Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raar PC probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Raar PC probleem

    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Start "dxdiag" eens op, dit bevind zich in de "system32" map van Windows.
    Voer alle testen uit, je ziet onderaan of alles OK is of niet.
    Neem ook eens een kijkje in de "foutrapportage" van windows.
    Zonder deze dingen is het raden naar de oorzaak en als je bij een PC boer binnen gaat ben je al snel 50 euro armer.
    Probeer eens aan een diagnose programma te geraken, ik heb er hier eentje liggen, maar het duurt (afhankelijk van de grootte van de 1ste HDD) tot meer dan 8 uur!


    Grtz, RF
    Man, man : welke PC-boeren hebben jullie eigenlijk ? Ik heb nog nooit 50 € moeten betalen voor de diagnose van zoiets simpels, heb voor iets dergelijke zelfs nog nooit een € betaald... Hoe lang duurt het aansluiten van een scherm ? 30 seconden als je traag werkt...
    Heb hier trouwens nog 2 "oudjes" liggen (15 en 17"). Dus in uiterste nood...
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #17
      Re: Raar PC probleem

      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Start "dxdiag" eens op, dit bevind zich in de "system32" map van Windows.
      Voer alle testen uit, je ziet onderaan of alles OK is of niet.
      Neem ook eens een kijkje in de "foutrapportage" van windows.
      Zonder deze dingen is het raden naar de oorzaak en als je bij een PC boer binnen gaat ben je al snel 50 euro armer.
      Probeer eens aan een diagnose programma te geraken, ik heb er hier eentje liggen, maar het duurt (afhankelijk van de grootte van de 1ste HDD) tot meer dan 8 uur!


      Grtz, RF

      DXdiag (DirectX Diagnose) heeft totaal niks te maken met het opzoeken van hardwareproblemen, wel met het 'digitaal ondertekend' zijn of niet van de audio- en videodrivers (en compatibiliteit met DirectX).

      Sinds Vista is trouwens de mogelijk tot het testen (en dat was ook zeer beperkt tot Direct3D en DirectDraw wat betreft beeld) uit DXdiag gehaald.
      My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

      Comment


      • #18
        Re: Raar PC probleem

        doe ik dit direct na het aanzetten van de pc is dit een haperend geluid
        wacht ik wat langer gaat het beter
        bij mij is dat ook zo bij het opstaan, maak dan haperende geluiden.
        daarna gaat het beter.
        denk dat ik oud word.


        ( dus sorry, kan je niet helpen met je computerprobleem lilybie, ik ken er weinig van. hoop dat het opgelost geraakt. )

        Comment


        • #19
          Re: Raar PC probleem

          Dat een scherm defect kan geraken kan ik nog best begrijpen maar dat zijn opstartmuziekje van Windows ook begint te stotteren heeft niets meer met het scherm te maken.

          Ofwel zit daar te weinig geheugen in, ofwel wordt er te veel opgestart, ofwel is die processor overbelast (verhit door verstopte koeling), ofwel heeft die schijf eens een goede defrag/chkdsk nodig, ofwel zit er een virus of spyware op die pc, ofwel ...

          Moeten we nog veel verder gaan? Ik weet niet hoe goed jullie allemaal zijn maar zonder die pc van dichtbij te bezien kunt ge hier toch moeilijk een correcte diagnose stellen?
          Er zijn zoveel zaken die een dergelijk probleem kunnen veroorzaken.
          Natuurlijk is er niets mis met het geven van een tip.

          Misschien gewoon tijd om eens aan een upgrade te denken.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #20
            Re: Raar PC probleem

            als je leergeld betaald door het stof wat zich er in verzameld weet je wat je moet doen dus word deze PC iedere drie maanden open gedaan en van binnen goed gereinigd

            ga nu deze nacht een defrag door voeren en zullen dan zien wat het morgen vroeg geeft
            als het dan nog niet ok is ga ik een ander beeldscherm plaatsen en kijken wat dat geeft dus maar dat dan het probleem op gelost is
            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Dat een scherm defect kan geraken kan ik nog best begrijpen maar dat zijn opstartmuziekje van Windows ook begint te stotteren heeft niets meer met het scherm te maken.

            Ofwel zit daar te weinig geheugen in, ofwel wordt er te veel opgestart, ofwel is die processor overbelast (verhit door verstopte koeling), ofwel heeft die schijf eens een goede defrag/chkdsk nodig, ofwel zit er een virus of spyware op die pc, ofwel ...

            Moeten we nog veel verder gaan? Ik weet niet hoe goed jullie allemaal zijn maar zonder die pc van dichtbij te bezien kunt ge hier toch moeilijk een correcte diagnose stellen?
            Er zijn zoveel zaken die een dergelijk probleem kunnen veroorzaken.
            Natuurlijk is er niets mis met het geven van een tip.

            Misschien gewoon tijd om eens aan een upgrade te denken.
            Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
            Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

            Comment


            • #21
              Re: Raar PC probleem

              problemen zijn opgelost
              lag blijkbaar toch aan het beeldscherm
              na fragmentatie nog steeds het zelfde maar eens een ander scherm opslag terug beeld
              alle al bij al heeft dit mijn pc wel eens goed gedaan
              mieuwe videokaart van 1 GB
              werkgeheugen opgekrikt van 1 naar 3 GB
              en defragmenteert.
              dus weer alles up to date
              PS allen bedankt voor jullie tips
              Last edited by lilybie; 4 september 2010, 06:18.
              Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
              Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

              Comment


              • #22
                Re: Raar PC probleem

                Ach : mooi zo..
                Dan kan je weer enkele jaartjes vooruit .

                Dat defragmenteren doe je trouwens best niet teveel : meestal zorgt het voor heel weinig snelheidswinst, en het is redelijk belastend voor je harddisk. Maar om de 6 maanden ofzo kan het weinig kwaad...
                Groeten,

                Polleke

                Comment


                • #23
                  Re: Raar PC probleem

                  Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                  Man, man : welke PC-boeren hebben jullie eigenlijk ? Ik heb nog nooit 50 € moeten betalen voor de diagnose van zoiets simpels, heb voor iets dergelijke zelfs nog nooit een € betaald... Hoe lang duurt het aansluiten van een scherm ? 30 seconden als je traag werkt...
                  Heb hier trouwens nog 2 "oudjes" liggen (15 en 17"). Dus in uiterste nood...
                  Herinner je je nog het geval met AVG?
                  Ik ken er een paar die hun PC toen binnen gedaan hebben, 50 euro hebben ze betaald en neen het was niet bij dezelfde PC-boer.
                  Langs hier verschieten ze niet zo gauw hoor.
                  't Is schandalig duur in de streek van Mol.
                  Mijn huidige PC heb ik in Gent gekocht, scheelde ongeveer 200 euro bij hier dat ze goedkoper waren.
                  Toen alle bestelde stukken binnen waren kreeg ik een telefoontje met de vraag of zij die PC moesten ineen steken.
                  Achterdochtig vroeg ik hoeveel me dit ging kosten, antwoord van hen 0,0 euro!
                  En die was echt vakkundig ineen gestoken hoor, niet zomaar ineen geflanst.
                  Ik heb hier al ettelijke PC's hersteld dat was ander koek.


                  Grtz, RF
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Raar PC probleem

                    Tiestig... Ik zit zelf in het bestuur van een PC-club (is de betekenis van die _CGC). Nu en dan hoor ik daar dus ook eens verhalen over PC-boeren, maar dergelijke prijzen ben ik toch nog niet tegengekomen... Triestige streek blijkbaar : Mol (op PC-gebied dan toch).
                    Groeten,

                    Polleke

                    Comment


                    • #25
                      Re: Raar PC probleem

                      Ik heb nog nooit een halve € gevraagd voor een assemblage en zeker niet voor het AVG-debacle


                      Nu ja, wat hebben we geleerd vandage:

                      1) Altijd een duidelijke probleemomschrijving geven

                      2) Logisch nadenken

                      3) via BD leert ge altijd iets bij
                      My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

                      Comment


                      • #26
                        Re: Raar PC probleem

                        Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                        Dat defragmenteren doe je trouwens best niet teveel : meestal zorgt het voor heel weinig snelheidswinst, en het is redelijk belastend voor je harddisk. Maar om de 6 maanden ofzo kan het weinig kwaad...
                        Ik zit zelf in het bestuur van een PC-club
                        Heb je in de pc club dan nog nooit het nut van een defrag horen bespreken?
                        Alles hangt ervan af wat ge met uw pc doet. Op een HD (partitie) waar veel op geschreven en gewist wordt zal een defrag al veel rapper nodig zijn dan op een pc waar alles al op staat en enkel data bij komt.
                        Bij de ene heeft het nut na enkele weken, bij de andere na enkele maanden.
                        In het algemeen is er niet veel nut aan defragmenteren indien er minder dan 10% gefragmenteerd is.
                        Wanneer je moet defragmenteren hangt dus niet vooral af van de tijd (wekelijks, maandelijks, jaarlijks) maar van het percentage fragmentatie.
                        Als uw data gefragmenteerd is, dan wordt uw schijf veel meer belast dan wanneer deze niet of minder gefragmenteerd is.
                        Gigantische snelheidswinst gaat ge daar inderdaad niet mee bekomen maar soms is het toch wel merkbaar. Gedefragmenteerd is het wel minder belastend voor de schijf.

                        Find help and how-to articles for Windows operating systems. Get support for Windows and learn about installation, updates, privacy, security and more.


                        Nu en dan hoor ik daar dus ook eens verhalen over PC-boeren, maar dergelijke prijzen ben ik toch nog niet tegengekomen...
                        Hier in het Leuvense een gemiddelde PC-winkel :
                        Service per begonnen werkuur : 50€
                        Service per begonnen werkuur (spoed = volgende werkdag klaar) : 75€
                        Assemblage : 75€
                        Andere winkel :
                        Werkuren per begonnen uur : 60€
                        Assemblage : 50€
                        Installatie van een software of een driver update : 40€
                        Last edited by VerSeg; 5 september 2010, 00:55.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #27
                          Re: Raar PC probleem

                          K'ga een kort antwoord geven :
                          Mijn PC is 10 maanden oud : fragmentatie van mijn data-schijf (dat ding waar het meest op geschreven en gewist wordt) : 5 %... Defragmenteren heb ik dus nog niet gedaan op die schijf.
                          Ben er ook niet aan begonnen .

                          Daarnaast lopen er op de club ook een aantal linux-aanhangers. Daar is het antwoord : defragmenteren ??? Nog nooit gedaan... Dan beginnen ze over de voordelen van ext2 (of 3 of 4) ten opzichte van ntfs, en dan maak ik gewoonlijk dat ik weg ben .

                          Dus in Leuven moet ik ook al geen PC kopen...
                          Groeten,

                          Polleke

                          Comment


                          • #28
                            Re: Raar PC probleem

                            Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                            Mijn PC is 10 maanden oud : fragmentatie van mijn data-schijf (dat ding waar het meest op geschreven en gewist wordt) : 5 %...
                            Bij u is dat misschien zo maar er zijn er veel die meer schrijven en wissen op hun programma-partitie dan op de data-partitie.

                            Meer downloaden, cracks uitproberen, terug wissen, terug installeren, ... dan ook maar één programma eens nuttig gebruiken.

                            Ieder zijn ding zou ik zeggen en ze doen maar ... die zullen ook wel met wat meer fragmentatie zitten dan een gemiddelde eindgebruiker dat content is met de programma's dat hij heeft.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #29
                              Re: Raar PC probleem

                              't Zal wel niet alleen in Leuven of Mol zijn dat de PC boer niet voor niets werkt.
                              In de streek van Kortrijk, en meer bepaald in Wevelgem, is er een winkel (ik ga die niet vernoemen!) die nieuwe PC's verkocht met Windows XP geïnstalleerd.
                              Ik kan er naast zitten wat de duur betrefd, maar na 6 of 12 maand moesten die mensen plots hun Win XP registreren!
                              Het stond noch op de factuur, noch op hun folders vermeld dat het om een proefversie ging.
                              't Ja ook een manier om de verkoopprijs te drukken.
                              Of die winkel nog betaat weet ik niet want ik ben al vier jaar weg uit de streek.
                              Heef mij dan maar winkels als Dima of Het Computer @telier, die duurder zijn, maar die tenminste eerlijk zijn.


                              Grtz, RF
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Raar PC probleem

                                Infobrix.... dat was pas een winkel

                                In Limburg > 40 euro voor volledige assemblage.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

                                Comment

                                Working...
                                X