Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autopech, geen pechverhelping

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Autopech, geen pechverhelping

Oorspronkelijk geplaatst door kourni Bekijk bericht
    Ik ga je toch moeten teleurstellen vrees ik. Gratis bestaat niet! Geen bedrijf dat je iets 'gratis' gaat geven hoor!

Om Total en de 'gratis' pechverhelping als voorbeeld te geven. Het kost je geen cent zeg je... wel, bekijk nu dit dan maar eens:

Diesel in Deurne (Antwerpen):
    Total: 1,219/l
    Esso: 1,059/l

Op één tankbeurt van 55 liter is Total dus €8,8 duurder.

Maar je moet dus iedere 3 weken tanken.
    Op een jaar is dat dus 17 keer. 17 x 8,8 = €149,6

Op de site van Touring zie ik dat een jaar pechverhelping tussen €50 en €139 kost.

Is €149,6 betalen voor iets van €139 dan iets 'gratis' krijgen? Ik dacht het niet!
    Inderdaad, en dan mag ja al blij zijn dat je maar om de 3 weken moet tanken. Diesel zelfs. Total is ziekelijk duur.

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
    Belze Touring.
    Vlaamse V.A.B.
    Man man man maakt dat nu ECHT uit ?
    mijn website

Comment

Mocht je een "platinum"creditcard hebben dan is pechverhelping waarschijnlijk inbegrepen. Bij de onze alvast wel (net als annulatie-, reis- en andere verzekeringen). Kost wel iets maar althans in ons geval een pak minder dan de afzonderlijke verzekeringen. Ik heb hier al eens in een ander draadje gepost dat ook extra kosten die kennissen maakten toen de Eya....ll tot de laatste Euro terugbetaald werden.
      't is misschien een idee om dat eens na te kijken vooraleer een aparte pechverhelping aan te gaan.

BTW, de verzekering van de CC komt niet van de CCmaatschappij zelf maar van de bank die ze uitgeeft.
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Powaqqatsi Bekijk bericht

Man man man maakt dat nu ECHT uit ?
        ja hoor, voor mij en vele anderen maakt dat inderdaad een verschil uit, mag het even?

reden waarom ook het Vlaams Neutraal Ziekenfonds in de lift zit.

Comment

Wij rijden met een honda, nieuwe wagen heeft 3 jaar assistance. Daarna moet hij 1 maal per jaar binnen voor onderhoud om dit terug voor 1 jaar te verlengen

Prima service dus.

mir
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
            Mensen met een Toyota worden dus gediscrimineerd ?
            Geen discriminatie, denk ik. Maar het imago van Toyota als 'kwaliteitsmerk" heeft de laatste tijd wel een flinke deuk gekregen met al die recalls...
            De directie van Toyota zet nu, net als de rest van de wereld, hoge winsten vóór kwaliteit.

Ik zoek het artikel in kwestie even op.
            Panasonic Lumix FZ2000

Comment

En wie denk je dat die assistance van Honda, Toyota of Ethias geeft?

Gegarandeerd dat Touring of VAB voor uw deur staat om te slepen of the herstellen.
              En let op, 's nachts gebruiken die alletwee zelfstandige lokale takelbedrijven.

Als je nu in panne staat, en je belt de VAB of Touring, dan betaal je bovenop de prijs van de interventie lidgeld, en ben je direct gedekt voor een jaar.
              Als je auto gewoon van thuis naar je lokale garage moet, bel dan gewoon je garage. en als de auto al wat ouder is, bel een onafhankelijke garage, die zijn zeker goedkoper.

Het kan altijd handig zijn om vooraf een prijsje af te spreken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                En wie denk je dat die assistance van Honda, Toyota of Ethias geeft?

Gegarandeerd dat Touring of VAB voor uw deur staat om te slepen of the herstellen.
                En let op, 's nachts gebruiken die alletwee zelfstandige lokale takelbedrijven.
                Wie de assistance geeft ?
                (De dichtstbijzijnde) garagehouders en takelbedrijven. Maar geen VAB of Touring. Anders zouden ze ook niet goedkoper zijn...

En dus 's nachts maken Touring en VAB blijkbaar gebruik van dezelfde bedrijven....
                Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tundra4ever Bekijk bericht
                  @ Kaneda

mensen die een toyota hebben, krijgen van het merk zelf bijstand tot 5jaar ouderdom of 150.000km, naargelang hetgeen eerst bereikt is...

groeten, Marc
                  Dat zou dus maar een goede 2 jaar zijn voor mij
                  Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                  http://www.stevevandegaer.be

Comment

Dan doet VW het nog beter met hun levenslange mobiliteitsgarantie (is ook niet beperkt qua kilometers).
                    Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                      Dan doet VW het nog beter met hun levenslange mobiliteitsgarantie (is ook niet beperkt qua kilometers).
                      Enkel zolang je op de vooropgestelde tijdstippen op onderhoud gaat bij een officiele dealer denk ik. Bij Audi was dat toch zo.
                      En dan kan je weer de vraag stellen. Is dat dan gratis of wordt het gewoon in je onderhoudsfactuur verrekend? Ik kan je verzekeren dat het dat laatste is.
                      Bij Audi was onderhoud alles behalve goedkoop en dan mag er al eens iets 'gratis' zijn.

Comment

Ik ga naar een officiële VW garage, en ik vind die facturen toch niet overdreven.
                        Als ik hier lees dat een onafhankelijke garage voor een groot onderhoud 230€ vraagt.
                        Ik betaal niet veel meer, en dan is daar een vervangwagen voor 1 dag in inbegrepen bij een officiële VW garage.
                        Daarnaast vind ik het logisch dat je voor die mobiliteitsgarantie ook "betaalt" : voor niets gaat de zon op...
                        Last edited by polleke_cgc; 7 oktober 2010, 18:16.
                        Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                          ja hoor, voor mij en vele anderen maakt dat inderdaad een verschil uit, mag het even?

reden waarom ook het Vlaams Neutraal Ziekenfonds in de lift zit.
                          Voor mij dus ook en daarom is het Touring
                          Jo(han)
                          Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Comment

Working...
                          X