Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dacia Duster

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Dacia Duster

    Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
    Omdat dit hoger instapt dan een gewone auto en men rug een pak spaart tov de s40 waar ik nu moet in en uit 'kruipen'.
    Wat ruimte is ook handig met 2kinderen hoor.


    mvg
    glenn
    Kan dat begrijpen, is ook wel smaak. Ik zit bvb veel liever heel laag met bijna gestrekte benen in de auto dan zo hoog te zitten. Nu de S40 (oud model) heb ik zelf gehad en heb geen enkele auto geweten die zo zalig zat, zat bijna beter dan mijn zetel in de living. Het nieuw model was wel al stukken minder.
    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
    http://www.stevevandegaer.be

    Comment


    • #62
      Re: Dacia Duster

      Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
      Kan dat begrijpen, is ook wel smaak. Ik zit bvb veel liever heel laag met bijna gestrekte benen in de auto dan zo hoog te zitten. Nu de S40 (oud model) heb ik zelf gehad en heb geen enkele auto geweten die zo zalig zat, zat bijna beter dan mijn zetel in de living. Het nieuw model was wel al stukken minder.
      Dat is dan sterk persoonsgebonden vrees ik.
      Ik heb het oud model !
      Heb lage rugpijn en onderste schakels zijn niet goed meer.
      Een kuipzetel en dan nog zo laag bij de s40 is een echte pijniging bij in en uitstappen en soms zelfs bij het zitten, hoe goed die zetel dan ook wel niet is. . . .


      grtz
      Glenn
      Mijn site...
      vandaelefotografie.be
      * BD0916BE *

      Comment


      • #63
        Re: Dacia Duster

        Tja, ik sta elke morgen en avond op de bus te wachten die me naar en van het werk vervoerd. Als ik zie hoeveel legen auto's er aan me voorbij rijden... amaai! Dat is echt zielig om te zien.

        Het valt trouwens ook op dat als mensen al samen rijden het altijd de kleine wagentjes zijn die meer gevuld zijn. Op één jaar tijd kan ik de grote (meestal Duitse) bakken waar meer dan 1 persoon in zit nog steeds op 1 handje tellen.

        Al die inspanningen van verschillende instanties om het car-poolen en dergelijke te stimuleren halen geen bal uit blijkbaar...

        Mijn auto - mijn vrijheid.
        Sorry maar dat zijn reacties die voortkomen uit frustraties. Het openbaar vervoer is niet afgestemd op de complexe bedrijfswereld. Als ik naar mijn collega's binnen mijn bedrijf kijk dan weet ik waarom carpoolen geen succes is, we kunnen nooit met zekerheid zeggen wanneer we gedaan hebben. Of kies je er ook voor om tussen 17u en 20u naar huis te vertrekken of soms nog later? Wel om 6u30 mee in de wagen stappen dan ook hé beste. En door de dagen verplaatsen de meesten zich nog eens, evaluaties bij klanten, seminaries, andere sites bezoeken, externe meetings, etc...hoe ga je dat doen met het openbaar vervoer? En voor er commentaar komt, ik laat mijn (firma)wagen aan het station staan wanneer het kan en neem de trein (zoals vandaag). Maar als ik eerlijk ben zit ik liever in mijn wagen na een drukke dag...mijn wagen, mijn rust.

        Comment


        • #64
          Re: Dacia Duster

          Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
          Dat is dan sterk persoonsgebonden vrees ik.
          Ik heb het oud model !
          Heb lage rugpijn en onderste schakels zijn niet goed meer.
          Een kuipzetel en dan nog zo laag bij de s40 is een echte pijniging bij in en uitstappen en soms zelfs bij het zitten, hoe goed die zetel dan ook wel niet is. . . .
          Mijn ouders hebben indertijd ook de 1ste s40 gehad......achteraan was het ook al niet veel beter hoor. Je voeten dwars moeten zetten om erin te geraken. (vader zat bijna volledig achteruit, lange benen)

          Edit: ik heb nu een 3-serie vh werk, en er is toch meer ruimte achteraan dan in die s40, dat terwijl bmw gekend is van niet ruim te zijn binnenin

          Comment


          • #65
            Re: Dacia Duster

            Oorspronkelijk geplaatst door katbollie Bekijk bericht
            Mijn ouders hebben indertijd ook de 1ste s40 gehad......achteraan was het ook al niet veel beter hoor. Je voeten dwars moeten zetten om erin te geraken. (vader zat bijna volledig achteruit, lange benen)

            Edit: ik heb nu een 3-serie vh werk, en er is toch meer ruimte achteraan dan in die s40, dat terwijl bmw gekend is van niet ruim te zijn binnenin
            Ik heb persoonlijk nu een 3 serie en vond de S40 beter zitten, achteraan weet ik niet zat altijd achter het stuur. Blijkbaar heb ik een rare smaak van in de auto zitten
            Ik vind zelfs een lotus exige comfortabel zitten, heel laag benen zo goed als helemaal kunnen strekken en zetels die heel veel steun geven. Heb het dan niet over het rijden he, gewoon zitten in stilstand
            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
            http://www.stevevandegaer.be

            Comment


            • #66
              Re: Dacia Duster

              Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
              Ik ga hier nog een laatste reactie geven, geloof wat je wilt, ik weet wel beter, trouwens bij Range Rover spreken ze wel degelijk over prijzen en over dikke korting hoor ... been there, done that, dus kom niet met dergelijke onzin af ... en niemand heeft het hier over een Rolls hé

              Om een lang verhaal kort te maken : onze bestelbon voor een 'dikke' SUV was getekend, prijskaartje zo'n 75K (ex btw) ... maar de leveringstermijn bleef maar uitgesteld worden, ik ga hier geen details publiek maken, ga zelfs geen merk noemen, dat is niet van belang, maar die garagist heeft dingen uitgehaald die niet door de beugel konden ... ik kreeg uiteindelijk van de invoerder zelf nog 10k extra korting , maar dat hebben we mooi niet aanvaard.

              Ondertussen had mijn vrouw een ander idee in haar hoofdje gestoken : laten we een veranda aan ons huis zetten ... en bijgevolg was het 'auto budget' een stuk minder geworden, ik heb nog altijd geen ezeltje gevonden dat geld sch**t zenne ... voilà ... moeten jullie mijn loonfiche of mijn rekeninguittreksels ook nog effe hebben ? Want blijkbaar zijn er hier enkele heel goed in andermans rekening te maken ... niet dat iemand hier zaken mee heeft, maar blijkbaar is er heel wat jaloezie op BD Het is maar geld hé mannen, je kan het niet meenemen hoor

              Ik heb liever een Duster op de oprit staan en een mooie veranda met zicht op de tuin dan een dikke SUV en geen veranda ... over 5 jaar is de restwaarde van die SUV toch triestig laag ... die van de veranda niet

              Mark
              Ik wil je rekening absoluut niet maken. Je koopt wat je wil, en ik geef ook makkelijker geld uit aan mijn huis dan aan mijn auto.
              Daarom dat ik zei dat ik een dikke SUV pas zou kopen als ik hem minstens 3 keer kan betalen. Dat anderen dat doen als ze hem maar half kunnen betalen en de rest lenen is hun probleem.Dus véél plezier met je Veranda en je duster!

              Verder lees ik behoorlijk wat half nijdige en pissed reacties op SUVs.
              We leven nog niet in Holland, maar als iemand wat geld verdient en het durft te laten zien hier, dan is alles ineens degoutant. Ik heb daar geen probleem mee.
              Iemand die een SUV koopt doet maar. Anderzijds zou ik wel kunnen begrijpen dat die extra belast worden onwille van de CO2 uitstoot, of zelfs gebannen worden uit de stad. Dat zijn dan maatschappelijke regels waar je rekening mee kan en moet houden. (net zoals de quads, die ook niet op hun plaats zijn in de stad)
              Die regels komen er toch pas als er een maatschappelijk draagvlak is.

              Comment


              • #67
                Re: Dacia Duster

                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Ik wil je rekening absoluut niet maken. Je koopt wat je wil, en ik geef ook makkelijker geld uit aan mijn huis dan aan mijn auto.
                Daarom dat ik zei dat ik een dikke SUV pas zou kopen als ik hem minstens 3 keer kan betalen. Dat anderen dat doen als ze hem maar half kunnen betalen en de rest lenen is hun probleem.Dus véél plezier met je Veranda en je duster!

                Verder lees ik behoorlijk wat half nijdige en pissed reacties op SUVs.
                We leven nog niet in Holland, maar als iemand wat geld verdient en het durft te laten zien hier, dan is alles ineens degoutant. Ik heb daar geen probleem mee.
                Iemand die een SUV koopt doet maar. Anderzijds zou ik wel kunnen begrijpen dat die extra belast worden onwille van de CO2 uitstoot, of zelfs gebannen worden uit de stad. Dat zijn dan maatschappelijke regels waar je rekening mee kan en moet houden. (net zoals de quads, die ook niet op hun plaats zijn in de stad)
                Die regels komen er toch pas als er een maatschappelijk draagvlak is.
                Hoop dat je het niet op mij hebt, want ik heb inderdaad een hekel aan SUV's maar helemaal niet omdat ik jaloers ben. Ze mogen constant voor mij komen rijden met een Mercedes S500 of ferrari of .... Dan zie ik nog wat daarvoor gebeurd, heb gewoon een hekel aan SUV's en bestelwagens omdat ze de zichtbaarheid beperken en omdat je er dikwijls mensen ziet mee rijden die denken dat de weg van hun is en die denken die naast mij in zijn klein autoke moet maar opzij. Wil hier niemand persoonlijk mee aanvallen trouwens, ben bij mijn weten nog geen BD'er tegengekomen die me bijna van de baan reed
                Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                http://www.stevevandegaer.be

                Comment


                • #68
                  Re: Dacia Duster

                  Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                  Hoop dat je het niet op mij hebt, want ik heb inderdaad een hekel aan SUV's maar helemaal niet omdat ik jaloers ben. Ze mogen constant voor mij komen rijden met een Mercedes S500 of ferrari of .... Dan zie ik nog wat daarvoor gebeurd, heb gewoon een hekel aan SUV's en bestelwagens omdat ze de zichtbaarheid beperken en omdat je er dikwijls mensen ziet mee rijden die denken dat de weg van hun is en die denken die naast mij in zijn klein autoke moet maar opzij. Wil hier niemand persoonlijk mee aanvallen trouwens, ben bij mijn weten nog geen BD'er tegengekomen die me bijna van de baan reed
                  Die mensen moeten ook rijden hé... Als er een vrachtwagen voor je rijdt ben je ook "blind"...
                  Ik moet echter ook toegeven, dat die wagens met verdonkerde achterruit mij ook kunnen "hinderen". Dat zijn wagens die je perfect dat zicht zouden kunnen gunnen, maar het toch niet doen...
                  Groeten,

                  Polleke

                  Comment


                  • #69
                    Re: Dacia Duster

                    Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                    Om een lang verhaal kort te maken : onze bestelbon voor een 'dikke' SUV was getekend, prijskaartje zo'n 75K (ex btw) ... maar de leveringstermijn bleef maar uitgesteld worden,
                    .../... ik kreeg uiteindelijk van de invoerder zelf nog 10k extra korting , maar dat hebben we mooi niet aanvaard.
                    Als je een extra korting van 10.000€ laat voorbijschieten dan heb je ofwel geld teveel ofwel zoals blijkt spijt van uw aankoop en wilt ge met uw geld iets anders doen. Dat tweede had je eigenlijk beter beslist voordat je die bestelbon tekende.

                    Ondertussen had mijn vrouw een ander idee in haar hoofdje gestoken : laten we een veranda aan ons huis zetten ... en bijgevolg was het 'auto budget' een stuk minder geworden,
                    Ja ... een veranda kost wat geld.
                    Ik heb liever een Duster op de oprit staan en een mooie veranda met zicht op de tuin dan een dikke SUV en geen veranda ... over 5 jaar is de restwaarde van die SUV toch triestig laag ... die van de veranda niet
                    Maar in een veranda van 35.000€ zit je ook al mooi en dan kon er nog een redelijke SUV af hoor ... ge kon dan van de 2 profiteren.
                    Maar onder ons ... zonder veranda en een SUV van 75.000€ excl. BTW, dan had die na 5 jaar ook veel waarde verloren.

                    Nu ja ... wat iemand wil kopen is zijn probleem en zijn budget. Rij je met een dikke SUV of een mini maakt een ander zijn rekening niet en niet iedereen met een SUV is een gek in het verkeer, al is veralgemening op dat gebied een mode precies want als ze ene gek zien rijden met een SUV zijn ze plots allemaal gek.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #70
                      Re: Dacia Duster

                      Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                      Ik moet echter ook toegeven, dat die wagens met verdonkerde achterruit mij ook kunnen "hinderen". Dat zijn wagens die je perfect dat zicht zouden kunnen gunnen, maar het toch niet doen...
                      Als ge voldoende afstand houdt, dan moet je niet "door" de wagen kijken maar ernaast en erover. Voor de rest ziet ge toch nog altijd zijn stoplichten en pinkers (als hij die gebruikt)?
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #71
                        Re: Dacia Duster

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Als ge voldoende afstand houdt, dan moet je niet "door" de wagen kijken maar ernaast en erover. Voor de rest ziet ge toch nog altijd zijn stoplichten en pinkers (als hij die gebruikt)?
                        Ik denk dat ik meer geluk heb om er proberen onderdoor te kijken dan ernaast of erover
                        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                        http://www.stevevandegaer.be

                        Comment


                        • #72
                          Re: Dacia Duster

                          Toen ik nog met mijn Renault 4 reed (oldtimer) met van die grote stalen bumpers was er geen enkele wagen die me van de weg wou drummen eens ze in de gaten hadden wat een dingen er aan mijn wagen hangen. *eeih een krasje*

                          Comment


                          • #73
                            Re: Dacia Duster

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                            Toen ik nog met mijn Renault 4 reed (oldtimer) met van die grote stalen bumpers was er geen enkele wagen die me van de weg wou drummen eens ze in de gaten hadden wat een dingen er aan mijn wagen hangen. *eeih een krasje*

                            http://fafi.coolcats.fr/wp-content//...ult-4-love.jpg
                            Probleem is als je daarmee tegen een hummer rijd raak je enkel zijn band
                            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                            http://www.stevevandegaer.be

                            Comment


                            • #74
                              Re: Dacia Duster

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Als ge voldoende afstand houdt, dan moet je niet "door" de wagen kijken maar ernaast en erover. Voor de rest ziet ge toch nog altijd zijn stoplichten en pinkers (als hij die gebruikt)?
                              Ernaast kijken is redelijk moeilijk, of je moet al beginnen slalommen. Erover zie ik mezelf nog niet snel doen, k'heb geen open dak .

                              Daarnaast is het soms gemakkelijk als je erdoor kan kijken, en dus makkelijker kan voorspellen wat je voorganger(s) zal(zul)len doen. Als je een beetje zuinig wil rijden, moet je vooruitziend kunnen rijden hé, wat soms moeilijk is, als je maar 1 auto ziet...
                              Groeten,

                              Polleke

                              Comment


                              • #75
                                Re: Dacia Duster

                                Mijn auto heeft zwarte ruiten en komt zo uit de fabriek, ik zal vandaag de vensters er uithalen. Wat een gefrustreerde reacties hier...luister hé, als je maar één wagen in je gezichtsveld hebt dan zit je er te kort op! Heeft niks te maken met de auto van een ander. Als je natuurlijk niet kunt verkroppen dat een ander met een duurdere/betere/snellere wagen bolt...blijf dan thuis. En nee ik heb ook geen ferrari of bmw x5.

                                Jeeezes.

                                Comment

                                Working...
                                X