de politie uit te leggen wat ze aan het doen waren, en waarom ze met camera's rondliepen.

In Rusland daarentegen moesten ze zorgen op tijd weg te geraken bij de mensen of ze mochten en konden niet meer met de auto rijden door de Wodka....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
          Heu ... aan al diegenen die zich in hun "vrijheids"kruis getast voelen .. ga eens voor de gein fotograferen in de USA .. en kom dan klagen ... als ge eventueel uw borgtoch betaald hebt
          Nog nooit problemen mee gehad in de US (sinds 1986). Waar het niet mag staat het duidelijk aangegeven. Waar je meestal wel problemen mee hebt (zoals in de OP aangegeven) zijn de wannabee cops. Geef een nitwit een uniform en ze wanen zich meester van de hele wereld. Zonder iedereen over dezelfde kam te scheren, kijk maar naar sommige seingevers bij kermiskoersen.
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PLATO Bekijk bericht
            Deze namiddag had mijn echtgenote eens zin om te gaan shoppen in haar geboortestad. Het nijvere Kortrijk. Na maanden(misschien jaren) werk is daar een nieuw shopping centrum verrezen dat luistert naar de welluidende naam K in Kortrijk. Van wat ik er van had gehoord was de architectuur niet te versmaden. Dus, ik, blijk toe, mee gaan shoppen met mijn eega en met mijn camera. Ik was amper 5 minuten binnen en was nog maar mijn settings aan het instellen toen een security man op me afstapte om te vragen of ik van de pers was. Toen ik negatief antwoordde vertelde hij me dat het daar verboden is te fotograferen. Een inwendig reglement blijkbaar. Ik vroeg hem of daar staatsgeheimen bewaard werden waarop hij zie dat hij het enkel ter kennis bracht.
            Ik ben niet rap verontwaardigd maar dit vind ik toch al ver gaan. Dit is een publieke plaats waar iedereen kan komen - hoewel ik besef dat het waarschijnlijk privébezit is dat in units wordt verhuurd aan de diverse winkeliers -.
            Wel worden wij constant in het oog gehouden door camera's, maar dat moeten we er maar bij nemen.
            Wat volgt er op het menu ? Geen camera's meer op de grote markt ?
            Moeten we dat allemaal maar blijven slikken ?
            Kortrijk K zeg je, zal wel te maken hebben met de frustraties dat het boeltje niet loopt zoals ze gehoopt hebben, als die diknekkige security mannen nu nog de rest gaan wegjagen.
            Last edited by Guest42; 4 oktober 2010, 18:41.

Comment

ben zo eens beleefd naar de uitgang begeleid in La Fayette in Parijs...en Kortrijk vormt hier in België daarop zeker geen uitzondering hoor .
              In gewone winkels moet je dat meestal ook niet proberen , als je nog maar met je toestel binnenkomt voel je de ogen al branden op je rug...
              Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

Comment

Tiens, nu ik het mij herinner.
                Ik heb vorig jaar in Londen in Harrods nog foto's gemaakt.
                Op de speelgoedafdeling nam ik zelfs foto's van het personeel dat betaald wordt om de hele dag demo's te geven.
                Geen problemen gehad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Kortrijk K zeg je, zal wel te maken hebben met de frustraties dat het boeltje niet loopt zoals ze gehoopt hebben, als die diknekkige security mannen nu nog de rest gaan wegjagen.
                  Dus Kortrijk K.U.T. oeps
                  D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Waar je meestal wel problemen mee hebt (zoals in de OP aangegeven) zijn de wannabee cops. Geef een nitwit een uniform en ze wanen zich meester van de hele wereld. Zonder iedereen over dezelfde kam te scheren, kijk maar naar sommige seingevers bij kermiskoersen.
                    Volledig juist. Geef sommigen een uniform en een wapen ter compensatie van de gebruikelijke hersenen en het worden de grootste tirannen.

De macht van al die veiligheidsfirmas is veel te groot geworden. Mede omdat de staat niet bekwaam is zijn onderdanen te beschermen zoals het moet.

Jo(han)
                    Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Comment

Het is een beetje een deel van onze maatschappij aan het worden vrees ik.
                      En heet dit dan paranoïa of iets anders.. wie zal het zeggen.

Mensen willen niet dat je hun huis fotografeerd, hoe hard het ook staat te schreeuwen om wat architecturale aandacht.
                      Mensen beginnen de wildste gedachten te maken als ze iemand meerdere foto's van hun kinderen zien
                      nemen die in het park aan het spelen zijn.
                      We worden meer en meer bekrompen, als je daar dan andere landen tegenover zet wordt het wel echt
                      duidelijk.

Er is al heel wat spontaniteit verloren gegaan in ons landje...

Wel jammer dat jij als "serieuze" fotograaf daar geen foto's mag maken.
                      Iemand die een overval wil voorbereiden op dat winkelcentrum maakt zijn foto's met zijn gsm of
                      iphone en mag ongestoord te werk gaan Welcome to Belgium!
                      Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spyro Bekijk bericht
                        Wel jammer dat jij als "serieuze" fotograaf daar geen foto's mag maken.
                        Iemand die een overval wil voorbereiden op dat winkelcentrum maakt zijn foto's met zijn gsm of
                        iphone en mag ongestoord te werk gaan Welcome to Belgium!
                        Denk je dat die dat niet met een professioneel toestel zouden doen als ze moesten weten dat het met een gsm niet mag en met een pro toestel wel?
                        Is het zo moeilijk om te vragen of je ergens foto's mag gaan maken als dat eigendom is van iemand? Het is hier al gezegd, maar wat zou je er zelf van vinden als men constant foto's van uw huis zou komen nemen?
                        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                        http://www.stevevandegaer.be

Comment

Als ik in een winkel centrum niet mag fotograferen, dan kom ik daar nooit meer als klant. Op mijn eentje zullen ze het niet merken, maar als meer fotografen mee zouden doen, zou het wel effect kunnen hebben. Laaten ze het maar in hun zakken voelen!

mvg,
                          Helen
                          vriendelijke groeten, Helen
                          Updated WWW.HELENICA.NL
                          ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Helen Bekijk bericht
                            Als ik in een winkel centrum niet mag fotograferen, dan kom ik daar nooit meer als klant. Op mijn eentje zullen ze het niet merken, maar als meer fotografen mee zouden doen, zou het wel effect kunnen hebben. Laaten ze het maar in hun zakken voelen!

mvg,
                            Helen
                            Draai de rollen eens om ... ge loopt daar met uw partner boodschappen te doen en er zit daar een tiental fotografen fotokes van u te maken. Gaat gij dat plezant vinden? Helemaal niet!
                            Het hangt er dus fameus van af wat ze aan het fotograferen zijn, het zal voor de meesten wel meevallen zolang ze er zelf niet bij op staan.
                            Dus langs ene kant snap ik het wel dat ze op dergelijke plaatsen regeltjes opleggen ... ook al heb ik zelf ook al eens een opmerking gekregen.

Al veel mee geweest op shooting days van BD? Iedereen met een camera en iedereen maar fotokes nemen maar toch heb je er altijd wel een paar die u er attent op maken dat ze er zelf niet op willen staan ... toch niet als ze het weten.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Afgelopen weekend naar Parijs geweest.
                              Daar is het mogelijk nog zotter. Op een bepaald moment 's avonds foto's aan het nemen, komt er een wagentje met mensen van security. We mochten wel foto's maken, maar NIET op statief.
                              Zelfde scenario op Père Lachaise. Foto's nemen OK maar ook niet op statief.
                              Begrijpe wie begrijpe kan.
                              Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                                Afgelopen weekend naar Parijs geweest.
                                Daar is het mogelijk nog zotter. Op een bepaald moment 's avonds foto's aan het nemen, komt er een wagentje met mensen van security. We mochten wel foto's maken, maar NIET op statief.
                                Zelfde scenario op Père Lachaise. Foto's nemen OK maar ook niet op statief.
                                Begrijpe wie begrijpe kan.
                                Dat is al meer als 10 jaren zo...
                                De redenen zijn reeds besproken in topics die nu in het archief staan.

Comment

Working...
                                X