Deze namiddag had mijn echtgenote eens zin om te gaan shoppen in haar geboortestad. Het nijvere Kortrijk. Na maanden(misschien jaren) werk is daar een nieuw shopping centrum verrezen dat luistert naar de welluidende naam K in Kortrijk. Van wat ik er van had gehoord was de architectuur niet te versmaden. Dus, ik, blijk toe, mee gaan shoppen met mijn eega en met mijn camera. Ik was amper 5 minuten binnen en was nog maar mijn settings aan het instellen toen een security man op me afstapte om te vragen of ik van de pers was. Toen ik negatief antwoordde vertelde hij me dat het daar verboden is te fotograferen. Een inwendig reglement blijkbaar. Ik vroeg hem of daar staatsgeheimen bewaard werden waarop hij zie dat hij het enkel ter kennis bracht.
Ik ben niet rap verontwaardigd maar dit vind ik toch al ver gaan. Dit is een publieke plaats waar iedereen kan komen - hoewel ik besef dat het waarschijnlijk privébezit is dat in units wordt verhuurd aan de diverse winkeliers -.
Wel worden wij constant in het oog gehouden door camera's, maar dat moeten we er maar bij nemen.
Wat volgt er op het menu ? Geen camera's meer op de grote markt ?
Moeten we dat allemaal maar blijven slikken ?
Ik ben niet rap verontwaardigd maar dit vind ik toch al ver gaan. Dit is een publieke plaats waar iedereen kan komen - hoewel ik besef dat het waarschijnlijk privébezit is dat in units wordt verhuurd aan de diverse winkeliers -.
Wel worden wij constant in het oog gehouden door camera's, maar dat moeten we er maar bij nemen.
Wat volgt er op het menu ? Geen camera's meer op de grote markt ?
Moeten we dat allemaal maar blijven slikken ?
Comment