Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dacia Duster

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Dacia Duster

Allemaal goed maar nu zitten we in een Dacia Duster.
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
      Allemaal goed maar nu zitten we in een Dacia Duster.
      Proficiat met uw aankoop.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Neen ik heb er gene gekocht hoor, mijn vrouw zegt dat ik pas een nieuwe auto krijg als de mijne versleten is en daar staan nog maar 69000km op, die kan nog minstens 25 jaar mee voor ik aan de 300.000km ben.
        D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007 Bekijk bericht
          Dus snacht's als er volgens u niemand is, kan er niets onvoorzien gebeuren...
          spookrijder, klapband, verloren klapband van een vrachtwagen, uitlaat van een auto, iemand die oversteekt om wat voor rede ook, iemand die van rijvak verandert (zat) omdat hij u niet zag, wilde dieren die oversteken, ladingverlies van een vrachtwagen,... je hebt gelijk. s'Nacht heb je 100% controle... Eens om de maand hoor je toch wel eens van die ongelukken, waarvan je denkt die heeft toch wel pecht zeker... samenloop van omstandigheden. En ieder kan voor zichzelf kiezen, neem ik het risico of niet... En de eerste fout die je maakt, is denken er kan me niets gebeuren !!! Ik doe dit al 10 jaar zonder ongelukken, en opeens stak daar toch wel iemand over zeker... pech voor hem maar mijn auto is wel stuk.
          Nb: na de winter ga je iedereen weer horen klagen over de gaten in de wegen... Het staat je natuurlijk vrij om te doen wat je zelf wil, ik ben zelf zeker geen heilige...
          Ja lap, nu durf ik 's nachts de baan niet meer op.
          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht
            Bedenking: Hoeveel van de chauffeurs die hun wagen rond een boom of zo plooiden hadden minder dan 1 minuut voor de fatale crash het gevoel dat ze de situatie onder controle hadden?
            Als ik snel wil rijden ga ik met mijn wagen op het circuit . Na een aantal slipuren op de track weet je al een stuk meer over de wagen.....
            Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
            http://www.racenews.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blazor Bekijk bericht
              Als ik snel wil rijden ga ik met mijn wagen op het circuit .
              Welk circuit neem jij? Bij mij is dat meestal E314 of E40.
              Na een aantal slipuren op de track weet je al een stuk meer over de wagen.....
              Dat is inderdaad zo maar wat je nooit weet is wanneer je die verloren lading of klapband gaat tegenkomen op de snelweg (of andere wegen) ... op een "echt" circuit staan ook niet zoveel palen, verkeersborden of bomen en daar kom je geen andere chauffeurs tegen die onvoorzichtig zijn.
              De kennis op circuit is héél goed om de wagen te kennen en de rijkunst maar je leert daar nooit omgaan met voetgangers, overlopende honden, 20 liter olie, ... zoiets blijft voor eenieder altijd een onverwachte gebeurtenis.
              Last edited by VerSeg; 21 september 2010, 14:53.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Welk circuit neem gij? Bij mij is dat meestal E314 of E40.
                Dat is inderdaad zo maar wat je nooit weet is wanneer je die verloren lading of klapband gaat tegenkomen op de snelweg (of andere wegen) ... op een "echt" circuit staan ook niet zoveel palen, verkeersborden of bomen en daar kom je geen andere chauffeurs tegen die onvoorzichtig zijn.
                De kennis op circuit is héél goed om de wagen te kennen en de rijkunst maar je leert daar nooit omgaan met voetgangers, overlopende honden, 20 liter olie, ... zoiets blijft voor eenieder altijd een onverwachte gebeurtenis.
                Ik ben blij dat er ook mensen zijn die hun eigen tekortkomingen ook durven inzien en gematigder reageren (en hier ook leren mee omgaan en duidelijk onderscheid maken tussen controle over een auto hebben en veilig rijden), en niet halstarrig blijven beweren dat een bepaald type auto 100% safe is. Een bepaalde auto bezitten is geen toelating om snel te gaan rijden. Ook al is het een bugatti... Je kan perfect de controle over een auto hebben, en zeer onveilig rijden... en je ego laat je best thuis in het verkeer.

Wel een leuke auto zo een dacia !
                Dacia launches its sixth model: the Dacia Duster, a robust, spacious, easy-to-use and affordable off-roader. The Dacia Duster features a choice of engines, w...
                Last edited by Dirk007; 20 september 2010, 23:32.

Comment

http://www.youtube.com/watch?v=Q3_iV_igj5g
                  Hij begint goedkoop maar als je hem wat uitrust met wat er toch mag op staan komt die toch nog een pak duurder uit dan gedacht ... van een goeie 11.000€ naar + 18.000€ en dit voor een 1461CC diesel ... fimlpje is wel mooi gemaakt maar ook wat logisch dat ze daar wat energie in steken.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Ik ben blij dat er ook mensen zijn die hun eigen tekortkomingen ook durven inzien en gematigder reageren (en hier ook leren mee omgaan en duidelijk onderscheid maken tussen controle over een auto hebben en veilig rijden), en niet halstarrig blijven beweren dat een bepaald type auto 100% safe is. Een bepaalde auto bezitten is geen toelating om snel te gaan rijden. Ook al is het een bugatti... Je kan perfect de controle over een auto hebben, en zeer onveilig rijden... en je ego laat je best thuis in het verkeer.

http://www.youtube.com/watch?v=Q3_iV_igj5g
                    Volgens mij was de post van Verseg wel een beetje sarcastisch
                    En zoals hierboven ook door Verseg al aangehaalt. Traag rijden wil niet noodzakelijk zeggen veilig rijden evenmin als snel rijden wil zeggen onveilig rijden. Als ik 70km/u ga rijden op het linkervak van de autostrade om middernacht met niemand anders op de baan denk ik dat ik sneller een ongeluk ga hebben dan wanneer ik er 150 ga rijden.
                    Alles is relatief, hoge of lage snelheid kan allemaal veilig of onveilig zijn. Hangt er maar vanaf waar en wanneer je ze gebruikt.
                    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                    http://www.stevevandegaer.be

Comment

Hogere snelheid is altijd meer gevaar.
                      Waarmee ik niet wil zeggen dat je onnodig traag moet rijden.

Maar eens boven de 120 km/h wordt je remafstand echt véél groter als je sneller rijdt.

Ik durf in Duitsland ook het maximum uit mijn auto halen hoor (dat is zo'n 190), maar dan moet er echt plaats zijn, en kleef ik niet aan een bumper.

Ik zal nooit vergeten dat ik ooit eens op licht vochtig wegdek (in D) bij 150 km/h een herdershond zag opduiken op de autostrade. Dan duurt het verdomd lang om af te remmen, en ik kan je verzekeren dat de adrenaline echt wel vrij komt.
                      Ik mag er niet aan denken wat er gebeurd zou zijn als ik daar 200 of zo gereden had.
                      Ik heb ooit een auto gezien die bij 120 een hond meenam, de chauffeur kon het achteraf vanuit een ziekenhuisbed vertellen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                        Volgens mij was de post van Verseg wel een beetje sarcastisch
                        En zoals hierboven ook door Verseg al aangehaalt. Traag rijden wil niet noodzakelijk zeggen veilig rijden evenmin als snel rijden wil zeggen onveilig rijden. Als ik 70km/u ga rijden op het linkervak van de autostrade om middernacht met niemand anders op de baan denk ik dat ik sneller een ongeluk ga hebben dan wanneer ik er 150 ga rijden.
                        Alles is relatief, hoge of lage snelheid kan allemaal veilig of onveilig zijn. Hangt er maar vanaf waar en wanneer je ze gebruikt.
                        Je hebt gelijk, je hebt gelijk !!! Er kan je niets overkomen.(Gelukkig gaat je elise niet sneller dan 230 km/h, je zal maar een bugatti tegenkomen die alles dichtslaat/ gelukkig zal bumperkleven niet gaan... grapje !!! ) Al gemerkt dat je snelheden al gezakt zijn naar 150km/h... eerst reed je dubbel zo snel als toegelaten... toch niet in de bebouwde kom of gewestbaan zeker ? Sterk bezig.
                        Dit is ook mijn laatste post hierover.
                        Last edited by Dirk007; 21 september 2010, 09:09.

Comment

Je hebt gelijk, je hebt gelijk !!! Er kan je niets overkomen.(Gelukkig gaat je elise niet sneller dan 230 km/h, je zal maar een bugatti tegenkomen die alles dichtslaat/ gelukkig zal bumperkleven niet gaan... grapje !!! ) Al gemerkt dat je snelheden al gezakt zijn naar 150km/h... eerst reed je dubbel zo snel als toegelaten... toch niet in de bebouwde kom of gewestbaan zeker ? Sterk bezig.
                          Dit is ook mijn laatste post hierover.
                          Wat heeft iedereen toch met mijn Exige S uit te maken voor een Elise?
                          Blijkbaar bestaat er volgens de meeste mensen maar 1 lotus.
                          En met die snelheden probeer ik maar uit te leggen wat ik denk, is niet de snelheid die ik noodzakkelijk rij. Als je dat graag weet, ben ooit geflitst tegen 107 waar je 50 mocht. Helemaal alleen op de baan, 4 vaksbaan gescheiden door middenberm. Was dat gevaarlijk daar 107 helemaal niet.
                          Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX

Comment

al een geluk dat dat allemaal over dacia gaan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                              al een geluk dat dat allemaal over dacia gaan
                              Daarmee kun je op de snelweg zelfs niet dubbel zo snel mee rijden dan toegelaten, laat staan op een baan waar je normaal 90 mag.
                              Die Duster heeft dus toch een voordeel ... je kan niet bumperkleven aan een Elise, euhhhh ... Exige.
                              Maar ... een simpele veldweg of wat sneeuw en waar blijft dan de Exige?
                              Maar wat de looks betreft ... geef maar die Exige S.
                              Last edited by VerSeg; 21 september 2010, 15:09.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Daarmee kun je op de snelweg zelfs niet dubbel zo snel mee rijden dan toegelaten, laat staan op een baan waar je normaal 90 mag.
                                Die Duster heeft dus toch een voordeel ... je kan niet bumperkleven aan een Elise, euhhhh ... Exige.
                                Maar ... een simpele veldweg of wat sneeuw en waar blijft dan de Exige?
                                Maar wat de looks betreft ... geef maar die Exige S.
                                Sneeuw? regen is al erg met de banden die er opliggen
                                Daarom dat je het ook niet kan kopen als je maar 1 wagen hebt, is gewoon niet bruikbaar voor elke dag. Maar de dagen dat hij bruikbaar is, is het wel plezier ten top.

Comment

Working...
                                X