Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raar PC probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Raar PC probleem

    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Infobrix.... dat was pas een winkel
    Haha ... waar is de tijd.
    Maar er zijn wel veel mensen die daar een goede zaak gedaan hebben!
    Nu wordt er veel kritiek op gegeven maar vroeger waren ze content.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #32
      Re: Raar PC probleem

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Bij u is dat misschien zo maar er zijn er veel die meer schrijven en wissen op hun programma-partitie dan op de data-partitie.

      Meer downloaden, cracks uitproberen, terug wissen, terug installeren, ... dan ook maar één programma eens nuttig gebruiken.

      Ieder zijn ding zou ik zeggen en ze doen maar ... die zullen ook wel met wat meer fragmentatie zitten dan een gemiddelde eindgebruiker dat content is met de programma's dat hij heeft.
      Dan zou je verwachten dat die linux gebruikers toch hiermee het meest problemen zouden hebben : alle 6 maanden een volledig nieuwe versie van Ubuntu (om van de gewone "updates" maar te zwijgen). En toch...
      En ik ben ook een gebruiker die z'n programma's geregeld update (heb de volledige serie van lightroom 2 en 3 bv. zien passeren (behalve de beta-versies, om maar iets te zeggen) en redelijk wat uittest (voornamelijk 3D pakketten, omdat ik nu eenmaal in die wereld zit). Daar zit bv. 1-tje tussen van 4 DVD's (daar kan een master suite van adobe nog niet aan tippen). Die programma-schijf had zelfs nog een lagere fragmentatie... Defragmenteren doet behoorlijk weinig, en zorgt voornamelijk voor een snellere slijtage van je harddisk. Eens om de 6 maanden (of zelfs eens per jaar) vind ik dan ook frequent genoeg...
      Kwatongen gaan nu beweren dat dat exact de termijn is dat ze hun windows terug herinstalleren, maar daar doe ik ook niet aan mee .
      Groeten,

      Polleke

      Comment


      • #33
        Re: Raar PC probleem

        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        't Zal wel niet alleen in Leuven of Mol zijn dat de PC boer niet voor niets werkt.
        In de streek van Kortrijk, en meer bepaald in Wevelgem, is er een winkel (ik ga die niet vernoemen!) die nieuwe PC's verkocht met Windows XP geïnstalleerd.
        Ik kan er naast zitten wat de duur betrefd, maar na 6 of 12 maand moesten die mensen plots hun Win XP registreren!
        Het stond noch op de factuur, noch op hun folders vermeld dat het om een proefversie ging.
        't Ja ook een manier om de verkoopprijs te drukken.
        Of die winkel nog betaat weet ik niet want ik ben al vier jaar weg uit de streek.
        Heef mij dan maar winkels als Dima of Het Computer @telier, die duurder zijn, maar die tenminste eerlijk zijn.


        Grtz, RF
        Als op je factuur staat dat er een windows XP op je PC staat, dan is er toch geen probleem : dan is die winkel verplicht om je te leveren wat daar op staat.
        Als die winkel natuurlijk om de 3 maanden failliet gaat (k'zal geen voorbeelden noemen ), dan heb je wel een probleem natuurlijk...
        Groeten,

        Polleke

        Comment


        • #34
          Re: Raar PC probleem

          Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          Als op je factuur staat dat er een windows XP op je PC staat, dan is er toch geen probleem : dan is die winkel verplicht om je te leveren wat daar op staat.
          Als die winkel natuurlijk om de 3 maanden failliet gaat (k'zal geen voorbeelden noemen ), dan heb je wel een probleem natuurlijk...
          Jaja, geloof je dat nu echt?
          Tegen wat ga je een klacht neerleggen?
          Er stond er niet op dat je een licentie kreeg hé, bij de Medion PC's bv. wel.
          Ach, er zijn meer deugnieten dan eerlijke PC-boeren en dat weet jij ook wel.


          Grtz, RF
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #35
            Re: Raar PC probleem

            Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
            Defragmenteren doet behoorlijk weinig, en zorgt voornamelijk voor een snellere slijtage van je harddisk. Eens om de 6 maanden (of zelfs eens per jaar) vind ik dan ook frequent genoeg....
            Nogmaals ... niet de tijdspanne maar het percentage fragmantatie is belangrijk om te weten wanneer men moet defragmenteren. Alles hangt af van uw gebruik.
            Minder dan 10% fragmentatie is niet de moeite om aan te beginnen maar als dit redelijk hoger ligt zeker wel. Te grote fragmentatie zorgt wel degelijk voor onnodige slijtage en vertraging van de pc.
            Je kan best gewoon de defragmentatietool opstarten en eens laten analyseren ... het resultaat daarvan zal u helpen te beslissen.
            Onder XP krijg je dan o.a. volgend resultaat te zien :



            En dit met volgend rapport :

            Volume C:
            Volume size = 74,52 GB
            Cluster size = 512 bytes
            Used space = 22,58 GB
            Free space = 51,94 GB
            Percent free space = 69 %

            Volume fragmentation
            Total fragmentation = 11 %
            File fragmentation = 23 %
            Free space fragmentation = 0 %

            File fragmentation
            Total files = 77.717
            Average file size = 411 KB
            Total fragmented files = 7.138
            Total excess fragments = 224.465
            Average fragments per file = 3,88

            Pagefile fragmentation
            Pagefile size = 1,99 GB
            Total fragments = 220

            Folder fragmentation
            Total folders = 6.667
            Fragmented folders = 57
            Excess folder fragments = 771

            Master File Table (MFT) fragmentation
            Total MFT size = 96 MB
            MFT record count = 89.849
            Percent MFT in use = 91 %
            Total MFT fragments = 5
            Deze PC werd +- 2 maand geleden gedefragmenteerd en heeft in die tijd +- 1 maand stil gestaan ... op deze pc wordt niet continu geïnstalleerd of gewist, gewoon dagelijks gebruik.
            Zo onnozel zijn ze bij Microsoft nu ook weer niet om dit volledig verkeerd te maken.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #36
              Re: Raar PC probleem

              Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
              Als op je factuur staat dat er een windows XP op je PC staat, dan is er toch geen probleem : dan is die winkel verplicht om je te leveren wat daar op staat.
              Daar staat niet bij dat het geen testversie is ... wat gaat ge eraan doen?
              Testversie of niet ... hij heeft niet gelogen, het OS staat er op.
              Of dit nu een correcte manier van handelen is blijft een ander punt, maar hem een proces aandoen zal u toch niet lukken.
              Als op de factuur staat Windows XP OEM of Windows XP Full version ... dat is iets anders, zoiets is onbetwistbaar. En dan nog ... bewijs eens dat jij er geen andere op gezet hebt.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #37
                Re: Raar PC probleem

                Defragmenteren op een NTFS volume is sowieso niet echt zo veel van belang.

                Ik defragmenteer praktisch nooit... dacht zelfs dat Win7 dit uit zichzelf in de achtergrond deed? (ben ik niet zeker van).
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                Comment


                • #38
                  Re: Raar PC probleem

                  Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                  Defragmenteren op een NTFS volume is sowieso niet echt zo veel van belang.
                  dacht zelfs dat Win7 dit uit zichzelf in de achtergrond deed? (ben ik niet zeker van).
                  Defrag niet veel van belang op NTFS maar in een OS dat standaard NTFS is zouden ze het op de achtergrond laten draaien.
                  Het moeten dan wel echt kwieten zijn bij Microsoft.

                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #39
                    Re: Raar PC probleem

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Daar staat niet bij dat het geen testversie is ... wat gaat ge eraan doen?
                    Testversie of niet ... hij heeft niet gelogen, het OS staat er op.
                    Of dit nu een correcte manier van handelen is blijft een ander punt, maar hem een proces aandoen zal u toch niet lukken.
                    Als op de factuur staat Windows XP OEM of Windows XP Full version ... dat is iets anders, zoiets is onbetwistbaar. En dan nog ... bewijs eens dat jij er geen andere op gezet hebt.

                    Dus als ik morgen een auto koop, en de motor gaat stuk na 5 dagen, dan kan die garagist zeggen : ach, dat was een test-motor : kan er ook niet aandoen dat hij maar 500 km. meer kon rijden ? Dat jaar garantie op de factuur was maar een mopke hé...
                    Een computer werkt niet zonder besturingssysteem, dus heeft hij wel gelogen, als hij niet aangegeven heeft dat er enkel een niet geautoriseerde versie opstaat.
                    En bewijzen dat je er geen andere versie op gezet hebt : om XP te kunnen installeren moet je een serienr. opgeven (wat bv. bij Vista of 7 niet meer hoeft). Dus dat bewijs moet niet lang duren...
                    Groeten,

                    Polleke

                    Comment


                    • #40
                      Re: Raar PC probleem

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Defrag niet veel van belang op NTFS maar in een OS dat standaard NTFS is zouden ze het op de achtergrond laten draaien.
                      Het moeten dan wel echt kwieten zijn bij Microsoft.

                      http://computertotaal.nl/article/559...gmenteren.html
                      De commentaren op dat artikel zijn ook zoals gewoonte (een beetje zoals hier : de ene : heel zeker doen, de andere : dat mag gerust een maandje of 6 duren) .
                      En yep : hier heb ik dat automatisch defragmenteren ook uitgeschakeld. Ik weet graag wat mijn computer doet .
                      Groeten,

                      Polleke

                      Comment


                      • #41
                        Re: Raar PC probleem

                        Ik heb op een SAN, NAS, DAS, Fileserver iig nog nooit gedefragmenteerd.
                        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                        Comment


                        • #42
                          Re: Raar PC probleem

                          Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                          En yep : hier heb ik dat automatisch defragmenteren ook uitgeschakeld. Ik weet graag wat mijn computer doet .
                          Dat automatisch defragmenteren hebben ze erin gestoken opdat de pc tenminste zou doen wat de meesten niet eens weet van hebben.
                          En alsof je er last van zou hebben ... die doet dat toch alleen in idle.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #43
                            Re: Raar PC probleem

                            Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                            Dus als ik morgen een auto koop, en de motor gaat stuk na 5 dagen, dan kan die garagist zeggen : ach, dat was een test-motor : kan er ook niet aandoen dat hij maar 500 km. meer kon rijden ? Dat jaar garantie op de factuur was maar een mopke hé...
                            Niet vergelijkbaar hé wat je daar aanhaalt.
                            Ge moet zien wat de mensen eigenlijk gekocht hebben. Kochten ze een pc met of zonder licentie?
                            Wordt op heel veel zaken gedaan nu om een trial-versie te installeren.
                            Vergelijk het met een Coyote ... ge hebt een toestel met lijst van radars in en dat werkt goed tot vier maand en dan moet ge bijbetalen om het verder te kunnen gebruiken. Daar staat ook niet gespecifieerd dat dit zal blijven werken zonder betalen ... omgekeerd wel.
                            Bij die Windows moet ge eens alle (ook de klein) letterkes lezen van de factuur ... zien wat er "echt" op staat.
                            Werd Windows afzonderlijk aangerekend of niet? Indien ja, dan is het bedrog en indien neen, dan is er helemaal geen bedriegerij in het spel.

                            Een computer werkt niet zonder besturingssysteem, dus heeft hij wel gelogen, als hij niet aangegeven heeft dat er enkel een niet geautoriseerde versie opstaat.
                            Een proefversie is daarom niet per definitie een niet geautoriseerde versie.
                            Als iemand een pc koopt in losse onderdelen en aan de winkel vraagt om hem te assembleren maar zonder software ... dan kan het ook al zijn dat de verkoper er een testversie op zet al was het maar om het werken van de pc aan te tonen.

                            En bewijzen dat je er geen andere versie op gezet hebt : om XP te kunnen installeren moet je een serienr. opgeven (wat bv. bij Vista of 7 niet meer hoeft). Dus dat bewijs moet niet lang duren...
                            Proefversies kunt ge op veel manieren vastkrijgen ... ik heb er hier nog een paar liggen als je wil (wel vervallen).
                            Volg eens een cursus en ge krijgt er 9/10 al een bij.
                            En op internet kan je vinden wat je wil. Niet altijd echt officiëel maar vindbaar.
                            Zoek maar eens via Google op "Free 120-Day Trial of Windows XP".
                            Straf dat ge dat in uw pc-clubke niet weet.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #44
                              Re: Raar PC probleem

                              Een winkelier moet toch 1 jaar garantie (in België naar particulieren zelfs 2) geven op z'n toestel ?
                              Ken jij 1 PC die kan werken zonder besturingssysteem ?

                              Een testversie van windows werkt maar 30 dagen, en dan werkt het ding niet meer. Als die PC-boer een PC verkoopt zonder licencie van een besturingssysteem (of met die testversie : eigenlijk is dat hetzelfde), dan zal hij dat, als hij een beetje slim is, op de factuur vermelden. Op die manier hoeft hij niet op te draaien als de klant na 30 dagen komt zagen dat de PC niet meer werkt...
                              Net zoals hij dat ook zal vermelden als hij wel een OEM versie bijgeleverd heeft : hij moet zijn prijs toch kunnen verantwoorden...
                              Bij alle PC's die ik al gekocht heb, heb ik altijd een uitgebreide factuur gekregen. Koop je een merk-PC dan is eigenlijk het type-nr. voldoende, maar toch stonden ook daar de specificaties vermeld.

                              Iemand die zelf een test-versie installeert die weet vooraf dat dat ding maar beperkt zal werken. Een PC-boer die dat niet vermeld is niet goed bezig...
                              Ik heb hier trouwens test-versies genoeg liggen. Welke beta-versie van XP, Vista of 7 wil je hebben ??? Allemaal ofwel van Microsoft gedownload, of op DVD opgestuurd gekregen...
                              En zoals je weet : een gewone betaalde versie, kan je installeren zonder serie-nr. Op dat ogenblik is het een testversie (voor ik dacht 30 dagen). Door gewoon het serienr. in te geven kan je dan kiezen naar welke versie je dan "up-of downgrade" (home, ultimate, ...). Daarna moet je nog autoriseren om te zorgen dat het ding blijft werken... Wanneer heb jij laatst 7 of Vista geïnstalleerd ?

                              Bij de Coyote staat wel vermeld dat je een maandelijks abonnement moet betalen... Ik heb nog niet betaald voor mijn maandelijk abonnement op windows 7...
                              Last edited by polleke_cgc; 7 september 2010, 11:22.
                              Groeten,

                              Polleke

                              Comment


                              • #45
                                Re: Raar PC probleem

                                Het is pas sinds Vista dacht ik dat het niet verplicht was een serial in te geven bij installatie, dan had ik je inderdaad 30 dagen om dat alsnog te doen.

                                In XP moest je dat reeds bij installatie doen
                                My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

                                Comment

                                Working...
                                X