Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Het is niet omdat een wagen veel PK's heeft of een grote cylinderinhoud dat het daarom een sportwagen is ... ook al kan je er sportief mee rijden.
Een RR Phantom heeft ook 6750CC en 453PK maar gaat niet echt als sportwagen aanzien worden.
Tja, en ik vond dat beide aanwezig waren bij de 335d. Méér dan genoeg pk, en zeker in staat om héél sportief mee te rijden.
Ik moet regelmatig eens naar Knokke en omgeving voor m'n werk en we weten dat de wagens daar niet dik en groot genoeg kunnen zijn. Welnu, soms moet ik echt wel kostelijk lachen om het feit dat ze hun dikke en lange wagen (audi Q7) soms amper op de oprit krijgen Dat ding staat dan zo gewrongen op de oprit of staat zelfs voor een stuk op de trottoir. Echt goddelijk. Soms denk ik dat ze eerst uitstappen en dan de wagen op de oprit duwen. Lol.
Zo'n mini vind ik echt wel cool, toch uiterlijk. Ik ben benieuwd naar de Audi A1 alleen duur vrees ik.
Die A1 is al getest door de autogids. Is ongeveer even duur (of iets duurder) als de mini (met de typische Audi optielijst ), en een iets grotere koffer. De uitstraling heeft hij wel niet, maar eigenlijk vind ik dat die uitstraling bij de originele mini nog een pak beter tot z'n recht komt...
De A1 laat de mini niet vergeten, maar hij doet er ook niet voor onder...
Wat hebben zwarte ruiten nu juist te maken met een duurdere wagen ? Je kan dat de laatste tijd bij zowat alle wagens in optie erbij kopen, dus evengoed op een klein stadswagentje. En duur kan je het niet noemen. Persoonlijk vind ik het een optie die ze gewoon mogen verbieden (toch bij de achterruit), of ze mogen het gerust 10x duurder maken .
Er bestaan trouwens ook verduisterde ruiten, waar je WEL nog door kan kijken (in beide richtingen dus)...
In warme landen zijn zwarte ramen ecologisch te verantwoorden... de airco heeft dan minder werk. En de bestuurder kan zonder zonder te vermoeid te worden, een "lange" afstand afleggen...
Mannen in alle eerlijkheid, kijk eens op autoforum.be voor al je vragen en opmerkingen... of is iedereen van daar naar hier gehold ? :-)
Dit hier heeft niets meer te maken met het starttopic...
Hetgeen ik nog wel wil toevoegen, als iedereeen rationeel een voertuig zou kiezen dan zou iedereen met de "midde"klasse rijden.
De goedkoopste, worden rechtgehouden met allerlijk elektronische hulpmiddelen om ze op tijd te laten stoppen. (lage ontwikkelingskost)
De middeklasse, heeft technologie van de grote broer aan een goedkopere prijs. (technologie is reeds betaald door grote broer)
En zit prijskwaliteit gezien goed in elkaar... (maar zou niet bestaan als grote broer er niet was)
De duurdere klasse, het mag wat meer zijn en ook meer kosten. Maar de meerprijs staat niet altijd in verhouding tot de auto. (zeker niet bij "gewoon" gebruik !!)
De technologie van een ferrari is bijna nutteloos op de gewone weg, of ze moeten hun tekortkomingen voor de openbare weerg opvangen door ze bvb: in de hoogte verstelbaar te maken, om ze zo over een vluchtheuvel te krijgen... en dat maakt ze dan weer duurder... (zo heb ik ooit in een ver verleden met mijn vw kever, een ferrari voorbijgestoken op een kasseiweg...om maar een voorbeeld te geven)
In ieder autosegment zal je wel de 3 klasses terugvinden... en voor ieder ZIJN gebruik kan je een keuze maken...
vb: Ik takel regelmatig 3 ton, tuinafval. Wat kies ik:
a een duster
b defender
c range rover sport
Ik wil een 4x4 om naar de winkel te rijden om de hoek:
a een duster
b defender
c range rover sport
Ik wil lange afstanden afleggen, en op zondag de aanhangwagen voor de paardentrailer:
a een duster
b defender
c range rover sport
Over de zin en onzin over ieder zijn keuze, laat ik het midden. We leven in een vrij land...
Je weet wat ze zeggen over mannen en hun speeltje :-)
(Wat ben je op de openbare weg nog met een sportieve wagen ???)
Een "trage" auto gaat van 0-100 in 11 seconden) Van 0 tot 50 is dit dan +- 5,5 seconden...
Een gemiddelde snelle zal dit in 7 seconden doen) Dus 0-50 in 3,5 seconden
Een snelle: 0-100 in 4sec, dus 2 seconden van 0-50
Maar wie het volle vermogen van zo een auto altijd gebruikt komt zeeziek toe aan de plaats van bestemming...
Medeweggebruikers verwachten je ook zo snel niet, en reageren verbaasd dat je er al bent, en jij kan alles dichtgooien...
Ben je dan "egoistisch", ga dan klagen dat iedeeren in uwe weg rijdt... De zeer tragen onder ons zitten in dezelfde boot...
Als je als zeer snelle bestuurder kritiek hebt op de zeer trage, dan veroorzaak je zelf even veel frustratie bij de gemiddelde bestuurder...
En de praktijk zal uitwijzen, dat je gemiddeld 5 seonden nodig hebt om van 0 tot 50 te gaan, en de rest zit allemaal tussen de oren...
En iedereen mag met een goed gevoel in zijn eigen auto zitten !!!! Maar er is 1 ding gemeenschappelijk dat is de weg zelf... (en dit is in dit verhaal de beperkende factor !)
Je gaat met een duster evenzeer in de fille staan als met een range rover... en dan zal de duster ecologischer zijn... tenzij de range een start-stop systeem ea. hulpmiddelen heeft enz...
En dan krijg je weer kritiek op de motar, want die kan dan weer wel rustig voorbij... De duster en de rover rijder, zullen dan samenspannen tegen de motar...
Is het dan niet de motar, dan zijn het de lijnbussen en taxi's want die hebben afzonderlijke stroken....
In warme landen zijn zwarte ramen ecologisch te verantwoorden... de airco heeft dan minder werk. En de bestuurder kan zonder zonder te vermoeid te worden, een "lange" afstand afleggen...
Mannen in alle eerlijkheid, kijk eens op autoforum.be voor al je vragen en opmerkingen... of is iedereen van daar naar hier gehold ? :-)
Dit hier heeft niets meer te maken met het starttopic...
Hetgeen ik nog wel wil toevoegen, als iedereeen rationeel een voertuig zou kiezen dan zou iedereen met de "midde"klasse rijden.
De goedkoopste, worden rechtgehouden met allerlijk elektronische hulpmiddelen om ze op tijd te laten stoppen. (lage ontwikkelingskost)
De middeklasse, heeft technologie van de grote broer aan een goedkopere prijs. (technologie is reeds betaald door grote broer)
En zit prijskwaliteit gezien goed in elkaar... (maar zou niet bestaan als grote broer er niet was)
De duurdere klasse, het mag wat meer zijn en ook meer kosten. Maar de meerprijs staat niet altijd in verhouding tot de auto. (zeker niet bij "gewoon" gebruik !!)
De technologie van een ferrari is bijna nutteloos op de gewone weg, of ze moeten hun tekortkomingen voor de openbare weerg opvangen door ze bvb: in de hoogte verstelbaar te maken, om ze zo over een vluchtheuvel te krijgen... en dat maakt ze dan weer duurder... (zo heb ik ooit in een ver verleden met mijn vw kever, een ferrari voorbijgestoken op een kasseiweg...om maar een voorbeeld te geven)
In ieder autosegment zal je wel de 3 klasses terugvinden... en voor ieder ZIJN gebruik kan je een keuze maken...
vb: Ik takel regelmatig 3 ton, tuinafval. Wat kies ik:
a een duster
b defender
c range rover sport
Ik wil een 4x4 om naar de winkel te rijden om de hoek:
a een duster
b defender
c range rover sport
Ik wil lange afstanden afleggen, en op zondag de aanhangwagen voor de paardentrailer:
a een duster
b defender
c range rover sport
Over de zin en onzin over ieder zijn keuze, laat ik het midden. We leven in een vrij land...
Je weet wat ze zeggen over mannen en hun speeltje :-)
(Wat ben je op de openbare weg nog met een sportieve wagen ???)
Een "trage" auto gaat van 0-100 in 11 seconden) Van 0 tot 50 is dit dan +- 5,5 seconden...
Een gemiddelde snelle zal dit in 7 seconden doen) Dus 0-50 in 3,5 seconden
Een snelle: 0-100 in 4sec, dus 2 seconden van 0-50
Maar wie het volle vermogen van zo een auto altijd gebruikt komt zeeziek toe aan de plaats van bestemming...
Medeweggebruikers verwachten je ook zo snel niet, en reageren verbaasd dat je er al bent, en jij kan alles dichtgooien...
Ben je dan "egoistisch", ga dan klagen dat iedeeren in uwe weg rijdt... De zeer tragen onder ons zitten in dezelfde boot...
Als je als zeer snelle bestuurder kritiek hebt op de zeer trage, dan veroorzaak je zelf even veel frustratie bij de gemiddelde bestuurder...
En de praktijk zal uitwijzen, dat je gemiddeld 5 seonden nodig hebt om van 0 tot 50 te gaan, en de rest zit allemaal tussen de oren...
En iedereen mag met een goed gevoel in zijn eigen auto zitten !!!! Maar er is 1 ding gemeenschappelijk dat is de weg zelf... (en dit is in dit verhaal de beperkende factor !)
Je gaat met een duster evenzeer in de fille staan als met een range rover... en dan zal de duster ecologischer zijn... tenzij de range een start-stop systeem ea. hulpmiddelen heeft enz...
En dan krijg je weer kritiek op de motar, want die kan dan weer wel rustig voorbij... De duster en de rover rijder, zullen dan samenspannen tegen de motar...
Is het dan niet de motar, dan zijn het de lijnbussen en taxi's want die hebben afzonderlijke stroken....
Er zijn veel snelle jongens die hun wagen perfect beheersen tov de 'gewone' chauffeur....
Er zijn veel snelle jongens die hun wagen perfect beheersen tov de 'gewone' chauffeur....
Klopt volledig... maar dat komt meestal met de jaren... En op een zwak moment komt dit "slecht" gedrag toch eens boven hoor.... en dat kan je ook niet ontkennen.
Zowel bij mannen als bij vrouwen, jong of oud... (en dit in combinatie met een snelle auto...ook met een 2pk kan je racen... en de gevolgen kunnen even erg zijn)
Niemand kan van zichzelf zeggen dat hij alles 100% onder controle heeft, kijk maar naar F1... en komt zeer stoeferig over.(ik probeer me neutraal op te stellen !)
En als iets tegenzit, dan komen ze af. Slechte bandenkeuze, slechte afstelling, het is altijd iets behalve zichzelf. Maar ze zijn wel perfect. (als je loon ervan afhangt zou ik dit ook zeggen...)
Je kan 100 keer perfect over een klaverblad racen als de beste piloot, maar de dag dat het tegenzit... dan rij je op geluk ondanks de pretentie dat je perfect bent.
Kom thuis maar met het verhaal af, ik heb een ongelukje en de auto is total loss. (ik had een klapband en ben tegen 150km/h tegen een boom geknald, jammergenoeg zijn dat de verhalen die je niet kan navertellen !!!)
Een trage bestuurder heeft relatief gezien meer controle over zijn wagen tov. een snelle !!!
Op een ijsplek tegen 90km/h, zal een bestuurder heel wat beter moeten kunnen rijden, dan een bestuurder tegen 50km/h om de snelheid te compenseren.
Nb: Ik denk ook van mezelf dat ik een goede bestuurder ben... maar ik denk af en toe toch eens na... over het onvoorziene...
Nog nooit een situatie meegemaakt, waarvan je dacht; als ik hier te hard gereden had/voorbij gestoken had... zat ik op de tractor, had ik die hond geraakt, ...
Dat noemen ze rijervaring !!! Mogelijke situaties inschatten, en is niet zozeer de controle over een auto...
Op een circuit kan je voor 90% controle hebben over je voertuig... op de openbare weg, eens stuk minder... en dat geldt voor iedereen!!! traag of snel.
Beroepshalve heb ik al met heel wat schoons rondgereden maar voor mij maakt met wat ik rijd niet veel uit hoor.
Wat ik echt graag zie is haast niet betaalbaar en voor de km die ik nu nog doe om 90% van den tijd om den toren te rijden is nen gewone auto goed genoeg.
Als je niet te veel aan een wagen wil geven denk ik ook dat een Dacia Duster zeker geen slechte keuze is, je hebt geen toeters en bellen die kapot kunnen gaan en van mechaniek is het Renault.
Het is ook niet de bedoeling van een Dacia Duster te vergelijken met een BMW, Mercedes of Porche Cayenne.
Voor een zelfstandige zijn die dikke bakken een aftrekpost maar voor de gewone werkmens die elk ding tot de laatste euro zelf moet betalen is het een goei alternatief.
D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR
De auto op zich geeft niet de vrijheid, het is gewoon een middel...
Maar als door de komst van de dikke bakken die vrijheden ingeperkt moeten worden...
Dan heb ik er geen probleem mee dat we allemaal naar iets zuiniger moeten... al kan het pijn doen in het begin.
En dan mag het niet het geld zijn dat zal bepalen wie wel mag en wie niet mag rijden met een vervuilende auto.
Wanneer ik een dure, relatief zuinge auto zie rijden heb ik daar geen probleem mee... dan juich ik dat alleen maar toe.
Want de ene gaat werken, voor een rustige oude dag. De andere voor een mooie villa en auto ea. nog voor andere redenen.
Andere werken allen voor nu en morgen zien we wel, en in ieder is daar vrij in te kiezen. Maar het mag niet ten koste zijn van iemand anders...
In warme landen zijn zwarte ramen ecologisch te verantwoorden... de airco heeft dan minder werk. En de bestuurder kan zonder zonder te vermoeid te worden, een "lange" afstand afleggen...
Sorry, maar hier pen je iets neer wat ik niet begrijp.
Welke kleur weerkaatst het meest zonlicht : Wit of zwart ?
In welke auto zal je het warmst hebben : een witte of een zwarte ?
En jij komt nu af dat zwarte ramen zorgen voor een lagere temperatuur in de wagen ???
Volgens mij heb je daar warmtewerend glas voor nodig en dat bij voorkeur van het spiegelende soort...
En nog een kleinigheidje : een auto trekt niet linear op. Een wagen die 10 seconden nodig heeft om 100 km/h te rijden, zit na een 3 seconden aan 50 km/h...
Last edited by polleke_cgc; 18 september 2010, 22:51.
Sorry, maar hier pen je iets neer wat ik niet begrijp.
Welke kleur weerkaatst het meest zonlicht : Wit of zwart ?
In welke auto zal je het warmst hebben : een witte of een zwarte ?
En jij komt nu af dat zwarte ramen zorgen voor een lagere temperatuur in de wagen ???
Volgens mij heb je daar warmtewerend glas voor nodig en dat bij voorkeur van het spiegelende soort...
En nog een kleinigheidje : een auto trekt niet linear op. Een wagen die 10 seconden nodig heeft om 100 km/h te rijden, zit na een 3 seconden aan 50 km/h...
Bedankt voor de aanvulling, maar hoe minder licht er door het raam gaat; hoe minder warmteomzetting. Niet ? Korte golven die omgezet worden naar lange... (licht naar warmte, vandaar mijn redenering, broeikaseffect) Het glas zelf zal wel warmer worden.(tijdens het rijden zal dat wel min of meer afkoelen) Maar de bestuurder normaal gezien niet. Je kan toch moeilijk met melkachtige ramen rondrijden. (verblinden van andere weggebruikers)
Dat van het niet lineair optrekken van een wagen, daar was ik me van bewust. (aantal schakelpunten, zal ook invloed hebben...) Maar dit bevestigt mijn theorie alleen maar nog meer.
Bedankt
Dirk
Welke kleur weerkaatst het meest zonlicht : Wit of zwart ?
In welke auto zal je het warmst hebben : een witte of een zwarte ?...
Das juist maar anderzijds welk glas laat de meeste hitte door helder of donker glas?
In de folies die gebruikt worden om te tinten zit een warmtewerende middel.
D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR
Das juist maar anderzijds welk glas laat de meeste hitte door helder of donker glas?
In de folies die gebruikt worden om te tinten zit een warmtewerende middel.
Heb je de rally wagens al eens gezien als ze in de 'warmere' landen moeten rijden, die zetten een spiegelende folie tegen de ramen ... maar die is niet legaal in België, dus dat kan je hier vergeten .
Trouwens, die diep zwarte folie van FoliaTec heet niet voor niets 'Midnight Reflex' hé, daar zit inderdaad een terugkaatsende laag in , daarom is deze folie ook duurder dan al die namaak producten die je kan kopen.
Maar ... zijn we niet een klein beetje off-topic aan het gaan.
Je weet wat ze zeggen over mannen en hun speeltje :-)
(Wat ben je op de openbare weg nog met een sportieve wagen ???)
Een "trage" auto gaat van 0-100 in 11 seconden) Van 0 tot 50 is dit dan +- 5,5 seconden...
Een gemiddelde snelle zal dit in 7 seconden doen) Dus 0-50 in 3,5 seconden
Een snelle: 0-100 in 4sec, dus 2 seconden van 0-50
Maar wie het volle vermogen van zo een auto altijd gebruikt komt zeeziek toe aan de plaats van bestemming...
Euhm nee, helemaal niet. Waarom zou je daar zeeziek van worden? Ik ben iemand die nogal snel auto ziek word en ik word dat niet door het gebruik van het vermogen van de auto maar door het wiegen ervan. Ik heb meer last in een citroen XM dan in een sportwagen met harde vering. Dan mag die sportwagen zijn volledig vermogen gebruiken.
Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX http://www.stevevandegaer.be
Klopt volledig... maar dat komt meestal met de jaren... En op een zwak moment komt dit "slecht" gedrag toch eens boven hoor.... en dat kan je ook niet ontkennen.
Zowel bij mannen als bij vrouwen, jong of oud... (en dit in combinatie met een snelle auto...ook met een 2pk kan je racen... en de gevolgen kunnen even erg zijn)
Niemand kan van zichzelf zeggen dat hij alles 100% onder controle heeft, kijk maar naar F1... en komt zeer stoeferig over.(ik probeer me neutraal op te stellen !)
En als iets tegenzit, dan komen ze af. Slechte bandenkeuze, slechte afstelling, het is altijd iets behalve zichzelf. Maar ze zijn wel perfect. (als je loon ervan afhangt zou ik dit ook zeggen...)
Je kan 100 keer perfect over een klaverblad racen als de beste piloot, maar de dag dat het tegenzit... dan rij je op geluk ondanks de pretentie dat je perfect bent.
Kom thuis maar met het verhaal af, ik heb een ongelukje en de auto is total loss. (ik had een klapband en ben tegen 150km/h tegen een boom geknald, jammergenoeg zijn dat de verhalen die je niet kan navertellen !!!)
Een trage bestuurder heeft relatief gezien meer controle over zijn wagen tov. een snelle !!!
Op een ijsplek tegen 90km/h, zal een bestuurder heel wat beter moeten kunnen rijden, dan een bestuurder tegen 50km/h om de snelheid te compenseren.
Nb: Ik denk ook van mezelf dat ik een goede bestuurder ben... maar ik denk af en toe toch eens na... over het onvoorziene...
Nog nooit een situatie meegemaakt, waarvan je dacht; als ik hier te hard gereden had/voorbij gestoken had... zat ik op de tractor, had ik die hond geraakt, ...
Dat noemen ze rijervaring !!! Mogelijke situaties inschatten, en is niet zozeer de controle over een auto...
Op een circuit kan je voor 90% controle hebben over je voertuig... op de openbare weg, eens stuk minder... en dat geldt voor iedereen!!! traag of snel.
Het hangt ook niet alleen van je eigen kunsten af hoe je je auto onder controle houd, maar ook van de auto waar je mee rijd.
Ben ooit iets te snel aan het rijden geweest op de snelweg en ineens een rubber geur in de auto, dus maar gestopt en gaan kijken en blijkbaar had ik een klapband. Op dat moment had ik dus geluk dat ik met een citroen CX reed en je dat in die auto niet merkt.
Het hangt er allemaal vanaf wanneer je wat doet en met welk materiaal. Als ik snachts alleen op de snelweg ben met de lotus en ik rij 180 dan is daar helemaal niks gevaarlijk aan, doe ik dat overdag of zelfs ook snachts met de mini is dat een gans ander verhaal.
Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX http://www.stevevandegaer.be
Comment